И нека наш'та ОСМОКЛАСНА баница с късмети да донесе и здраве, и успех, и за екскурзии билети!

  • 25 205
  • 774
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 1 360
Има ли и други,които по бел пишат само ЛИС,а не есета? Пишат есета по ае,по философия,но по бел не.
Нищо не пишат по БЕЛ, нищо. Досега ни едно есе, ЛИС или ОНВ не са им дали. Вярно, че учителката отсъства 2 х 2 седмици, ама... Дори класното, което мина декември беше под формата на тест. Frowning1 Още не е върнато.

# 661
  • Мнения: 1 443
И нашите не са писали много...май само 1 есе ми се струва Simple Smile Няма начин да не съм разбрала, защото точно за това 1000 пъти ще попита Simple Smile Но, аз не съм недоволна от неписането. Ох, колко не го харесвам...Знам, че ще е нужно за ДЗИ, но до тогава има време, ще го мислим ( предполагам любимата ми школа да се намеси)

# 662
  • Мнения: 7 674
Моля да ми кажете за добър детски ендокринолог, ако сте посещавали.
Мария, май ти водеше Ния някъде.
Ния я водя при д-р Мария Средкова. Намерих я в супердок, записах час и страшно много я харесахме и двете с Ния. Работи на няколко места, най-удобен ми е един от центровете Малчовци, защото имат паркинг. Ползва и приложението Healee, което ми спестява време, когато не е нужен ехограф, а само консултация или преглед на изследвания. Работи и с направления.

# 663
  • Мнения: 5 444
Eхааа, браво на госпожата по ИТ - директно разбрала, че е SSD.
Туй скорост на Интернет, RAM памет, видеокарта .. кучета ги яли.. Ядосах се!
За SSD се спестява и една истина - бързи, но животът им е около 3-4 години при интензивна работа. Вече хвърлихме 2 от първите SSD-та в офиса.

На моя слабото място е БЕЛ и по-скоро л-рата. Обаче ме изненада с 6/7 точки на тезата на класното. Още не съм виждала теста, къде му е взела точки, че е паднал на 5-ца Simple Smile

# 664
  • Мнения: 8 910
Така, тук в темата са се събрали като цяло деца, изкарали високи балове, учещи в смятани за добри училища, със заинтересовани родители, които дори и да не помагат и да не следят изкъсо, поне ръчкат и намилат за учене. И всичките тези деца, с някое и друго изключение - Ния, малката Доди - извинявам се, ако пропускам някое, мързелуват като за световно, скатават, не пишат и т.н. А сега си представите пък какво става при ДО с другите деца, които и без това са имали пропуски в знанията си дотук, чиито родители не ги ръчкат по една или друга причина. С тях какво става при, със сигурност ще стане, една година обучение онлайн? Все слушам и чета разни приказки "то, който има желание да учи, ще учи независимо от всичко". Ама според мен не е съвсем така и тази тема също е доказателство. Малко са децата на тази възраст, които осъзнато и отговорно ще учат. И аз бях такова изключение, но за това си дадох сметка едва като проимах ученици.

Скаридка, най-старите SSD вкъщи са на бившия лаптоп на набора и на стария настолен компютър на повече от три години. Работят си още безотказно. Особено лаптопът що тормоз е видял. Това нещо не се спираше. Когато младежът си беше вкъщи играеше или си човъркаше нещо друго на него. Когато беше на училище и през нощта пък все нещо се теглеше. Горкият лаптоп. Сега си почива в нашата спалня и работи само от време.

Последна редакция: ср, 06 яну 2021, 16:04 от ston

# 665
  • Мнения: 2 818
ston, деца, нямащи желание да учат винаги е имало, има и ще има, независимо от формата на обучение. Такъв е животът. Целите на хората са различни. На някой хич не му е важно ученето и не го прави.
В предишния клас на сина ми беше нещо страшно. Просто аз толкова незаинтересовани деца и родители накуп не бях виждала. Коментар на една майка на момиче, което е умно и може да постигне много: "Ами тя вече е голяма, има си глава на раменете ако иска да учи, ако иска де не учи..." Детето постепенно намали успеха си и въобще не знам какви резултати е изкарала на НВО. Масово в старото му училище децата НЕ учат и резултатите от НВО падат с всяка изминала година.
Да, ДО е един много неприятен и демотивиращ фактор в развитието на детето, но в един момент си даваш сметка, че на сила хубост не става...
И не е учителите да не се стараят. Имаха страхотна, страхотна учителка по математика. Ама какво ли не правеше жената да ги научи на елементарни неща - тц.
Детето като ми каза по време на НВО как едно момиче си е вдигнало листа с "решената" задача за да препишат останалите от нея и му станало лошо на глупостите, които била написала, а останалите преписали....

До голяма степен проблемът произтича от липсата на контрол и изисквания от страна на родителите. И тук МОН нищо не може да направи и с ДО, и без ДО.

# 666
  • София
  • Мнения: 1 712
Моля да ми кажете за добър детски ендокринолог, ако сте посещавали.
Мария, май ти водеше Ния някъде.
Ния я водя при д-р Мария Средкова. Намерих я в супердок, записах час и страшно много я харесахме и двете с Ния. Работи на няколко места, най-удобен ми е един от центровете Малчовци, защото имат паркинг. Ползва и приложението Healee, което ми спестява време, когато не е нужен ехограф, а само консултация или преглед на изследвания. Работи и с направления.
Много благодаря. Имаме направление, имам и регистрация в супер док. Ще я намеря и запиша час.

