Седмокласници 2020/2021 - Тема 5

  • 31 574
  • 750
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 317
Здравейте, вчера дъщеря ми прави ПИ по МАТ от 6.12, взех го от пощата. Не разбрах на коя школа е. Както и да е, засега направи само първия модул и изкара 51 т. от 66т. Не ѝ стигна времето за половината от последните задачи, според нея, ако имала още 5 минути, щяла да ги реши, но това е каквото е.
Въпросът ми е към някои по-запознати - как ви се струва този резултат?

При нас голяма драма - май се поизхвърли за МГ, май няма да ѝ стигнат силите. Учителката ѝ по МАТ на уроците, не е доволна от нея, смята, че не е ангажирана достатъчно, нямала правилната мотивация и общо взето я навиква.
Попитах я дали иска да я сменим или да се присъедини към някоя школа - не иска. Не знам, дали да я слушам, честно. Според мен учителя също трябва да нещо като мотиватор, а не обратното. Вкъщи все сме скарани, начумерени, нещо не е наред..

И още нещо да попитам майките от Варна - от различни места все получавам разнородни мнения - коя гимназия с първи НЕ е за предпочитане - първа или пета? Уж в първа качеството паднало, в пета пък искали да се докажат, ама все нещо не им стигало. Вие какво сте чували и как мислите?

# 676
  • София
  • Мнения: 5 164
Попитах я дали иска да я сменим или да се присъедини към някоя школа - не иска. Не знам, дали да я слушам, ...
Ще споделя малко опит със сина по темата. Много често, когато ми казва "Остави нещата така!", е, защото не иска да ме притеснява. Иска да изглежда силен и óправен за пред нас с баща му, но цялото му същество да "крещи" отвътре за промяна. Случвало се е преди време да попаднем на неподходящ за него учител; виждах, че с протест изпълняваше задачите, със страх подхождаше към часовете и пр. индикации, че нещата не вървят. Добре, че бързичко разбрах, с разговори с детето след всеки урок, ровичкане кое е добре, кое не. Смених учителя и нещата се подредиха и потръгнаха.
На мнение съм, че децата ни са достатъчно натоварени в училище, достатъчно стресирани от ДО, пандемията, предстоящото НВО, плюс достатъчно им се налага да търпят тоз или онзи "учител" - кой с психични отклонения, коя недо..., кой истерик, кой повярвал си, кой станал с г*за нагоре или не си пил хапчетата, за да бъдат натоварвани от извънкласни учители, които овикват и демотивират. Извънкласните уроци трябва да носят спокойствие, учителят да вдъхва доверие и да подкрепя детето.
Затова, на твое място бих потърсила друг преподавател без да се допитвам до детето. Все пак ние сме отговорни за здравето, спокойствието и щастието на децата си. Често те, в стремежа си да ни докажат, че са изпълнителни, съвестни и отговорни, действат деструктивно спрямо себе си /поне моето има такъв уклон/.
Така че, нищо не те спира да потърсиш друг учител, пък тя нека си продължи при сегашния, поне докато не намерите някой по-подходящ. Не пречи да опиташ.

# 677
  • Варна
  • Мнения: 2 456
begbie, и аз бих сменила учителя, ако се държи грубо с детето ми. Не казвам, че трябва да ги галят с перце и да се подмазват или хвалят незаслужено, само защото плащаме, но да крещи и овиква - не ми се струва приемливо. Това си го мога и аз Wink И да, много от децата се притесняват от промяната като цяло, но често тя е за добро. Ако интуицията ти на майка подсказва, че не е този правилния подход към детето ти, действай решително!
Относно ЕГ с немски не мога да съм ти полезна, защото те са тотално извън погледа на дъщеря ми и не съм събирала информация, но ще следя, защото като нищо може да направи рязък завой в последния момент.
А що се отнася до резултата от първи модул на ПИ, не знам на коя школа е бил, но ако е от т.нар. "тежки" (Междучасие и СМГ), мисля че е много добър резултат. Още повече, че е можела да реши всичко, и е било въпрос на малко време - това може да се оттренира, изпита е далеч.
Вчера нали се похвалих, че съм "хакнала" сметките на нашата школа (вместо точки от ПИ илизаха някакви странни проценти) и прдсказах резултатите на детето. Та, имаше известна драма с БЕЛ. Тази сутрин кротко си пия кафенцето, а девойката излиза с крясък от стаята си около 15 минути след като й започна онлайн школата по БЕЛ. "Грешиш! Ха! Грешиш! Не са 62, а 79 точки! Пак съм се изложила, ама не чак като крава на кънки!" Simple Smile)) Та сега трепетно чакаме утре и резултата по математика (дано там не е обратната емоция).
И да кажа за който се интересува: Вектор (Варна) ще имат ПИ онлайн в края на месеца, записването започва на 15.01. Пак ще напомня като наближи Wink

