Черен списък на туристическите агенции !

  • 713 682
  • 1 567
  •   1
Отговори
# 1 485
  • Варна
  • Мнения: 12 690
Ми не, при тях обратна връзка няма.

# 1 486
  • Асеновград
  • Мнения: 4 043
Пътеките на Андалусия и Магреба е програма с много посещения, много пътуване и без стриктна организация би била провал. Ако полета е бил късен , екскурзовода няма как да промени това,че ноември се стъмва рано и да направи обиколка включена в този ден по светло. При пътувания зимата това е сериозен проблем по всички дестинации. Деня е къс и ако има дълго пътуване между градовете няма опция за разходка по светло.
Относно това което цитирате като цена за Мажорел и входната такса. Във всяка допълнителна екскурзия има трансфер, входна такса екскурзовод, беседа и прочие. Ако е трябвало сами да отидете на Мажорел , задължително щеше да Ви е необходимо такси в двете посоки, нямаше да имате заявен час за влизане и вероятността да си купите билети е била 50/50 тоест цената съвсем нямаше да Ви е само входната такса.
Много правилно е постъпил отказвайки да промотира на групата открития от Вас МОЛ, правило е гида да не препоръчва места за хранене и пазар, още повече разчитайки само на Вашите думи, без самия да има информация за това място. При пътувания в чужбина местните партньори посочват местата за почивка по време на път, и най често там има магазини, гида няма как да откаже да се спре на такива места.
Абакс приемат всякакви оплаквания, ако са реални клиентите получават адекватен отговор и компенсация.
А относно гидовете , всяко оплакване се разглежда, и както казаха и по напред има гидове с които вече не работят.
Но все пак нека сме реалисти, гида по която и да е програма не е личен асистент на всеки пътуващ, нито личен аниматор. И ако оплакването е само на база, че не не се превърнал в маймуна за да угоди на един, няма никакво основание.
И да не забравяме, че за всяка дестинация в чужбина гидовете са хора получили правоспособност от местните власти, спазват правилата в дадения район и държава. Не може да налагаме свои виждания как да си вършат работата само защото не ни е удобно на нас.
Това се отнася и за хотели храна, често има оплаквания , че това не бил еди каква си категория хотел или храната не била българска а местна кухня. Категоризацията във всяка държава е различна, и е нормално в дадената страна да се сервира храна каквато се консумира от местните. Който иска да яде шопска салата си стои в България.

Последна редакция: нд, 17 ное 2024, 15:55 от Panayotu

# 1 487
  • Мнения: 4 803
Жената не се оплаква от местната кухня и липсата на личен асистент, а от намален брой нощувки, настаняване далеч от обещаната локация, неспазена програма.
Гидът може да откаже любезно, например вместо "не ме занимавай с глупости" да каже "съжалявам, фирмена политика е да не даваме препоръка за места, които не сме проучили".

Аз лично още на тихомълком отпадналата нощувка щях да се откажа и да си искам парите обратно.

# 1 488
  • Мнения: 8 122
Жената казва, че цялата група е негодувала срещу въпросния гид, а не че не се е превърнал в нейна лична маймуна и затова се оплаква! След като не се спазва програмата трябва да си траят ли? Много е важно къде се намира хотела, не може да ти казват на 10 минути и да се окаже на час, защото са взели хотел извън града дори....... специално Испания в никакъв случай не бива да се прави с гид.

# 1 489
  • Асеновград
  • Мнения: 4 043
Жената не се оплаква от местната кухня и липсата на личен асистент, а от намален брой нощувки, настаняване далеч от обещаната локация, неспазена програма.
Гидът може да откаже любезно, например вместо "не ме занимавай с глупости" да каже "съжалявам, фирмена политика е да не даваме препоръка за места, които не сме проучили".

Аз лично още на тихомълком отпадналата нощувка щях да се откажа и да си искам парите обратно.
Относно отпаднала нощувка не коментирам, понеже няма как да знам казуса. Чета само написаното от дамата.
Но познавайки работата на ТО Абакс когато има промяна по договор, независимо каква клиента се уведомява, и му се дава възможност да избере дали да я приеме или да се откаже като му се възстановява сумата заплатена по договора. В това отношение са много точни и когато няма събран минимум по някоя програма за определена дата стриктно спазват упоменатия в договорите срок клиентите да се уведомят преди доплащане на пакета което е 21 дни преди пътуване. Предлага се или подобна програма или друга дата или връщане на заплатения аванс.
Ако са приели промяната те са били наясно с какво се съгласяват, и най вероятно са получили компенсация с допълнителна екскурзия или друго.
Относно хотели по обиколни програми, рядко се посочва хотел, понеже за една нощувка градските хотели не винаги потвърждават настаняване. Упоменава се настаняване в района на............. хотел примерно 3*.
Не ми се рови в момента да проверявам по дадената програма как е.
Аз давам мнение относно написаното по няколко пункта, и точно посочвам кои. Като примерно сравняване на цена допълнителна екскурзия с цена входна такса което не е еднозначно и включва различни неща. За Мажорел както и за Шедьоврите на Гауди и Аламбра билетите се запазват месеци напред, а за някои от посочените са поименни даже.
Не познавам гида Цветан и по тази причина не коментирам работата му.
Относно Испания, няма начин заради законодателството , група да не е с гид и то лицензиран за определения регион. Това важи за цяла Европа и за България също. Глобите за всяка държава за неспазване на това са различни.

Последна редакция: нд, 17 ное 2024, 19:00 от Panayotu

# 1 490
  • Мнения: 8 122
Просто не се пътува групово в Испания и изобщо Европа, и си решавате голяма част от проблемите и разполагате със собственото си време. Защото масово с групи е на стаден принцип и се чувстваш точно като добитък с 1 час пауза в този град, 45 за снимки обяд тоалетна и т.н. 10 минути фотопауза и накрая изобщо не усещаш атмосферата.
Агенции си струват извън Европа, за да ползваш чартъра.

