Дистанционно обучение за учениците-Teмa 11

  • 22 212
  • 746
  •   1
Отговори
# 165
  • Бургас
  • Мнения: 8 507
Искам само да кажа на мамите следното:
И да има старание момичета и да няма ако не си супер умен ученик няма как да научиш да кажем първи закон на Мендел, или пък втори, или трети ако няма кой да ти го обясни качествено и най вече присъствено.

С четене в учебника не става ли?

Тук говорим за ЧОВЕШКИ ЖИВОТИ.

# 166
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Е явно да станеш специалист по законите на Мендел е по-важно от това повече хора да останат живи и здрави.

# 167
  • Майничка
  • Мнения: 13 819
Mimi_zl, ако си само с български, виж Уча се и Кан академи. Ако знаеш и друг език - клипчета колкото искаш, включително предложения за опити.

# 168
  • Мнения: 1 358
Пишат учители и родители основно -колко точно да сме странични наблюдатели? 
Неприятно ви е, трудно ви е и на учениците, разбирам ви и ви съчувствам. Но точно в този момент да усвоиш законите на Мендел или да си присъствено на стаж по IT (!) не е приоритет. Приоритет е да останем живи до догодина, когато да можем да ги правим тези неща наживо.

# 169
  • Мнения: 530
Грамотността в повечето случаи е предпоставка за интелигентност, драга. В някои случаи се казва, че човек, макар и неграмотен, е природно интелигентен, но това няма как да важи за теб, предвид възрастта, на която си и липсата ти на житейски опит. Simple Smile Това, че ти учиш неефективно, защото се разсейваш и т.н., не ти дава право да обобщаваш, че всички ученици учат по твоя начин и съответно да говориш от името на цялото съсловие. Разбираемо е, че на теб и на твоите връстници все още всичко ви е на игра, на шега, не си давате сметки за реалните последици, които носи със себе си този вирус, но поне не изразявай такава наперена категоричност в постовете си, защото ни подаряваш блестящ трагикомизъм, нищо повече. Не ни "отваряй" очите за истината, а вместо това се съсредоточи върху по-ефективното учене от вкъщи, защото то учи и на дисциплина - невинаги ще стоиш в класната стая под зоркия учителски поглед, който да те охранява и да ти казва - сега няма да ядеш, сега ще учиш, сега ще пишеш и т.н. Един от малкото плюсове на ДО е, че учи на дисциплина и на самоконтрол - за тези, които желаят да научат нещо, разбира се.

И за да не бъда погрешно разбрана - в поста по-горе говоря за ученици от гимназиален етап, които вече се предполага да имат изградени навици в училище. За учениците от начален етап наистина е по-трудно всичко това, защото нямат базовата подготовка и умения.

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 17:54 от ღ Андреа ღ

# 170
  • Мнения: 280
Пишат учители и родители основно -колко точно да сме странични наблюдатели? 
Неприятно ви е, трудно ви е и на учениците, разбирам ви и ви съчувствам. Но точно в този момент да усвоиш законите на Мендел или да си присъствено на стаж по IT (!) не е приоритет. Приоритет е да останем живи до догодина, когато да можем да ги правим тези неща наживо.

Здравето е на първо място да, но догодина ще е твърде късно да се навакса този материал, защото уверявам ви не е лесен, а и догодина ще има друг материал който трябва да се учи времето е ценно. Именно това ви последно изречение доказва, че сте страничен наблюдател .

# 171
  • Мнения: 3 091
Разбира се, няма как упражнения и практики да са ДО.
За практиките съм съгласна, за упражненията обаче не може да се обобщава така. Зависи по какво са упражненията.

# 172
  • Мнения: 530
Миналата година, когато пандемията избухна и никой не беше подготвен за нищо, бях в дванадесети клас, наред със стреса от матурите ми предстоеше и удоволствието от бала, разделянето с класа и учителите, което така и не се случи по начина, по който би се случило, ако живеехме без вируса. Факт! Засегна не само мен, а всички набори в цялата страна, че даже и по целия свят. Сами се готвехме за матурите си, без частни уроци, защото масово се затвори всичко. Сами определяхме кога, какво и що да учим, без да разчитаме на учителите да ни посочват всеки подводен камък, в който потенциално бихме могли да се спънем. Беше тежко, беше ужасно, неведнъж съм се докарвала до нервни изблици и плач, но се справих - не само аз, а всички, които имаха някакви цели в живота си, които преследваха мечтите си, защото се вкопчиха в идеите, които имат, не дадоха път на капризите и прищевките си от типа на: "Ми щом не съм в класната стая, няма да уча, пък". Въобще ДО ни направи много по-зрели, отколкото бяхме преди да минем в отдалечена от училището среда. Нищо не е толкова непоправимо, колкото изглежда. Винаги можеш да наваксаш пропуснатото - искаш да кандидатстваш Медицина - можеш да го направиш винаги, познавам хора, които са кандидатствали 2-3 години след завършването си, това не е фатално! Единственото фатално е, когато ти или някой твой близък се разболее, фатално е, когато се усетиш отговорен за нечие разболяване само заради безотговорността си - това е фатално! Човешкият живот, веднъж загубен, никога няма да се върне обратно. Рано ти е да проумееш тези истини, въпреки че не си кой знае колко по-малка от мен, но те разбирам.

