Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Професия учител - 11

  • 4 494
  • 88
  •   3
Отговори
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
Защото да си учител е най-добрият начин да промениш света...

Добре дошли в новата тема!





Старите теми:


Нормативните документи в МОН са в процес на непрекъсната промяна, но все пак ето няколко линка:

Наредби и полезни линкове


В случай, че си търсите работа, като учител, посете сайта на съответното РУО.

Допълнете за някой пропуснат линк, давайте предложения, докато все още мога да коригирам първия пост.

# 1
  • Мнения: 1 306
Благодаря за новата тема!
Е, как да кажа дали ще се ваксинирам, като не знам боледувала ли съм КОВИД 19!
Първо трябва да се изследвам!
Защо никой не ни препоръчва да се изследваме?
Никак не е научно обосновано да се ваксинираш, ако си прекарал болестта.

# 2
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
Не чаках да ми казват нещо от училище, за да се изследвам. Когато търсят кръв за преливане на плазма при тежките случаи, искат да има 40 дни от заболяването. В края на ноември съпругът ми беше с пневмония. Затова и двамата си направихме в началото на януари тестове и имаме антитела. Намерихме лаборатория, която прави такива тестове, платихме си и готово. Направихме за IgG и IgM.  Доволна съм от резултата, защото не искам да се ваксинирам. То в случая и няма смисъл. Ясно ми е, че с времето е логично антителата да намаляват, но все пак организмът "помни своя имунен отговор".

Относно отпуските, и при мен остават дни за другата година. Редовно пиша двойки и имам поправки.  През учебно време при нас няма практика да се ползва отпуск. Трябва действително да  е нещо сериозно, за да си позволим такъв лукс.

# 3
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 2 931
Благодаря за темата. И при нас съобщиха, че списъкът с щелаещи за за ваксиниране остава отворен, но никой не иска, освен малкото записали се по- рано.

# 4
  • Мнения: 379
Благодаря за новата тема! Относно ваксините, аз със сигурност няма да се ваксинирам сега, защото съм с автоимунно заболяване. Притесненията ми са по някакъв начин да не ни задължат.

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
В предната тема споменах, че съм ползвала два пъти по един ден в учебно време отпуска. Първия път ми се наложи да пътувам по личен въпрос, а втория път беше за обучение. Но пък наблюденията ми са, че се налага рядко и все с основателна причина, та затова не сме имали проблеми досега.

# 6
  • Бургас
  • Мнения: 1 069
Скрит текст:
Цитат на: Джемма в пн, 11 яну 2021, 19:41
Цитат на: Лилянa в нд, 10 яну 2021, 22:00
Това не е редно. Имаш право да си поискаш неизползвания отпуск, дори и в учебно време и той не може да ти бъде отказан.
Помня, че още Даниел Вълчев беше издал заповед ли, наредба бякаква ли имаше, пе в учебно време е забеанен платеният отпуск. Това отпадна ли, защото аз реално никога не мога да си използвам целия отпуск. Имам производствена практика до 14 юли.
Основният закон, който регламентиря отпуските, е кодексът на труда. Там няма такова правило за причина за отказ, особено, когато отпускът не е ползван и може да изгори. Право на всеки е да ползва толкова отпуск, колкото му е отредил закона, и поради това, че е имал не отложна работа, когато другите са почивали, то работодателят му е длъжен да го осигури, ако работникът си го поиска. Не ми се търси сега КТ, но съм сигурна, че имаме право да си поискаме отпуск по всяко време, а отговорът може да е отрицателен, но добре аргументиран. Този отговор може да се оспорва например пред ИТ(инспекция по труда). Познавам колежка от друго училище, на която лятото ѝ се наложи веднъж да работи по някакви проекти и не можеше да ползва отпуск. Директорът ѝ предостави отпуската в края на календарната година, беше месец и нещо, а на нейно място осигури заместник. Така че варианти има, особено, ако ни остава много отпуск. Бившата ми директорка караше колегите да си правят програмата в 4 дни и петия да го пускат като отпуск, за да чистят отпуска, добре, че се надигнахме накрая и тя спря. Сега просто, който е с повече отпуск, гледа да го чисти лятото, не ни слагат да дежурим, не ни викат за разни комисии и т.н.
Права е Лиляна. Разбирам Джемма. Това е "гореща " тема с ММ. Не може да приеме Янка Такева като почтен човек, след като с толкова години синдикален стаж, допусна директорите да станат "малки феодалчета" , и да вменяват на учителите непрекъснато чувство за вина. КТ е основен закон, но  те си имат собствен прочит. Струва ми се, че едва сега, при дистанционното обучение, някои родители осъзнаха колко много работа вършите, но има директори, на които им се струва, че работата от дома не е работа  и карат колегите да ходят в училище /понякога  трябва да пътуват с м/уградски транспорт, само за да провеждат обучението от учителската стая.

