Плюсове и минуси на кварталите в София - 10-та тема

  • 47 365
  • 808
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 11 165
Ако направят подземен етаж с паркоместа и гаражи и извън петното за сградата, отгоре само туи в бетонни кашпи ще се поберат. Въпреки изискванията еди-си-колко % от озеленяването да са за висока растителност, демек дървета.

Това с ехото в карета с вътрешни дворове е много неприятно - достатъчно е следобед, когато е по-тихо, една-две кокошки да се разкудкудякат или някой отворко да излезе на балкона да говори по жи-си-ем-а и цялото каре слуша.

# 691
  • Мнения: 50 666
Естествено, кое му е лошото да живееш по средата на паркинг?!?
Ама хем паркоместа, хем зеленичко малко като оная приказка, нали се сещаш коя.

Защо? Понякога може и двете - ако паркоместата са под земята, тогава отгоре е зеленичкото Simple Smile Но, като цяло паркоместата са необходимост, а зеленкото е лукс. И ако мога да се разходя до парк, като ми се прииска зеленко, то паркомястото да ми е в къщата е супер удобно.

А шумът си е шум и в каре, и без каре. Като се разлае кучето на съседите от съседния парцел да не би да ми е по-добре, отколкото ако бяхме в каре? Все тая.

# 692
  • Мнения: 11 165
Дори да са подземни паркоместата, отгоре са плочки/бетон. Поне аз това виждам в дворовете на новите кооперации. Не говоря за т.нар. затворени комплекси, там е много зелено на картинка.

# 693
  • Мнения: 17 116
И зимата форумите бъкат от въпроси "Как да си изкарам колата по заледената рампа на подземния гараж? Наклонът е 45градуса, съвети?"

# 694
  • Мнения: 50 666
И защо да е заледена? Повечето са покрити, а ако не са покрити да си сложат подгряване, не е толкова скъпо за цял блок.

# 695
  • Мнения: 11 165
И зимата форумите бъкат от въпроси "Как да си изкарам колата по заледената рампа на подземния гараж? Наклонът е 45градуса, съвети?"

И като се засилиш по 45-те градуса и забиваш на  завой от 90 градуса. Не се шегувам, хич даже.

Подемник май е най-рационалното решение откъм пестене на място.  Не знам колко струва един подемник, ама спестява място сигурно за 1-2 паркоместа, айде по 10 хил. да са (сигурно са по повече) и ето ти (почти) един подемник.

За пръв път видях подемник преди повече от 10 години в една нова по това време кооперация на Цар Симеон, между Мария Луиза и Раковска. Учудих се, защото районът не е от най-харесваните. Но явно е имало рационална мисъл, за да го сложат

# 696
  • Мнения: 21 578
Подемник, ама като няма ток и оставаш без кола. Отделно винаги ме е съмнявало дали са чак толкова безопасни и дали няма да те изджаска както си в колата от пет метра височина.

# 697
  • Мнения: 11 165
За тока е вярно, то без ток само вода има, всичко друго гасне.

Подемниците са като асансьорите, същият режим е за поддръжка и контрол. Нали в НС всички са млади, интелигентни и платежоспособни, ще си плащат и ще си го поддържат.

# 698
  • Мнения: 50 666
Подемник, ама като няма ток и оставаш без кола. Отделно винаги ме е съмнявало дали са чак толкова безопасни и дали няма да те изджаска както си в колата от пет метра височина.

И аз така мисля за тока. А за падането според мен няма опасност - може би са като криковете - с червячна предавка, а тя е еднопосочна. Но да бързаш и да не можеш да тръгнеш заради спрял ток е гадно.

# 699
  • София
  • Мнения: 6 245
Като няма ток, дали няма да можеш да си отвориш вратата на гаража или да свалиш колата от подемника, е все едно.

# 700
  • Мнения: 50 666
Като няма ток, дали няма да можеш да си отвориш вратата на гаража или да свалиш колата от подемника, е все едно.

Всички врати имат ръчно отваряне.

# 701
  • Мнения: X
Подемник ползват в сгради на малки парцели, в И. Вазов на Витошка има една такава, на Хр Смирненски също, срещу УАСГ в една пломба преди малко гледахме с ММ как един си вкарва джипа на заден в подемника. Но в тези Гардънс е срамота да нямат нормални подходи към гаражите/паркоместата, там парцелът е огромен,  десетки декари е, на око. И въпросът с толкова коли, излизащи сутрин едновременно на тази тясна еднопосочна улица си остава. Абе, интересно ще е, като се насели.

# 702
  • Мнения: 17 116
И защо да е заледена? Повечето са покрити, а ако не са покрити да си сложат подгряване, не е толкова скъпо за цял блок.
Защото скосяването често започва от по-далече и има няколко метра непокрити. А това да се събират допълнително средства за някакъв голям ремонт включващ копане е абсурд. На теория е много лесно, практиката е друга и далечна.

Това с тока не го схванах. Колко често у вас, хора, няма ток? Thinking Все пак говорим за Столицата.

# 703
  • Мнения: 21 578
То е достатъчно един път да няма ток, а да ти трябва спешно колата. Или подемникът да е развален по някаква причина, все пак е техника това.

# 704
  • Мнения: 21 746
Повечето нови кооперации, които виждам, са с подгряване на подстъпа - лесно се забелязва в дъждовен ден като днешния къде е сухо.
За подемника ще ме притеснява не толкова спирането на тока, колкото, че при авария ще трябва да се събират пари за ремонт, а там вече - кой съгласен, на кого не му е спешно, трети не е в страната...

Общи условия

Активация на акаунт