Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Поправителните изпити в училище

  • 884
  • 10
  •   1
Отговори
  • Мнения: 108
Тази тема ми "бърка" в здравето, за това реших да я споделя с вас.
Редно ли е, ако ученик има отличен успех по 8 предмета, но има слаб по един, да бъде оставен на поправителен и евентуално да потваря цяла година?
Скрит текст:
Дистанционното обучение според МОН води до психическо натоварване и проблеми, но това да оставиш ученик в същия клас... заради един предмет... абе хич не е стресиращо.
Колко време един ученик може да повтаря една година и може ли само заради един предмет да повтаря учебната година? Може ли, ако ученик бъде оставен да повтаря годината в училище X да се премести в училище Y, където да не я повтаря?
Както винаги, ще помоля да няма никакви караници и нападки в отговорите, защото така се чувствам гадно.
Също така в този случай не визирам себе си. По предмета, по който съм зле минавам между капките и винаги се разминавам на косъм.
Сигурен съм, че има родители, които се също не знаят отговорите на тези въпроси и за тях ще е полезна темата.

# 1
  • Мнения: 3 642
Възпитавам детето си, че никой не му е длъжен с нищо и за всяко нещо трябва наистина  много здраво да се труди, защото нищо хубаво не се случва само.
Също по правило в живота винаги даваш повече от колкото получаваш и колкото по-рано го научиш в съчетание с горното, толкова по-рано ще започнеш да постигаш желаното.
Няма по-сладко от свободата да знаеш,че държиш живота си в своите ръце и ти единствен определяш посоката, но това си има цена.
Въпросът е принципен.
Има много родители, които учат децата си как да заобикалят проблемите и да минават между капките плувайки по течението, но такъв живот не е за всеки. Измамно е ,че е лек или щастлив щом всеки твой избор всъщност съвсем не е твой и въобще не е избор.
Работила съм с доста деца, набедени  за от глупави до напълно  безнадеждни и според този си мой опит ако детето е здраво винаги сме отбелязвали сериозен напредък.Според конкретните оценки  никога по-малко от петица след това .Та от вас зависи дали ще приемете  всички тези етикети и констатации като нещо окончателно или  като начална отправна точка към нещо много по-различно.

# 2
  • София
  • Мнения: 28 284
Може ли да видя точната наредба за повтаряне заради една 2 за годината?

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 27 034
Тази тема ми "бърка" в здравето, за това реших да я споделя с вас.
Редно ли е, ако ученик има отличен успех по 8 предмета, но има слаб по един, да бъде оставен на поправителен и евентуално да потваря цяла година?
...
В закона за образованието думата "редно" отсъства. Няма редно и нередно - има правила, по които се минава в по-горен клас и едно от тях е да няма слаба оценка по всички предмети.

... Може ли, ако ученик бъде оставен да повтаря годината в училище X да се премести в училище Y, където да не я повтаря?
...
Всеки ученик е свободен да се мести, като при преместването си всички документи с оценки го придружават. Мести се в клас, в който в момента е, ако не е минал в горен клас, то и в другото училище няма как да постъпи в следващ клас, след като в момента на преместването той не е в следващия по ред клас.

Може ли да видя точната наредба за повтаряне заради една 2 за годината?
Закон за предучилищното и училищното образование
Чл. 122. (1) Ученик завършва успешно клас, ако има годишни оценки най-малко "среден (3)" по всички учебни предмети или модули, предвидени в училищния учебен план за съответния клас в задължителните и в избираемите учебни часове.
(2) Ученик, успешно завършил определен клас, продължава обучението си в следващия клас.
(3) Ученик в началния етап на основно образование продължава обучението си в следващия клас независимо от годишните си оценки по изучаваните учебни предмети, ако се обучава в дневна, индивидуална, самостоятелна, дистанционна или комбинирана форма и неговата възраст е съответната за този клас или я надхвърля, но с не повече от три години.
Чл. 123. (1) Ученик, който има годишна оценка "слаб (2)" по учебен предмет или модул, полага изпит за промяна на оценката по учебния предмет или модул при условия и по ред, определени с държавния образователен стандарт за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(2) В случаите по ал. 1 ученик, който не се е явил или не е положил успешно изпита за промяна на оценката, повтаря класа.

# 4
  • Мнения: 108
Тази тема ми "бърка" в здравето, за това реших да я споделя с вас.
Редно ли е, ако ученик има отличен успех по 8 предмета, но има слаб по един, да бъде оставен на поправителен и евентуално да потваря цяла година?
...
В закона за образованието думата "редно" отсъства. Няма редно и нередно - има правила, по които се минава в по-горен клас и едно от тях е да няма слаба оценка по всички предмети.

... Може ли, ако ученик бъде оставен да повтаря годината в училище X да се премести в училище Y, където да не я повтаря?
...
Всеки ученик е свободен да се мести, като при преместването си всички документи с оценки го придружават. Мести се в клас, в който в момента е, ако не е минал в горен клас, то и в другото училище няма как да постъпи в следващ клас, след като в момента на преместването той не е в следващия по ред клас.

