Черен списък на туристическите агенции !

  • 713 175
  • 1 567
  •   1
Отговори
# 690
  • Русе
  • Мнения: 166
БОЖКЕ ХОРАТА НЯМАТ ОПРАВИЯ,предупреждават ви  през страница,че тук не се запитват за туроператори и агенции.Само недоволните за некоректни отношения пишат тук бе хора.Преди да пишете поне прочетете последната страница за ориентир на темата Thinking

# 691
  • Мнения: 49
Искам да ви предупредя да не пътувате с Астрал Холидейз. Абсолютни измамници! Значи миналата година трябваше да пътуваме с тях до Закинтос през есента с чартърен полет от Варна. Платихме си цялата сума какти си му е реда, настроихме се за една хубава почивчица, първа и единствена за годината. И какво стана. Около 2 седмици преди пътуването ни се обадиха и казаха, че не били събрали група и полета се отменял. Добре, както и да е, казах си, възможно е. Няма да е Закинтос явно, голяма работа. Набелязахме си друга оферта от друга агенция.  Да, но когато си поискахме парите обратно, за да си купим другата почивка от Астрал ни казаха, че нямали пари в момента, не могат да ни върнат парите, да сме дойдели другия месец или да си изберем някое друго от техните предложения. Разбира се, че отказахме да изберем другите им предложения след такъв отговор, те всъщност не ни и допаднаха. Спорихме, карахме се, нищо не постигнахме. Те всъщност момичетата от офиса на фирмата във Варна не бяха виновни, виновни са измамните им шефове. Но за съжаление с тях така и не се свързахме. И така не отидохме на почивка, а остана да си вземем парите следващия месец. Да, ама и тогава получихме същия отговор - пак нямало пари за връщане. Но разбира се, ако искаме да се възползваме от невероятното предложение на Астрал Холидейз за почивка за Нова Година в Анталия!!! Писахме жалба до КЗП, от там отвърнаха, че Астрал Холидейз трябвало да върнат парите (сякаш не знаеме...) и толкова. И до адвокат се допитахме, ама той каза, че нямало смисъл да се занимаваме със съдилища. Явно тази туристическа агенция е задлъжняла и просто трябвало да чакаме.
Всъщност получихме си парите, но чак след три месеца!!!
А от една приятелка, която работи в туристическа агенция научих, че тези Астрал от няколко години насам имали парични затруднения и много често като не съберяли хора за някоя екскурзия (а това явно често става), после влачили връщането на парите на хората с месеци. Тя тази моя приятелка ме беше предупредила да не се записвам за Закинтос, ама аз като си бях наумила, че ще ходя там...

# 692
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 467
В крайна сметка получихте ли си парите?
Това, че са отменили програмата не ги прави мошеници. Не е приятно нито за туристите, нито за самата фирма. Но законът го позволява в съответните срокове.
Парите следва да се върнат - по закон в 10 дневен срок /може и да греша и да е 7 дневен/.
Офисите по малките градове масово не са на самия Астрал, а на други фирми, които ползват името им на франчайзингов принцип. Бих ви посъветвала да подадете сигнал към централата в София.

П.П. аз също съм в бранша и това, което са ви казали не е много вярно. Астрал освен с изходящ туризъм /т.е. всичко което организират и продават в България/, са партньори на един от най-големите западни туроператори и за входящ туризъм, т.е. дейността им се финансира по 2 независими начина.

# 693
  • Пловдив
  • Мнения: 956
От поста на Pisanka става ясно, че парите са им върнати, но след цели 3 месеца. И това ако не е основание да ги смятат за "мошеници", здраве му кажете. За мен заради това забавяне и заради провалената почивка на хората са си за черния списък.

