Дистанционно обучение за учениците - Тема 15 /Февруари 2021/

  • 36 246
  • 765
  •   1
Отговори
# 390
  • European Union
  • Мнения: 1 987
Това просто трябва вече да свърши ако не желаем да му берем плодовете след години.
Със сигурност ще берем плодовете след години и много ще страдаме, но няма да е заради ДО/ПО, а заради цялостната образователна политика. Само сега някои си намериха оправдание с ДО-то.

# 391
  • София
  • Мнения: 6 671
Подчертах аз, че е съвестен и отличник, за да не почнат свободни съчинения по темата как негодува някой принципно безхаберен ученик, че и майка му в добавка, каквито назад в темата е имало нееднократно. За мен лично са лишени от всякаква логика такива изводи, понеже един  принципно немотивиран и мързелив ученик винаги би предпочел ДО, където може да се скатава, да преписва, да шмекерува на воля..И дори не би си правил труда да припише искането си за ДО на страх от заразяване.

И не, за жалост, въобще не е гаранция, че справянето на учител в ДО и ПО е еднакво добро/лошо. Примери из форумните теми за образование по набори има доста.

виж какво, нещата са точно обратни. и е абсолютно излишно и не по същество да намесваш личността на този, който ти е казал за случката. смисълът е друг и Cygnus го формулира с едно изречение.

този, дето преподавал пет-за-четири и карал децата да четат урока - щом го е направил по време на ДО, когато има технически средства за записване и може да бъде много лесно докладван на ръководството с доказателства, че не преподава според изискванията - и това не го е спряло да постъпи така,

ти по каква логика очакваш, че такъв човек ще постъпи различно по време на присъствено обучение???

да не би като е ПО, та директорът да му виси на врата да го дебне? или някой го записва? или ученик ще посмее да се оплаче?

същите наглеци са си.

# 392
  • София
  • Мнения: 62 595
А има ли забрана за записване или всеки си прави каквото си иска?

# 393
  • София
  • Мнения: 20 073
Ох, всеки знае конкретика, всеки е наясно с всичко, човек да не сподели за даден случай, гракват всички в глас каква била истината.... Въпросният преподавател определено САМ е казал, че така ще е  само докато са на ДО, това с четенето било подход да им задържи по-трайно вниманието - подход, който при ПО бил тотално неработещ.  И Слънчевата даде назад пример от 1 лице, нямам идея за кого говори, но се сещам на първо четене за един доказан авторитет в областта на географията, участвал някога активно в едно предаване. Ако е той, за него и външните за гимназията хора знаят, че е железен. На какво отдавате тогава вие, всичко знаещите, разликата в работата му онлайн? Наглец ли e, що ли, jam?

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 13:45 от пенсионирана русалка

# 394
  • София
  • Мнения: 7 684
Аз се въздържам от обяснения по темата, защото ще бъда обвинена в нещо, което ще е последната идея на думите ми, но ....
Казвала съм го и друг път, много от часовете, по много от предметите, се оказа, че в НПМГ се провеждат съвсем различно в ПО и ДО. Допускам, че начинът, по който се провеждат в ДО, е начинът по който се преподава по принцип в българското училище, но при ПО в НПМГ е съвсем различно. Това е мнението на детето ми и нямам основания да не му вярвам. Може би, само часовете по история и по езици се доближават до това, което е в ПО.
Часовете по науките при ПО са далече по-интересни, информативни и разчупени. С повече информация, но по-малко тежащи. И не защото учителите не се стараят! Напротив! И в часовете се преподава и в moodle продължават да се качват презентациите по почти всички предмети. От това, което виждам, мога да направя извода, че хората наистина се трудят. Но просто е различно!
И, да, искам ПО, за да може детето ми да се възползва от предимството да учи в НПМГ!
Ми, казах си го!

# 395
  • Бургас
  • Мнения: 8 563
Т.е. да си работят дискотеки и фитнеси, а децата да са онлайн, ако се качат заразените?
Защото е по-лесно да затвориш деца, отколкото големи хора, да се спрат за малко.
Покрай мен е пълно с "болни" хора. Тестове от аптеката и от 2 до 4ри дена вкъщи, след после живота си тече. Не искали да се затварят за 14 дена и то от деня на теста, след като 4-ри дена вече са стояли вкъщи.
Събота бяхме в малко, популярно бг градче. Нямаше свободен хотел или къща. За мерки и спазване няма да говоря.
И най-доброто решение е децата да са си вкъщи.
Не мисля.

Ами когато големите не слушат, страдат децата. Или строги мерки и децата на училище (както в някои европейски държави) или разпуснатост и децата онлайн. Да избират. Не може и така и онака.

Скрит текст:
Този същият, който чете онлайн, сигурно и присъствено чете, сигурно ли е, че не?

пак ще чете, да. Който не може, не може...
Ей, ама с всичко сте наясно..Не знаете кой е учителят, кое е училището, какви са обстоятелствата, но знаете, че в ПО ще е същото.. Ами явно не, щом родител и дете недоволстват. Ученикът е съвестен, отличник..

Аз мога да говоря също от личен опит. Учителите ни, които само се "отбелязват" на ДО, са такива и на ПО, т.е. така някак си да си мине часа отгоре отгоре. Това са наблюденията на сина ми.

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 14:06 от Irene Adler

# 396
  • Варна
  • Мнения: 2 484
Не разбирам в какво се състои разликата на това един преподавател да си отваря устата и преподава в класната стая (ПО) и да прави същото с включена камера по време на ДО?

# 397
  • Мнения: 4 514
Фактология от вчера- % преминали през спешно отделение с диагноза коронавирус- между 20 и 25% от всички преминали. От тях няма приети, може би не са били тежки. Миналия месец % на преминалите с тази диагноза беше под 10%. Периодично ги поглеждам, за ориентир докъде сме. Е, в очакване на големия скок. Минахме 1000 доказани с днешна дата, минахме 10% от тестуваните. Кога тръгнаха ПО по-големите от началния курс? Май преди 2 седмици беше?

# 398
  • София
  • Мнения: 7 684
Е, Манжелка, точно това не мога да обясня на хора като теб!
Явно има преподаватели, които за да преподават, не си отварят само устата!
Като изключим материалната база (или може би тя е съществена част от преподаването?), на живо, очи в очи с децата, успяваш да ги ангажираш с неща, които не можеш просто да изпееш пред камерата.

# 399
  • Мнения: X
Не разбирам в какво се състои разликата на това един преподавател да си отваря устата и преподава в класната стая (ПО) и да прави същото с включена камера по време на ДО?
Ако не виждаш разлика, защо смяташ, че ако ограничен брой ученици от училището на твоето дете са на ОЕСР, няма да им бъде осигурено същото качество, както ако всички са в електронна среда? Преподавателят ще " си отваря устата и преподава в класната стая (ПО)", а желаещите ще си го гледат и слушат от дистанция.

# 400
  • София
  • Мнения: 62 595
Воденето на час онлайн не е съвсем същото. Но драстично различно не би трябвало да бъде, особено за гимназисти.

# 401
  • София
  • Мнения: 20 073
Взе ми Дидева питането от устата( клавиатурата). Wink

Воденето на час онлайн не е съвсем същото. Но драстично различно не би трябвало да бъде, особено за гимназисти.
Да, не би трябвало, но се случва, колкото и някои да отричат, при това баш при гимназисти.

# 402
  • Бургас
  • Мнения: 8 563
Ами при нас при ПО много учители прожектират презентации докато преподават урока за да онагледят преподавания материал. Същите презентации се пускат и при ДО. Същите файлове имам предвид. Разлика няма.

# 403
  • Мнения: 8 993
Стига с това - мотивирани са, ще слушат.
Една година ще стане скоро. За това време моите ще са ходили точно два месеца на училище. Колко да си мотивиран? Стоиш ден след ден пред компютъра и слушаш гласове, гледаш презентации или споделени екрани. Няма хора около теб. Учителите и те се измориха, дори отдадените, виждам го по добрите преподаватели на моите. И тяхната не е лесна. Говорят, обясняват, показват и нямат никаква идея какво става отсреща. Слушат ли ги или се прозяват и закусват? Разбират ли ги въобще? Как да добият представа като не им виждат очите на тези деца. Всички говорят колко е важен езикът на тялото за общуването, жестове, мимики... А сега имаме само едни гласове и като фон лай на кучета, мяукане на котки, рев на бебета...
За невъзможността за провеждане на всички лабораторни упражнения, които са предвидени по програма, изобщо пък няма да отварям дума.

# 404
  • Мнения: 3 539
Обяснявайте колко е опасно да се учи присъствено заради вируса, но, моля ви, не обяснявайте, че е еднакво като качество с дистанционното.
Да, сигурно има деца при които успеваемостта е същата, има дори такива, за които така с ДО е по-добре по разни причини, но общо погледнато ДО е голяма щета за образованието.

Общи условия

Активация на акаунт