# 7
  • Мнения: 5 688
Благодаря за новата тема!
Отказах ваксината, но и антитела нямам. Мъжа ми изкара ковид, бяхме карантинирани заедно, мислех, че съм го изкарала леко, но уви!

# 8
  • Мнения: 4 216
Вела благодаря за темата.
Аз доброволно ще си карам тази седмица часовете от училище,  без друго дребния е присъствено и го водя. У дома освен мен има един деветокласник и съпруга ми, който втори ден е на курс ( ДО) и вече не го свърта на едно място. Само пита как издържаме токова време.

# 9
  • Мнения: 683
Относно ваксините - аз се включих в списъка, но смятам да си направя тест за антитела преди това.
Така се надявах от 18 -ти да ни върнат в училище. От 26 октомври съм ДО. Disappointed

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
Благодаря за темата! Flowers Sunflower
В нашето училище само 3 човека искат да се ваксинират, другите изчакваме, пък да видим по-нататък. Проблем ми е само ако забранят без ваксина да се пътува, тогава е съм в голяма дилема.
Иначе охраната поискал, но той не е на щат към училище и не може.
На мен пък ми се иска да сме в ДО, най-вече за да наглеждам моята калпазанка, която учи от вкъщи, но ... няма начин, ние сме присъствено. Болни засега няма, но и 10-тина колеги вече го изкараха, някои имат доста дълги последици и още са в болнични.

# 11
  • Мнения: 4 216
На мен пък ми се иска да сме в ДО, най-вече за да наглеждам моята калпазанка, която учи от вкъщи, но ... няма начин, ние сме присъствено.
Успяваш ли да наглеждаш ?
Скрит текст:
При нас в двете стаи бяха двамата ученика аз в третата, познай дали разбирах дали са в час или не. Разминаваха ни се часовете и изобщо нямам поглед, само светвайки иконката в школо разбирам какво се случва. Ето днес прави класна по математика големия, идея си нямам какво е правил, чувам как отговаря, но и клавиатурата, когато е в играта различавам... . Не очаквам отлични резултати само да са си негови. 

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
На мен пък ми се иска да сме в ДО, най-вече за да наглеждам моята калпазанка, която учи от вкъщи, но ... няма начин, ние сме присъствено.

Преслава още ли бойкотира френския?

# 13
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
Ох, успявам доколкото да не заспи. 

Скрит текст:
Преди да излезем в дистанционно през ноември имаше отсъствия, защото аз я вдигам, излизам и тя отново ляга. Ама като ни строиха една онлайн среща с психоложката и класната, а след това ѝ лепнаха забележка с предупреждение се постресна. Преди това изрева една кофа сълзи и не пожела да се покаже на камерата.
Френския го бойкотира наполовина. Знае цялата граматика, до 12-ти клас, няма никакви проблеми с нея, само че не си дава зор с думите. Защото си харесва госпожата от уроците, учи с нея, а сама да седне - мисия невъзможна. Абе общо взето е по-добре от миналата година, но има много, много, много какво да се желае.
А и нали знаете какви гадняри са учителите - имат лошия навик да задават въпроси, да чакат отговори , да пишат оценки ... наясно сте Grinning

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 172
Очаквам с нетърпение да се ваксинирам, не ме интересува дали съм го карала и дали имам някакви антитела. Няма причина да изчаквам и да отлагам.

# 15
  • Мнения: 1
Здравейте, предстои ми да започна следдипломна квалификация за учителска правоспособност. Понеже курсовете за събота и неделя, повечето пъти ще мога да се освобождавам, но работата ми е такава, че понякога точно събота и неделя е най-натоварено и няма как да се отсъства. Искам да питам някой, който е изкарал квалификацията дали е проблем понякога да се отсъства. Благодаря предварително !

# 16
  • Мнения: 1 543
И аз изкарах ковид. За съжаление много късно дойде дистанционното и се изпоразболяхме няколко учители и персонал, след излизането в грипна. Не съм правила тест за антитела, не виждам смисъл. Ваксина няма да слагам. Но грипа и цялото дълго преживяване около него беше мъчително. 

# 17
  • Мнения: 2 125
Здравейте, тъй като бакалавърската и магистърската ми степен са в друга сфера - бихте ли казали дали има начин да се преподава (предучилищна педагогика), мога ли да започна изучаване на  педагогика и паралелно да преподавам?
Има ли такъя вариант? Или трябва слвд като 4 год си завърша отново бакалавър - чак тогава?
Благодаря Ви предварително!

