Дали е добре за самото дете?

  • 1 550
  • 28
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 468
Значи от прочетените мнения става ясно, че тези, които са били записани на 6 г. и половина в първи клас, не им е било комфортно, както и на тези, които са били записани на 7 г. и половина Laughing. И сега?
Моето дете ще бъде на 6 г. и половина /родена е април месец/, когато ще трябва да тръгне на училище... и другия вариант ще е да го пратя в 1 клас на 7 г. и половина. Ще предпочета на 6 г. и половина, пред другия вариант. Струва ми се много голямо детето на 7 г. и половина да посещава още детска градина, докато неговите набори ще знаят вече азбуката и ще се вълнуват от оценки.

# 16
  • Мнения: 2 792
  Аз смятам да пратя Момчил с предния набор, той е 2001 от I-ва група се движи с 2000, не е гений, но се оправя, движи се на едно ниво с другите деца, предвид характера му буксуването на едно място една година ще му изиграе лоша шега, от тази гледна точка за него няма да е добре.

# 17
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
Аз пък съм на мнение, че децата трябва да си изживеят детството, т.е. колкото по-късно, толкова по-добре за детето!

# 18
  • Мнения: 5 877
Значи от прочетените мнения става ясно, че тези, които са били записани на 6 г. и половина в първи клас, не им е било комфортно, както и на тези, които са били записани на 7 г. и половина Laughing. И сега?
Моето дете ще бъде на 6 г. и половина /родена е април месец/, когато ще трябва да тръгне на училище... и другия вариант ще е да го пратя в 1 клас на 7 г. и половина. Ще предпочета на 6 г. и половина, пред другия вариант. Струва ми се много голямо детето на 7 г. и половина да посещава още детска градина, докато неговите набори ще знаят вече азбуката и ще се вълнуват от оценки.
що бе, Ню - аз писах, че ми хареса; много от шестгодишните също.

# 19
  • Мнения: 2 863
Написах си мнението в съседната подобна тема на Лео Peace

# 20
  • София
  • Мнения: 2 300
В Северен Рейн Вестфалия децата тръгват на 5 и половина години на училиЩе и аз няма да се поколебая да я дам на тази вьzраст. Ако бяхме в Бьлгария, трябва6е да чака две години, абсурд. Днес децата по рано сьzряват и фиzически, и интелектуално. Не виждам какво Ще ми се прави на бебе в детската градина, след като отсега иска да пиШе, смята и чете. Мое мнение, не искам да го налагам, но по-добре по-рано с по-лесен материал да се почне, отколкото на 7 и половина и после да форсират материала в училиЩе като за студенти.

Даа, тръгват, ама програмата им в 1ви клас не е като тази в БГ. Разликата в натоварването е огроомнаа, не зная в министерството какви са им критериите при изготвяне на програмите, но нещо много яко куца там!

Така е. Зная го от личен опит.

# 21
  • Мнения: 5 468
що бе, Ню - аз писах, че ми хареса; много от шестгодишните също.
Ами прочетох, че marissha е писала за брат си, който е тръгнал на 6 г. и половина на у-ще и му се играело още, прочетох че pandora тръгнала на 7 г. и 6 м. и не била доволна и направих великия извод Mr. Green. Ще прощаваш, Анда Blush.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 300
Добре, според вас какво печели детето, когато тръгне по-рано на училище и евентуално какво губи от това, че не е с набора си. Въобще - какви се предимствата и недостатъците на единия и на другия вариант? Питам сериозно.  Rolling Eyes

Последна редакция: нд, 29 окт 2006, 15:57 от крастава жаба

# 23
  • Мнения: 11 315
Добре, според вас какво печели детето, когато тръгне по-рано на училище и евентуално какво губи от това, че не е с набора си. Въобще - какви се предимствата и недостатъците на единия и на другия вариант? Питам сериозно.  Rolling Eyes

Не мога с точност да ти отговоря. При нас системата е такава - навършилите до 30 юни деца 6 години тръгват на училище, но след тест проведен от училищния лекар. Теста е за ниво на интелигентност направен за тази възраст - няма четене и писане, а познаване на цветовете, правене на връзка между различни обекти, различни картинки и др. под. Ако детето покаже забавяне в развититето, то бива отложено за следващата година.
В класа на щерката имат изключение - едно момиченце родено през август, което трябваше по правило догодина да тръгне на училище. След настояване на детето, му правят теста и установяват, че е напред с материала и му разрешиха да тръгне. Едвам навършило 6 г.
Ако това се прави и в България, може би ще има полза за децата.

