Откога оцветяват децата?

  • 2 693
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 877
Бу, само една вметка. Няма "странни цветови комбинации". Има традиционни и нетрадиционни. Въобще не коментирам, когато оцветява някое лице зелено или лилаво. Остави я да експериментира, у Шагал например също има "странни цветови комбинации".

# 16
  • Мнения: 4 406
Бу, сигурно има нещо, което да я влече повече- що се натискаш с кръгове и квадрати... пеене, редене на пъзели, строеж с конструктор?

# 17
  • Мнения: 4 390
На 3.5 г. дъщеря ми все още не го умее.
Не я и влече.
Харесва й да рисува си с моливи, пастели, водни бои, тебешири, както и да работи с пластелин и да си реже хартийки.

# 18
  • София
  • Мнения: 15 219
Иво също не го владее това умение, но пък едно негово приятелче, по-голямо с 2 месеца, си е направо цар на оцветяването. И то отпреди няколко месеца още. И контурите спазва, и запълва картинките с цвят......
А Ивайло надрасква картинките с молива/флумастера/пастела..... каквото съм му дала...... и смята, че е готов.  Laughing

Последна редакция: сб, 23 сеп 2006, 00:12 от Vivi

# 19
  • Мнения: 2 792
 Честно казано въобщ не помня кой кога е спазил някакви форми, основното което ми е харесвало и ме е интересувало желанието на децата да изразят нещо в графично-акварелна конфигурация, последвалите картини(карикатури) на цялото семейство са ми любими и прилжно прибрани или закачени на паната в нас.

# 20
  • Мнения: 7 821
Виктор започна да оцветява добре преди около половин година. Първо се научи да попълва чисто, а после започна да обръща внимание и на цветовете.
Както и Шани е писала, оцветяването развива фината моторика.

# 21
  • Мнения: 3 251
Както и Шани е писала, оцветяването развива фината моторика.
Точно!
По принцип в градината/яслата се дава като свободно/непреднамерено занимание чрез което се работи и върху качеството ВОЛЯ! Чрез това занимание детето да си създаде навик да довършва до край работата си и да се старае да не излиза извън очертанията/ линиите- макар и в опростени и стилизирани форми. В началото работят почти едноцветно-не сменят флумастерите/моливите, но след това сами или с ваша помощ откриват разноцветните композиции и съчетания, което е още един стимул да са по-старателни и внимателни в оцветяването. Така че, не го смятайте за напълно ненужно и глупаво занимание...

# 22
  • Мнения: 3 491
На 3 години и нещо започнаха да оцветяват, от начало две-три драсканици, после все по-плътно, малкият има още накъде да уплътнява, но им харесва, така че не са ми давали повод да се запитвам за смисъла. Но съм чувала от учителките, че оцветяването е важно за фината моторика. На родителски срещи са вадели папката с произведения на детето и ми показват, че ето на, вижда се как координацията на ръката задобрява, защото оцветява по-плътно и спазва по-добре контура. Не съм правела по-задълбочени разузнавания върху темата, защото не ми е влизало в списъка на грижите.

Последна редакция: пт, 22 сеп 2006, 11:23 от блажка

# 23
  • Мнения: 1 113
Лилия се научи преди няколко месеца. В началото само драскаше където й попадне - не признаваше нито контур, нито цвят. После започнах да й ограждам контура и тя дооцветяваше. Сега се справя добре.
Доколко е ценно да може да оцветява, не знам, то и пеенето не е толкова важно (и да не пее вярно пак ще стане човек), но според мен развива концентрацията при децата.

# 24
  • Мнения: 5 877
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.

# 25
  • Мнения: 1 517
Павел беше май на 4-5 като започна да оцветява що годе като хората.  Дени още преди да навърши 3 хвана моливите и фулмастрите. Сега оцветява доста добре.

# 26
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Васи също не умее да оцветява. Но това не и пречи настървено да опитва Grinning
Колекцията от книжки за оцветяване расте, а качеството на попълването им - нъц.
Не мисля, че целта на тези книжки е развитие на дарби за рисуване. Ако има такива, на детето не му трябват рамки...

# 27
  • Мнения: 7 821
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.
Анда, застъпено е много в 1-ва група, после почти не се занимават с това, във втора ги учат основно да изрязват и да лепят (правят композиции, апликации, картички и др. подобни). Моите обичат да оцветяват основно с флумастри, защото става най-бързо, въпреки че аз лично предпочитам моливите и пастелите. С бои в къщи още не работят.
Колкото до самостоятелното рисуване ... ами моите момчета за съжаление не са особено артистични и не могат да рисуват, Вики е на почти 5 а още нищо почти не може да рисува  Embarassed , то си е до дете. Той определено предпочита да оцветява и най-вече да прави апликации.

# 28
  • Мнения: 3 491
С пастели основно оцветяват тук. С водни бои - не. Като начало изполват водните бои за мацане с пръсти. Флумастрите като че ли ги намесиха в програмата по-късно, тази година на първокласника му поискаха пакет флумастри, но с тях рисуват, по-точно изписват, снощи бяхме на родителска и му гледах папката.

# 29
  • Мнения: 11 314
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.
Няма да стане художник, ако го няма таланта.
За това с какво да рисува - с цветни моливи от дебелите. Удобни са за държане от децата и бързо се научават как да работят с тях.
Не знам дали се продават такива в България, но такива произвеждат Херлиц, Стабило, ФаберКастел и май че Пеликан също имат.
С пастели е удобно също, но имат един недостатък - много се цапат дрехите от тях  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт