9 ФЕГ - 5

  • 68 513
  • 773
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 3
Убедено вярвам, че не бива да си затваряме очите пред подобни неравенства и изобщо проблеми, които са по силата ни на родители да обсъдим и търсим решение като страна в разумен диалог. Но някакси твърде рязко се потуши въодушевлението от избора на децата ни, който е и техен личен успех и постижение за този етап на развитие. Нека не им отнемаме тази радост и се въздържим от лични внушения с какво им предстои да се борят, защото и без това животът няма да им спести техните собствени битки. Изключително бях впечатлена от тона на дискусията в този форум като представителство на извадка на обществото Фег-чета! Нека запазим духа на колаборация и с усмивка и гордост изпратим бъдещите 8-класници наесен!:)

# 361
  • Мнения: 569
По повод подаването на заявление за участие в допълнителнителните часове за олимпиади имам спомен, че изтеглих декларацията от сайта на ФЕГ още преди записването на хлапето.
В последствие от седемте паралелки извикаха 2х26 деца (два класа), които бяха избрани да участват по коментирания критерий - приемен бал. В началото ходеха всички записани, постепенно децата намаляваха и накрая в групата на моето дете бяха 5-6 деца.
Спомням си ясно, че в момента в който преминаха на ДО на всички деца беше казано (за нашия клас съм сигурна), че онлайн могат да се включват всички желаещи. Включиха се единици.
Дълбоко се съмнявам, че ако някое дете изяви желание да посещава часовете ще му бъде отказано.

След една година във ФЕГ аз оставам изключително доволна от избора на детето ми. В рамките на една учебна година, без да знае и дума френски се класира на националния кръг на олимпиадата по френски, покри ниво А2 с доста висок резултат (всички явили се от класа са на 85 %), намери си чудесни приятели, харесва всички учители с изключение на един и всичко това се случи без рев, без нерви, без никакъв стрес, но с яко учене.

Пожелавам на всички осмокласници присъствена, весела и успешна учебна година.

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 15:24 от Fish.

# 362
  • София
  • Мнения: 6 375
Ясно, Maria 007. В крайна сметка няма кой знае какво значение... Коментарът ми беше провокиран изцяло от вродения ми и неизкореним стремеж към справедливост, който често ми създава излишни ядове...

Нито ми е толкова важно, нито ще превърна в кауза на живота ми участието на детето ми в олимпиада по френски език. Просто, когато започваш нещо отначало, начисто, ми се струва, че е хубаво да имаш равен шанс с останалите. В крайна сметка, какъвто и да е балът, попадналите в гимназията деца са показали около 90% от нужните знания и умения за възрастта. Не е малко! Най-важното е да са живи и здрави, защото предизвикателствата пред тях предстоят!

когато има ограничен ресурс, не може да има равен шанс. това е общовалиден постулат. равният шанс е бил в това, че всички са могли да се явят на изпит за НВО - оттам нататък, според показания резултат.

съветвам Ви да прочетете последния постинг на Fish. - в него има достатъчно информация, която да Ви успокои по конкретния въпрос. изчакайте да видите как ще се развият нещата с тази подготовка и ако Вашето дете не е включено в нея, а Вие много държите на това - обърнете се към ръководителя на тази школа. при дистанционна подготовка съм сигурна, че няма да откажат включване на детето.

колкото до включването в училищното настоятелство, аз лично имах голямо желание миналата година да се включа. положих всички усилия да разровя сайта на ФЕГ, включително архивите, за да намеря някакъв начин за контакт с УН - не намерих. на първата родителска среща дойде един неубедително представил се господин, зам.председател на УН, който каза, че можем да платим членски внос от 60 лв. не ни покани да се включим като членове в УН, обаче. когато го запитах как можем да станем членове, измрънка да подадем молба в канцеларията. попитах го нямат ли имейл за контакт, той каза, че нямали, но това било чудесна идея и щял да помисли по въпроса... Simple Smile от километър ставаше ясно, че нито желаят нови хора, нито правят нещо, освен да събират някакви пари, при това с никакъв ентусиазъм. не знам как се работи с такива хора, честно казано...

за сравнение, в други училища с ИИЧЕ по ФЕ имат учители-носители на езика още от 8 клас. но не и във ФЕГ, където по слухове уроци с нейтив щяло да има някъде към 10 клас чак...

Мария007, какво знаеш за ОС на УН?

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 14:50 от jam

# 363
  • Мнения: 6 957
Само това, което пише в сайта. Ето я поканата:
https://www.feg.bg/wp-content/uploads/2021/07/pokana.pdf

Няма точка с прием на нови членове. Или няма желаещи или няма къде да се заявят Simple Smile, честно не съм се интересувала много от УН на фег. ОС ми е по-интересен и затова там се заявих, но нямам дори някакво ре, че ми е прочетено заявлението.

