За принудителното дистанционно обучение

  • 7 699
  • 158
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 21 455
Уини, отстрани винаги изглежда лесно. Някой ден ще се сблъскаш с реалността като родител. Различно е.

# 46
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Съгласна съм и считам, че учителите трябва да поработят над компютърната си грамотност, вместо да поднасят кофти учебно съдъжание и да мрънкат.
 Освен това, считам за задължително да се поставят условия- всеки ученик да си закупи камера и някакъв достъп до микрофон, така както си закупуват учебници. Без включена камера и микрофон да се пише отсъствие. Децата, които живеят в 21 век, в България и нямат таблет, смартфон или лаптоп са лишени от основно човешко право и такова устройство трябва да им се предостави.....

# 47
  • Мнения: 1 011
Не съм съгласна. Четенето с разбиране изобщо не е достатъчно за да се научи нов език, който трябва да се изучава интензивно (8 клас). Иначе аз щях да съм полиглот Simple Smile
Надявам се само ДО да е достатъчно добро! Защото аз НЕ няма как да преподавам, дори и с огромно желание от моя страна Simple Smile

Точно чужд език е нещо, което се учи идеално и без учител.

Уини, отстрани винаги изглежда лесно. Някой ден ще се сблъскаш с реалността като родител. Различно е.

С реалността се сблъсках, когато придобивах педагогическа правоспособност.

# 48
  • Мнения: 21 455


Точно чужд език е нещо, което се учи идеално и без учител.

Уини, отстрани винаги изглежда лесно. Някой ден ще се сблъскаш с реалността като родител. Различно е.

С реалността се сблъсках, когато придобивах педагогическа правоспособност.
Значи образователната ни система с тези 18 до 20 часа за първи чужд език в осми клас в паралелките с профил ЧЕ е допуснала сериозна грешка. Защо изобщо има такива паралелки, да се чуди човек.

Родител не се става с педагогическа правоспособност.

# 49
  • Мнения: 1 011
Значи образователната ни система с тези 18 до 20 часа за първи чужд език в осми клас в паралелките с профил ЧЕ е допуснала сериозна грешка. Защо изобщо има такива паралелки, да се чуди човек.

Всъщност познавам няколко човека от английските гимназаии,  които не знаят добре английски. На теория интензивната подготовка звучи идеално, но това не значи: 1. че непременно е нужна в този вид - предподаването на учител. 2. че щом в програмата пише, че имат 18 часа седмично и действително присъстват на толкова, то непременно ще се постигне желания ефект.


Родител не се става с педагогическа правоспособност.

Имах предвид, че видях 1. колко неадекватна е подготовката на бъдещите учители именно като преподаватели - теоретичните дисциплини по-скоро запълват хорариума на някой от педагогическия факултет; 2. колко са неподготвени и незаинтересовани бъдещите учители от собствената си специалност. На това се дължи мнението ми за учителската професия, поне във вида, в който съществува в България. Има и свестни учители, разбира се, но те са изключения и като цяло такива трудно ще бъдат привлечени само с по-високи заплати, трябва подходяща работна среда.

# 50
  • Мнения: 21 455
ИИЧЕ не означава профил ЧЕ. А преподавател не е същото като родител. Не ми се коментира повече. Виждам, че се опитваш да си активна в образователните теми и това води до непремерено оригиналничене в повечето случаи.
Не съм почитател на езиковите гимназии, но със сигурност има причина те да съществуват и част от тях да са сред най-високобаловите училища.
Ако един осмокласник започва изцяло нов чужд език, не е без значение дали тези 18-20 часа ще са присъствени, синхронни в електронна среда, асинхронни при същите условия или ще се образова изцяло сам.
За профилираната подготовка И по другите предмети да не отварям дума.

# 51
  • Мнения: 1 011
Пак не разбирам защо трябва да съм родител, за да разбера колко адекватна или не е образователната ни система и учителската професия в този си вид - била съм ученичка, след това съм видяла нещата "от другата страна", докато получа правоспособност. Мисля, че това е доста повече от запознатостта на родителите, които просто подписват каквото им се даде, приямат думата на учители и директори за чиста монета и не се интересуват да научат повече от това, за което от училището са благоволили да ги уведомят - затова и почти никой не знае, че ОЕСР е опция, от която могат да се възползват.

ИИЧЕ не означава профил ЧЕ. А преподавател не е същото като родител. Не ми се коментира повече. Виждам, че се опитваш да си активна в образователните теми и това води до непремерено оригиналничене в повечето случаи.

Не се опитвам да съм активна и оригинална. Има въпроси, които ме интересуват, и изказвам мнение, когато имам такова, на базата на това, което мисля за истинно и правилно, не ми пука дали е оригинално или банално.
Възможно ли е обаче твоята активност да е довела до самочувствието, че си последна инстанция по тези теми?

