Дистанционно обучение за учениците-Teмa 10

  • 25 839
  • 751
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: X
Интересно как в Канада, толкова развита страна, дистанционното обучение е било на такова ниско ниво. Общувам с някои майки от чужбина и ми направи впечатление, че в най-развитите страни дистанционното е пълна пародия. Защо така се получава според вас?
Защото се позволява.
Профсъюзите са силни и защитават интересите на учителите и се правеше само базовият мимимум.
Директорите също са били ок с един емейл на седмица от учителите и спусната работа за 4 часа седмично.

# 61
  • Мнения: 1 843
Интересно как в Канада, толкова развита страна, дистанционното обучение е било на такова ниско ниво. Общувам с някои майки от чужбина и ми направи впечатление, че в най-развитите страни дистанционното е пълна пародия. Защо така се получава според вас?
НА големи територии поддържането и обновяването на комуникационни мрежи е по-трудоемко и скъпо. В България имаме бърз и достъпен интернет на много достъпи цени. В световен план сме доста напред в това отношение. И въпреки това, по време на ИП беше много натоварена мрежата. Не съм сигурна дали капацитетът на тази в Канада би позволил масово видеовръзка на всички ученици в комбинация с хоумофис на работещите.

# 62
  • Мнения: 21 688
И аз си спомням, че през пролетта  майки от много по развити страни се оплакваха, че нищо не са правили на ДО. Това е много странно. При нас се скъсаха от учене и тестове онлайн правиха през някакви платформи, че и за време, и за матурите ги подготвиха. А училището не е с езиков профил, да речеш че са някакви топ.
Сегашните обаче са толкова над нещата, че само се моля да са живи и здрави, че те пък не са никак лесно заменяеми.

# 63
  • Мнения: 184
Да ви споделя и за ВеликАбритания как протече пролетното ДО- пращат имейли с домашно , като може да не ги видиш дни наред и тогава учтиво пак онлайн ви питат да не би да има проблем със здравето, интернета и т.н. Вие учтиво им отговаряте и пращате тези ама много забавени домашни и толкоз. Пълна пародия и това във Великия Лондон в добро държавно училище. За другите незнам

# 64
  • Мнения: 2 593
В началото на учебната година имаше репортаж, как някакво столично училище показваше и обучаваше директори на училища от други държави как е организирано нашето ДО. Инициатива беше на българка в американска организация свързана с образование. Били са впечатлени чужденците.

# 65
  • Мнения: 184
Е ,как няма да са впечатлени, като знам как протече нашето- доволна съм и то много, но не съм привърженик на ДО. А при тях пратят имеил и преключат. А при нас презентации на живо, изпитване на живо, диктовки на живо, забележки на живо:). А после подготовка и проверки на домашно, че и връщане за корекции

# 66
  • Мнения: X
Може и мрежата да е проблема. Не зная вече, само отчитам  факти.

Ние сме в град примерно, столица на провинцията   и плащаме към 120$ месечно за най- бързият нет тук - 100 мегабита,   имаме 2 рутера , защото УайФай  не стига за 3те етажа,  но хората по ферми, с много деца и работещите онлайн от дома би им натоварило много връзката това положение.

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 19:53 от Анонимен

# 67
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 587
И аз си спомням, че през пролетта  майки от много по развити страни се оплакваха, че нищо не са правили на ДО. Това е много странно. При нас се скъсаха от учене и тестове онлайн правиха през някакви платформи, че и за време, и за матурите ги подготвиха.

За мен това не е правилната форма на ДО! И на нашите им пращаха купища домашни, проекти и пр. Но голямата нито веднъж нямаше онлайн час, с учител пред себе си. В гимназията е. При малката нещата започнаха да се случват едва в края на април, когато учителката им разбра, че иначе изнемогваме всички- и тя, и децата, и родителите.
Пуснаха всички да преминат в горен клас, което не беше нито честно, нито разумно. Тук масово се повтарят класове при показани дефицити, не е като в Бг на всяка цена да гледат за изтикат всички до края. Та племенникът ми премина с 8!!! невзети предмета! Докато дъщеря ми се скъсваше денонощно да учи и успя да се справи на много прилично ниво.
Ами не, не им е ок ДО и много се надявам да не стигаме отново до там! В момента пак е някаква каша, но поне през ден ходят присъствено.