# 18
  • Мнения: 140
Благодаря за новата тема! И аз изкарах Ковид и не мисля да си правя ваксина!

# 19
  • Мнения: 683
Току що чух по радиото, че министъра на здравеопазването е казал, че от 25 януари ще ни изпращат на антигенни тестове.

# 20
  • sofia
  • Мнения: 1 024
Да, нашата директорка вече ни пита дали искаме безплатно да ни тестуват с антигенни тестове. До утре трябва да отговорим.

# 21
  • София
  • Мнения: 5 378
Здравейте, предстои ми да започна следдипломна квалификация за учителска правоспособност. Понеже курсовете за събота и неделя, повечето пъти ще мога да се освобождавам, но работата ми е такава, че понякога точно събота и неделя е най-натоварено и няма как да се отсъства. Искам да питам някой, който е изкарал квалификацията дали е проблем понякога да се отсъства. Благодаря предварително !
Към Софийски университет, предполагам? Никой няма да ти държи сметка, но за дисциплини, които се минават за общо 2-3-4 дни, да се отсъства един ден си е проблем за теб. Занятията са с изключително интензивен график и трудно се компенсира пропуснатото.

# 22
  • Sofia
  • Мнения: 3 459
Предучилищна педагогигка - магистратура 4 семестъра (2 год.) ФНОИ на СУ, задочно, в момента и дистанционно.

# 23
  • при моите деца .....
  • Мнения: 2 788
Аз чакам ваксината.....
Ако решат да ни тестват - ще се тествам.
Още не са ни питали.

# 24
  • Мнения: 683
Току що дадох съгласието си да ме тестват с антигенен тест. Срока е до 18-ти да отговорим. Предполагам, че и при вас скоро ще има запитване.

# 25
  • при моите деца .....
  • Мнения: 2 788
При нас няма запитване....

# 26
  • На изток от Рая
  • Мнения: 1 193
До 31.01 трябва да приключи тестването, скоро ще направят запитване във всички училища.
Аз отказах ваксината, не знам дали съм постъпила правилно, повечето колеги пожелаха ваксина, но не са сигурни, че искат да се ваксинират...

# 27
  • Мнения: 596
Аз само да попитам учителите 3 категория ли са за пенсия?

# 28
  • Бургас
  • Мнения: 1 069
Аз само да попитам учителите 3 категория ли са за пенсия?
Да

# 29
  • Мнения: 596
Благодаря!

# 30
  • Мнения: 597
Имам един далечен въпрос: как стои въпросът с присъствието на първия учебен ден от страна на учителя по БЕЛ? Аз имам много малки деца, които след няколко години, може би когато аз ще стартирам да работя като учител, ще са малки ученичета, на чиито първи учебни дни ще искам да присъствам. И се замислих дали е ОК да не съм на първия учебен ден на училището, в което работя, за да съм на техния?

# 31
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
Ако не си класна, не би трябвало да е проблем, но ако си класна - няма как.

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
Принципно Лили е права, ако си класна, но пак си е до човек - моят шеф обикновено проявява разбиране за родителите на първокласници.

# 33
  • Мнения: 2 781
И на двете ми деца като бяха първи клас присъствах, въпреки че бях класна. Колега ме заместваше, който не е класен, не съм пускала отпуск.

# 34
  • Мнения: 4 216
Синът ми беше първи клас, когато станах класна на петокласници, баща му беше с него. Даже не успях да го видя в тълпата. Класната на единия първи клас имаше и тя дете в първи клас в друго училище. Иначе да в други случаи колеги са били с децата си, намира се кой да замества.

# 35
  • Мнения: 89
Присъствах на първия учебен ден на сина си, макар че бях класна и отговарях за програмата за първия учебен ден в моето училище. Колеги ме заместиха. Работех в малко селско училище и директорът проявяваше разбиране, когато колега има дете първокласник.

# 36
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 2 931
Присъствах на първите учебни дни и на двете ми деца. Първият път бях в другото училище в града ни, но програмите винаги са по различно време, за да могат официалните гости да присъстват. Бързах и успях да отида към края на тържеството в моето училище. Вторият път бях на работа в училището на детето. Отидох да поздравя само класа (учител на занималня съм ) и се върнах при първокласника.

# 37
  • Майничка
  • Мнения: 8 989
При нас винаги разрешават отпуск за първия учебен ден на колеги с първокласници, дори да са класни на нов клас.
Имаме график за антигенни тестове за следващата седмица, с индивидуален "прозорец" за всеки.

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
Гаргамела, къде ще ви правят тестовете?

