Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са мненията на родителите относно повторното отваряне на училищата?
Какви са предизвикателствата за учителите при редуването на присъствено и дистанционно обучение?
Какви са мненията за социалната роля на училището в България?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са мненията на родителите относно повторното отваряне на училищата?
Родителите имат разногласия относно повторното отваряне на училищата. Някои се тревожат за обществения транспорт, където хората са плътно един до друг, особено в пиковите часове. Други смятат, че училищата не са големи развъдници на болести и че супермаркетите представляват по-голям риск. Има и родители, които се притесняват от редуването на учениците в класната стая, като поставят под въпрос ефективността на този метод.
-
Какви са предизвикателствата за учителите при редуването на присъствено и дистанционно обучение?
Учителите се сблъскват с няколко предизвикателства при редуването на присъствено и дистанционно обучение. Те трябва да адаптират своите графици, за да осигурят качествено образование както в класната стая, така и онлайн. Освен това те изразяват опасения относно потенциалната загуба на ефективност при редуване на учениците и свързаните с работата условия, като например достъп до интернет и учебни материали.
-
Какви са мненията за социалната роля на училището в България?
Мненията за социалната роля на училището в България са разнообразни. Някои участници в дискусията изразяват мнение, че училището в България е ограничено до механично запаметяване, без да изпълнява социални функции. Други смятат, че училището трябва да играе по-значима роля в социалното обучение на децата, включително развитието на социални умения и разрешаването на конфликти в групата.
-
Какви са мненията относно присъственото обучение в училищата по време на пандемията?
-
Какви са мненията относно влиянието на присъственото обучение върху развитието на децата?
Учителят при такова времетраене на часовете буквално няма полезен ход, колкото и да е съвестен и добър, особено пък в 7 клас. Ето, Вие описвате, че прескачат като луди през материала с цел да наваксат. При всички положения ще е за сметка на качеството това маратонско "наваксване". В други училища пък, знаейки, че часовете в ДО не стигат за качествено овладяване на материала, учители умишлено задържат топката с цел упражнение, в резултат на което обаче адски изостават, не с урок или два... На един простичък пробен по мат да се яви сега дете примерно от 32-ро СУ (ако има родител с дете 7 клас там, ще разбере защо го казвам), за да се ориентира къде е като ниво сред връстниците си, следва моментално да отпише от графата решени всички задачи за признаци за еднаквост, равнобедерен и равностранен триъгълник, симетрала, правоъгълен с 30 градуса, понеже в училище са с цял един дял назад. Нищо, че учителката им явно е супер. И кое от двете е за предпочитане тогава? Никое, контрата все е в децата.

Няма начин, изискват се жертви от всички страни включени в процеса на обучение, в който смятам, че и родителите имат неизменно своя дял. Аз влизам в ролята на качествен контрол, а бащата в ролята на преподавател - баш майстора - дупки от знания пълни всекакви. 