# 694
  • Мнения: 21 558
От поста на Pisanka става ясно, че парите са им върнати, но след цели 3 месеца. И това ако не е основание да ги смятат за "мошеници", здраве му кажете. За мен заради това забавяне и заради провалената почивка на хората са си за черния списък.
Аз ползвах миналата година услугите на Астрал холидейз без проблеми, мои приятели редовно пътуват с тях също без проблем, даже ползват намаление. Наистина вижте дали проблемът не е в техния партньор в провинцията и парите да се задържат заради това. Нямам лични впечатления  че са в затруднено финансово положение до степен да не могат да обслужват клиентите си.

# 695
  • Мнения: 49
В крайна сметка получихте ли си парите?
Това, че са отменили програмата не ги прави мошеници. Не е приятно нито за туристите, нито за самата фирма. Но законът го позволява в съответните срокове.
Парите следва да се върнат - по закон в 10 дневен срок /може и да греша и да е 7 дневен/.
Офисите по малките градове масово не са на самия Астрал, а на други фирми, които ползват името им на франчайзингов принцип. Бих ви посъветвала да подадете сигнал към централата в София.

П.П. аз също съм в бранша и това, което са ви казали не е много вярно. Астрал освен с изходящ туризъм /т.е. всичко което организират и продават в България/, са партньори на един от най-големите западни туроператори и за входящ туризъм, т.е. дейността им се финансира по 2 независими начина.

Ами получихме си парите, но след 3 месеца!!! Не знам колко е вярно това, което ми каза моята приятелка за Астрал, но ако Астрал нямаха парични проблеми би следвало да ми върнат парите до 10-дневен срок, както казваш, че е по закон. Те и КЗП казаха нещо подобно, че така било по закон, ама законите не винаги се спазват. Или по-скоро се спазват от дребните мушици, а за големите риби не важат. А Астрал явно е голяма риба, щом са партньор на един от най-големите западни туроператори. Между другото съм ровила за тях в интернет и там има статии за това как били глобени от Комисията за защита от конкуренция с над 2 милиона лева, за някакви далавери с обществена поръчка за самолетни билети за държавните служители. Обаче разбира се глобата им била отменена от съда.
А на milittana да кажа, че аз резервирах директно през офиса на Астрал Холидейз (имаха такъв във Варна тогава, ама тия дни като минавах от там видях, че вече е затворен). Договорът ми си беше с тях директно, нямаше посредници. Или пък да не би като съм от провинцията да са ме дискриминирали и само на мен да са бавили парите. Явно връщат на софийските си клиенти веднага парите. Моля ако има друг случай като моя (Астрал да са бавили връщането на парите с месеци при анулирана екскурзия поради малък брой туристи) да пише, че да не излезе, че аз съм била индивидуално дискриминирана.

# 696
  • Мнения: 21 558
Много съжалявам, че така се е получило при тебе. Няма оправдание за това, което са направили със забавянето на парите. На мен не ми се е налагало да си взимам обратно суми от тях, просто са били коректни при осъществяване на екскурзиите и почивките. Но явно няма имунизирана ТА от проблеми и финансови затруднения.

# 697
  • Мнения: 49
Благодаря ти за разбирането, milittana.  Наистина ТА или каквато и да е фирма не може да бъде имунизирана срещу финансови затруднения. Обаче сред туристическите агенции (не говоря за всички, те явно са много, моля да не се обиждат коректните) явно има фирми, които третират клиента, така както мутрата третира обикновените хора. Навремето Алма Тур фалира, дали всички клиенти си плучиха парите, съмнява ме. В тази тема, по-назад четох, че някаква друга ТА - Арайвалс - наскоро фалирали, ама иначе до последно събирали пари от "клиентите". А всички "клиенти" дали ще си получат обратно парите, съмнява ме. Ами че то това си е все едно като преди 15-20 години банките-пирамиди. А на нас клиентите какво ни остава - единствено да споделяме информация по форумите. Ама поне и това е нещо, някаква форма на обединение.

# 698
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 467
Извинявам се, явно не съм видяла, че парите са върнати.
Резервиране чрез посредник означава, чрез фирма различна от Астрал. Резервиране при франчайз е във фирма, която работи с името на Астрал. Това ще е видно във вашия договор за организирано пътуване.
След като офисът е затворен още повече се убеждавам, че е била франчайз фирма.

