За принудителното дистанционно обучение

  • 7 703
  • 158
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 011
Това, че децата губят мотивация, говори зле за съдържанието и неговото поднасяне
Така е, съдържанието е много зле написано.

Наистина има голяма разлика между личния контакт и контакта през екрана. Все едно да си телефонен родител – ами не става качествено.


winni, детето ти/децата ти в кой клас са?

Нямам деца, образованието ме интересува като гражданин на тази държава, а и защото имам педагогическа правоспособност и все се чудя дали да не започна да я използвам, затова следя какво е положението. Мненията ми се основават на личния ми опит (като ученик и от курсовете и практиката ми за придобиване на правоспособност), както и на информацията -  за това какво се случва в нашата образователна система и чуждите такива.

# 61
  • София
  • Мнения: 28 787
Скрит текст:
Това, че децата губят мотивация, говори зле за съдържанието и неговото поднасяне
Така е, съдържанието е много зле написано.

Наистина има голяма разлика между личния контакт и контакта през екрана. Все едно да си телефонен родител – ами не става качествено.


winni, детето ти/децата ти в кой клас са?

Нямам деца, образованието ме интересува като гражданин на тази държава, а и защото имам педагогическа правоспособност и все се чудя дали да не започна да я използвам, затова следя какво е положението. Мненията ми се основават на личния ми опит (като ученик и от курсовете и практиката ми за придобиване на правоспособност), както и на информацията -  за това какво се случва в нашата образователна система и чуждите такива.
Как го следиш – преподаваш или чрез прочетено оттук–оттам?
Всички тук сме били ученици, а някои все още са.

# 62
  • София
  • Мнения: 38 714
Пробвала ли си да учиш нещо през екран 14 см на 7 см с прекъсвания??!!

# 63
  • Мнения: 48 029
Е тука вече е проблема, че ДО не е просто да правиш същото, ама пред екрана Simple Smile

# 64
  • Мнения: 1 011
Скрит текст:
Скрит текст:
Това, че децата губят мотивация, говори зле за съдържанието и неговото поднасяне
Така е, съдържанието е много зле написано.

Наистина има голяма разлика между личния контакт и контакта през екрана. Все едно да си телефонен родител – ами не става качествено.


winni, детето ти/децата ти в кой клас са?

Нямам деца, образованието ме интересува като гражданин на тази държава, а и защото имам педагогическа правоспособност и все се чудя дали да не започна да я използвам, затова следя какво е положението. Мненията ми се основават на личния ми опит (като ученик и от курсовете и практиката ми за придобиване на правоспособност), както и на информацията -  за това какво се случва в нашата образователна система и чуждите такива.
Как го следиш – преподаваш или чрез прочетено оттук–оттам?
Всички тук сме били ученици, а някои все още са.

Чета новини за промени в нашето образование, както и информация за чужди образователни системи.
Имах няколко компетентни колеги, които се пробваха като учители и се отказаха. Най-некомпетентните и незаинтересовани продължават. Една приятелка на майка ми е начален учител и през последните няколко години се оплаква, че родителите очакват тя да им възпита децата. Също така съм минала през подготовка за преподавател и знам какво е качеството и изобщо насочеността й.
Смятам още, че не е зле всички да се сетим, че сме били ученици, да си спомним какви проблеми сме имали и защо. Така много хора ще осъзнаят, че много от сегашните проблеми не са свързани с това, че се налага ДО, а например, че учебното съдържание е неадекватно, учебниците са написани зле, много учители не ги бива, на много директори не им се занимава да организират нещата по добър начин и т.н.

# 65
  • София
  • Мнения: 38 714
Ама то не може да е същото. Даже и размерът не е същият.🤪
Примерно, при по-напреднали ученици, аз правя преговор чрез тях. Работа по двойки, групова работа. Абе...80/ от методиката за преподаване отива в коша...

# 66
  • София
  • Мнения: 28 787
Значи нито имаш деца, нито преподаваш, а просто си философстваш, ясно.

Рок, синът ми ходи на английски и миналата година учителката им увеличи с 50% часовете, за да компенсира минаването на ДО. Имаше ефект, но в училище това няма как да стане.