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 17:32 от bubanka

# 173
  • Майничка
  • Мнения: 13 819
Предвид това, че Андреа, ако не се лъжа, е първокурсничка, колко пък да не си спомня материала. Nerd

# 174
  • Мнения: 1 153
mimi_zl, значи учите генетика. Кое е трудното в законите на Мендел? Да разбереш кое е доминантен и кое рецесивен ген? Или какво е хомо и хетерозиготен? Тия неща се обясняват с формулки, които дали написани на истинска дъска или на виртуална, са все еднакви. Ако ще го разбереш, няма значение дали ти е обяснено реално или виртуално. Ако ли не, все тая.

# 175
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Пишат учители и родители основно -колко точно да сме странични наблюдатели?  
Неприятно ви е, трудно ви е и на учениците, разбирам ви и ви съчувствам. Но точно в този момент да усвоиш законите на Мендел или да си присъствено на стаж по IT (!) не е приоритет. Приоритет е да останем живи до догодина, когато да можем да ги правим тези неща наживо.

Здравето е на първо място да, но догодина ще е твърде късно да се навакса този материал, защото уверявам ви не е лесен, а и догодина ще има друг материал който трябва да се учи времето е ценно. Именно това ви последно изречение доказва, че сте страничен наблюдател .

Момиче (mimi zl), обърни внимание на възможността да се научиш да пишеш първо грамотно, защото очевидно за 10 години в училище, много неща са ти убягнали, при това докато са била присъствено в класната стая. Синът ми е десетокласник и след твоите постове нарочно му отворих учебника по биология и прословутите закони на Мендел са обяснени съвсем разбираемо в два (!) урока. Научи се да съставяш решетки на Пънет и ще можеш да си решаваш задачите. Материали в нета, бол. На един клик разстояние. Ако учителката ти не е обяснила как да подхождаш към задачите, най-вероятно щеше да ти го спести като информация и ако да беше в класната стая. Оттук нататък започва твоята лична отговорност към усвояването на материала - търсене и дообразоване, без значение от формата на обучение.

# 176
  • Мнения: 24 693
Включвам се и аз, като студент 3ти курс. За мен това ДО е просто неефективно, поне от гледна точка на провеждането на упражненията. За лекциите е ок да са онлайн, обаче не стой така въпроса за упражненията. Пък и не съм само аз, а други мои колеги имат задължителен стаж, в тази ситуация дистанционното провеждане на този стаж е просто невъзможно.

Досега сте учили присъствено, нали?

# 177
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:
Никакво значение няма кой какво е носил, когато учител е с ковид, той липсва. Няма го. Болен е. Не преподава. В болничен е. В добрия случай 2 седмици, в лошия над месец.
При нас липсват трима заради ковид, напълно излишно е да са присъствено, когато ги няма учителите.
Заради анкетата го уточнявам - в момента нито ДО имат, нито присъствено, така че при нас нещата влизат в графа - каквото и да искам аз, учители така или иначе няма.


Вече почват да им дават програма ден за ден - БЕЛ със заместващ, МАТ със заместващ... и още един час "и си тръгват". 7-ми клас. 3-а седмица си седят на същия материал по БЕЛ, понеже заместващият учител не иска да предава нов материал в чуждия клас. Програмата за сряда... ще дадат утре. Но иначе са присъствено, де. Само дето не учат нищо...

да, така е, но и много удобно се използва, за да се избегне карантинирането на класа. А реално всички сме наясно, че няма как да се стои на два метра постоянно в класната стая, също сме наясно, че не всички носят маски, а някакви смешни шлемчета, винаги има някакъв близък контакт с децата.  Всичко е ясно. Всеки си гледа интереса.

Анди, моите уважения, но както сама отбеляза, нито имаш общо със "системата", нито имаш деца в училищна възраст, т.е., нямаш поглед дали и какво носят колегите. При това положение "всички сме наясно" става твърде обхватно и отива в регистъра ЕЖК. Можем да говорим само за конкретно училище. Е, в моето и в училището на детето ми няма колега, който да не носи маска или цял шлем.
По отношение на двата метра, разстоянието е препоръчително - там, където е възможно. Там където възможност няма - ЛПС, задължително за преподавателя, по желание за ученика. Не само тук е така, това са указанията и в голяма част от европейските страни.


Учителите, както каза Лилката, минават край учениците... за да видят кой какво е написал... някак не си представям 4м разстояние м/у редиците в училище. В повечето страни маските са задължителни за учителите И учениците. И на повечето места има и вентилация и пречистване на въздуха. Различни от "ми отваряме някой прозорец за няколко минути като е топло"...


Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 18:19 от katiABV

# 178
  • Мнения: 23
Включвам се и аз, като студент 3ти курс. За мен това ДО е просто неефективно, поне от гледна точка на провеждането на упражненията. За лекциите е ок да са онлайн, обаче не стой така въпроса за упражненията. Пък и не съм само аз, а други мои колеги имат задължителен стаж, в тази ситуация дистанционното провеждане на този стаж е просто невъзможно.

Досега сте учили присъствено, нали?

Ами летният семестър на 2ри курс ми беше изцяло онлайн и беше неефективно. Иначе преди да минем онлайн сега, пак си бях присъствено като само 1 лекция мина онлайн, поради факта, че започна да става и практически насочена освен теоретично. Единствено 1ви и 2ри курс бяха на хибридна форма на обучение

# 179
  • София
  • Мнения: 10 221
Доколкото разбирам, децата се връщат на училище
https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Uchilishtata-shte-imat-pr … -mask_739940.html

Общи условия

Активация на акаунт