Стон, абсолютно си права! И аз постоянно ръчкам и намилам, по принцип и децата не са изцяло безотговорни, но с времето си се плъзгат по пързалката ДО и се отпускат много. Понякога предпочитам да съм на работа, за са не ги гледам какви ги вършат.

# 667
  • Мнения: 520
Леле, да ги връщат вече на училище, че и аз ще режа глави днес. Малкият играе на игри на компа във всеки възможен час, междучасията задължително. Осмокласничката в час по Бел си говореше по телефона с някой Георги! Нищо не пишат и двамата в тетрадките😡
Есе въобще не съм чувала да пише.

Моля да ми кажете за добър детски ендокринолог, ако сте посещавали.
Мария, май ти водеше Ния някъде.

Аз имам познати, които водят децата си при доц.д-р Коприварова и са много доволни , дори и от отношението й.

# 668
  • Мнения: 3 491
Не е и точно така. Моето учи по френски, а там по никакъв начин не мога да контролирам, защото нищичко не зная. Надали тази година ще е отличник по предмета, но все пак напредва самостоятелно , без контрол и без помощ.
По математика бих могла да помогна, но се справям абсолютно неуспешно с контрола. Не иска да я учи и това е. Каквото научи в клас..., а то не е много, съдейки по резултатите.

Последна редакция: ср, 06 яну 2021, 16:50 от Amanda.D

# 669
  • Мнения: 2 818
Аманда, контролът не винаги се изразява във винсене на главата и да му викаш: "учи! Учи! Учи!"
Важното е да знаеш какви са потребностите на детето в дадения момент - има ли нужда от твоята подкрепа, ако не можеш ти да я осигуриш да потърсиш допълнителен начин, а не да го зарежеш да прави каквото си знае.
Същот така да имаш изградена връзка с детето си, такава че ако се чувства несигурно в нещо, да не се притеснява да дойде да ти каже...
То това не се изгражда от днес за утре, а е процес на изграждане на взаимоотношения от самото раждане. Това имам предвид.
Някак си ми е трудно да приема, че ще създадеш един човек и ще го зарежеш да се лута из тъмното без да го насърчаваш и насочваш.

# 670
  • Мнения: 3 491
Предлагам да му търся и учител по математика, но не иска. Какво повече може да се направи?

# 671
  • Мнения: 2 818
Предлагам да му търся и учител по математика, но не иска. Какво повече може да се направи?
Извинявай, но първосигнално ми дойде наум днешния мотив на деня - откъсване на глава. Joy

Иначе, знам ли... Явно на детето ти тази година му се учи предимно френски език и това му е интересно. Наблюдаваш процеса и ако е необходимо по някое време му казваш, че на мода е откъсването на глави на осмокласници и да си прави сметка как смята да съхрани косата си при това положение... Stuck Out Tongue Winking Eye

# 672
  • София
  • Мнения: 6 655
Вчера ми се обади учителката по Информатика и ИТ, каза че лаптопа й е бавен и като я накара да сподели екран, ще мине часа докато се почучи. Предложи да й купим някакъв SSD бърз харддиск, с който скоростта се увеличавала.

учителката по ИТ доста неграмотно се е изказала.
споделянето на екран в онлайн комуникация не знам как се влияе от скоростта на четене от диска...

# 673
  • Мнения: 3 491
Smile
Шмърци, аз исках да кажа, че при някои хора само вътрешната мотивация дава резултати. Или учат нещата, които са им по- лесни. Не е задължително да са интересни.

# 674
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Оф, да дам отчет за оценката от класното по френски. Със зор ще закачи 4. Слава богу, на четенето с разбиране точките е са му максимални, но на другото явно не толкова. Нямал време, било много въпроси, не можел да мисли и да ги оправя, всички били с ниско резултати, и такива неща. Само аз съм мислела, че му се отдават езиците, то само английския бил така, френския му бил труден. Ама че не седна 2 седмици да прочете нищо, не е от значение. И аз искам да се връщат вече, поне да почне с уроците по мат, защото просто положението е трагично, а така няма мотивация да се напъне. Опитвам се да не се ядосвам за оценките, но и му на бивам в главата, че в България аз не съм съгласна да учи изобщо, а в чужбина варианти са му само безплатни университети, като Франция е доста добър вариант. Той чак сега научи, че там имало безплатно висше, изобщо му е далече, ама както е далеч, ей сега ще дойде.
Аманда , твърде много се притесняваш, абсолютно излишно. Детето ти е доказало, че прави, каквото му е интересно и каквото го заинтругува, справя се много добре, знае какво иска, не обича да му се дава акъл, стига го дълбай. Прекрасно дете е и вярвам, че ще постигне, каквото реши. Наистина не се свършва света с по-ниски оценки. Не бива такова бележкарство, ами момчетата са, то сякаш и не върви с мъжа такова нещо. Толкова се обърнаха нещата вече, че момчетата се напъват повече за оценки от мацките, то за това и така стана, за на мама до полата до 30. Един мъж трявба да знае какво иска. А не да се тръшкаш за една 4.Примерно.
Друг е въпроса в не заинтересоваността към учебния процес , ама тук не съм забелязала някое дете с такова отношение. Усмихни се и това е!

Общи условия

Активация на акаунт