Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Плюсове и минуси на кварталите в София - 10-та тема

  • 14 701
  • 444
  •   1
Отговори
# 1
  • Мнения: 7 991
Благодаря за темата 🌞
Плюсове и минуси на летищата в София 🌞

# 2
  • Мнения: 2 749
Moonriver, аз предишния локейшън продължавам да го харесвам много. Мерси за пожеланията.

# 3
  • Мнения: 1 806
Аз само да кажа, че летището във Враждебна не е построено от немците за ВСВ и не е там заради мъглите, а по други причини Simple Smile.

# 4
  • Мнения: 4 431
Джедай, карай да върви, нека всички пишещи да са щастливи!

# 5
  • София
  • Мнения: 2 151
Извинявам се за спама, но много държа да знам за летището, кой и защо го е построил. Не се шегувам. Тая история с немското военно летище цикли упорито, признавам си и аз съм предавал мълвата.
А и сме си баш по темата.

# 6
  • Мнения: 1 806
Еми по царско време заради удобните ветрове за кацане.

# 7
  • София
  • Мнения: 635
Хахаха, и аз по самолетната тема, доколкото съм чела за обща култура.
Проблемът с мъглите съвсем не се свежда само до видимостта. Има отношение към основния принцип на летене на самолетите, а именно силна въздушна струя, която да държи тия тонове във въздуха. Поради същата причина и летенето през облаци не е съвсем безобидно. Става дума, разбира се, за наистина тежки мъгли, обикновено съчетани с минусови температури. Там пък идва проблем и с възможно обледеняване на самолета.
Иначе, пилотите могат да си кацат и само по уреди, без видимост.
И за да има и нещо по темата, районът около летището е много кофти. Наистина някак е в дупка.
Чудя се колко по-високо от средното са квартали като Лозенец и дали има кой знае каква разлика в качеството на въздуха в Лозенец, Банишора или Драгалевци например. Струват ми се твърде близо, за да има разлика.
Според мен чак към Елин Пелин евентуално ще се усети съществено. Или?

# 8
  • София
  • Мнения: 3 167
За летището и аз съм чувала точно това, което каза Попея. Казвал ми го е военен лекар, работещ в Доброславци. Склонна съм да му вярвам, защото хобито му е да чете за ВСВ, но пък щом е мит, нека е мит. Не мисля, че е толкова важно. Simple Smile

  Ако някой иска да сменим темата за самолетите, може да обсъдим североизточните  села-квартали. Защо според вас Локорско е "непрестижен", при положение, че разположението му е по-хубаво от Драгалевци и Симеоново? Вярно, че там почти няма парцели за продажба, но като цяло си е мизерно някак си. А е толкова красиво-слънце, гледака, планината е прекрасна...
  Изобщо защо севрните села изостават от южните?

# 9
  • София
  • Мнения: 2 151
Разположението е по-хубаво спрямо кое?
То и Бургас и Созопол са със супер местоположение, но имат един основен недостатък. Далеч са от "бизнеса".
Същото и със северните части.

# 10
  • Мнения: 4 431
Танграта

Скрит текст:
Изборът на място за летище не е като избора на петно за строеж на кооперация. Много неща се вземат предвид, като примерно, но не само преобладаващи ветрове и достатъчно място за кацане излитане. Откъде духа вятърът (преобладаващо) е особено важно. Не си спомням кое как беше, та се притеснявам да не объркам -- при излитане и кацане, при едното е по вятъра, а при другото е срещу вятъра. Основава се на принципите на аеродинамиката.
Софийското поле е оградено и ограничено от планини и то високи, не някакви хълмчета. Така че и това има значение от гледна точка на необходимо разстояние за заход и кацане, съответно за разбег и излитане. Иначе в нета ще намериш за историята на летище София. Но за да улесня тези, които не искат да го направят, ще спомена - с указ на Цар Борис III от 16 септември 1937 г. е създадено софийското гражданско летище. Обърнете внимание на годината (тогава войната още не е почнала), а и на "гражданско". Използвало се е и като военно, но в по-малка степен. Божурище е било основното военно летище тогава. Защото по онова време кацането и излитането е било визуално, т.е. ако има мъгла, няма да те видят вражеските самолети, но и ти не можеш да излетиш и/или кацнеш в мъгла. А противникът все пак знае координатите и с една масивна бомбардировка с бомбен килим по координати, дори и с ограничена видимост, пак ще причини достатъчно поражения.
За да приключа включването си по този страничен за темата въпрос, ще си позволя да цитирам човек, който е професионалист в областта. Та той ми каза следното - Правилата в авиацията са писани с кръв.

