Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 18 апр. 2020, 20:00 ч.

Математиката в училище.

  • 957
  • 16
  •   1
Отговори
  • Мнения: 14
Здравейте и весели празници на всички!

Идвам с едно питане, и искрено се надявам да не възникнат спорове, защото ще се чувствам виновен! Grinning
В момента съм 9 клас, и наистина ми стана чудно, вие намерихте ли приложение на всички тези задачи, които сте учили по математика?
Просто ми писна учителят само да натяква в час, че ще ни остави на поправителен, че без математика не можем в живота (така е, без нея не може - тя е навсякъде!), но тези задачи със сигурност няма да ни трябват. Къде ще ползвам системните уравнения? Simple Smile
Все пак това е моето виждане,  споделете какво мислите! Нека се заформи една дискусия!
#StayHome, #StaySafe.

# 1
  • Мнения: 1 318
Нищо не знаех по математика. Едвам завърших с 3.75 гимназия.
Сега в живота мога да си купя плочки за банята (преди 3 години го направих), мога да си изчисля лихва по депозит, смятам наум проценти (по разпродажби) и естествено знам таблицата наизуст. Ползвам ексел за основни неща и изчислявам понякога числа с остатък.
Откъм пространствено мислене - шофьор съм, средна хубост.
Това е, което помня и ползвам в живота. Професията ми не е свързана с математика пряко.
Но че учителят може да те остави, не се съмнявай. Просто се помъчи, ако си като мен - без частни уроци няма да стане. Но училището е общообразователно, поставя основи по всички предмети. На теб може да не ти трябва математика, но на бъдещ счетоводител, инженер, информатик, математик и редица други професии, математиката ще е необходима ежедневно.
Ти, както аз и всички други трябва да покрием общообразователни изисквания, за да имаме диплома. 🌝

# 2
  • София
  • Мнения: 3 149
Няма как всеки да знае какво ще му потрябва и какво не. Затова се учи по малко от всичко. При класове от над 20 деца няма как всеки учител, и системата въобще, да се се съобразява на кой какво ще му трябва ... евентуално. На мен много неща от математиката ми трябват. Освен че професионалната ми насоченост го изисква, познанията ми по математика ми влизат в работата и за хобитата ми, например. Може сега да не ти се вярва, но ученето на различните дисциплини, освен да трупа суха фактология, формира и начин на мислене. Грубо казано променя и мозъка ти. За съжаление това никой в училище не ви го обяснява - какви са "страничните" ефекти от ученето на разни неща. И не става въпрос само за математиката. За мен безполезно знание няма. От това да учиш повече вреда няма. Обратното не е вярно. Затова ви юрка учителят. Ученето изисква усилия и понякога трябва някой друг да те сръчка, за да те мотивира да ги положиш.

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 26 252
На мен ми трябва всичко.
9 клас още нямаш професионално обучение, че да говориш за това какво ти трябва. Всеки предмет те развива, математиката най-много. Ако беше добър по математика, нямаше да здаваш такива въпроси. Математиката, всяко решаване на задачи, развива мисленето и то правилното мислене, развива вземането на решения, намирането бързо на изход при даден проблем и още много други полезности по отношение на мисълта.

# 4
  • Мнения: 2 518
Не знам дали всички задачи, които съм решила ми служат за нещо. Вероятно да, а може би не, наистина не знам.
Знам само че решаването на задачи ми е любимото хоби. И че хората, които не са добре с математиката нещо определено им куца в живота.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 1 969
Математиката е начин на мислене и да, определено ще ти трябва през всеки един ден от живота ти. Тя е умение, подобно на това да можеш не просто да четеш и пишеш, а да си функционално грамотен - т.е. да структурираш определен вид логика, да виждаш зависимости в струпани накуп данни и т.н. Смятането има толкова общо с математика, колкото боядисването с рисуването. Така че ползотворният ефект от математиката идва не с научените формули, а с разбирането, съставянето на алгоритъм, изграждане на пространствено ориентиране и т.н. Учителят ти е мноооого прав!

# 6
  • Мнения: 9 386
. И че хората, които не са добре с математиката нещо определено им куца в живота.
Тук не съм съгласна.
Аз и голяма част от хората в моята професия не сме добре с математиката, но нищо не ни куца, дори напротив, реализирани специалисти сме и щастливи хора. Повечето, съдейки по обкръжението ми.
Ненавиждах математиката, но тъй като бях отличничка и съвестна ученичка се стараех и допусках най-ниско 5 да имам и то в гимназията. Иначе, до 8 клас и на Олимпиади ходех, но защото така трябваше. Когато завърших гимназия, много щателно си избирах специалност, грам да не се докосва до мат. След това  "си изтрих файловете" в мозъка, очевидно.
Миналата година синът ми беше в 7 клас, от НВО по мат успявах да реша най-много 2-3 задачи. По БЕЛ първата част на теста я правех за 10-12 минути с 2-3 грешки, главно от "четене с разбиране" по причина, че четях текста "по диагонал", не се задълбочавах. Всичко останало, вкл и граматичните въпроси ми изплуваха като ярък спомен кога са ми преподавани, някои още в началното училище.
Не съм филолог. Владея два езика, които съм учила преди десетилетия и не съм използвала за нищо, освен да чета книги и да гледам филми без превод. Но ми беше интересно и увлекателно да ги уча и имам трайни знания

С това в никакъв случай не омаловажавам математиката! Тя е великолепна наука. Но прекаленото и фаворизиране в днешни дни също не го разбирам. Масовите тълпи от деца в мат школи от първи клас и подобни прояви. Да, днес в нея има "много хляб", но и без мат се живее.
Но да, има и учене заради самото учене, защото така се налага.
В училище трябва да се учи старателно, а после да се избира специалност по сърце!

