Дистанционно обучение за учениците - Тема 15 /Февруари 2021/

  • 36 243
  • 765
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 2 109
Да не забравяме един не маловажен проблем - продължителността на часовете . Моят син е 7 клас , с по 30 мин часове . Сметнете за тези месеца колко са загубите като време за преподаване , преговаряне и т.н  , а намаление  на материала  няма . Препускат като коне през него - кой разбрал, разбрал.  Сега по време на ПО  заради 40 мин часове са имали предмети , по които са им преподавали по 3 урока наведнъж . И пак са назад с материала !

# 406
  • София
  • Мнения: 62 595
Трийсет минути часове е малко.

# 407
  • Мнения: 2 109
Eми толкова  са от края на октомври , тогава реално нашия клас излезе в ДО  заради карантина . До колкото знам има училища с 40 мин , дали са равнопоставени децата  в този случай, все пак са 7 клас и уж се готвят за НВО  ? !?!?

# 408
  • София
  • Мнения: 20 073
Да не забравяме един не маловажен проблем - продължителността на часовете . Моят син е 7 клас , с по 30 мин часове . Сметнете за тези месеца колко са загубите като време за преподаване , преговаряне и т.н  , а намаление  на материала  няма . Препускат като коне през него - кой разбрал, разбрал.  Сега по време на ПО  заради 40 мин часове са имали предмети , по които са им преподавали по 3 урока наведнъж . И пак са назад с материала !

Ето това не смущава някои хора тук въобще, техните деца и за 30 мин научават всичко.. WinkУчителят при такова времетраене на часовете буквално няма полезен ход, колкото и  да  е съвестен и добър, особено пък в 7 клас. Ето, Вие описвате, че прескачат като луди през материала с цел да наваксат. При всички положения ще е за сметка на качеството това маратонско "наваксване". В други училища пък, знаейки, че часовете в ДО не стигат за качествено овладяване на материала, учители умишлено задържат топката с цел упражнение, в резултат на което обаче адски изостават, не с урок или два... На един простичък пробен по мат да се яви сега дете примерно от 32-ро СУ (ако има родител с дете 7 клас там, ще разбере защо го казвам),  за да се ориентира къде е като ниво сред връстниците си, следва моментално да отпише от графата решени всички задачи за признаци за  еднаквост, равнобедерен и равностранен триъгълник, симетрала, правоъгълен с 30 градуса, понеже в училище са с цял един дял назад. Нищо, че учителката им явно е супер. И кое от двете е за предпочитане тогава? Никое, контрата все е в децата.

Последна редакция: ср, 17 фев 2021, 15:10 от пенсионирана русалка

# 409
  • Варна
  • Мнения: 25 845
Добре де, през всичките 40 минути на часа ли се преподава? Нали се и изпитва, ако вместо устни изпитвания на по 1-2 човека всеки път има едно писмено на целия клас няма ли да се наваксат тези 10 минути разлика? Все има вариант за преструктуриране си мисля.

# 410
  • Мнения: 2 848
Аз на моя син съм му обещала паметник да му издигна като се приключи с ДО. Joy
Наистина много трудно се задържа концентрация в такава среда и то дълго време, изисква се силна воля.
В нашия случай мотивацията се получава ежедневно от родителска страна. Stuck Out Tongue Winking Eye Няма начин, изискват се жертви от всички страни включени в процеса на обучение, в който смятам, че и родителите имат неизменно своя дял. Аз влизам в ролята на качествен контрол, а бащата в ролята на преподавател - баш майстора - дупки от знания пълни всекакви. Grinning
Няма как, ще трябва и през това да се премине с възможно най-малко щети. Тепърва предстоят кризи на всевъзможни нива, с които ще продължаваме да се борим. Дет се вика още нищо не сме видели. ДО цвете ще ни се види после...

# 411
  • София
  • Мнения: 62 595
В повечето случаи хората не осъзнават колко много са десет минути, ако липсват от 45 минути час. Това е почти една-четвърт.

# 412
  • Мнения: 8 993
Да, това с часовете от по 30 минути е голям проблем. Наредбата е, че часовете в ОЕСР при 5-7 клас не могат да са с продължителност по-голяма от 30 минути. Интересно е, че няма сложена граница за минимална продължителност, само за максимална. Не мога да преценя за другите предмети как е, но по английски при моя шестокласник изостават доста. Взели са 1/3 от учебника, а вторият срок започна.
При осмокласника часовете поне са вече по 40 минути от началото на януари. Имаше период през октомври, когато бяха по 30, после минаха на 40 през ноември, през декември пак 30. Въобще манджа с грозде.