# 39
  • Мнения: 651
Здравейте! Идвам с един въпрос,дано не нахалствам в темата ви. Тази година завършвам ПНУП в ПУ. Мисля от септември месец да започва работа като възпитател в занималня. Може ли,който има информация да сподели-работно време,заплата? С длъжностната характеристика съм запозната горе-долу. До сега не съм работила по професията.

# 40
  • Мнения: 3 177
Здравейте! Интирисува ме с каква бумащина се занимава учител ако е и ако не е класен ръководител? Не съм работила като учител, надявам се на есен да започна.

# 41
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
Колеги, това видяхте ли:

Съюз на работодателите в системата на народната просвета в България

Цитат
Акценти от работната среща в Министерство на здравеопазването (18.01.2021)
- Доброволно ваксиниране на работещите в образованието от края на настоящата седмица или началото на следващата; В страната началото на ваксинацията ще започне по различно време- в България има над 4200 институции , което е един много продължителен процес;
- Логистиката за ваксинирането – изготвяне на актуален списък на реално желаещи; изпращане до РЗИ;
- Места за провеждане на ваксиниране- медицински кабинети в учебните заведения от специалисти на РЗИ (където има); в мобилни центрове; при личните лекари.
- Отговорник по места за ваксинирането – РЗИ.
- На следващ етап би могло да има възможност за избор на тип ваксина.
- На следващ етап ще има възможност за включване във ваксиниране на нежелаещите сега лица.
От 25 януари започва ударно, доброволно тестване на работещите в образованието. Смисълът от тестването е – установяване на „скрита“ заболеваемост в работещите в образованието.
Проведен бе  дебат за възможностите за връщане на ученици от 5 до 12 клас в присъствено обучение след 4 февруари. Разговорите ще продължат и през другата седмица , като се следи реалната обстановка в страната. Решение ще се вземе в края на другата седмица.
Изговорените варианти са:
- Връщане на 12,8,7  класове ( и начален етап) за две или за три седмици;
- Редуване за по три или две седмици на всички класове, за да имат присъствие в училище;
- Спазване на изискванията за дистанция, дезинфекция и безопасност.
В срещата участваха министър Красимир Вълчев, министър проф. д-р  Костадин Ангелов; главен държавен здравен инспектор д-р Ангел Кунчев; представители на национално представените синдикални и работодателски организации.

Здравейте! Интирисува ме с каква бумащина се занимава учител ако е и ако не е класен ръководител? Не съм работила като учител, надявам се на есен да започна.

Всички имат разпределения, пишат темите в дневници, участват в разни комисии, които са с протоколи, планове и пр. имат консултации, които се отчитат в дневник, правят анализ за вход, изход и междинно ниво.
Класните попълват лични картони за гимназиален етап, поддържат документацията, която е необходима за връзката с родителя, заявления, молби, уведомления, списъци с подписи ( инструктажи, декларации съгласие, справки и пр.)
При работа с ученици със СОП отделно се попълват различни формуляри.
За поправителните изпити се подготвят изпитни материали и конспект, после се попълват протоколи.
Ако има ученик с няколко последователни двойки или с двойка за срок/година започва работа по наредбата за приобщаващо образование с график (теми, дати) и т.н.
И още разни дребни неща дето често ги искат и още по-често със срок от днес за вчера.

Последна редакция: вт, 19 яну 2021, 11:33 от Вела

# 42
  • Балчик
  • Мнения: 8 652
"със срок от днес за вчера"

А, ето това много го обичат в нашето министерство и РУО в частност.

# 43
  • Мнения: 1 306
Вчера ни казаха, че още продължава възможността за записване в  списъците с желаещи да се ваксинират, но спират записването за тестване. Тестът щял да бъде с капка кръв без да е съвсем точно какъв.

# 44
  • Мнения: 3 177
Теста ще е бърз, но май не им е ясно от кой вид. Първо казаха, че ще е антителен, който е с кръв, а снощи по новините ми се чу антигенен, който е с проба от носоглътка...
За ваксините се каза, че се отлагат, защото няма достатъчно.

# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
При нас тестовете минаха вчера, с проба от носа, тествани - 6 човека от 46, останалите отказаха.

# 46
  • Мнения: 3 177
Е това е масово тествне...думи нямам

# 47
  • Мнения: 30 195
защо учителите отказват да се тестват?
тестването задължава ли последващо ваксиниране или са отделно?

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
Не останах с впечатление двете неща да са обвързани. При нас мисля, че доста хора минаха, но е възможно и да е отказал някой, защото тестването беше вчера и днес. Вчера който беше в училище, мина по реда си.