# 364
  • Мнения: 7
Наистина не разбирам: броят на децата, които ще бъдат допуснати да участват в олимпиада, е свързан с някаква конкретна сума пари? Това не е ли безумно само по себе си? Нима има място за търговия там, където просто трябва да покажеш знания?
Не сте разбрали правилно. Всяко дете има право да участва на олимпиада. За всяко дете, явило се на национален кръг на олимпиада МОН отпуска на училището, в което учи това дете определена сума (различна е за 1, 2, 3 и след 3то място). С тези пари всяко училище решава какво да прави. ФЕГ са взели решение по 100 лв от тези пари да ги дадат за еднократна стипендия на съответното дете, благодарение на което във фег са влезли тези пари. Не всички училища правят това. С останалите пари решават да организират допълнителни занимания за деца с интерес да се явяват на олимпиада. И тъй като останалите пари не са кой знае колко могат да си позволят само ограничен брой групи. В периода 9-12 клас изобщо не е такъв наплив за тези школи, но явно в 8-ми клас са повече желаещите (което лично мен ме съмнява, защото м.г. всички си бяха попълнили тази декларация за участие, после много тръгнаха и след около месец масово се отказаха, защото това са си допълнителни домашни и допълнително време). Пак питам: какво предлагате, когато имат възможност да се плаща само за 2 групи в 8ми клас - никой да не ходи и училището да ги трупа тези пари? За н-ти път: никой не е ощетен, и деца, непосещавали тези допълнителни упражнения се класираха на НК по ФЕ. Как може с такъв негативизъм да подхождате без да сте стъпили още в училището? Включете се в родителска организация: УН (предстои събрание септември, пуснете си заявление за членство) или ОС и там си кажете притесненията и предложете решение.
И тази мантра как без уроци не може нво да се изкара също е нерелевантна, но този казус не е за тази тема.

Ще се допиша: първи кръг на олимпиадата е "училищен" с училищен материал. За него не трябва никаква разширена (допълнителна) подготовка, нека се явят желаещите, да го преминат и след това убедена съм, че на никой, който го е минал няма да откажат включване в тази група за целенасочена подготовка по формата на олимпиадата.
Не зная какъв опит с олимпиади и национални състезания имат списващите недоволни, но преминаването на по-горен кръг на тези форуми изисква и много самоподготовка на децата, не става просто с посещение на "курс", те не са с трудност като НВО.
Списващите недоволни имат пълното право да претендират за равни възможности за всички деца - ясно е, че това не става с писане по форуми, но се учудвам, че някой се опитва да убеждава колко правилна е сега системата с деленето на децата. Жалкото е, че явно и ръководството на училището не вижда проблем в това. От поредицата коментари разбирам, че комуникацията с ръководството е доста трудна и обратна връзка от тях често липсва - тепърва предстои да разберем на неинициативност, некомпетентност или на какво се дължи това.

# 365
  • София
  • Мнения: 2 894
Справедливост никога, никъде няма, откакто свят светува. Съветвам ви да не се настройвате негативно преди да сте прекрачили дори прага му. Знаете, че винаги и навсякъде вратата е двупосочна. Синът ми не се интересува от тези часове, какво като съм попълнила някаква си бланка. Гледайте big picture, не се вкопчвайте в някакви допълнителни часове. Когато нещо не достига, справедливост не може да има и няма. Иначе можете да си се борите за нея, въпрос на личен избор.

# 366
  • Мнения: 1 855
Във ФЕГ има проблеми, но за мен хубавото е много повече, Дъщеря ми е все така доволна от избора си. Като родител правя , каквото е възможно , за да подобря нещата, които не одобрявам. Точно школата по ФЕ за олимпиади не е проблем за мен. Който иска да учи си учи със или без школа. Спокойно с мотивация и добра самподготовка без стрес може в 9 -ти клас да е сред одобрените за школа. Не съм чула до сега в девети клас на някой да му е отказан достъп до тази школа. Ако децата заобичат езика няма сила, която да ги спре да напреднат. Моето дете е далеч от определението за амибицоиозно дете, но без стрес, с труд и мотивация взе В1 в края на девети клас. Важно е да търсят информация на френски, да четат допълнителна литература и слушат френски филми. Няма учител във ФЕГ, който да откаже да даде допълнително материали на дете, което желае да научи нещо допълнително. Даже при интерес сигурно учителя сам ще го потърси, Лично аз мисля, че за днешните деца е по-голям проблем, че имат повече възможности за избори, от колкото  ще осъществят. Полезно е за тях да си вземат това, което искат , с труд. Понякога не се дават равни възможности изначално, може и да  ни се струва несправедливо, но трябва да признаем, че никой не забранява на никого да настигне останалите, че и да ги надмине.
 Добре дошли на новите деца отново, нека имат прекрасни и вдъхновяващи 5 години! А ние родителите можем да ги подкрепим и да изискваме повече, за да стане училището още по-добро място за обучение и развитие!