# 678
  • София
  • Мнения: 9 086
begbie, ако е правен ПИ от 6.12 това означава, че материалът е съобразен, т.е. текуща подготовка. Щом не стига времето, трябва да решава още. Не бих дала само единият модул, още повече, че мислите за МГ, а и модул 2 не отнема 1,5 ч.
В реда на нещата е да се решат 2-3 теста за ден по Мат. (По БЕЛ от училище получаваха безкрайни преразкази в началото на годината - 2-3-4 стр. А4 )
Не съм давала ПИ от пощата, ползваме сборници.

За учителката вие най-добре можете да прецените. Мен ме притесняват само последното - "навиква я". Първите неща - не, защото ако има проблем, бих искала да чуя, че има такива.
В школата ни по БЕЛ не им пестят критики, "присъствах" веднъж и чух г-жата. Девойката каза, че е нормално начало, харесва г-жата. В добавка не ми стана хубаво да получа e-mail (заедно с другите родители) за "безотговорното отношение към сроковете за изпращане на домашните от децата - щом е казано е четвъртък, значи е четвъртък!" (комуникацията е по mail между децата и г-жата). Моето отговорно дете също не бе спазило срока. Веднага седна да пише, изпрати (след 22:00 ч.) и 30 мин по-късно бе върнато проверено.

# 679
  • София
  • Мнения: 1 638
Редактирам. Оправиха проблема.
Седмокласните теми са доста динамични и често се пропуска информация.
Аз не смогвам веднъж да пиша, камо ли да съм активна. Ще си остана без парола за пощата.
Иначе младежа изяви желание утре да се тества на Бел, но е без преразказ.

Последна редакция: сб, 09 яну 2021, 13:32 от mmm_

# 680
  • Мнения: 1 449
Ооо, Desem, този път изобщо не съм съгласна с теб Simple Smile 2-3 теста на ден...каква е тази лудост?

Модулите са си с отделно време и няма нищо лошо да се разделят, един ден да се реши първия за 1 час, на другия ден - 2 модул за 1,5 часа. По-добре отколкото да се даде целия за 2,5 часа и да не може да се прецени дали ще стигне времето за първия. Е най-добре е един след друг да се решат, както е на самият изпит, но не винаги времето стига.
Така както си го написала, изглежда, все едно ако не ти стигне времето за първи модул, по време на втори можеш да си дорешиш. Това не е разрешено! На края на първи се прибира бланката и чакаш да започне втори с трите задачи. Не можеш да се връщаш на първи модул!

Аз също веднага бих сменила учителя. Да покажеш грешките, може и без да навикваш. В никакъв случай не бих търпяла, въпреки че и моите деца реагират точно така. Причините не знам - да не ни притесняват, от срам, от страх да не стане по-зле...но отказват промяна. Изобщо не питам, щом виждам проблем и не ми харесва отношението!

За теста, точките са добре, като за начало. Аз бих оставила да си дореши задачите извън времето, все пак сега се учат и да продължим да оттренирваме бързината.

Последна редакция: сб, 09 яну 2021, 13:20 от MollyBy

# 681
  • Мнения: 317
Дадох ѝ само първия модул, защото беше снощи след училище, не за да не я товаря.
Относно учителката, тя е много взискателна, а моята госпожица е инатливо магаре, това си го знаем, но винаги е била добра и съвестна ученичка.
Сега, с пубертета стана много затворена, намусена, все едно е постоянно в депресия. Много ни е трудно с баща ѝ, не можем да стигнем до нея. От друга страна се караме много за този телефон, не може да се контролира, ако я оставиш може цял ден да прекара с него. Преди четеше много, сега не иска да види книга..

Учителката ѝ по МАТ се опитва да ни държи информирани, което е добре, но мисля че е малко крайна на моменти. Според наборката, ако е в настроение всичко е наред, но ако е в лошо настроение ѝ вгорчава живота. Ще ви изпратя последното ѝ съобщение: "Здравейте и за много години !
Знам, че няма никак да ви зарадвам, но съм длъжна да споделя.Е... (според нейните думи) ще има 6-ца на класното, което беше като за у-ците от ПОМОЩНОТО У-ЩЕ в града...
Състоянието й по математика в момента е за нещо като 4, а на моменти и по-зле.А най-лошото е, че става все по-зле, а не сме стигнали дори до ТЗ и ГЕОМЕТРИЯ...
МОЛЯ, наблюдавайте я , с какво се занимава, т.к това не е нормално..."