# 7
  • Русе
  • Мнения: 10 475
Водя се с математическо образование и с математическо мислене. Професията ми изисква всеки ден да упражням почти всичко, което съм учила по математика.Имам и доста интересин реализации, които ми дадоха доста свобода в работата и живота. Колегите ми даже имат степени и титли в математиката. Не са в никакъв случай по-щастливи, въпреки че реализираха финансовите си стремежи. Познавам хора, които постигнаха мечтите си,доста смели при това, без да могат да решат елементарни задачи.
  Преди да имам дете си мислех, че решаването на задачи не е нещо, което да не може да прави всеки човек при подходяща подготовка. Обаче откакто детето ми започна да учи математика се сблъсках с коренно различен начин на мислене и отразяване. Много труд хвърлих докато го изкарам на едно средно ниво да се справя със задачите в училище , и то училище с претенции и изисквания над средното
  . За мен много зле е структуриран материала по математика в училище. Много информация ,без да се набляга на основни правила, които да бъдат упражнявани и прилагани достатъчно за да бъдат усвоени. Чудесно е че и нас има математически гминазии, които поемат децата с природни дадености по предмета отрано, за да имат възможност да не се движат на по-бавен ход.Говорила съм учители по математика, но повечето мислят че децата просто не полагат усилия . Водех детето си в 7 клас допълнително при учителка по математика с опит, за да не би аз нещо да пропускам да му дам. Тя беше уверена, че щом той знае добре правилата, а той ги знаеше, няма начин да не вижда решенията. Смяташе че ще се справи доста по-добре. Да обаче той не можеше да види да проследи връзките в задачите за да приложи правилата . Справи се  долу горе за да влезе в желаното училище, но бях решила с него толкова задачи, повторени по няколко пъти,колкото аз не бях решавала никога, дори когато се готвех за кандидатстудентски изпит по математика, който взех с отличен

Последна редакция: вт, 12 май 2020, 19:06 от A m b e r

# 8
  • Мнения: 2 518
Светкавица и Амбър, това е просто моето лично мнение. Така ги усещам нещата, без да искам да обиждам някого.

Всички знаем вица, че срещата на класа ще се проведе на яхтата на Пешо двойкаджията.

# 9
  • Мнения: 7 685
Ужасна, ужасна математика. В дипломата имам 3.44. Добре, че алгебра ми вървеше повече от геометрия, та скалъпих такава средна оценка. Сега ми се налага понякога да помагам на третокласника ми. Жив зян съм с някои текстови задачи. За по натам не ми се мисли. Винаги са ми вървели повече езиците, и на тях съм наблягала. С една математика не свършва света. Помъчи се да си изкараш хубава оценка, ако успееш. Лошо няма.
Стискам палци!

# 10
  • Между гори и планини
  • Мнения: 4 649
Като ученичка математиката ми беше най-слабата страна. Може и да съм била разсеяна, знам ли, може и учителят да не е обяснявал добре. Все съм кандидатствала с рисуване и не съм подозирала , че ще ми потрябва. Да, ама ми потрябва, заедно с чертане и техническо писане, набързо си припомних геометрията. Там ми е лесно, защото мога да си представя фигурите, като знаеш формулите и теоремите после става лесно. Та години на ред си работех като проектант и интериорен дизайнер, още когато чертаехме на ръка и нямаше компютърни програми.
Сега съм с двата крака в математиката, защото помагам на сина ми от първи клас, вече е седми и за да проверя задачите му и да видя грешките, уча наравно с него.
Обаче синус, косинус, тангенс и котангенс, както и корен квадратен никога не са ми потрябвали.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 18 676
Може и да не ти трябват, може и да ти потрябват. Ако ти се наложи да ги решаваш е добре да имаш основата, защото е много по-лесно да си припомниш нещо, което вече си учил, отколкото тепърва да се мъчиш да схванеш нещо ново. Освен това и аз съм съгласна, че математиката тренира мисленето. Та в този смисъл да, полезна е всяка задача, която ще решиш.

# 12
  • Мнения: 2 518
Е чак пък никога да не ти е потрябвал корен квадратен?
За другите по мога да се съглася, ама не съвсем.
То и таблицата за умножение реално не ни трябва, всеки телефон има калкулатор.

# 13
  • София
  • Мнения: 42 243
Гледай отвъд моментното учене, а в дългосрочен план. Математиката прави хората поне малко по-умни, отколкото са без математиката. И това важи не само за математиката, а за всичко, което учиш като предмети в училище, особено основните като български и други езици, химия, физика, биология, география, дори история, също музика и рисуване. Всичко това прави хората по-умни, а умността става с учене на трудни неща. Умният човек знае, че всичко, което е учил развива мисленето, паметта, плюс някои практически екстри като ползване в бъдещата професия. Това е.

# 14
  • Мнения: 5 539
За мен математиката развива логическите връзки и тренира мозъка.
Както и повечето неща по БЕЛ знаеш ги и ги използваш всеки ден без да се замисляш.

Общи условия

Активация на акаунт