9 ФЕГ - 5

  • 68 131
  • 773
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 6 946
И аз отчитам проблем именно с потока на информация.
Иначе за справка отпуснатите пари за ФЕГ за този модул, спрямо справката в сайта на РУО са 26 000 лв. От тези пари част са за самите деца, класирани на национален кръг във вид на еднократна стипендия. Дори 25 000 лв да останат (а те са много по-малко), това разделено на 5 випуска са по 5000 лв на випуск. Как точно си представяте да има 7 групи в 8 клас с допълнителни часове по ФЕ за подготовка за олимпиада на стойност 5000 лв? Какво е предложението ако не трябва да се делят децата? Да няма за никого от 8 клас? Защото децата от горните випуски са си го "заработили" и нямат драма да са група от деца само с най-добрите резултати от втори кръг. Непосещаването на този модул изобщо не намалява шансовете на децата съдейки по нашия клас, където класираните на НК са 50/50 (2 посещавали и 2 непосещавали този модул).

# 346
  • Мнения: 4 149
Дъщеря ми преди 2 години също беше с чудесен бал , но при записването не и предложиха часове за подготовка за олимпиада, което отчитам като лоша организация. Но на есен всеки, който от класа и заяви желание да се запише имаше възможност,  тя не пожела обаче. Това не и попречи да се представи много добре на олимпиадата по ФЕ. В девети клас вече се записа на тези занимания. Проблемът за мен във ФЕГ е повече в потока на информация,  не вярвам да откажат на ученик да посещава тези занимания, поне за нашия випуск/клас/ беше така

Не помня дали сме коментирали тогава, но в нашия случая това категорично не важеше - когато разбрах, че с този допълнителен ФЕ децата се подготвят за олимпиадите по ФЕ, се свързах с класната, която ми обясни, че местата са вече запълнени и да не се притеснявам, дъщеря ми ще може да се подготви и сама. Така че, отново, явно зависи от това при кого точно си се паднал при записването, после при кой класен си, кой би дал правилен съвет, дали преподавателят, водещ курса, би приел допълнителни деца, въобще - как са се подредили звездите. Такава ситуация за гимназия с претенции не е сериозна. Липсата на информация е основен проблем в администрацията на гимназията и далеч не е единственият й.

# 347
  • София
  • Мнения: 661
Аз мислех, че включването в тези групи е по желание и предлагат на всички.
За профилите в 11 клас - да се похваля, че и моят юнак е в които искаше, т.е. стана по желание.

# 348
  • София
  • Мнения: 2 884
Подкрепям написаното от Мария, останалото е просто лаф да става... Конкретно с цифри и факти ви се казва как стоят нещата. Какво мислите, че в другите гимназии с претенции всичко е цветя и рози ли? Не, не е.

# 349
  • Мнения: 2
Да попитам тези групи за допълнителни часове по ФЕ  вече сформирани ли са или тепърва децата ще бъдат канени?

# 350
  • Мнения: 7
Без да познавам никого и да нямам никаква информация досега за училището, прочетох за толкова проблеми в тази тема 9 ФЕГ- 5. Сигурно и в другите училища си имат проблеми, малки и големи, но в случая нас ни вълнува училището на нашите деца, не кое да е училище. Сигурно директорката и заместниците й имат някакви базови качества да ръководят това училище, но само да прочетат този форум, трябва да им е достатъчно да се стреснат много сериозно. Не ги познавам, но проблемите, както чета, са от години - явно са инертни и нерешителни като ръководители и много има какво да се желае от тях. Поправете ме, ако греша, но оставам с такова впечатление.

# 351
  • Мнения: 4 149
Какво мислите, че в другите гимназии с претенции всичко е цветя и рози ли? Не, не е.

Това е любимият ми аргумент в живота. "Не се оплаквай, защото при съседите също е зле". Чудесна логика.
Прочети внимателно за какво се говори. Не всичко в този живот е цифри. Става дума за елементарно усилие за предоставяне на информация, и по-конкретно за липсата му.

# 352
  • София
  • Мнения: 6 370
проблеми със сигурност има и още по-сигурно е, че с епизодични оплаквания из интернет форуми няма да бъдат преодолени. ако изобщо е възможно нещо да се подобри, това би могло да стане само с активно и постоянно участие на родителите, а такова във ФЕГ не се наблюдава. училищното настоятелство е по-тайно и завоалирано от някоя секта. никой не знае какво прави, кой влиза в него, какви пари събира и как ги харчи. убедена съм, че това не е случайно.
очевидно няма достатъчно силно желание за промяна.

