Относно избираемите занятия в ДГ за Ігр. - моля за съвет!

  • 1 301
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 708
Ясно, разбрах какво имаш предвид и си права.
Аз все пак изходих от факта, че съм преподавала английски в детска градина, като тук даже пишат и мами, на чиито деца съм преподавала. С първа група винаги съм постигала невероятни резултати. Децата в края на годината знаят поне 130 фрази и думи, а дори и повече като пасивен речник. Програмата не е така както я описвате. Английския ми започваше по график от 9:00 и свършвах с последната група в 11:00, а съм имала и следобедни занимания.
Всеки си решава сам. Ако на детето не му се ходи, няма и да го насилвам. Само се моля да му се падне учител, който да си върши работата като мен. Mr. Green

# 16
  • София
  • Мнения: 2 530
Ще го запиша на плуване- задължително, английски- ако му харесва и народни танци.

# 17
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Дидиа, а и всички останали...

Аз бях записала щерката в 4-та група на няколко доп. прояви.
Ясно ми е къде на какво ги учат децата и дали те въобще възприемат нещо...
Затова и така съм отговорила.

лого5ка - чест и почитания   bouquet (ей, така и не се видяхме с теб лятото  Confused), но и супер надарените деца след ваканция от 3м. преди 1-ви клас помнят 10-20 думи по английски. Факт.
Ествствено не седи така въпросът с другите занимавки - танци и приложни изкуства.
Та мили родители - не разчитайте на ДГ за основното обучение, а само за поддържащо (допълнително) по език. Говоря за обикновени ДГ, а не за езикови.

# 18
  • София, Дървеница
  • Мнения: 707
Отговаря мама на дете II-ра група вече Simple Smile
В нашата градина има доста допълнителни неща: английски, народни танци, приложни изкуства, футбол, латино танци, плуване обаче...

Георги миналата година НЕ Е ПОСЕЩАВАЛ нищо допълнително, въпреки че постоянно ме агитираха.... защото според мен бе малък за почти всичко... (само да не станете да ме плюете сега  Embarassed)

Тази година смятам само на плуване да го запиша.... проявява интерес от пролетта още...
За английския също се замислям. И тъй като те поскоро играят и учат стихчета на английски, така юнака ще "сваща" и ще му е вероятно интересно

Та по темата ... мисля, че I-ва гр. е твърде рано за повече от едно допълнително занимание, лично мнение

Успех , каквото и да решите и лека I-ва година

# 19
  • Мнения: 1 311
В нашата градина още не е минала родителската среща, така че не са ни обяснили какви допълнителни занимания ще има. Единствено за английски ни агитираха. Ники е много въодушевен от идеята, само обикаля из къщи и вика "Кажи баба тенкю"  Joy и на мен сърце не ми даде да го разочаровам. Не мисля, че има някакъв особен смисъл, но като иска детето, ще видим какво ще се получи.

# 20
  • Мнения: 1 134
Аз също имах такива терзания миналата година.
В крайна сметка питах дъщеря си какво иска да посещава, а и самите преподаватели също. По техен съвет не я записах на приложни изкуства, защото ми обясниха, че на тази възраст движенията им не са толкова фини и детето ще се затормозява.
Що се отнася за чужди езици - също съм на мнение, че трябва първо да научат добре родния и тогава останалите.
Така, че ходи само на художествена гимнастика миналата година. За тази още не е решила дали иска да добавим и нещо друго.

