Дистанционно обучение за учениците-Teмa 11

  • 22 075
  • 746
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 4 589
И докато в държавните училища се чудят как да угодят на мнозинството родители, по техните думи, които искат присъствена форма на обучение на всяка цена, в добрите частни школи тече обучение на много високо ниво он лайн .Тестовете обаче са присъствени. Даден е времеви интервал ,в който всеки курсист може да посети школата и да си направи теста индивидуално,  но присъствено. Нямат проблем с липса на преподаватели и свободни/пропуснати часове.
Браво! Идеално!
От тук на сетне или  училището ще помисли да ни предложи нещо подобно или ще търсим алтернатива извън него. Дори не държа на обучение , а само на периодично зададен план кои уроци/раздели по кой предмет и до коя дата  да са усвоени, а също  и дати за съответните присъствени писмени изпитвания.
 С присъственото , но с  масово болни преподаватели и на практика никакво обучение  ние приключихме.
Насочваме се към платени он лайн уроци било то индивидуални или в частни школи ще видя какво ще намеря.

# 541
  • София
  • Мнения: 15 167
Децата вече бяха затворени напролет не 2-3 седмици, а 4 месеца. Сега също няма да бъде 2-3 седмици. А излизането навън, дори съчетано с физически упражнения (Thank you Captain Obvious!) няма нищо общо със социалната рутина на живота в училище, която е важна част от живота на децата.
Ето това подчертаното е единственият сериозен проблем на ДО, а и по-скоро на трудното връщане на училище след това. Децата се радват да са присъствено, но по резултатите по отношение на концентрация, диспилина и тн се вижда. Та това е и основната роля на масовото училище – да се създадат работни навици. ДО също създава такива, но за работа от дистанция, та предпочитам да го гледам от тази гледна точка.

# 542
  • Мнения: 4 145
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той работата за създаване на социална рутина и трудови навици.
Трудов навик е да си оправяш леглото, да си измиеш чинията, социалната рутина е да поздравиш съседката и да се съобразиш с баба си или братчето си.
Когато ги няма заложени изначално, да чакаш училището да ти ги създаде е несериозно. Виждаме как лъсват много дефицити там и учителите са в невъзможност да възпитават. Наблюдава се едно крайно отдръпване от тези функции, напълно нормално, изчитане на урока и са до там в по-голямата си част. По този начин въпросната социална рутина на живота е изкривена до едни параметри на създаване на общество във вида му, в който го виждаме днес-никакво.
Лично мнение, не държа някой да се опитва да ми го променя.

# 543
  • София
  • Мнения: 62 595
Децата никой не ги е затворил вкъщи денонощно. Просто не ходят на училище. Като свършат учебните часове могат да излязат и да се видят с приятели, да играят навън.  Онлайн-часовете пак са училищна рутина - прави се график и се провеждат по този график.

# 544
  • София
  • Мнения: 15 167
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той ролята за създаване на социална рутина и трудови навици.
Трудов навик е да си оправяш леглото, да си измиеш чинията, социалната рутина е да поздравиш съседката и да се съобразиш с баба си или братчето си.
Когато ги няма заложени изначално, да чакаш училището да ти ги създаде е несериозно. Виждаме как лъсват много дефицити там и учителите са в невъзможност да възпитават. Наблюдава се едно крайно отдръпване от тези функции, напълно нормално, изчитане на урока и са до там в по-голямата си част. По този начин въпросната социална рутина на живота е изкривена до едни параметри създаване на общество във вида му, в който го виждаме днес-никакво.
Лично мнение, не държа някой да се опитва да ми го променя.
Социалната рутина и трудови навици в група и извън дома са нещо съвсем различно от тези в дома. Дори 12 години не са достатъчни, за да се научи човек да работи заедно с много хора, а и под ръководството на много хора с различни характери и изисквания. Това е вторичната социализация, първичната е в семейството, а след това нормите и ценностите на семейството влизат често в сблъсък с тези в конкретното общество. Нищо общо няма с оправянето на леглото. Има общо с едно дете те ръчка от задния чин, двама други си говорят, един преписва, друг е пълен отличник, един учител идва на време и иска всички да са точни, друг закъснява и е мърляв, и тн, и тн. Това се губи в голяма степен от ДО. Там можеш да мютнеш всички, даже повечето учители као гледам държат децата да са с изключен микрофон, докато преподават. Средата е съвсем различна, отношенията със съучениците онлайн са други.

ПП Социолог съм, за протокола.

# 545
  • Мнения: 2 094
Според мен вируса вече е минал през училищата и ако е доказано, че преболедувал освен че има имунитет не може да стане носител, а прекъсва веригата ще се окаже че много деца ще са затворени излишно. Сега анализирам, 2 познати семейства с ковид на родителите чиито деца са в един клас, децата изкарали нещо леко преди това, познатите с доказан ковид го минаха леко. Сега пък ние след лекия вирус на детето сме без обоняние от вчера. Учителите отдавна сигурно са подложени на вируса, моят син е от последните здрави деца, които най-накрая се разболяха от нещо, преди това все имаше отсъстващи от ОВИ, имаше карантинирани деца заради родители също. Миналата седмица имаше 5 деца онлайн, сега всички били обратно в клас без сина ми, аз нали съм по-страхлива.

# 546
  • Мнения: 4 145
За протокола или не, когато липсва семейната, първичната, вторичната ти е загубена кауза.
За 2-3-4 месеца социализация не се губи, особено, ако си адекватен, разумен, и не стоиш като затворник.
Идеята на ДО не е асоциализация.
ДО дава изключително големи възможности за освобождаване на време именно за такава. Дори ако погледнем ситуацията днес - 10 години си бил с едни и същи хора, всеки ден, в един клас - това води до закърняване, липса на опит и включително липса на адекватна социализация. Излизането в ДО предлага да смениш средата. Не лишава от възможностите за създаване на така лелеяната социална рутина, напротив, може да доведе до по-качествена такава.
ДО не е затваряне по домовете.
ДО е запазване на малкото останали учители.

# 547
  • София
  • Мнения: 15 167
За протокола или не, когато липсва семейната, първичната, вторичната ти е загубена кауза.
За 2-3-4 месеца социализация не се губи, особено, ако си адекватен, разумен, и не стоиш като затворник.
Идеята на ДО не е асоциализация.
ДО дава изключително големи възможности за освобождаване на време именно за такава. Дори ако погледнем ситуацията днес - 10 години си бил с едни и същи хора, всеки ден, в един клас - това води до закърняване, липса на опит и включително липса на адекватна социализация. Излизането в ДО предлага да смениш средата. Не лишава от възможностите за създаване на така лелеяната социална рутина, напротив, може да доведе до по-качествена такава.
ДО не е затваряне по домовете.
ДО е запазване на малкото останали учители.
Аз съм съгласна с теб, а и ако прочетеш предишните ми два поста ще видиш, че мнението ми е, че можем да извлечем позитиви от ДО, тъй като в бъдеще доста професии ще работят изцяло или частично по този начин. Това си е специфична социализация в електронна среда. Просто после връщането на място изисква време, това го знаем и без ДО от голямата българска лятна ваканция. Затова в други страни ваканциите са разпределени през годината, а лятната е най-много два месеца.
Та не мисля, че това ДО сега ще нанесе непоправими щети върху системата. Непоправими ще бъдат в маргиналните общости, които и без това имат доста крехка вторична социализация. Но така или иначе ситуацията е такава, че щети ще има. А и животът е такъв, няма пълно щастие никога. Тук гледаме приоритетите и здравето е на първо място. А на второ се вижда и, че присъственото обучение изобщо не се получава в момента, та дори образованието да е на първо място пак в момента освен ДО друго не става.

# 548
  • Мнения: 4 145
Всъщност голямата българска лятна ваканция е голяма само за малките. В гимназия не им стига и не я усещат.
Ходенето лятно време на училище е мъка чисто физически, защото сградите ни са непригодни - още от май така пече, че се сваряваш в собствен сос, като прибавим всички хубавини с наблъскани класни стаи в големите гимназии и наличието на смени - това ще е чисто извращение, ако се приложи.
Като редовен данъкоплатец аз съм ЗА да има щети в маргинализираните групи. И се надявам това така спрягано ново време да донесе развитие по тази тема. Тези групи са крайно необразовани, въпреки зора, с който ги тикат да се образоват, подарява им се на тепсия всичко. Абсурдно е, и ако това продължи, нищо добро не очаква човечеството принципно.

Силно се надявам също така това ДО да покаже в пълната си прелест двойното образование у нас. Проблемът е, че много родители са плод на една разпаднала се образователна система и сами не виждат какво се случва.