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
Тестването е по желание. Аз се колебаех, но първо се оказа, че теста не е за антитела, а бърз тест, през носа. После пък - ще се проведе на място в училище от нашата сестра. Kоято била научена в събота набързо как се прави. Това ме отказа окончателно.
Ето ни и тестването. Само са поизлъгали за бройките в статията. Kакто казах тествани са 6 човека, а желаещите за ваксина засега са 5.
https://www.marica.bg/plovdiv/obrazovanie/uchitelite-v-plovdiv-i … mxFIYApELxAxkRTjo

# 50
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
защо учителите отказват да се тестват?
тестването задължава ли последващо ваксиниране или са отделно?
Причината, която ми хрумва като най-вероятна е, че понеже предстои ваксиниране и трябваше да отговорим дали желаем, то много колеги си направиха тестове, от които се разбра, че много от тях вече са се срещали с вируса, та още един тест, който не се знае къде ще ни го правят(имам предвид, че в лабораториите не много безопасно) и може и да е неприятен, щом е от носа, са решили да пропуснат поредното тестуване.

При нас едва днес пристигна питане, а тестването щяло да е вероятно другата седмица.

# 51
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 8 560
ЗлаВещица, благодаря ти за ценната информация!

ММ също се надяваше тестът да е за антитела. Безсмислено е, когато си добре, да се тестваш с бърз тест за КОВИД, при положение, че той не е меродавен без направен PCR тест след това. А знаем, че PCR тест се прави при определени признаци, които имаш.

За информацията в медиите е ясно, че е манипулирана, както се случи и за нашия регион. Принципно много малко учители искат да бъдат ваксинирани, но това не звучи добре на общия фон.

# 52
  • Мнения: 3 177
Теста за антитела е най-неточния възможен и е наистина лош избор. Теста за антиген т.е. вирус е доста по-точен и вече признат за равен на генетичния тест, все пак леко по-неточен. Повечето хора вече не искат да се тестват заради карантинирането.
Взимането на секрет от носогрътката е едно просто взимане на носен секрет, нещо с което често се тормозят децата при съмнение за бактерии, нито иска квалификация особена, нито е страшно.

# 53
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
Едната ни заместничка през ноември беше видимо болна(уж не трябваше да се допускат на работа хора с грипоподобни симптоми), но тя на всички обясни, че си е правила тест и е излязъл отрицателен. Мисля, че беше антигенен. Сега през януари си е направила за антитела и се оказало, че има доста висок процент такива. Значи все пак е била болна. По същото време имаше и други колеги болни, но те си останаха вкъщи и в болнични, някои с отрицателни тестове.
Наистина няма смисъл от моментен антигенен тест сега, по-добре да е някакъв комбиниран - да се видят и антитела. И ако и при нас ще е с медицинската училищна сестра, то и аз ще се откажа най-вероятно, макар че към момента съм потвърдила.

# 54
  • European Union
  • Мнения: 664
защо учителите отказват да се тестват?
тестването задължава ли последващо ваксиниране или са отделно?
Тестването не е свързано с ваксиниране.

Според мен доста повече желаещи щеше да има, ако имаше някаква информация защо се правят тези тестове, къде ще се правят, какво се цели с тях. Сега се пусна един формуляр "В срок до 16,30 заявете своето желание...". Поне да се знаеше, че предстои ваксинация. Тогава щях да си направя тест, за да знам, че съм здрава за ваксината. А те ще направят някакъв тест, ще видя, че в момента нямам текуща инфекция, а кой ще ми гарантира, че няма да се заразя в лабораторията, в която съм отишла здрава? Освен това според нашето РУО всички учители ще се тестват в една лаборатория в областния град. Аз не съм пътувала от месеци, сега ще се натъпча в училищния автобус с още един куп учители от цялата община...

# 55
  • Мнения: 451
При ММ вчера е минало тестването, тествали са се всички колеги, които са били в училище, 49 човека. Мислели са, че е за антитела, но се е оказало, че е антигенен от носоглътката, всички са отрицателни към вчерашна дата, т.е. няма болни. Какъв е смисълът от това, че вчера са били отрицателни обаче ни се губи и на двамата, т.к. след 2-5-10 дена може да е съвсем различно. С тест за антитела можеха поне да видят дали и колко има изкарали теста без официално да са били диагностицирани, но явно всичко е пак за усвояването на едни пари.

# 56
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
Според мен доста повече желаещи щеше да има, ако имаше някаква информация защо се правят тези тестове, къде ще се правят, какво се цели с тях.

Е, защо ... както много неща - усвояване.

# 57
  • Мнения: 3 177
Има ли сред вас учители по Биология на профилирана паралелка? Интересува ме какво учат в 12ти клас? Също какъв учител води Човек и природа на 5ти и 6ти клас, аз нямам право уж, но гледам че на места и биолози го водят.