Наистина няма търговско дружество, което да е защитено от фалит. Независимо от сферата на действие.

# 699
  • Мнения: 49
Извинявам се, явно не съм видяла, че парите са върнати.
Резервиране чрез посредник означава, чрез фирма различна от Астрал. Резервиране при франчайз е във фирма, която работи с името на Астрал. Това ще е видно във вашия договор за организирано пътуване.
След като офисът е затворен още повече се убеждавам, че е била франчайз фирма.

Наистина няма търговско дружество, което да е защитено от фалит. Независимо от сферата на действие.

Сега си погледнах договора за въпросното организирано пътуване. Сключен е с Астрал Холидейз АД. Ако беше сключен с франчайз фирма, не би ли следвало името й да е упоменато в договора. Както например като си купиш нещо от Макдоналдс на касовия бон го има логото на Макдоналдс и отдолу името на франчайзинговата фирма. Та значи резервирах директно при Астрал Холидейз АД, в техен офис.

# 700
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 467
Не, ако е франчайз, ще е лого, име и т.н на фирмата. Реално не трябва да има разлика. На практика явно тази фирма е имала не добра търговска политика, за която най-вероятно Астрал нямат и идея.

# 701
  • Мнения: 1
Бих искала да добавя Булкарт Травъл към черния списък на туристически агенции. Некомпетентна управителка, некоректно изпълнение на програми, изключително непрофесионално отношение. Прекалено високи цени за ниско качество. Всъщност това е туроператор, състоящ се от един човек. Групи от възраст 70+. Не пътувайте с Булкарт Травъл!!!

# 702
  • Мнения: 49
Не знам дали му е мястото точно в тази тема, но ще споделя едно мнение относно актуалния в момента по всички медии случай с туристическа агенция Гъливер. Че не са подходили коректно спрямо клиентите си - за това няма спор. Явно не са платили на контрагентите си за последната резервация, вероятно са им дължали суми и за предишни. Няма да коментирам това.
Лзбопитно ми е обаче как медиите подбират кой случай с некоректен туроператор да отразят. Защото очевидно не отразяват всички такива. Например аз въобще не си спомням да беше отразен в медиите случая с туристическа агенция Аравайлс. Научих за това от тази тема - как събирали пари от клиентите и 2 дни преди 1 май обявили фалит. А явно на 1 май са били планирани да стартират доста екскурзии, съответно вероятно говорим за доста повече от 30 провалени почивки (както с Гъливер).
Дали при Арайвалс не става въпрос за пране на пари на влиятелни личности?! Пирамида?! А Гъливер вероятно са чисто и просто една от многото закъсали финансово фирми. Или пък може би покрай 1-ви май журналистите са били заети със събиране на багаж за предстоящата си почивка и не им се занимавало да отразяват случай с поредния некоректен туроператор и сега наваксват с Гъливер.
Оставам специалистите в сферата на туризма да разсъждават над поставения от мен въпрос, ако разбира се желаят.

# 703
  • Мнения: 21 558
За Гъливер доколкото разбрах разярени родители са се обадили в медиите. За Арайвалс не съм информирана в подробности, ако става въпрос просто за провалено пътуване и невърнати в срок пари на клиенти /а не за деца, които са без родителите си в чужбина и няма къде да спят/ явно са сметнали, че не е толкова скандален, макар и по-мащабен случаят. Както видяхме, има и други случаи на некоректни агенции, които забавят връщане на суми, но с тях медиите не се занимават също.

# 704
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 467
Медиите тиражират едно, а истината май е по-различна. Хотел е имало и децата са били настанени, но не са били ок с качеството...Така или иначе аз също следя информацията с интерес.

За мен е абсурдно да има сигнали срещу тази фирма, но държавните органи да не могат да предприемат нищо....

Общи условия

Активация на акаунт