# 682
  • Мнения: 1 449
Ужас! Не бих търпяла такова отношение! Не проумявам и защо някой хора си плащат за такова? От чисто любопитство, би ли споделила на лично, коя е тази учителка, преподава ли в някое училище? Или школа?

Забравих да напиша за НЕ. Чувала съм, че в първа е по-високо нивото. Показателно е и че се влиза с по-висок бал. Но лично аз бих избрала 5-та. Просто повече ми харесва и ни е по-близо. Не са кой знае колко съществени аргументите ми. В крайна сметка и двете училища са добри. Единственото което е плюс на 1-ва е разказвателен на НЕ в 9-ти клас, но дочух, че и 5-та ще имат такъв от тази година.

# 683
  • Мнения: 9 993
Лошото е, че много учители говорят/общуват по този начин, че и по-зле. Оплаквах се наскоро от родителската ни среща.

# 684
  • Мнения: 20 047
В Първа преди имаха Лайстунг паралелки. В Пета имат ли?

Десем, 2-3 теста на ден е непосилно за дете извън МГ паралелка. То и оттам идва разликата, ако изключим таланта, в математиката между МГ и останалите. Просто останалите не са свикнали да решават толкова задачи.

# 685
  • Мнения: 1 449
Дъждец, не съм чувала да имат. Ето една точка+ за 1-ва. Ако детето е с шанс за такава, защото се влиза с изпит. В 1-ва има и сега!

В МГ си им дават достатъчно домашни, да добавиш и 2-3 теста дневно си е чист тормоз над детето Simple Smile)))

# 686
  • Варна
  • Мнения: 4 059
Хм, и ние имаме резултат от ПИ по БЕЛ във Вектор. 83 точки. Честно казано, не очаквах. Смятах, че ще изкара малко, та да се стресне. Има 27 т. на преразказа. Тук може повече. На тезата само 2 т., което очаквахме, защото я беше оставил накрая и нямаше време.
Аз също смених учителя по БЕЛ заради отношението. Детето ми не е тъпо, но има нужда от подход. Тук не стана. Сега н курса е доволен, учителката е млада, съвсем различен подход и му харесва. Трябва да похваля и школата, като го записвах обясних какъв е проблемът и те препоръчаха точно тази учителка.
Дано е на късмет.

За НЕ мога да пиша до утре. Възпитаник съм на 1 ЕГ, с много преки впечатления от другите гимназии. И в пета имат Leistungsklasse и се явяват на изпит за немска диплома. Друг е въпросът дали ви трябва такава. За разказвателните беше вярно, че не са на език, не знам сега  кой ще ги води. Аз в първа съм учила 3 разказвателни на немски, преподаваха немци. Разликата е от небето до земята. И в двете имат проблем с учителите, както навсякъде. Ако детето има шанс да е при добра учителка в първата година, няма значение къде учи. В тази година е фундаментът за сложен език като НЕ. Обаче като не случи, се тръгва директно по уроци. Гледам на живо и двете версии тази година.

# 687
  • На морето!
  • Мнения: 6 851
Desem, от такава учителка отписах сина ми миналата година по математика. Първите 10 минути от часа бяха за лекция колко е несериозно отношението на това поколение, колко типично и той не е достатъчно мотивиран, как трябва да спре да спортува и да мисли за друго, освен за изпитите и пр. "мили", стимилули, след които той просто блокираше и не успяваше да работи качествено изобщо.

Последна редакция: сб, 09 яну 2021, 20:44 от Rapariga

# 688
  • Мнения: 2 377
begbie, съобщението на госпожата си е направо арогантно. Можеше просто да ви обърне внимание на това, което я смущава без да използва обидни квалификации. На мен ми прилича на неуравновесен човек с голямо его. Какво означава в настроение/не в настроение.  Дъщеря ти да не ходи при нея да и търпи настроенията. И аз не всеки ден имам настроение, но това не се отразява на хората, с които работя. Може да е много добра по математика, но за да си добър учител това не е единствено и достатъчно условие. Аз бих я сменила.

# 689
  • София
  • Мнения: 2 778
Аз също бих отписала детето - в тази възраст се борят с много неща/хормони,себедоказване, стрес в училище и т.н/, за да се подлагат на такъв "тормоз"/за мен си е точно това/. В школата по БЕЛ учителката се опитваше да го вкара в някакъв калъп, но й казах, че това няма как да стане - нито спорт ще спира заради заветното НВО, нито ще прави планове на преразказа , след като той твърди, че по неговия начин му е удобно. След като изкарва прилични точки на преразказите  - значи методът му действа.
Друг е въпросът, че трябва да се подканва постоянно, чака възможно най-последния момент, но си го прави /моите нерви за нищо ги няма/.

Общи условия

Активация на акаунт