# 68
  • Бургас
  • Мнения: 7 020
Сега разбирам защо има толкова хора, които са против ДО. Ако и при нас беше така с по един имейл седмично и аз нямаше да искам.

# 69
  • Мнения: 19 355
Това с имейлите не е никакво учене. Особено в по-големите класове не може без обяснения. Хайде в малките да речем, че родител може да се справи, но пак не е редно.
Домашни и имейли следва да се пращат при вече преподаден материал.
Като си представя, че ние бяхме на село по време на предното ДО и трима човека ползвахме много интернет почти без никакви проблеми, се чувствам направо привилегирована.

# 70
  • Мнения: X
Именно.
Затова и ми е толкова притеснено.
Аз примерно мога да помагам по науките  и АЕ и граматика, но всичко е на френски. Математиката е също  на френски и зададените задачи са ок и баща й помага, но когато я затрудни условието и я учат Математиката по съвсем различни начини, става каша.

Пита учителя с емейл в понеделник за задачата и в петък получава отговор.

Търсим видеа онлайн да обяснят на АЕ, оттам тя го решава и превежда и става сложен  процес, особено когато верен отговор,  но постигнат със старомодния ни начин на смятане и не представен във формат,  който учителя искал ..се води грешен. И сначале.

Над 90% от децата не са направили и тези задачи и въобще не са отваряли сайта по математика и всичко останало, защото  като е по желание,  не е имало желание.
Пълна пародия.

# 71
  • Мнения: 21 688
Явно принципът е съвсем друг.
 При нас първо проверяват присъствието и после  все едно часът си тече, изнасят си урока, изпитват, дават домашно. Говорят си постоянно, поддържат контакт,  учителката вижда, ако някой се е изключил. В края на часа, примерно тест от пет шест въпроса за време, като теста отчита освен верността и времето за отговор и първите три места на отговорилите най-бързо.

Единствения проблем беше, че се събираше наистина много време за учене, защото макар и пред матури и уж да наблегнат на български и математика някои от другите учители доста се бяха олели с проекти и задания. По история учителката им беше дала проект за който знам, че  студенти ходят в Държавен архив, на седми клас деца, на които историята не им е приоритет в момента.

Днес е минало криво ляво, имали са часове, но май не всички учители са на разположение. Дано са здрави.

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 21:49 от Iris04

# 72
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 427
При нас имейлът не беше седмичен, а дневен. Пак беше зле. Да не говорим за обратната връзка - почти никаква. Скъсах си нервите, мразя ДО. Детето няма пропуски, но много нервни клетки ми умряха (работехме и ученето го съвместявахме). Сега беше болен моят син и отсъства, учеше обаче, явно вече не може просто да боледуваш - уроците се пращат. Което означава още работа за мен, защото детето е в начално ниво на обучение. Обратната връзка с учителя липсва, което много ме дразни. Праща си уроците и си свирка, ние да му мислим.

# 73
  • Мнения: 12 015
Явно принципът е съвсем друг.
 При нас първо проверяват присъствието и после  все едно часът си тече, изнасят си урока, изпитват, дават домашно. Говорят си постоянно, поддържат контакт,  учителката вижда, ако някой се е изключил. В края на часа, примерно тест от пет шест въпроса за време, като теста отчита освен верността и времето за отговор и първите три места на отговорилите най-бързо.

Единствения проблем беше, че се събираше наистина много време за учене, защото макар и пред матури и уж да наблегнат на български и математика някои от другите учители доста се бяха олели с проекти и задания. По история учителката им беше дала проект за който знам, че  студенти .
При нас мин година беше подобно.
Всеки час имаха проверка, личен контакт, писане в тетрадките и минимум 1 път седмично тест.
Като свърши учебният ден, в клас руум се посочват домашни, които се правят в тетрадка/учебник, снимат се и се пращат. Моето дете толкова учене никога не е имало.
Но днес-болни учители и не се знае как ще тръгне.