Относно кога се стъмва няма общо.. трансферът не би трябвало да е равно на панорамна обиколка.

# 1 491
  • Мнения: 21 579
Ами нали точно затова някои хора избират агенция, за да им се осигури входен билет, да не мислят за трансфери, таксита, изхранване, настаняване и да разчитат на една адекватно направена програма. Който иска и може да си пътува индивидуално - нека го прави. Но агенцията и гидовете специално имат роля точно в една добра организация и не на последно място да проявават търпение и добро отношение към масата туристи, платили си немалка сума на същата тази агенция. Не става въпрос да са лични асистенти на всеки, но ако гидът е професионалист и си обича професията, понякога прави жестове, които не му влизат в задълженията. Например при нас когато уговаряхме допълнителна екскурзия на рецепцията, той предложи да ни съдейства с превода, ние любезно отказахме, но оценихме жеста.

# 1 492
  • Мнения: 4 803
И също да не забравяме, че за големи групи обикновено има отстъпки, така че е разбираемо тройната цена да остави горчив вкус.

# 1 493
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 477
И също да не забравяме, че за големи групи обикновено има отстъпки, така че е разбираемо тройната цена да остави горчив вкус.
Това вече въобще не е така. Не само че няма отстъпки, а на практика не се приемат групи над определена бройка.

# 1 494
  • Мнения: 3 822
В Тунис обиколка на трите столици за 6 човека идва 1/3 от цената в група и можеш да си избереш англоговорящ гид, вместо организирана група от 40 човека с рускоговорящ гид, който агенцията ти го продава за български (щото като си в бюджетната Северна Африка с монополист, си траеш без претенции и мълчиш).

# 1 495
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 477
За какъв точно монопол говорим, щом можеш всичко да си направиш с местна агенция?
Който иска го прави. Пазара си е абсолютно свободен.

# 1 496
  • Мнения: 3 822
Хайде сега, на 2 и половина пак.

Пътуването до там си е монопол.
Чартърът тръгва с 5 часа закъснение - ама то не зависело от агенцията и от туроператора.
Пристигат вечер, тръгват сутрин - ама то се плащало на нощувка не на ден. Щото си отишъл там сигурно да спиш.
Продават ти оттук организирана екскурзия - ама местният гид не е отговорност на българската агенция, щото е служител на партньорска организация.
Съкращават нощувка - ама свободен пазар, да сте си отишли сами.
Сменят ти хотела на пристигане - редовна практика било хотелът да дублира резервации, агенцията ко да напраи .. Освен да те убеди, че смяната била с по-убав, аха.

И накрая туристът е виновен, че за 1500 лева има и претенции, видите ли. Все едно ги копае парите и все едно не знаем какъв е стандартът на живот в тези държави, агенцията не ни прави подарък. Това отношение - да се отрича всякаква отговорност и вина с порядъчна доза арогантен и назидателен тон - е не по-малко отблъскващо от самите провинения и пропуски.

# 1 497
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 477
Разбирам, че явно имате някаква "случка", ама използването на дежурни фрази не е коректно.

Коментирате, че има монопол в Тунис, а самата вие обяснявате, че има местни фирми, които могат да се ползват. Т.е. сама си противоречите.
За щастие от България може да се пътува до цял свят и е абсолютно личен избор, как ще го направиш. Пазарът е свободен. Няма монопол.

Ако закъснее полет на Луфтханза, кой е виновен? Агентът, който ви го е продал? Пределно ясно, че не.
Как точно някой от световно неизвестна агенциийка влияе на пролетното разписание на международни летища и полети, няма да питам. Това е висша форма на фантазия.

Отворете сайт, на който и да е хотел и прочетете за какво плащате. Също така питайте дали ще сте с по-ниска цена, ако пристигнете в 22/24/03 и т.н. часа. Ще се радвам да разбера, колко хотела ще направят отстъпка.

Правата на потребителите са доста ясно очертани в законодателството. Още повече, че нашите закони са абсолютно синхронизирани с ЕС законодателство, така че доводът, как са "поръчани" от някоя българска фирма или сектор, няма как да мине. Съветвам всеки да се запознае с тях, така че да е наясно кога и какви права има.

Полети закъсняват в цял свят. Дублажи в хотели, полети има също в цял свят. Смешно е да се смята, че това се случва само в България или само на български туристи, или само на туристи, пътуващи с фирма Х.

Никой по света не го интересува, че доходите в България са ниски. Самолетният билет си е Х лв. без значение дали си богат или беден. Услугата в хотела също. Цените на атракции и т.н. също.

Туризмът е особен вид продукт. Продава се "обещание" за хубаво изкарване в бъдеще. Какво обаче точно значи "хубаво" за всеки от нас е отделна тема. Разминаването между очакване и реалност е повод за недоволство при абсолютно всеки човек. Така че от човешка гледна точка всички бихме съчувствали на недоволен клиент. Това не означава, че той задължително е прав и че има право на финансови претенции. И точно за това има законови правила.

И лично аз не пиша тук с цел отричане. Точно обратното искам хората да са наясно, какви точно са им правата. И кога всъщност са засегнати и могат да имат претенции.

# 1 498
  • Мнения: 1 350
Значи агенцията не е виновна никога, защото тези неща се случват по света. Правилно ли съм разбрал?

# 1 499
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 477
Значи агенцията не е виновна никога, защото тези неща се случват по света. Правилно ли съм разбрал?
Не. Нищо не сте разбрали.

Общи условия

Активация на акаунт