А сега повече по темата - в Софийското поле ниските части са по-мъгливи, факт. Враждебна, Кремиковци, въобще на изток от София (града) си е така. Както и в северните и източните квартали - Надежда, Обеля, Хаджи Димитър, Левски. Към Елин Пели и Нови Хан вече е по-високо и разликата се усеща. И наистина е неприятно в мъгла, със или без смог и замърсяване. Като коментирахме преди търсенията на Гого в Банкя, си позволих да цитирам източници разни защо в Банкя е курорт и то беше не само заради минералната вода, а точно заради височината и ветровете в района. Там ветровете са много благоприятни, което води до по-малко мъгли и по-чист въздух. Дори по царско време, когато не е имало автомобилен трафик и/или промишлено замърсяване. За малцината, които си спомнят от детството - по Цар Борис III посока Княжево имаше доста много красиви къщи, които са строени като вили на интелигенцията по царско време. И отново това не е случайно, пак е заради климата (въздуха) най-вече. Със сегашното замърсяване има известна разлика от преди, но все пак географските дадености не можеш да ги промениш - те влияят в положителна или отрицателна посока.

Илит, не мога да ти дам информация в метри за разликата във височината на ниските и високите квартали, ама наистина Водната кула в Лозенец май е най-високото място в града. Чисто визуално си представи двата баира - по Васил Левски от Сточна гара до Паметника Левски и Александър Невски и след това добави и баира от НДК до Кръста. Та това е разликата между ниското и високото в София.

# 11
  • Мнения: 17 212

Иначе, пилотите могат да си кацат и само по уреди, без видимост.


Не и по подразбиране, трябва и летището да има нужната техника, а повечето нямат - разделят се на класове. Нашето преди беше много зле, но след ремонт му вдигнаха категорията, но пак не може да се каца при пълна мъгла, а само при видимост до .... метра. Само най-големите и важни летища позволяват напълно безпилотно кацане при нулева видимост.

# 12
  • Мнения: 1 261
За летището и аз съм чувала точно това, което каза Попея. Казвал ми го е военен лекар, работещ в Доброславци. Склонна съм да му вярвам, защото хобито му е да чете за ВСВ, но пък щом е мит, нека е мит. Не мисля, че е толкова важно. Simple Smile

  Ако някой иска да сменим темата за самолетите, може да обсъдим североизточните  села-квартали. Защо според вас Локорско е "непрестижен", при положение, че разположението му е по-хубаво от Драгалевци и Симеоново? Вярно, че там почти няма парцели за продажба, но като цяло си е мизерно някак си. А е толкова красиво-слънце, гледака, планината е прекрасна...
  Изобщо защо севрните села изостават от южните?
Просто защото е много по-далеч от града. Драгалевци и Симеоново са буквално свързани с други софийски квартали, докато Локорско не е.

# 13
  • Мнения: 486
Защото заможни хора едно време са решили да си построят къщи в близки до София села, а други са гледали от тях. И колкото повече време минава “близко” се удължава, защото по-близо става скъпо, инфраструктурата се подобрява, пътуването става по-лесно и евтино. А също и близоста до Витоша си е фактор.

# 14
  • Мнения: 4 431
Може би и защото така е планирано разширяването на града преди десетилетия с изграждането на съответната инфраструктура. Преобладаващо в източна и южна посока. От северните комплекси Толстой и Свобода са "стари", но са обвързани с развитието на предприятията в тази част на града. След това почват да добавят Надеждите, Обеля 2 и 1 след нея са доста нови - средата и края на 80-те гг. на миналия век.  Така градът се е уплътнявал на изток и юг.
Сега вече с изграждането на инфраструктура в северна и североизточна посока ще се развият и тези квартали отвъд Околовръстното. Те повечето са си ОК като села-квартали, но и те се разширяват с регулации и ще дръпнат след 10-ина години. Ако се мисли визионерски, там ще стане добре. Ако се мисли, както обикновено се прави у нас, ще трябват повече години, естествено. Спомнете си скандалите за връзките, по-скоро с липсата им при проектирането и изграждането, с точно тези райони, като Требич, например. Бързали да усвоят едни пари, пък забравили да направят връзка за кварталите. Същото беше и с Поморие ли, с Ахелой ли.

Планина и там до северните райони има, хич даже не е далеч. И е южен склон, не северен, което от гледна точка на климата, е много по-добре. Но определено ще мине доста време, докато се развие. Не и в нашия лайфтайм, определено. Дори да си на 30 г. и решиш да инвестираш в имот там, има да почакаш реалистично едни 20-ина години. На 50, не че животът е свършил, ама вече ентусиазмът не е същият, като на 30-40 г., други неща почват да те вълнуват повече.

Общи условия

Активация на акаунт