# 52
  • София
  • Мнения: 38 589
Аз съм родител и учител. И студент, между другото. Та това, което наблюдавам при ДО е ясна загуба на мотивация още на 2-3 ден. Хайде на втората седмица при по-старателните. Дори урокът да е подготвен максимално добре, учениците не усещат контакта един с друг, с учителя и просто мютват, спират камерата и чао.
Говоря за 1-4 и за 8-12 клас.

Днес ще тествам как е системата на ДО в университета. До сега беше само изпращане на писмени задачи. Или да гледаме някое видео. Като това въобще не го броя за "преподаване".

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 08:36 от Rockstar

# 53
  • Мнения: 47 998
Аз съм родител и учител. И студент, между другото. Та това, което наблюдавам при ДО е ясна загуба на мотивация още на 2-3 ден. Хайде на втората седмица при по-старателните. Дори урокът да е подготвен максимално добре, учениците не усещат контакта един с друг, с учителя и просто мютват, спират камерата и чао.
Говоря за 1-4 и за 8-12 клас.

Днес ще тествам как е системата на ДО в университета. До сега беше само изпращане на писмени задачи. Или да гледаме някое видео. Като това въобще не го броя за "преподаване".
аз също съм и студент. И интроверт като по учебник. В реала рядко взимам участие. Ми в ДО взимам,от срам, от 40 човека група, всеки се мютнал и я из парка, я някъде другаде, и не слуша, не отговаря...и взимам участие.то сме си само аз и професора...
От друга страна, кога бих била на индивидуално обучение Wink. Който е мотивиран, си учи. Ако щеш.

# 54
  • София
  • Мнения: 38 589
Студентството е друго.
Но ако разчитаме на вътрешна мотивация при учениците, и останат на ДО, ще завършат по 5 на клас. Лоша перспектива.

# 55
  • Мнения: 1 011
Студентството е друго.
Но ако разчитаме на вътрешна мотивация при учениците, и останат на ДО, ще завършат по 5 на клас. Лоша перспектива.

Говорили ли сте с децата си защо нямат мотивация? Дори при любимите им предмети ли е така?

# 56
  • Мнения: 4 424
Моето хлапе е в седми клас в обикновено държавно училище , но с наистина много добри  преподаватели.
Първи западен език започна да изучава във втори клас , а втория в четвърти и двата на частни начала. Тази година завършва ниво B2 и на двата езика. Резултатите от текущите писмени изпитвания варират 98-100%. Свободно чете, пише и се изразява без затруднение.
Да губят се едни около 10 %  при он лайн  уроци, но не повече.
 Съвсем обикновено и даже доста своенравно и палаво хлапе .
Обаче у  дома никога не е толериран мързел, скатаване и глезотии едно. И второ много е трудно да откриете точните преподаватели. Такава загуба  би била истинска катастрофа.
  Малко родители имат късмета децата им да са обучавани от добри преподаватели, а единици наистина оценяваме каква привилегия е това. Причината е, че сме твърде заети и уморени да следим изкъсо и в детайли  как точно протича образователния процес при нашите си деца и се предоверяваме на избраното училище утешавайки съвестта си, че като следим да нямат отсъствия и всичко ще е наред. А то не става само.
Нищо  хубаво не става само.
Дори и да сте попаднали на добри учители , ако не ги подкрепите с нужния контрол у дома поне докато се изградят навици и умения за учене, не се получава.
 ДО е факт. Нека да погледнем на него и като на възможност. Нека поискаме да видим какво са записали децата ни в тетрадките си в края на деня. Нека проверим дали имат редовно домашно. Нека ги накараме да ни обяснят урока.
Ако сме направили всичко това и въпреки него децата ни пак не се справят, тогава ще приема че ДО не струва и не е обучение. Обаче ако тетрадките са празни, а младежът/девойката мълчи и не знае за какво е новия урок, то той не си е направил труда да слуша и тогава топката е у ВАС.

# 57
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Това, че децата губят мотивация, говори зле за съдържанието и неговото поднасяне

# 58
  • София
  • Мнения: 28 667
Това, че децата губят мотивация, говори зле за съдържанието и неговото поднасяне
Така е, съдържанието е много зле написано.

Наистина има голяма разлика между личния контакт и контакта през екрана. Все едно да си телефонен родител – ами не става качествено.


winni, детето ти/децата ти в кой клас са?

# 59
  • София
  • Мнения: 38 589
Като стана дума за телефони - ние разполагаме само с телефони. Лаптоп/и можем само да си мечтаем. Така че - комуникацията става още по-малко през малкото екранче.

Общи условия

Активация на акаунт