# 21
  • Мнения: 7 391
Дидиа, а и всички останали...
Аз бях записала щерката в 4-та група на няколко доп. прояви.
Ясно ми е къде на какво ги учат децата и дали те въобще възприемат нещо...
Затова и така съм отговорила.
           Шани,нищо лошо няма в отговора ти,напротив мисля,че имаш ясна представа за допълнителните дейности и резултатите от тях в ДГ.Ето например това:
В крайна сметка питах дъщеря си какво иска да посещава, а и самите преподаватели също. По техен съвет не я записах на приложни изкуства, защото ми обясниха, че на тази възраст движенията им не са толкова фини и детето ще се затормозява.
Типична некомпетентност на преподавателите занимаващи се с приложните изкуства в ДГ.Има система за развитие на фина моторика и ЕДНО от средствата са ИЗКУСТВАТА,напр.мачкайки глината детето усвоява различни похвати за работа,активно използва пръстите си за оформяне на елементите на определена фигура и т.н. няма да обяснявам подробно.Мисля,че никой не очаква в допълнителните занимания по приложни изкуства да се "сътворят" шедьоври от световна величина,но със сигурност те развиват на тази възраст заложбите на децата,едни ще си поиграят и няма да искат повече,но други,на които им е "заложено" от вътре ще усвоят и развият дарбата си,същото е с пеене,танци и т.н. дори с езиците.Един говори няколко езика,друг срича и един. Mr. Green Принципно в ДГ се изгражда интереса към определени дейности , натоварвайки детето с много / и не всички любими,а по скоро желания на родителите/  се рискува да се "загаси" искрицата интерес ,да се преумори и отегчи,това все пак е дете с неизграден характер.Често в ДГ в коридора чуваш:"Искаш ли..."или "Убеждават ме..." ами като е с допълнително заплащане явно има интерес да те убеждават,независимо от това дали детето е готово за определената дейност,говоря за психическа подготовка.Какво имам предвид:Детето още не е свикнало с ДГ,а го слагат при друг преподавател ,много често групата по англ.език е и сборна,това значи и с други деца и ето плача сутрин.Да не коментирам,че иска да идва и учителката от групата на английски,ако не- отказва въпреки горещото желание на мама и татко.
Английския ми започваше по график от 9:00 и свършвах с последната група в 11:00, а съм имала и следобедни занимания.
Всеки си решава сам. Ако на детето не му се ходи, няма и да го насилвам. Само се моля да му се падне учител, който да си върши работата като мен. Mr. Green
   Чудесно е ,че има хора като logo5ka,но пред мен изниква въпроса:Как се започва англ.език в 9.00 /той все пак е ДОПЪЛНИТЕЛНА дейност,избираем от родителите/,когато тогава учителката на групата трябва да започне ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ СИ ЗАНИМАНИЯ.За сутринта те са 2.За първа група с времетраене 15-20 мин,но често се удължават с 5-10 мин /особено ако са изкуства/Между двете трябва да има време за тоалетна,водичка,раздвижване на дечицата и подреждане на масите за второто занимание.Тогава излиза,че учещите английски или не присъстват на задължителните занимания /защото до сега не съм видяла цяла група да изучава език,ако щете и по финансови съображения,не от нежелание/ или учителката в групата не си ги провежда редовно т.с. не си е свършила работата.Ако се изчаква свършването на английския и се започне след това,не остава време за игра,ами ако дойде и друг преподавател по нещо допълнително в 9.30 или 10 ч КАКВО става със задължителните занимания,с програмата , за която тук във форума се говори толкова много,че липсва в ДГ?????
               Ами ето това са въпросчета,на които отговора не е толкова труден,но за съжаление никой не обръща особено внимание. Sad

# 22
  • Мнения: 1 134
Didia, съгласна съм с теб! Мен също ме озадачи това с приложните изкуства - вкъщи пластелинът е като хляб и вода.
Но се съгласих, защото се притеснявах най - вече от натовареността й. И без друго, в началото заспиваше в колата на път за вкъщи. Реших, че ще е жестоко от моя страна да я товаря повече.
Сега, както казах, изборът предстои.

# 23
  • Варна
  • Мнения: 2 388
Миналата година (в първа група) ходеше на ушу и на модерни танци. Много и харесваше! Тази година смени модерните танци с народни и се записа на рисуване. Категорично не иска да учи английски, но и аз не настоявам-има време!

# 24
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 353
Танти от първа група още ходи на "модерен балет"-по нейно желание. Миналата година не ми се искаше да я записвам, но.....искам, та искам. Бях я записала на карате. Да, ама не. Два пъти ходи и каза, че повече не иска. О.К., отписахме я, записахме я на приложни и на балет. Ходи цялата година, харесва й. Имаме си цяла изложба в къщи от приложните. Тази година иска да си продължи да ходи на тези две занимания+плуване. О.К. щом пък иска. Няма лошо. Мое мнение е, че трябва да има постоянно занимания, които й харесват. На сила не става. Тайно си се радвам, че тя има желание за това. Далече съм от мисълта, че ще стане художник, балерина или страшната плувкиня, но по-добре да се занимава с нещо, отколкото да се чуди каква глупост да свърши от скука.

# 25
  • София
  • Мнения: 1 223
Никой не възнамерявам да плюя - даже съм ви много благодарна за опита и мненията... ама все се промъква в мен едно червейче дето ме гложди, че тия от ДГ гледат да използват момента докато си ошашавен и постоянно ти опяват, колко добре ще се чувства детенце, като го запишеш по възможност на всичко  Twisted Evil При нас дори и родителска още не е имало (другата седмица - по някое време, като свърши отпуската на еди_коя_си  Shocked) Е това не го разбирам, нямам против да ходи - ако имаше плувене, не бих се и замислила даже- но някой човешки да седне, да обясни за какво иде реч, а не да ме натискат за една вечер да избирам  #Cussing out

Общи условия

Активация на акаунт