Дистанционно обучение за учениците - Тема 15 /Февруари 2021/

  • 36 220
  • 765
  •   1
Отговори
# 450
  • Бургас
  • Мнения: 8 563
След 10 дни в училище и общо 4 часа история и прекия контакт с млад и много заразителен на тема история господин, синът разказа половината учебник с подробности и заяви: "Ах, как го мразя това ДО, историята е толкова хубава в училище... И така ми се искаше да кандидатствам в НГДЕК, ама сега пак като стане скука, пък и ако продължим с ДО, кой знае какво ще е в НГДЕК"... На мен този измерител ми е достатъчен.
За двете седмици имаше само едно отсъстващо  дете, което така и не дойде на училище, защото беше в карантина и в последствие се разболя (видимо, не от училищната среда)...

Т.е. учителя им по история не преподава изобщо при ДО? На какво се дължи това според вас? Мързи го? Не е технически грамотен и не може да се оправи в платформите? Защото аз доколкото имам спомени от училище освен говорене и обясняване и някоя друга картинка в атласа друго не се ползна за преподаване по история. Нашата учителка по история си прави разни презентации с картинки, но си ги показва и при ПО и при ДО.

# 451
  • София
  • Мнения: 3 067
След 10 дни в училище и общо 4 часа история и прекия контакт с млад и много заразителен на тема история господин, синът разказа половината учебник с подробности и заяви: "Ах, как го мразя това ДО, историята е толкова хубава в училище... И така ми се искаше да кандидатствам в НГДЕК, ама сега пак като стане скука, пък и ако продължим с ДО, кой знае какво ще е в НГДЕК"... На мен този измерител ми е достатъчен.
За двете седмици имаше само едно отсъстващо  дете, което така и не дойде на училище, защото беше в карантина и в последствие се разболя (видимо, не от училищната среда)...

Т.е. учителя им по история не преподава изобщо при ДО? На какво се дължи това според вас? Мързи го? Не е технически грамотен и не може да се оправи в платформите? Защото аз доколкото имам спомени от училище освен говорене и обясняване и някоя друга картинка в атласа друго не се ползна за преподаване по история. Нашата учителка по история си прави разни презентации с картинки, но си ги показва и при ПО и при ДО.
Сериозно ли ме питате?
Ами на присъствието на учителя в клас се дължи, на това, че провокира децата към дискусии и активно запомняне на материала, нещо което с презентации с картинки в ДО не може да се получи. Изобщо някой някога замисляли ли се е, че презентацията всъщност не е форма на обучение и не може да замести урока, че особеностите на вниманието са такива, че след 5 слайд ти е все тая какво върви на екрана, освен ако не си живо вътре в темата по някаква причина, което с деца просто няма как да стане. Та тук мързелът няма нищо общо, а презентацията и проведеният час нищо не значат.

# 452
  • Варна
  • Мнения: 25 845
Защо пък дистанционното обучение трябва да е с презентации? Тоя учител не може да си включи камерата и да провокира към дискусии ли, що ли? Сега, разбирам, че на живо е различно, да не повтаряме по сто пъти едно и също. Но не е задължително дистанционното обучение да е във вид на презентации, течащи по екрана.

# 453
  • Мнения: 1 032
След 10 дни в училище и общо 4 часа история и прекия контакт с млад и много заразителен на тема история господин, синът разказа половината учебник с подробности и заяви: "Ах, как го мразя това ДО, историята е толкова хубава в училище... И така ми се искаше да кандидатствам в НГДЕК, ама сега пак като стане скука, пък и ако продължим с ДО, кой знае какво ще е в НГДЕК"... На мен този измерител ми е достатъчен.
За двете седмици имаше само едно отсъстващо  дете, което така и не дойде на училище, защото беше в карантина и в последствие се разболя (видимо, не от училищната среда)...

Т.е. учителя им по история не преподава изобщо при ДО? На какво се дължи това според вас? Мързи го? Не е технически грамотен и не може да се оправи в платформите? Защото аз доколкото имам спомени от училище освен говорене и обясняване и някоя друга картинка в атласа друго не се ползна за преподаване по история. Нашата учителка по история си прави разни презентации с картинки, но си ги показва и при ПО и при ДО.
Сериозно ли ме питате?
Ами на присъствието на учителя в клас се дължи, на това, че провокира децата към дискусии и активно запомняне на материала, нещо което с презентации с картинки в ДО не може да се получи. Изобщо някой някога замисляли ли се е, че презентацията всъщност не е форма на обучение и не може да замести урока, че особеностите на вниманието са такива, че след 5 слайд ти е все тая какво върви на екрана, освен ако не си живо вътре в темата по някаква причина, което с деца просто няма как да стане. Та тук мързелът няма нищо общо, а презентацията и проведеният час нищо не значат.