# 353
  • Мнения: 4 149
Съгласна съм. Тази година една група родители от нашия випуск разбуни духовете, писахме писмо, състоя се среща, моите наблюдения са, че в част от случаите имаше някаква промяна, в друга - не. Важно е, че сме дали заявка, че търсим промяна. Добре би било този процес да продължи и да се създадат условия за диалог между страните.

# 354
  • Мнения: 165
Наистина не разбирам: броят на децата, които ще бъдат допуснати да участват в олимпиада, е свързан с някаква конкретна сума пари? Това не е ли безумно само по себе си? Нима има място за търговия там, където просто трябва да покажеш знания?

# 355
  • Мнения: 4 149
Всички са допуснати до олимпиада. Става дума за броя на децата, участваща в допълнителни часове за подготовка за Олимпиада.

# 356
  • София
  • Мнения: 1 111
След като има желаещи родители да променят нещата, защо не се включите в настоятелството.  Нашата класна непрекъснато ни напомняше, че всеки който иска може. И от всеки клас по спомен има двама души,които могат да присъстват на събранията. Имаше определена дата. Забравила съм я, защото не ме е вълнувало.

# 357
  • Мнения: 165
Всички са допуснати до олимпиада. Става дума за броя на децата, участваща в допълнителни часове за подготовка за Олимпиада.
Да, ясно. Това е същото, както всички да са допуснати до НВО, например, но по-високи резултати постигат тези, които са се подготвяли повече. Естествено, че допълнителната подготовка има значение, така че по този начин учениците не са поставени при равни условия. Което ми се вижда доста несправедливо.

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 09:56 от antena

# 358
  • Мнения: 6 946
Наистина не разбирам: броят на децата, които ще бъдат допуснати да участват в олимпиада, е свързан с някаква конкретна сума пари? Това не е ли безумно само по себе си? Нима има място за търговия там, където просто трябва да покажеш знания?
Не сте разбрали правилно. Всяко дете има право да участва на олимпиада. За всяко дете, явило се на национален кръг на олимпиада МОН отпуска на училището, в което учи това дете определена сума (различна е за 1, 2, 3 и след 3то място). С тези пари всяко училище решава какво да прави. ФЕГ са взели решение по 100 лв от тези пари да ги дадат за еднократна стипендия на съответното дете, благодарение на което във фег са влезли тези пари. Не всички училища правят това. С останалите пари решават да организират допълнителни занимания за деца с интерес да се явяват на олимпиада. И тъй като останалите пари не са кой знае колко могат да си позволят само ограничен брой групи. В периода 9-12 клас изобщо не е такъв наплив за тези школи, но явно в 8-ми клас са повече желаещите (което лично мен ме съмнява, защото м.г. всички си бяха попълнили тази декларация за участие, после много тръгнаха и след около месец масово се отказаха, защото това са си допълнителни домашни и допълнително време). Пак питам: какво предлагате, когато имат възможност да се плаща само за 2 групи в 8ми клас - никой да не ходи и училището да ги трупа тези пари? За н-ти път: никой не е ощетен, и деца, непосещавали тези допълнителни упражнения се класираха на НК по ФЕ. Как може с такъв негативизъм да подхождате без да сте стъпили още в училището? Включете се в родителска организация: УН (предстои събрание септември, пуснете си заявление за членство) или ОС и там си кажете притесненията и предложете решение.
И тази мантра как без уроци не може нво да се изкара също е нерелевантна, но този казус не е за тази тема.

Ще се допиша: първи кръг на олимпиадата е "училищен" с училищен материал. За него не трябва никаква разширена (допълнителна) подготовка, нека се явят желаещите, да го преминат и след това убедена съм, че на никой, който го е минал няма да откажат включване в тази група за целенасочена подготовка по формата на олимпиадата.
Не зная какъв опит с олимпиади и национални състезания имат списващите недоволни, но преминаването на по-горен кръг на тези форуми изисква и много самоподготовка на децата, не става просто с посещение на "курс", те не са с трудност като НВО.

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 09:58 от Maria 007

# 359
  • Мнения: 165
Ясно, Maria 007. В крайна сметка няма кой знае какво значение... Коментарът ми беше провокиран изцяло от вродения ми и неизкореним стремеж към справедливост, който често ми създава излишни ядове...

Нито ми е толкова важно, нито ще превърна в кауза на живота ми участието на детето ми в олимпиада по френски език. Просто, когато започваш нещо отначало, начисто, ми се струва, че е хубаво да имаш равен шанс с останалите. В крайна сметка, какъвто и да е балът, попадналите в гимназията деца са показали около 90% от нужните знания и умения за възрастта. Не е малко! Най-важното е да са живи и здрави, защото предизвикателствата пред тях предстоят!

Общи условия

Активация на акаунт