Може ли да видя точната наредба за повтаряне заради една 2 за годината?
Закон за предучилищното и училищното образование
Чл. 122. (1) Ученик завършва успешно клас, ако има годишни оценки най-малко "среден (3)" по всички учебни предмети или модули, предвидени в училищния учебен план за съответния клас в задължителните и в избираемите учебни часове.
(2) Ученик, успешно завършил определен клас, продължава обучението си в следващия клас.
(3) Ученик в началния етап на основно образование продължава обучението си в следващия клас независимо от годишните си оценки по изучаваните учебни предмети, ако се обучава в дневна, индивидуална, самостоятелна, дистанционна или комбинирана форма и неговата възраст е съответната за този клас или я надхвърля, но с не повече от три години.
Чл. 123. (1) Ученик, който има годишна оценка "слаб (2)" по учебен предмет или модул, полага изпит за промяна на оценката по учебния предмет или модул при условия и по ред, определени с държавния образователен стандарт за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(2) В случаите по ал. 1 ученик, който не се е явил или не е положил успешно изпита за промяна на оценката, повтаря класа.

Точно, кратко и ясно! Много ти благодаря! Simple Smile

# 5
  • Мнения: 6 214
Ако ученикът има двойка по дори един предмет, то той се явява на поправителни изпити по този предмет. Веднъж през юли и втори шанс през септември. Странно е отличник по 8 предмета да не може да върже една тройка по един предмет. Но и няма как да премине в по-горен клас със слаба оценка.

# 6
  • София
  • Мнения: 28 284
По принцип учителите не им се занимава и пишат тройки за годината. Дъщерята така се разминава с математиката.

# 7
  • Мнения: 108
По принцип учителите не им се занимава и пишат тройки за годината. Дъщерята така се разминава с математиката.
По абсолютно същия начин съм и аз... Математиката ми скапва годишния успех..

# 8
  • Мнения: 6 214
По принцип учителите не им се занимава и пишат тройки за годината. Дъщерята така се разминава с математиката.
По абсолютно същия начин съм и аз... Математиката ми скапва годишния успех..
Освен, ако не си със сериозна дискалкулия, щом искаш хубава оценка си струва да положиш малко усилие и да усвоиш материала по математика.

# 9
  • Мнения: 1 022
По принцип учителите не им се занимава и пишат тройки за годината. Дъщерята така се разминава с математиката.
По абсолютно същия начин съм и аз... Математиката ми скапва годишния успех..
И има ползи и в програмирането, без логика трудно се програмира. Висша математика не ти трябва, но логическо мислене със сигурност. Така че, от всички гледни точки е добре да се вложат усилия. Надявам се, да не го възприемеш като заяждане, ама с този c# аватар, не мога да пропусна да отбележа.

# 10
  • Мнения: 18
Тази тема ми "бърка" в здравето, за това реших да я споделя с вас.
Редно ли е, ако ученик има отличен успех по 8 предмета, но има слаб по един, да бъде оставен на поправителен и евентуално да потваря цяла година?
Скрит текст:
Дистанционното обучение според МОН води до психическо натоварване и проблеми, но това да оставиш ученик в същия клас... заради един предмет... абе хич не е стресиращо.
Колко време един ученик може да повтаря една година и може ли само заради един предмет да повтаря учебната година? Може ли, ако ученик бъде оставен да повтаря годината в училище X да се премести в училище Y, където да не я повтаря?
Както винаги, ще помоля да няма никакви караници и нападки в отговорите, защото така се чувствам гадно.
Също така в този случай не визирам себе си. По предмета, по който съм зле минавам между капките и винаги се разминавам на косъм.
Сигурен съм, че има родители, които се също не знаят отговорите на тези въпроси и за тях ще е полезна темата.

Тази тема може да е разгледана под много гледни точки. Една съседка, учителка по математика оставила дете да повтаря 6ти клас цели 3 пъти. Детето не било ученолюбиво, нямало грам дисциплина, заяждало се - въобще под всякаква критика. Тук виждам три проблема. Учителите може да не са му дали нужната помощ да се справи по предмета (консултации, родителски срещи, допълнителни материали и т.н), а може и да са предложили, но то да е отказало от чист мързел. Идва въпроса и за качеството българското образование и модел на обучение, но това е друга тема. Второто ми мнение по въпроса е че си личи възпитанието от вкъщи и често липсва (както е и в случая). Учителите не могат да въпитат децате, това не е техен проблем. Третата точка е  че зависи от каква важност е предмета. .  Едно е да трябва да повтаряш музика, друго е математика. Някой учители пък са настроени против децата, това от личен опит го знам. Всичко е много субетктивно. Трябва да се разгелжда всеки случай по отделно

Общи условия

Активация на акаунт