# 58
  • Мнения: 4 216
Ваня А ако имат изкаран курс по Човекът и природата ( сега вече специализация)  могат да водят.

# 59
  • Мнения: 3 177
Ясно, аз нямам. Иначе четох учебниците, изглеждат ми по-скоро за физик.

# 60
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
За да се водят часовете по човекът и природата трябва да имаш физика, химия и биология. Навремето изкарахме допълнителни модули за липсващата специалност. Т.е. с трите предмета си правоспособен учител по човекът и природата. Ако е за допълване на катедрата (при 50% + 1 час) може и без правоспособност, но в градовете това се среща рядко. Учебната програма включва равностойно и трите предмета.

При нас (в училището, в което работя) мисля, че около 40 % от учителите искат да се ваксинират. За тестове за сега не са питали.

Относно тестването, вижте какво казва здравният министър:

Цитат
Преди училищата отново да се напълнят с деца, близо 90 000 преподаватели ще бъдат изследвани безплатно с антигенни тестове.

Като гаранция, че ще хванем максимално рано хора, които са носители на вируса. Ще можем да вземем всички мерки по тяхното лечение, изолация, карантиниране и да намалим риска за пренасяне на заразата в училищата”, обясни доц. Кунчев.

# 61
  • у дома
  • Мнения: 6 539
Ясно, аз нямам. Иначе четох учебниците, изглеждат ми по-скоро за физик.
Първият раздел е физика,после е химия и накрая биология.
Моят мъж се разболя през ноември-личната му даде направление за ПСР тест-отриц./направен на 4тия ден от симптомите/.За 20 дни се влоши много и го оставиха в болница-там бърз тест-отр и го приеха  във вътрешно а не в ковид отделение,след това ПСР -пак отр. изписаха го след седмица с диагноза пневмония.Скоро си правихме тестове за ангитела в лаборатория-аз нямам никакви,а той-доволно количество.Иначе много бавно се възстанови-беше точно 2 месеца болнични.

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 22:23 от svetlaem

# 62
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
А вие получихте ли анкета за проучване за нагласите на учителите. При нас имаше от РУО: https://forms.gle/E1BgaqCuM3BSiMTi6

# 63
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
Ние не сме "проучвани" за мнение относно връщането в училище.

На ротационен принцип е много неприятно. За всеки час онлайн давам подробен план с формули, графики и пр.  Освен това на новите уроци или презентация или линк в интернет. За упражненията различно.  На мен 40 мин. не ми стигат, за да подготвя един урок и ако сме на смесено обучение, времето се накъсва... В момента колегите ни по чужд език са така. Присъствено в начален етап и дистанционно в 5-10 клас. Отделно файловете за печат, за тези, които нямат устройства и достъп или казват, че нямат. Днес ми отне почти два часа да подготвя техните уроци за  седмицата, хем ползвам готовите планове...  Класовете ни са само по една паралелка и няма повтарящ се урок, за всеки час се прави нов. Предпочитам само в едната форма да работя...

Антигенните тестове могат да се закупят от аптеката и да се направят у дома. Така погледнато би трябвало медицинската сестра да може да вземе проба за тях.  Изглежда такава организация е най-лесна.

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
Вчера и при нас пуснаха анкета на МОН за евентуално връщане на училище - срок за попълване до утре. Отговорите отиват директно към МОН. Аз все още се чудя какво да попълня.

# 65
  • European Union
  • Мнения: 664
И анкетата им е като всичката им друга работа. Кои класове трябва да се върнат - омешани 7,10,12. Осми ту го има, ту го няма. Да се чуди човек какво да попълва.

# 66
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
То май затова има и опция "друго"

# 67
  • European Union
  • Мнения: 664
По-вероятно е да са казали на някой чиновник "измисли там нещо си". На мен лично ми звучи като обида към аудиторията. Но най-вероятно си е чиста некомпетентност.

# 68
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
И за мен е обида. Такава глупост, ако представя аз, ще ме е срам.

# 69
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
А вие получихте ли анкета за проучване за нагласите на учителите. При нас имаше от РУО: https://forms.gle/E1BgaqCuM3BSiMTi6

Явно не е от МОН, защото нашият шеф днес даде същия линк.

Скрит текст:

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
При нас днес лично питаха учениците къде им харесва повече - в къщи или в училище. Отговорите бяха - в училище, че да си играем. Grinning За ученето нямало значение, било им все едно, все си учели.

# 71
  • Мнения: 1 543
На ротационен принцип ще е супер гадно за учителите. Въобще не си го представям. Трябва да мъкна всеки ден служебния лаптоп до нас и обратно. В учителската стая ще е пълно с учители. Програмата ми традиционно е гадна и означава,че всеки ден ще съм от първи до 6-7 час там. за учениците може това да е добър вариант, но не и за нас.