# 74
  • София
  • Мнения: 17 596
Скрит текст:
Бяхме го обсъждали с една приятелка, че в този случай учителите по физическо, рисуване, музика и трудово(или както модерно са го именували сега) могат да минат в ролята на възпитатели в начален етап1-4кл. И без това по тези предмети получаваше синът ми само клипчета и задания, които да направи и прати.
Всичко друго от по горен клас на ДО.
Това разбира се докато се овладее приложението.

1. Тези учители са висококвалифицирани, това, че преподават по предмети, които в общообразователните училища са по-скоро разтоварващи не ги прави "общи работници". "Пъдари в зоологическа, пардон, детска градина" не влиза в трудовите им характеристики. От друга страна, нямат изобщо нито квалификация, нито правоспособност да преподават каквото и да било на начален курс.


Нещо да сте дочули и вие, че с прословутите лаптопи, които ще купува министерството, има проблеми? Май се оказва, че на изискванията отговарят много ограничен (една марка) набор модели, и (о, чудо!) съответно доставчиците са едни точно определени компании, ама нямат наличност и не се знае след колко месеца ще се получат компютрите Smile


Ко-ко, ко речи!? На изискванията отговаряли само една марка лаптопи!? Те какво ще оборудват - банкови сървъри ли?

ПС
Не подозирах, че нивото на обучение в Канада е толкова ниско. Никак не си представям начален учител, който да е в състояние да преподава качествено химия, физика, биология, алгебра и геометрия за 8-ми клас. Нито дори за 7-ми, но това е друг въпрос - струва ми се абсурдно, вероятно програмите са просто твърде назад.



Доста съм притеснена. Има 2 години до гимназията и ако и 7ми клас минат на такова  ДО ще трябва да мислим частни уроци,  които ако ни затворят и нямаме работа...ще са химера.
 Аз познавам само няколко деца, които не са ходили на частни уроци в 7 клас при присъствено. Някои ги започнаха от 6 клас. И не всички влязоха,където искаха. Като в нашия град не са особено високи баловете. Имам какво да кажа по въпроса.

 Пак ще напиша - образованието е инертна система, а времето е динамично.Методите и хората в системата изостават. При нас се опитват да надуят изкуствено, като усложняват материала и въвеждат много ненужно,усложнено, което води до неразбиране ,загуба на интерес и мотивация. Учат повече, а знаят по-малко.


Не знам кое е това, дето е "ненужно" и "усложнено". Няма как висшето образование да се увеличи от 5 години на 10, за да се преподават там основни познания. Или трябва онези, които намират познанията, придобивани по време на средното образование за "ненужни" и "сложни" просто да излизат от системата на образованието след основното (и вероятно тогава би било целесъобразно основно образование да се придобива след 8-ми клас) и да почват да работят нещо, което да не изисква кой знае какви познания, особено "ненужни" и "усложнени" такива, или да учат... няма как да се ползва училището за забавачка. Не е място, където децата да бъдат събирани и "отглеждани", за да не се пречкат на родителите си до навършване на пълнолетие.

Що се отнася до интереса, той идва с познанията. Нищо особено интересно няма в началното запознаване с коя да е наука - дори и с математиката, която в началото се представя като скучни и досадни бакалски сметки, които един калкулатор извършва много по-бързо и безпогрешно. Вълшебството идва след придобиване на доста по-задълбочени познания... а неразбирането е резултат на нискокачествени учебници, нискокачествено преподаване и... да бъдем честни, голяма доза мързел от страна на самия ученик.


Да ви споделя и за ВеликАбритания как протече пролетното ДО- пращат имейли с домашно , като може да не ги видиш дни наред и тогава учтиво пак онлайн ви питат да не би да има проблем със здравето, интернета и т.н. Вие учтиво им отговаряте и пращате тези ама много забавени домашни и толкоз. Пълна пародия и това във Великия Лондон в добро държавно училище. За другите незнам


Н-дааамммм... Бях гледала едно видео как протича ДО-то в Китай. Доста интересно сравнение се налага...

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 23:08 от katiABV

Общи условия

Активация на акаунт