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 16:48 от Госпожа Рада

# 367
  • Мнения: 6 957
MonteCristo, няколко пъти попитах за предложение на алтернативно решение на проблема, съобразено с даденостите, но така и не давате такова, а просто "претендирате за равенство". Всеки, който иска нещо, което е извън учебния план (каквото е това извънкласно занимание) трябва да се бори за него и да си го заслужи щом желаещите са повече от възможностите. Утре някой може да се оплаче защо за всички няма стипендии, ми не стига за всички бюджетът, затова също се прави подбор.

За мен и моето дете ФЕГ е прекрасно училище и все още никоя от нас не съжалява за направения избор (това си беше неин осъзнат избор, имаше опция да избира от абсолютно всичко) и тя си учи ФЕ с удоволствие и това не е защото е попаднала в група с 2 допълнителни часа упражнения.
Аз имам само една забележка към училището и това е да има повече информираност от всякакво естество.

Направо се чудя на негативизма на някои новодошли, радвайте се, имали сте тежка учебна година, преборили сте се за желано училище, предстои Ви ваканция, всички тук пишат, че 8 клас е чудесен във фег, не се настройвайте излишно.

# 368
  • София
  • Мнения: 1 119
Jam, в кои училища има нейтив по ФЕ още от 8 клас?
В 10 клас имаха преподавател на френски, не е слух. Заплатата не знам кой му плаща, но с парите които се събират му се заплаща наема на жилището.
Френската държава си има училище тук и там сигурно имат преподаватели.

Последна редакция: ср, 28 юли 2021, 18:08 от masissa

# 369
  • София
  • Мнения: 668
И ние сме доволни от избора ни и от случващото се във ФЕГ (родители и ученик)

# 370
  • София
  • Мнения: 6 375
Jam, в кои училища има нейтив по ФЕ още от 8 клас?
В 10 клас имаха преподавател на френски, не е слух. Заплатата не знам кой му плаща, но с парите които се събират му се заплаща наема на жилището.
Френската държава си има училище тук и там сигурно имат преподаватели.

за 35-то мисля, че четох такова нещо. във ФЕГ Варна също имат.

# 371
  • София
  • Мнения: 1 119
Между другото преди имаше програма на разменни начала. Дете отива да живее във Франция при семейство и после е обратното. Спомням си, беше 8 клас, класната ни помоли, ако се включва някой да бъдат сериозни. Явно не са искали после да приемат френско дете в семейството. Не знам дали има още такова нещо в училището.

# 372
  • София
  • Мнения: 6 158
Не зная колко ще е полезен нейтив по ФЕ още от 8 клас. Повечето от децата са с нулеви знания по езика. Какво ще правят с него, на какви теми ще говорят?

# 373
  • София
  • Мнения: 6 375
Не зная колко ще е полезен нейтив по ФЕ още от 8 клас. Повечето от децата са с нулеви знания по езика. Какво ще правят с него, на какви теми ще говорят?

Ще се потапят в езика. Така се учи най-добре. В Американския колеж също отиват деца без познания по английски, но ги почват от ден първи изцяло на английски език почти по всички предмети.

Но дори и да приемем, че в 8 клас им е рано, чак в 10-ти не им ли е късно? Те учат цяла година френски, излизат с ниво А2 от 8 клас (повечето). Точно нейтив им е нужен, за да се отпуснат да говорят и да попиват. Аз поне така си мисля, че наличието на нейтив би било само плюс.

П.П. Навремето кварталното ни училище стана руско точно когато сестра ми тръгна в първи клас. Учителката й беше рускиня, която не знаеше български. Всичко на руски. Разбраха се, научиха се.

# 374
  • София
  • Мнения: 6 158
Да не сравняваме АЕ и РЕ с ФЕ. Последният не ни залива отвсякъде, както е с английския сега и руския преди.
Не казвам, че е напълно излишен нейтив от самото начало, а че ще е малко полезен. При този дефицит на преподаватели по-добрият вариант е да натрупат часовете, когато децата могат да водят разговор на повече теми. Цветовете, месеците и да броят до 100 могат да научат и с българи.

Общи условия

Активация на акаунт