# 72
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
Аз ще мъкна само слушалки и мишка, защото на компютрите в кабинетите нета е кабелен и е по-стабилен и ще си слагам слушалки, а мишката ми е важна, че с нея основно работя изписвам доста за един час и с училищните мишки не става.
Силно се надявам да дадат възможност за малките училища да могат всички да се върнат. Нашата гимназия е с около малко под 500 ученици.

# 73
  • Мнения: 4 216
И аз искам всички да се върнат.

Morphea не е ли възможно от кабинета в който има час класа да се провежда онлайн час? При нас така беше като работихме само с гимназиална степен дистанционно.
Всеки ден нося таблета, защото освен в училище проверявам зададени задачи и у дома. Слушалките ми стоят в училище заедно със служрбния лаптоп.

# 74
  • Пловдив
  • Мнения: 12 677
На ротационен принцип ще е супер гадно за учителите. Въобще не си го представям. Трябва да мъкна всеки ден служебния лаптоп до нас и обратно. В учителската стая ще е пълно с учители. Програмата ми традиционно е гадна и означава,че всеки ден ще съм от първи до 6-7 час там. за учениците може това да е добър вариант, но не и за нас.

Нямате ли кабинети?
Аз си го представям ходене по стаите и от кабинета при дистанционните паралелки. Мои познати, които имат и начален, и прогимназиален курс правят сега така.

# 75
  • Добрич
  • Мнения: 4 544
Колеги, там, където вече правихте в училище антигенен тест, какво става ако излезе положителен?
При нас утре ще вземат проби. 3/4 от колегите искат. Чудя се дали ще ни карантинират всички,  ако нечия проба е положителна. Всеки понеделник ходим в училище да пишем и един вид сме контактни.

# 76
  • Мнения: 1 543
На ротационен принцип ще е супер гадно за учителите. Въобще не си го представям. Трябва да мъкна всеки ден служебния лаптоп до нас и обратно. В учителската стая ще е пълно с учители. Програмата ми традиционно е гадна и означава,че всеки ден ще съм от първи до 6-7 час там. за учениците може това да е добър вариант, но не и за нас.

Нямате ли кабинети?
Аз си го представям ходене по стаите и от кабинета при дистанционните паралелки. Мои познати, които имат и начален, и прогимназиален курс правят сега така.
Не се бях замисляла, че може да ходя в стаите на класовете, които са дистанционно. Учителите нямаме кабинети, класовете си имат стаи и ние ходим по стаите. И все пак ще е трудно и объркващо, защото и програмата ще е нова за втория срок.

# 77
  • при моите деца .....
  • Мнения: 2 788
В нашето училище се отопляваме с печки на твърдо гориво....
Няма да се отопляват кабинетите на класовете ДО....
Не знам как ще го решим....
Имаме и пътуващи ежедневно ученици...
Утре ще ходим в училище...

# 78
  • Мнения: 31
Здравейте, ще прекъсна малко дискусията.
Имам хъс да стана преподавател. Предстои ми СДК за придобиване на учителска правоспособност, с която да си отворя път към интервютата. Желая да бъда преподавател по история, но искам да помоля за съвети/насоки как да сме добри педагози. Като ученик не бях доволен от моите преподаватели. Трудно мотивираха, трудно обясняваха, а и трудно ни задържаха вниманието в час. Разбира се, че и ние бяхме диванета, но имахме преподаватели, при които кротвахме слушахме всичко с интерес. Нямам си и на идея вече как го правеха. В университета пък е друго. Там трябва да слушаш, за да минаваме изпити и сме с друг акъл.
Просто не всеки е роден с таланта да бъде добър педагог и трябва да наблегне, за да усъвършенства уменията си като такъв. За съжаление смятам, че и аз спадам към тези хора, които ще сме лоши педагози, ако не се подготвим качествено. Презентациите ми преминаваха трудно и в университета, пред пълна аудитория  с колеги, с които после отивахме за по бира. Какво остава, ако съм в класната стая пред ученици, които не познавам?  Имам желанието да бъда качествен преподавател и бих се радвал да споделите вашите похвати, как процедирате в час, използвате ли презентации? Смятам, че по история са задължителни, но пък именно при преподавател, който не ги ползваше, ни беше най-интересно. Има ли книги/сайтове/друг тип мероприятия, които може да ми препоръчате, за това как да се усъвършенстваме като учители?
В СДК-то предполагам ще бъда освободен от повечето си предмети, тъй като съм ги минал през бакалавъра и магистратурата, а ще трябва да карам изпит само по нова история. Не знам дали там ще получа нужната подготовка, или просто поредния документ, който може нищо да не доказва в случая. За това се обръщам и към вас. 