# 24
  • Мнения: 3 491
Ако може да се избира - зависи от детето. Едната племенничка на мъжа ми, сега на 17 години, тръгна на училище с година по-малка от набора си. Просто семейната ситуация го налагаше, и в техния случай може би изборът е бил добър. Но тя това лято спомена, че не й харесвало, дето всички в класа са на 18г., пък тя на 17. Спомням си времето, когато беше първи клас, и притесненията на зълва ми, че не може да се концентрира добре, гледа през прозореца, става в час, защото нещо й е направило впечатление, и разни такива. Може би детето не е било готово за училище, знам ли.
Аз не мога да избирам, тук е по-различен законът, но ако можех, големият ми син бих го пуснала по-късно, малкият - по-рано. Големият е на 6г. и все още би се чувствам добре в предучилищна вместо в първи клас, колкото и добре да се справя с материала. Малкият би се чувствал по-добре с деца, които са с 1 година по-големи от него, защото с брат му разликата им е малка и той е свикнал на предизвикателства малко над нивото на връстниците си. Дори имам чувството, че с връстници или по-малки деца се изнервя. Баткото пък, за разлика от него, обича да играе с по-малки деца.

# 25
  • Мнения: 967
Зависи от развитието на детето. Ако му е скучно в детската градина, налита на книжки, иска да чете, може да изгледа цял детски филм без да се разсее, значи може да се концентрира достатъчно и е за първи клас!

Ако дълго не може да седи на едно място, разсеяно е, редовно си поспива след обяд, няма интерес към обучаващи игри, не се заиграва продължително с една играчка, значи още не му е време.

Просто е индивидуално и въпрос на преценка.

Дъщеря ми тръгна на 6 първи клас в Австрия. Там всички тръгват на 6 и има оценяване след 1 месец. Ако детето още не е готово го местят в предучилищната група, която също е в училището. Не е травмиращо!
Тъй като в България няма такава практика, трябва родителите да преценят. Може би с помощта на специалист. Но не знам какъв специалист трябва за това?

# 26
  • Мнения: 5 877
Мен дядо ми ме попита дали искам да ходя на училище, така че си беше мой избор. Беше по-интересно от детската, някак си по-структурирано беше. Самото училище беше лъскаво, светло, заниманията ни бяха по-интересни - апликации с късани парченца вместо с рязани, писане с "невидими" редове... лепене на цветен ориз. Хубаво беше. Но пък целият ни клас беше с шестгодишни деца, така че програмата беше съобразена. След четвърти клас минахме по редовна програма, но бяхме добър клас. В гимназията не съм се чувствала по-малка от връстниците си, въобще го забравих този момент.

Можех да чета.

# 27
  • София
  • Мнения: 13 206
Интересува ме дали няма да е рано да пусна сина си на у-ще.Той ще бъде на 6 години и осем месеца.На този етап върви успоредно с предходния набор и не виждам причина да го задържам,но се притеснявам как ли ще се чувства като най-мъничък в класа.Ако има някой  с опит моля да сподели. smile3506 smile3506

Според мен зависи от самото дете. Самата аз съм тръгнала на училище преди да навърша 7 г. (февруари съм родена) и това ми е донесло само хубави неща... на 17 г. бях студентка  Wink. Сега искам и дъщеря ми родена през март да тръгне така на училище, но не знам как да стане.. върви си с набора в градината. Ако видя, че се справя добре мога да търся начини да прескочи някоя група, не знам... В твоята ситуация, обаче не бих имала притеснения.

# 28
  • Мнения: 239
за мен е най- добре да се ходи с набора си на училище

Общи условия

Активация на акаунт