ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът онлайн блее, майка му от яд беснее!

  • 27 729
  • 756
  •   1
Отговори
# 585
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Школо се скапа нещо. Подозирам масираното посещение от учители, които нанасят и родители, които дебнат поредната срочна оценка.
Дребната ще учат на 01. и на 02 февруари. Междусрочна ваканция има само в сряда. За набора още няма заповед на директора.

# 586
  • Мнения: 7 680
За него заповед не трябва. За 7-12 клас си е фиксирана междусрочната ваконция от мон и е 03.02.

# 587
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
По-скоро заповедта освен да потвърди ваканция на 03 февруари, ще ни кажат и коя смяна ще е. Адска каша настава при хлапетата. Единият е присъствено, другият първата и втората седмица ще е у дома, после влиза в училище,  но кой, кога в каква смяна, от колко часа ...

# 588
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
По повод университетите - Ангелина иска да учи във Велико Търново.  И, ако интересите ѝ се задържат, там има чудесни въможности приложна лингвистика с испански + още един или два езика, има и журналистика. Има и българска филология. СУ пък специалност "Испанистика" са с признати дипломи от испанското министерство на образованието. Само да реши какво иска, възможности винаги ще има.

# 589
  • София
  • Мнения: 2 636
Митко иска да е спортен коментатор, по-скоро футболен. Наистина има енциклопедични знания в тази област. Обаче... френското първенство е слабо и не го излъчват, т.е. френски за него няма да ползва. Силно е испанското и италианското, т.е. трябва да научи испански език, който му е втори. Понеже има добра основа по италиански се надява испанския да му е лесен. Та така на този етап това са целите и по този повод математика не му трябва според него.
Успя да се пребори за 5 за срока по ФЕ, но класната му скъса шортите. Три дни изпитване. По едно време на втория ден за малко да се откаже, но сам се нахъса и продължи. Доволна съм от него и смятам, че петицата му е заслужена и му е реална за знанията му. Всъщност според мен той този срок учеше само по френски. Голяма част от учебниците не знам дали са отваряни. Със сигурност този по философия е чисто нов. При него оценките при ДО са по-ниски от тези на ПО.
Обаче аз съм дзен и не съм нервирана, че по-нисък успех досега не е имал. Така като ви чета неговият ще е най-нисък.Важното ми е, че е доволен в новото училище.

# 590
  • Мнения: 8 919
Мама Мони, синът на моя позната следва (май завършва тази година) спортна журналистика в Англия. Заради любов към футбола е всичко. Разказваше, че и съдийства там на мачове в долните дивизии и така си докарваше и допълнителни средства. Е, това последното преди Ковид кризата.

# 591
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
О, Мони, моля те, не прави сравнения - умно си е детето, всяко по своему и с различни приоритети - едни да имат хубави оценки и висок успех, други - да се социализират по-добре и да "нищят" житие-битие...Wink Нали ги гледам и в нашия клас - има деца, които стоят до 1-2 през нощта да учат, за да не би да допуснат 5-ца, моята дъщеря, както казах, е "над" това, не е със слаб, дори и с добър успех не е, много добър е , но не е отличен, и това напълно ме устройва. Продължавай да бъдеш дзен Kissing Face

# 592
  • София
  • Мнения: 2 636
Оооо Бисквитка ама аз изобщо не правя сравнения и въобще не твърдя, че е глупав. Напротив страхотни са ни децата и всяко е уникално само по себе си. Мързелът му е малко в повечко, но и това не е болка за умиране😄
Стон, това звучи точно като за него. Ще се чувсва точно в свои води.

# 593
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Мони, Ани какви ги надробила по математика и БЕЛ, не е истина. Ама то нейното е донякъде и от неглижиране и фаршиво самочувствие. Втория срок твърде вероятно е да взима максимума на стипендията по успех, тъй като единият критерий е оценките на профилиращия предмет, а там е бетон 6! Но по математика е над нещата...

# 594
  • София
  • Мнения: 2 636
По математика е бетон. Три четворки, но пък не бил преписвал за никое контролно и това си били неговите знания.

# 595
  • Мнения: 8 919
Ей, успя наборът да се пребори за 5 по математика за срока. Обаче му е от дебела по-дебела главата. Тръгна снощи да решава неизпратените примери от домашното - дробни изрази, в числителя и знаменателя квадратни тричлени, да се опростят дробите. Понеже сега учат квадратни уравнения и разлагане с ползване на корените на квадратното уравнения, му казвам, че е необходимо да ги реши с тези знания. Не. Никъде не било посочено изрично по кой метод да се решат, щял да си ги реши както той си иска. Съответно за единия пример използва директно формула за съкратено умножение за числителя, а за знаменателя чрез допълване до точен квадрат. Е, от една страна се радвам, че явно добре помни някои от тънкостите от миналата година, ама от друга, заради това са му писали пет. Щото, то че е вярно, вярно е, но по принцип трябва да се използва това, което учат в момента.
За всичко това още в началните класове водехме спорове. Винаги си решаваше задачите по който начин той си реши и този начин много често не съвпадаше с това, което учат в момента. Доста червено имаше тогава в тетрадките. Учат уравнения, той решава с някакви изрази. После учат учат друг начин, той съставя уравнения. Така и не се научи да се съобразява с ученото в момента, а учителите искат да видят дали текущият материал е усвоен.

# 596
  • София
  • Мнения: 7 680
Стон, ще ме прощаваш, ама този път не съм много съгласна с теб!
В смисъл, вярно е, че учителите това искат, но човек ако мисли, не мисли по калъп. Айде, в алгебрата пак може да влезеш в някакъв модел, но при една геометрична задача може да видиш няколко решения и всяко от тях трябва да ти бъде зачетено за вярно.
И понеже и моето така решава, с това, което му дойде на ум, което измисли, беше решил 2 раздела напред в сборника, без да разбере, че този материал още не са го взели, като и твоето, помня! Joy

# 597
  • София
  • Мнения: 2 636
Стон, математическите ти обяснения ми прозвучаха на китайски, но браво че се е преборил за петицата!

# 598
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 922
Браво, значи има математическо мислех момчето.
Моя казва, че като решава задачи и пред очите му излизат уравнения и формули. Докато го усетим с учителката му, доста се карахме , че е разсеян. Защото може да стои 1 минута, две и да гледа в една точка и да мълчи. После започва да пише като под диктовка. Ако го прекъсна, губи нишката. Вече се научихме се и го оставяме . На частните уроци понеже го кара да ѝ диктува, редовно я пита може ли първо да си я реши и тогава да ѝ я каже.

# 599
  • Мнения: 8 919
Слънчевата, аз нямам нищо против да си решава по негови си начини, принципно. Даже и миналата година заради НВО един куп тънкости му показвах, каквито не беше и помирисвал в училище. Обаче на контролно, изпитване, когато се иска пълно решение, е хубаво да се съобразиш с изискванията на учителя. Просто си е в твой интерес, особено, ако знаеш, че учителят не си пада по творческия подход.

Общи условия

Активация на акаунт