# 67
  • Мнения: 4 444
Winni_,  горе долу понапипваш нещата , но ти убягва една много съществена част.
Като ти се случи да се изправиш срещу поне с глава по-висок от теб  младеж/девойка, грижите по отглеждането на които са започнали и са се изчерпали напълно  само с осигуряването на храна ,облекло и джобни, ще започнеш да разбираш защо хората бягат . Да не пропусна. Родителите на тези ''съкровища'' очакват от теб да ги доведеш до университета и отвъд , защото плащат данъци и си длъжна... и то без да ги напрягаш, да ги караш да се трудят и в никакъв случай да не ги отегчаваш със скучния материал докато си чатят с гаджето...
 А сега си представи ,не един, а цял клас...

# 68
  • София
  • Мнения: 38 714
С мъничка група тип курсове - 3-6 човека, е възможно да се направят нещата онлайн. И то пак с много уговорки и много техника. И пълно съдействие от издателите на учениците /което липсва/.
Английските издателства са горе-долу. Може да дадат аудио и видео материали. Но испанските примерно са ........

# 69
  • София
  • Мнения: 28 787
Да. Около 5 деца са по английски, увеличение на часовете с 50%, нещата се получиха. При 25 деца, много повече предмети, учителят и на ушите си да застане, няма как да се получи качествено.

# 70
  • Мнения: 1 011
Winni_,  горе долу понапипваш нещата , но ти убягва една много съществена част.
Като ти се случи да се изправиш срещу поне с глава по-висок от теб  младеж/девойка, грижите по отглеждането на които са започнали и са се изчерпали напълно  само с осигуряването на храна ,облекло и джобни, ще започнеш да разбираш защо хората бягат . Да не пропусна. Родителите на тези ''съкровища'' очакват от теб да ги доведеш до университета и отвъд , защото плащат данъци и си длъжна... и то без да ги напрягаш, да ги караш да се трудят и в никакъв случай да не ги отегчаваш със скучния материал докато си чатят с гаджето...
 А сега си представи ,не един, а цял клас...

О, тези неща са ми ясни и те гонят хора, които биха били прекрасни учители, и така остават хора, които са незаинтересовани и некомпетентни. Не всички са такива, има идеалисти, които още издържат, но една птичка пролет не прави. Моите колеги ги отблъсна и (на практика) феодалният строй в училищата, при който е важно да си симпатичен на директора, както и надменното и грубо отношение на някои по-възрастни преподаватели. Аз още по време на практиката, след досега с няколко столични училища, поне засега се отказах да преподавам, но  се интересувам, защото все пак се надявам някой ден да настъпи положителна промяна.

# 71
  • Варна
  • Мнения: 40
Ама то не може да е същото.
Примерно, при по-напреднали ученици, аз правя преговор чрез тях. Работа по двойки, групова работа. Абе...80/ от методиката за преподаване отива в коша...
Май в това е проблема. На учителите не им се учи( не на всички поне).

# 72
  • София
  • Мнения: 38 714
Какво искаш да кажеш с това?
Аз исках да кажа че 80/ от това, което се прави в реален клас, не може да се направи онлайн.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 40
Разбрах. Може би трябва да помислиш за методика подходяща онлайн.

# 74
  • Майничка
  • Мнения: 12 623
С мъничка група тип курсове - 3-6 човека, е възможно да се направят нещата онлайн. И то пак с много уговорки и много техника. И пълно съдействие от издателите на учениците /което липсва/.
Английските издателства са горе-долу. Може да дадат аудио и видео материали. Но испанските примерно са ........

Rockstar, щом сте само на телефони, разбирам необходимостта от някакъв хартиен учебник, евентуално граматика. Обаче специално за аудио и видео материали да чакаш на издателства!
В нета има страхотен достъпен и безплатен ресурс, включително разработени уроци, видеа, упражнения, игри, филмчета, създадени от и за учители и ученици, публикувани в свободен режим. Не преподавам испански, пуснах само в търсачка варианти на "ЕLE material didactico gratuito" и попаднах на сума ресурси, които могат да се използват много удачно на телефон - видео, аудио, онлайн граматически упражнения.... Да не говорим, че сама можеш да създаваш (или да редуваш децата да създават) активен речник за темите ти, под формата на състезателни игри в quizlet, baamboozle и подобни, които после да служат като флаш карти за преговор.
И преди ги имаше, но през миналата учебна година направо се нароиха, за всякакви езици.
Да, зор е, докато си създадеш някаква начална база данни, а после е два пъти повече зор да се озаптиш, че непрекъснато намираш нещо ново и по-интересно, но в момента, в който свикнеш децата на хубаво, те сами ще се активизират да търсят и да създават.

П.П. Докато нещо актуално влезе в учебниците, вече е остаряло. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт