Изхвърляне на радиатори с топломери

  • 5 090
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 14 335
Въпросът ти няма абсолютно никаква връзка с коментираното и меко казано звучи нелепо и заядливо. Има си начин и за това. Аварии се случват. Вземи да четеш.

# 31
  • Мнения: 51 695
При авария на радиатор все едно трябва да се спре парното на целия блок, да се източи инсталацията и тогава да се сменя. А ако е с кранчета, тогава се затварят двете кранчета като се чупят пломбите (има ли кранчета има пломби) и се уведомява топлинният счетоводител. Той идва и слага апаратче на новия радиатор, пломбира пак кранчетата и така.

# 32
  • Мнения: 5 261
ами всеки може да каже , че е имал авария .

# 33
  • Мнения: 51 695
ами всеки може да каже , че е имал авария .

Да, ама трябва да дойдат онези, да видят дефектиралия радиатор с монтираната машинка, да я преместят на новия и да пломбират кранчетата. Ако не го направят и при отчитането намерят липсващи пломби следва таксуване на максимален капацитет. Не знам и дали машинката не си казва кога е демонтирана.

# 34
  • Мнения: 14 335
Тези, с дистанционен отчет си казват и топлинните счетоводители си го пишат на сайтовете. За другите машинки не съм се интересувала.

# 35
  • Мнения: 5 261
тези докато дойдат блока ще плува във вода ?
голяма бюрикрация.

# 36
  • Мнения: 14 335
тези докато дойдат блока ще плува във вода ?
голяма бюрикрация.
Поне се напъни малко да помислиш и стига спами темата с глупости. Язък, че жената си направи труда да ти обясява. Да, всички се давим като стане авария. Бутаме сградите и после строим нови.

# 37
  • Мнения: 74
тези докато дойдат блока ще плува във вода ?
голяма бюрикрация.
И освен това трябва да правиш ремонти само, когато на Топлофикация й е удобно - от май до септември, останалите месеци, ако искаш - нарушаваш закона 😀 И ние като “съвестни граждани” трябва да само да слушаме и изпълняваме, без да задаваме въпроси. Това, че има методи за отказване на услугата, без това да пречи на тези, които искат да я ползват, няма никакво значение. Много по-важно е върло да защитаваме недомисления закон и правата на Топлофикация 😀

Последна редакция: пн, 23 ное 2020, 19:46 от caricia

# 38
  • Мнения: 51 695
И освен това трябва да правиш ремонти само, когато на Топлофикация й е удобно - от май до септември, останалите месеци, ако искаш - нарушаваш закона 😀 И ние като “съвестни граждани” трябва да само да слушаме и изпълняваме, без да задаваме въпроси. Това, че има методи за отказване на услугата, без това да пречи на тези, които искат да я ползват, няма никакво значение. Много по-важно е върло да защитаваме недомисления закон и правата на Топлофикация 😀

Ми, живееш в общност, не си сама за себе си. Какво те учудва?
А метод за отказване на услугата без да вредиш на ползващите няма, в една сграда с отказали се ползващите плащат много солено. Да не говорим и ако покрадват, както се случва много често.
Пак казвам - никой никого не е накарал насила да живее в апартамент с ТЕЦ.

# 39
  • Мнения: 74
И освен това трябва да правиш ремонти само, когато на Топлофикация й е удобно - от май до септември, останалите месеци, ако искаш - нарушаваш закона 😀 И ние като “съвестни граждани” трябва да само да слушаме и изпълняваме, без да задаваме въпроси. Това, че има методи за отказване на услугата, без това да пречи на тези, които искат да я ползват, няма никакво значение. Много по-важно е върло да защитаваме недомисления закон и правата на Топлофикация 😀

Ми, живееш в общност, не си сама за себе си. Какво те учудва?
А метод за отказване на услугата без да вредиш на ползващите няма, в една сграда с отказали се ползващите плащат много солено. Да не говорим и ако покрадват, както се случва много често.
Пак казвам - никой никого не е накарал насила да живее в апартамент с ТЕЦ.
Така е, мога просто да си купя нов апартамент без ТЕЦ. Също ако не ми харесва, че на бензиностанциите лъжат с качеството и количеството на бензина, мога просто да не карам кола, а ако не ми харесва, че в детските градини няма места - просто да не правя деца. Никой на сила никого нищо не кара да прави в крайна сметка, всеки е свободен да хване гората и да живее по свои правила. Но точно защото живеем в общност, имаме нужда от услуги, за да просъществуваме в нея. И имаме правото да изискваме те да са справедливи. Само факта, че един отказал се повишава сметките на останалите говори за “справедливостта” на услугата. И вместо да се търси вариант, в който да се модернизира една неефективна, непрозрачна и компроментирана услуга, така че и правата на потребителите да са взети предвид (особено на честните, които нямат никаква гаранция, че някой не краде, тъй като е най-лесното нещо), решението е “като не ти харесва, не живей там”. Когато хората протестираха, когато мобилните оператори удължаваха автоматично договорите им с 2 години, трябваше да им кажем просто да не използват телефони, като не им харесва.

Последна редакция: пн, 23 ное 2020, 22:02 от caricia

# 40
  • Мнения: 51 695
Само факта, че един отказал се повишава сметките на останалите говори за “справедливостта” на услугата. И вместо да се търси вариант, в който да се модернизира една неефективна, непрозрачна и компроментирана услуга, така че и правата на потребителите да са взети предвид (особено на честните, които нямат никаква гаранция, че някой не краде, тъй като е най-лесното нещо), решението е “като не ти харесва, не живей там”. Когато хората протестираха, когато мобилните оператори удължаваха автоматично договорите им с 2 години, трябваше да им кажем просто да не използват телефони, като не им харесва.

Не можеш да сравняваш парното с GSM-а. Ограниченията при парното са технически, а не измислени от доставчика. А иначе решение има - хоризонтална разводка. Обаче не забравяй, че Топлофикация няма нищо общо със сградната инсталация. Нейната територия свършва при абонатната станция и ако искате модерното решение трябва да си направите ремонта вие. Защо да го прави тя? Ако твоят телефон няма достатъчно памет за някое приложение да не би А1 да ти подарява нов, по-добър телефон? 
Правите събрание, и ако 2/3 не искат парно го спирате. Ако искат - търпиш или се изнасяш. Или гласувате един мащабен ремонт. При вас е решението. Ти може да не искаш чистач за входа например, ама ще ти го наложат, с парното е същото. Ако решите да има портиер и той ще ти е задължителен. И ако не искаш - можеш да се изнесеш.

# 41
  • Мнения: 74
Само факта, че един отказал се повишава сметките на останалите говори за “справедливостта” на услугата. И вместо да се търси вариант, в който да се модернизира една неефективна, непрозрачна и компроментирана услуга, така че и правата на потребителите да са взети предвид (особено на честните, които нямат никаква гаранция, че някой не краде, тъй като е най-лесното нещо), решението е “като не ти харесва, не живей там”. Когато хората протестираха, когато мобилните оператори удължаваха автоматично договорите им с 2 години, трябваше да им кажем просто да не използват телефони, като не им харесва.

Не можеш да сравняваш парното с GSM-а. Ограниченията при парното са технически, а не измислени от доставчика. А иначе решение има - хоризонтална разводка. Обаче не забравяй, че Топлофикация няма нищо общо със сградната инсталация. Нейната територия свършва при абонатната станция и ако искате модерното решение трябва да си направите ремонта вие. Защо да го прави тя? Ако твоят телефон няма достатъчно памет за някое приложение да не би А1 да ти подарява нов, по-добър телефон? 
Правите събрание, и ако 2/3 не искат парно го спирате. Ако искат - търпиш или се изнасяш. Или гласувате един мащабен ремонт. При вас е решението. Ти може да не искаш чистач за входа например, ама ще ти го наложат, с парното е същото. Ако решите да има портиер и той ще ти е задължителен. И ако не искаш - можеш да се изнесеш.
Не, А1 не ми подарява по-добър телефон, но за разлика от Топлофикация е изградила и модернизира своята инфраструктура, а не разчита на такава отпреди 40 години. Самия факт, че се разхождам под 4G антени на А1, не ме абонира автоматично да ги използвам, отделно да заплащам както за тях, така и за “изравнителни сметки” от потреблението на други потребители. За разлика от Топлофикация, А1 са изградили инфраструктура, която позволява индивидуално отчитане на потреблението и може да предостави детайлна, ясна справка за него. Така че не само е изградила, но непрекъснато я поддържа и модернизира. Нещо, което Топлофикация не е направила, тъй като няма интерес от прозрачност и индивидуално отчитане, а предпочита да поддържа настоящето крепостническо отношение към потребителите. От факта, че трябва да уточнявам, че примерът с мобилните оператори илюстрира несъгласие с толериране на заварени неща, мисля че нямам повече какво да добавя. В противен случай подозирам, че в следващия си пост трябва да сравнявам Топлофикация с бензиностанции и детски градини, които също дадох като пример в съвсем друга насока, а не като директен паралел за сравнение. Или пък да обясявам как могат да ми наложат чистач за общите части, но не и за собствения ми дом, което е правилната аналогия с Топлофикация. Общо взето всичко е излишно.

# 42
  • Мнения: 51 695
Ама нали писах - инфраструктурата на Топлофикация свършва на входа на абонатната станция. От там нататък инфраструктурата си е ваша, и е ваша отговорност. Има сгради с "хубави" инсталации, има по-стари с "лоши". И на двете доставчик на енергия е Топлофикация, но тя няма нито вина, нито заслуга за това кой в каква сграда живее. Да не говорим, че в снабдяванията (електро, вода, парно) инвестициите са големи, свързани са с копане и спиране на живота по трасето и съвсем не се правят толкова лесно. Но в случая както и да сменят трасетата, нищо не се променя за потребителите.

И пак да питам - ти топлофициран апартамент ли си купила? Не си ли знаела, че купувайки го "се жениш" за Топлофикация и разводът е почти невъзможен? Защо купи тогава?

# 43
  • Мнения: 5 261
С тези стари тръби под улиците на цяла София има толкова много загуби на вода и на топлина .

# 44
  • Мнения: 51 695
Ами има загуби, това е основния недостатък на системата с отдалечена парова централа и доставка по тръби.
Но не е вярно, че Топлофикация си вее байрака и кеси на старите тръби. То и не може, защото те се разпадат с годините. Всъщност поне от 30 години тече интензивна подмяна с модерни предварително изолирани тръби. Но не може да се смени цялата мрежа на един път - хем е много скъпо, хем трябва да се разкопае цяла София. И затова си има план и се сменят всяка година по няколко километра.



Тези тръби освен дето са доста по-енергийно ефективни, са и много по-трайни и устойчиви на корозия, а вградена система посочва точното място на аварията, ако стане такава.

Общи условия

Активация на акаунт