# 413
  • София
  • Мнения: 7 684
Месечинка, по принцип има резон в думите ти, но препитванията на по 1-2  деца има своите позитиви. Държат ги в кондиция, а и е по трудно на блиц препитване да ровиш по материали, с които да си подскажеш.

# 414
  • Мнения: 458
Да не забравяме един не маловажен проблем - продължителността на часовете . Моят син е 7 клас , с по 30 мин часове . Сметнете за тези месеца колко са загубите като време за преподаване , преговаряне и т.н  , а намаление  на материала  няма . Препускат като коне през него - кой разбрал, разбрал.  Сега по време на ПО  заради 40 мин часове са имали предмети , по които са им преподавали по 3 урока наведнъж . И пак са назад с материала !
А защо са 30 минутни на ДО? При нас са си 40.
Може би при малките е така.

# 415
  • Мнения: 12 918
При малките бяха по 20... 2 клас.

# 416
  • Мнения: 2 109
При нас са назад и по МАТ и по БЕЛ , и даже се притеснявам , че няма да могат да предадат целия материал . Предполагам заради кратките часове предават един урок на два пъти.  Чак сега започват геометрията , а в други училища са я преполовили ( 7 клас ).

# 417
  • София
  • Мнения: 20 073
Колко пък да е малък един седмокласник, Лоска? А осмокласник, за когото Стон сподели, че преди Нова Година е бил също с 30-минутни часове? Wink Ако не се лъжа, в някои езикови в София в даден момент 8 клас също бяха с 30-минутен час. При близо 20 часа седмично език, това е пасив от 5 стандартни учебни часа по 40 мин  на седмица (тоест цели 20 на месец) във време, когато се полагат основите на новия език.

# 418
  • Мнения: 13 392
Всички тези спорове нямаше да ги има, ако:
-Противоепидемичните мерки бяха сериозно обмислени. Аз, например, не се съмнявам в спазването им в училище, но съм силно резервирана към градския транспорт, който е единствена възможност за детето. И тъй като линията обслужва 3 училища, разумно би било коридор от поне 20 мин за ученици, подобен на този, за бабите в магазините.
-ОЕСР бе предвидено не с разрешителен, а с регистрационен режим. Сега ОЕСР не е сигурен вариант за много училища, както и не е равностоен на всеобщото ДО. Ако беше, нямаше да има недоволство
-Изследването поне с антигенни тестове бе задължително при влизане в училище. Така щеше да има сигурна гаранция за деца като моето с компрометиран имунитет, (знам, че моето дете не е най-важно), че няма да е на училище заедно с вирусоносител, който си ходи"да не изтърве" или по друга причина, но може да си кара леко, а заразеният не. Поне минимална гаранция щеше да има. Защо се гракна и срещу тази мярка, така и не разбрах.
-Ако учителите с достатъчна съвест да преподават качествено бяха повече. Тук изключвам учителите на малките, защото наистина, отдавна нямам малко дете и не зная как е, но при големите има достатъчно механизми за задържане на вниманието. Аз самата, в съвсем друга сфера работя реално и дистанционно. Абсурд е да си позволя с едните да работя качествено, с другите-както дойде, защото най-малко вестниците ще ме разнасят(не че не го правят и без повод, де) И да, не ми е все тая с кого работя лично, с кого "от телевизора", но съзнавам, че трябва да е еднакво отговорно.
-Мерките бяха "симетрични" по отношение на рестрикция и търпение на негативи. Плюе се по ресторанти и молове, че "скачат", обаче ако имах тази професия, която имам и намах дете в училищна възраст, бих възроптала така"Аз работя изнурително, защо не мога да отида на обяд да изям една супа за 20 минути, а трябва месеци наред да дъвча сандвичи, пък учениците да седят с часове в училище" И тогава моето право на нормална почивка също не би било пренебрежимо.

Ама се случва това, което се случна, угоди няма и става" атовете се ритат, магаретата страдат"
Затова и темата е напрегната и тежка, а би била полезна, ако се намери път за конструктивни идеи и кой да ги възприеме, разбира се.

# 419
  • Мнения: 25 028
Темата явно е основно за оплакване от ДО. Което е напълно разбираемо, но съвсем неконструктивно, като се има предвид, че нито възрастните ще мирясат, за да могат децата да ходят  на училище, нито пък краят на епидемията си вижда особено близко. Дано поне в края на пролетта и лятото обстоятелствата са по-добри.

При нас приключиха двете седмици присъствено, надявам се на следващия тур да улучим по-хубаво време, ако, разбира се дотогава в София нещата са се разминали не особено драстично.

Общи условия

Активация на акаунт