Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 7

  • 30 451
  • 738
  •   1
Отговори
# 255
  • sliven
  • Мнения: 113
Поискай от продавача да ти удължи срока на защитата.
Да това е варианта в момента.
При отварянето на диспут виждам, че от падащото меню може да се избере опция задържана на митница. Тази опция някой знаели в кои случаи се избира и наистина ли ще ме обещетят нещо?

Последна редакция: пт, 22 яну 2021, 09:20 от ivvel

# 256
  • Мнения: 287
Здравейте,
И аз имам пратки, които стоят почти втори месец в митница.Спрени са ми 10пратки от края на ноември до сега. Неми отговарят изобщо. Проблема е че на някои от пратките ми им изтича срока в сайта. Имал и някой подобна ситуация? Да отварям ли диспут? Знам ли от пощата пък дали не са загубили някоя..... Ще се радвам да споделите мнение . Благодаря!
Как така от 2 месеца не ви отговарят? Обадете им се, не може да не си вдигат телефоните. Да, понякога се чака, но чак на е невъзможно... Не виждам смисъл от отваряне на диспут, понеже продавача си е свършил работата и е изпратил поръчките. Вече освобождаването е ваша грижа и според мен не е редно да се настоява за връщане на парите. Помолете просто за удължаване на протекцията и се свържете с митницата.

# 257
  • Мнения: 5 330
Здравейте,
И аз имам пратки, които стоят почти втори месец в митница.Спрени са ми 10пратки от края на ноември...
100% ли е сигурно, че са спрени на митницата? Какво пише, когато проследиш пратките в сайта на БГ Пощи? Тук доста често хората смятат, че са спрени на митницата, а те даже не са в България. Това е важно да се уточни.

# 258
  • sliven
  • Мнения: 113
Здравейте,
И аз имам пратки, които стоят почти втори месец в митница.Спрени са ми 10пратки от края на ноември...
100% ли е сигурно, че са спрени на митницата? Какво пише, когато проследиш пратките в сайта на БГ Пощи? Тук доста често хората смятат, че са спрени на митницата, а те даже не са в България. Това е важно да се уточни.
Да, да спрени са. Имам получени съобщения, че трябва да представя необходимите документи. Отговарят ми че се работи по пратките като им се обадя. Аз поръчвам много от aliexpress и почти всеки месец имам спрени пратки. Нооо такова чакане не съм чакала до сега и затова си мисля че може да имам загубена пратка, особено тази от края на ноември.

# 259
  • Добрич
  • Мнения: 5 481
Здравейте! Търся съвет по необичаен въпрос.

Племенникът ми беше стюард в катарските авиолинии. Вече не работи там (коронакриза...). От авиокомпанията са му изпратили личния багаж от квартирата в Катар до летище София (6 кашона). Товарът е означен като личен багаж. От летището (по телефона) му казват, че за информация трябва да пита  Аviationservices. В посочената фирма (пак по телефона) обясняват, че багажът пристига днес следобед на митницата на летище София и за освобождаването му трябва да се наеме митнически агент. Освен това и на тази фирма се дължала някаква такса, обаче тя не осовбождава пратки. В същото време от авиокомпанията пишат, че изпращането е за тяхна сметка.

Тези, които имат повече информация и опит какво ще посъветват в този случай?

Това е личен багаж, няма документи за стойност. В същото време е доста голям, като обем и товар.

Последна редакция: пт, 22 яну 2021, 13:47 от Вела

# 260
  • Мнения: 298
Трябва да се напише молба до управлението, за разрешаване на безмитен внос. Наистина без митнически агент не виждам как ще се справите. И да, ще дължите пари на агента, но поне няма да плащате ддс на този багаж.  Момчето трябва да докаже, че е живял там, това става чрез договор за наем или платежни за сметки, както и договор за работа.

# 261
  • Добрич
  • Мнения: 5 481
Благодаря за отговора!

Значи договор за работа. Жилището е на катарските авиолинии и няма наем и битови сметки.

 Ние сме в Добрич, а багажът е в София. Дали има начин да се пренасочи към митницата тук?
Иначе голямо разкарване ще бъде....

# 262
  • Мнения: 298
Би трябвало да има начин, на нашите клиенти багажа идва с контейнери от Варна, основно. Говорете с фирмата, която ви обслужва пратката. То даже молбата трябва да се пусне в управлението в Добрич или най-близкото до вас, ако нямате в Добрич. Щом нямате договор за наем или за битови сметки, гледайте са опишете в молбата, че момчето е живяло в служебна квартира, или поне това вписано ли е в договора му, че му се осигурява такава?