# 549
  • София
  • Мнения: 44 493
Фъстък, 10 години? Ти имаш ли представа от съвременната образователна система в България?
1-4 клас е един клас, 5-7 друг, 8-12 трети.
Реално 8 клас са били на училище около месец, ако са улучили карантина. Та те даже не се познават!

# 550
  • Мнения: X
Децата никой не ги е затворил вкъщи денонощно. Просто не ходят на училище. Като свършат учебните часове могат да излязат и да се видят с приятели, да играят навън. 
Тогава какъв е смисълът на мярката ДО? Мислех, че трябва да се ограничат контактите им, за да не разнасят зараза. Но това не става, защото пък трябва да мислим и за психиката им.
А същевременно пък всички възрастни не си ограничават контактите. Ресторанти, кина, молове работят. Празници и базари не спират.
В този контекст е напълно безмислено едно голо ДО. Просто съсипваме и образованието и толкоз.
И не, не спасяваме учителите по този начин. Който си мисли, че учителите стоят само вкъщи и не могат да се заразят от другаде, греши. И те са хора, и те не се спират да излизат и да общуват. Но после училището ги убивало. Ами не, не мога да се съглася.
ДО е труден за възприемане там, където родителят не си е свършил сам той работата за създаване на социална рутина и трудови навици.
Разбира се. Всички, които искат присъствено са си зарязали децата, няма друг начин.
Но не е толкова просто. Контактът с други авторитети и в среда от връстници е незаменим.
Аз нямам против ДО за седмица-две. Тук проблемът е, че ще ни се наложи да го изтърпим няколко месеца и това тотално ще провали учебната година.

# 551
  • Мнения: 2 094
Като човек интроверт и работещ от дома и на компютър над 20 години, мога да кажа че това не е социализация в истинския смисъл. Изисква се специално усилие и мобилизация да излезеш, да се мотивираш да си във форма, изчезва състезателния елемент, въодушевлението от това да усетиш живота около себе си. Ако лишим децата от сетива за живота от малки и им дадем усещане че всичко е наред виртуално, като големи няма да усещат липсата на външния свят и това макар и добре за бъдещите компании които ще оптимизират разходи ще е пагубно за физическото и психическо здраве. Не става дума за неща, които са по-оптимизирани онлайн, става дума за влошаване на качество на обучението с цел дресиране на децата да съществуват в изкуствена среда в името на бъдещите идеи пред бизнеса. Децата са малки живи същества, на които им трябва общуване, смях, игри, истински учител и среда извън дома.

# 552
  • София
  • Мнения: 44 493
Да, социалните умения се тренират. Не е фатален един месец, но те вече станаха повече. И се очертават още. Въобще се пласира идеята това да се приеме за новото нормално.
Ами не е нормално. И ще берем последствията.

# 553
  • Мнения: 4 145
Фъстък, 10 години? Ти имаш ли представа от съвременната образователна система в България?
1-4 клас е един клас, 5-7 друг, 8-12 трети.
Реално 8 клас са били на училище около месец, ако са улучили карантина. Та те даже не се познават!
Представи си, имам няколко деца. Две от които в момента са все още в същата тази образователна система. За едното ми-7 години, което е повече от половината му живот реално до онзи момент-промяна не е имало. Един клас, всеки ден едно и също, едни и същи физиономии, дори на съседните класове си ги наизустил.
Голяма драма, че 8 клас не се познават.
Тези в 8 клас стоят затворени ли?
Какво им пречи да се уговарят на малки групи и да се виждат? Малки ли са, сливи ли имат в устата?
Ако не са го направили до сега, за мен лично означава, е до тук социализацията и уменията им са нулеви. Присъственото ходене на училище им сервира това на готово, и умения развити няма. Има едно седене сега и чакане нещо да се случи. И жалене. Нулеви социални умения имат тези деца в 8 клас, ако до сега не са намерили начин за контакт, а казвате, е 7 години училището уж ги е научило на това.

# 554
  • Мнения: 280
Според мен най-големия минус на ДО, е че учениците ще са с огромни дупки в знанията и съответно в материала който учат.Тук не говоря за здраве и за опазване на човешки животи, а за усвояване на знания, така че според мен е хубаво да се измисли компромисен вариант например:да се редуват учениците от различните класове едни да са 2 седмици присъствено други на ДО и обратното.  Мнонзиството учители са на същото или сходно мнение като моето.

Общи условия

Активация на акаунт