Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 18 апр. 2020, 20:00 ч.

Математиката в училище.

  • 1 465
  • 17
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 3 175
.....
Обаче синус, косинус, тангенс и котангенс, както и корен квадратен никога не са ми потрябвали.
Преди години с ММ решихме да си шием палатка. От мен кроене и шиене, от него колчетата. Задният край на тая палатка е половин шестстенна пирамида. Синус и косинус веднага влязоха в употреба да сметна триъгълните парчета на кройката. Мисълта ми е, че когато човек знае нещо, той го вкарва в употреба. Като не знае - не. Търси си други начини - отива и си купува палатка, например. Ако има от къде, де. Нашата като я ших нямаше за по 20 лв. в Кауфланд и подобните му.

# 16
  • София
  • Мнения: 12 788
До автора: сега, като гледаш брифингите и интервютата на НОЩ, не ти ли прави впечатление, как знаещите лекари боравят отлично с математически модели, а "мисирките" даже е един смислен въпрос не могат да зададат (тотално не можейки да осмислят елементарни графики)?  Журналистика не се кандидатства с математика...

Математиката е физическа тренировка за ума, съвсем буквално. Усилието да се реши задача предизвиква приток на кръв (с кислород) към мозъка. Подблемът с деменцията при възрастните хора е именно в недооросяването на мозъка, поради липсата на упражнения.

Не знам доколко ще разбереш какво казвам/е, но последно: установих, че абсолютно всичко, което се учи в рамките на средното образование, после влиза в непосредствена употреба, включително знанията по химия в готвенето, по биология - пак в готвенето и в поддържане на здравето и т.н. Географията - в прогнозите за времето, при пътувания, в бизнеса, физиката - в боравенето с автомобил,  и т.н.

Жалко, че толкова малко учители си гледат както трябва работата, и не ви обясняват нуждата от знания по техния предмет.

# 17
  • Мнения: 69
Да споделя и аз, в ср. уч-ще, полувисшето и висшето неизменно имах проблеми с математиката (особено геометрията ), не я разбирах и не ми харесваше; След 30-тата си година някъде, попаднах на забавни/логически задачи и всичко ми стана много интересно, сега съм голям фен и я намирам за безкрайно интересна и красива, при това според мен тя е тясно свързана с химия и физика...и съжалявам че имам такива големи пропуски, а и не съм с математическо мислене.
Поради работата ми се налага всеки ден да смятам елементарни неща, и забелязвам че го правя не както са ме учили в уч-ще а по мои си начини и методи, буквално наопаки, същото е и с писането.
Брат ми например, завършил МГ и постоянно използващ МАТ забелязвам че си прави всякакви изчисления за в къщи и бита, както беше в споменатия по-горе случай с палатката.
Според мен нещата са доста индивидуални, в средния курс не може да се обърне внимание на всички деца особено на някои с по-нестандартно мислене, много зависи от учителите в случая

Общи условия

Активация на акаунт