# 263
  • Добрич
  • Мнения: 5 481
FireWalkWithMe, благодаря още веднъж!

# 264
  • Мнения: 9
Здравейте, и аз срещам трудности при подаване на митническа декларация, защото го правя за първи път, иначе направих регистрация имам валиден ЕОРИ номер имам достъп до МИСВ портала направил съм настройките на браузъра който ползвам ( гугъл хром) и започвам въвеждане на "нов МД" въвеждам данни според описаното в темата и когато натисна "подай" не се случва нищо, нито приема декларацията нито показва някакви грешки че нещо не съм попълнил, и се виждам в чудо, а вече втора пратка е на митница а може и други да се озоват там. Не ми е удачно разходка до митница защото е на 100 км, а Бг пощи са в краен случай. Иначе пратките са от Китай пътували с Холандските пощи и чакат освобождаване и плащане на ДДС защото са над 30 лв. и под 300 лв. Моля помагайте!

# 265
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 211
И с електронен подпис нали?

# 266
  • Мнения: 9
Да и с електронен подпис разполагам, и съответно като влизам в портала избирам "вход с КЕП" но нещо при попълване на данните може би пропускам, а системата така е направена че само някой клетки стеткат в червено като не са попълнени, имало и други задължителни но те не светкали в червено поне така ми казаха от "сървиз деск" на Агенция митници.

Ето и цитат от "сървиз деск"  за това кои клетки са за попълване :

"Всеки случай е специфичен и съдържа чувствителна информация за лични денни, цени и др. трябва декларацията Ви да е с код "А" в кл. 1/2. Стр. 1 от приложението:
 кл. 2/5 - ЛРН, задължителна, попълва се чрез кликване върху бутон "Генериране на ЛРН";
 брой опаковки, кл. 6/18 - задължителна; кл. 3/15 - вносител, задължителна с попълване на ЕОРИ; кл. 3/1 - износител, задължителна, ЕОРИ не попълвате; 3/18 - декларатор, задължителна (ако сам се представлявате, вносител и декларатор трябва да съдържат еднакви данни);

 други задължителни клетки: кл. 7/15 ; 7/4; 7/2; 5/23;4/11; 4/10; 4/1; 1/6; 2/4; 6/8; 5/15; 8/5; 8/6; 6/14; 6/15; 6/16; 6/17;
опаковки; 4/17; 6/5; 6/1; 4/14; дестинация на фактуриране; 4/16; 4/13; 4/9; 1/10 -обикновено режимът е 40 00 00; 1/11; 2/3 - трябва да има поне една търговска фактура.
Тази информация трябва да е в приложените документи към пратката Ви. Допълнителните кодове по ТАРИК, вероятно, ще бъдат 0000, но можете да ги проверите в ТАРИК "

Обаче забелязвам че има задължителни клетки които в описанието на автора на темата са писани че не попълват като например 2/4 Референтен номер; 4/17 Преференция; 4/9 Добавяния и приспадания; 4/13 Показатели за определяне на стойността; 6/16 и 6/17;

И по принцип някъде пише ли се номер на пратка защото как иначе ще се направи връзка за коя пратка става въпрос?

Последна редакция: вт, 26 яну 2021, 11:45 от Koceto80

# 267
  • София
  • Мнения: 19 446
Явно системата нарочно е направена така, та хем на теория да имаш право да си подадеш сам декларация, хем да не успееш на практика.
Тук имаше подробно описано как се попълва.
Ето и от ФБ, но май указанията са на база тукашната тема. https://www.facebook.com/groups/511898078925052/user/100000161997030

# 268
  • Мнения: 298
Генерираш ли ЛРН преди да натиснеш подаване? Няма как да не върне грешка сайта, или горе излиза един червен ред с грешката ти или след подаване връща грешка..
Ако не генерираш лрн излиза такъв ред:

Друго, което може би си пропуснал е това:


Къде тук има подробно описание как се попълва декларация в сайта, че не мога да се ориентирам?

# 269
  • Мнения: 9
Явно системата нарочно е направена така, та хем на теория да имаш право да си подадеш сам декларация, хем да не успееш на практика.
Тук имаше подробно описано как се попълва.
Ето и от ФБ, но май указанията са на база тукашната тема. https://www.facebook.com/groups/511898078925052/user/100000161997030
Вероятно някой от потребителите тук успяват да се справят с тази система на Митници
Посочения линк за ФБ група не работи

Генерираш ли ЛРН преди да натиснеш подаване? Няма как да не върне грешка сайта, или горе излиза един червен ред с грешката ти или след подаване връща грешка..
Ако не генерираш лрн излиза такъв ред:

Друго, което може би си пропуснал е това:


Къде тук има подробно описание как се попълва декларация в сайта, че не мога да се ориентирам?

Генерирам ЛРН излиза един дълъг номер, но като натисна "подаване" просто не се случва нищо, нито грешка нито  нищо друго. Преди малко пробвах и с данни в кл. 4/16 и 4/13 но пак нищо. Използвам Гугъл Хром като съм направил настройките за бисквитки, изскачащи прозорци и Java script. Виждам се в чудо с тази система на митниците, и като гледам и трета пратка ще замине на митница, нищо че е на стойност 14 лв. и ако трябва с БГ пощи да действам ще платя повече спрямо цена на пратката.
А искам аз да си освобождавам пратките защото имам КЕП , направих нужните регистрации, но след това удрям на камък.
Иначе описанието е в първия пост в темата

Общи условия

Активация на акаунт