# 79
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
Презентациите вече са втръснали и на ученици, и на учители. Ако ще подготвям презентация, то гледам да вкарам интерактивни елементи, но пак рядко прибягвам до презентации, дори сега, когато сме в електронна среда.
В момента много добре ми се получава с онагледяване на задачите с програмата Геогебра. По история си представям някакво представяне на урока под формата на филм, клип изготвен от учителя, а не копиран от youtube.
Класът ми, на който съм класна, са хуманитарен профил и много обичат историята. С удоволствие посещават клуб по българско кино при колегата по история, където гледат български филми - исторически, по литературни произведения и след това ги обсъждат. Не очаквах такъв интерес от малки деца по стари филми, но почти винаги остават извънредно за да си догледат и дообсъдят.

# 80
  • Пловдив
  • Мнения: 2 496
Лили, явно колегата ти е намерил начин да привлече децата към тези стари филми, за което му завиждам

# 81
  • Мнения: 1 414
Много зависи към коя степен сте се насочили. Интересното предаване на урока се учи, но много се различава в прогимназиален и гимназиален етап. Ако обичате предмета си, ще намерите подходящ начин да го преподавате. Действайте смело, в тази професия човек цял живот се учи.

# 82
  • European Union
  • Мнения: 664
Може и да не сте съгласни с мен, но аз съм твърдо убедена, че СДК, а и редовното ни образование дават само документ, без нужната подготовка.
На презентациите им мина модата преди поне 5-6 години.

# 83
  • Мнения: 31
Идеята за филмчетата е страхотна, а и имам някакъв опит в сферата. Ще обърна внимание и на тази възможност, след като споделихте и  мнение относно презентациите. Благодаря!
Мисля си и за обиколки по центъра на София, защото има значими антични паметници, които, надявам се, ще са доста интересни за учениците.
Да, има логика и в това, че зависи дали нa прогимназиален, или на гимназиален етап ще преподавам. Притеснява ме дали историята се изучава в XI и XII клас
Като бях ученик (завърших 2016) ми отпаднаха географията и физиката, като също се говореше да отпадне и историята. Това си спомням бе предложено от министерството с цел ние, учениците, да се подготвим по-добре за живота и да наблегнем кариерно развитие. Звучи абсурдно.

Да, съгласен съм и с мнението на Кети. Точно защото съм чувал подобно нещо за СДК е и причината сега да търся литература и мнения по форуми за това какво прави добрият педагог. Явно ще трябва да бъда на самоподготовка и по време на СДК-то. По думи от колеги, то програмата се изразява в това да заплатят 1,000 лв., за да минат два изпита (българското възраждане и съвременна българска история), тъй като нашата специалност не ги покрива.  Има и една друга дисциплина, която вече е за педагогика, но се е състояла само един път, вероятно заради Covid, като са слушали само общи приказки. Децата да не се натоварват, да се диктува бавно, ако се диктува, да се пише красиво на дъската??!?!?! Пародия.

# 84
  • Майничка
  • Мнения: 8 989
В 11 и 12 клас история учат само тези, които са я избрали като профил.

# 85
  • Бургас
  • Мнения: 123
Колеги, нали съотношението между брой оценки от тестове и от устно изпитване е само препоръчително? А броят оценки си е часовете седмично + 1!? По предмета си имам два часа  седмично и съответно не съм наблягала на броя оценки, повечето са с по 3 и то от тестове. С по една оценка от устно изпитване/ проект/домашно са ми около половината ученици във всеки клас. В нарушение ли съм???
Преподавам от миналата година и тогава три оценки не бяха проблем, но скоро на едно събрание се наблегна на "ритмичността"в изпитването. Аз тази "ритмичност" явно не съм я изтълкувала правилно, сега се загледах, че повечето ми колеги с моя брой часове завършват срока с по 4, че и повече оценки.

# 86
  • Ямбол
  • Мнения: 26 895
Според наредба 11:
Чл. 12. (1) Освен ако в съответната учебна програма не е определено друго, минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
1. две текущи изпитвания по учебни предмет или модули, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа седмично;
2. три текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 2,5 – 3,5 учебни часа седмично;
3. четири текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 4 и повече учебни часа седмично;

# 87
  • Майничка
  • Мнения: 8 989
Тоест, виж си програмата по предмета за съответната степен и ако накрая няма зададена минимална бройка по видове, се успокой.
Водеща е програмата, после наредбата.

# 88
  • Бургас
  • Мнения: 123
Ясно!
Благодаря ви за бързата реакция

Последна редакция: ср, 27 яну 2021, 02:58 от Rossan

Общи условия

Активация на акаунт