аз сериозно питам също, да. Има часове в стаята на дъщеря ми, които чувам от хола - толкова активни и възбудени са децата да участват в някои теми. И повечето учители настояват да се включват камери, точно за да имат визуален контакт. Абсолютно твърдя, и няма кой да ме обори, че един учител, който умее да си върши работата в класната стая и има желание и интерес да работи, ще си я свърши добре и при дистанционно обучение. А който в клас го е мързяло да преподава, и от вкъщи ще го мързи. Същото е и за децата по отношение на потенциала, просто на тях им трябва и малко външна мотивация, ако не успяват сами да си задържат вниманието.

# 454
  • София
  • Мнения: 3 067
Защо пък дистанционното обучение трябва да е с презентации? Тоя учител не може да си включи камерата и да провокира към дискусии ли, що ли? Сега, разбирам, че на живо е различно, да не повтаряме по сто пъти едно и също. Но не е задължително дистанционното обучение да е във вид на презентации, течащи по екрана.
Само един въпрос - колко пъти сте организирали дискусия в Тиймс и какво точно се получи за 30 минути?

И в частност този учител е един от най-старателните и при ДО, но нещата не се случват. А нататък темата отново и като тенис на маса или развален телефон.

Постановката на задачата е изначално сбъркана. Трябваше да се дефинира ясно, че ПО е обичайният вариант на обучение и всичко останало е по аргументирано желание на родител или крайно, ама много крайно изключение. След което да се търси решение на тази задача, чиято цел е ПОи то е поставено като необходимо условие, а не решение, което елиминира единствения корен на уравнението.

# 455
  • Мнения: 8 992
При нас не се включват камери. Първо, че не всички деца имат, например моите нямат на компютрите си, и второ, че интернетът доста се товари, когато има включени такива. Някои деца пускаха камери миналата пролет в началото. След това всички бяха помолени да не го правят, за да не се претоварва мрежата, която и без това понякога се задъхва.

# 456
  • Мнения: 1 933
Сега и аз да се изкажа, начален етап вече втори месец е присъствено. Ами успехът на класа е силно понижен, за разлика от успеха на моето дете, което е на ДО - силно повишен. Сега да развея ли знамето, че ДО е за предпочитане?
П.П. Не пиша аз домашните и не подсказвам. Изпитванията са и устни, включително и по Музика (там пък съвсем няма как аз да изпея песента).

# 457
  • Мнения: 1 032
ами и при нас в началото бяха без камери, но се видя как някои се разсейват(9ти клас са), и учителите изискаха да осигурим камери за който няма, както и ако някой има страхотни съображения против, да каже. Никой не възропта. Изискаха даже да пишем(родителите), ако някой има технически проблем, защото някои деца лъгали как нямат ток примерно. С желание от трите страни, щото в това сме родители, учители и деца, може да се получи. Аз съм благодарна, че не се налага да преподавам вкъщи, детето все пак е голямо, и приемам за задължение да подсигуря технически процеса и да я възпитам адекватно, та да не лъже как няма камера или ток.

# 458
  • София
  • Мнения: 3 067
Обикновено общата връзка едва върви дори само учителят ако включи камера, какво останало с 28 камери. За да говори някой трябва учителят да отключи микрофон след вдигане на ✋...

# 459
  • Мнения: 2 848
Чета и се чудя... Непрекъснатото противопоставяне на тези в темата (че даже и нападки) как точно променя ситуацията?
Ако това е довело до някакво ефективно решение на проблема с ДО, то определено ми е убегнало.
И някак си ми е трудно да приема как в повечето случаи гледната точка е едностранна.
Да, ДО не е чудо на чудесата в сравнение с ПО, но пък ДО в България е в пъти по-качествено и достъпно от това в други държави.

И на мен не ми е особен кеф, че детето ми не получава максимума знания, който би получил при ПО, но такава е ситуацията и трябва да реагирам спрямо нея за да се чувства максимално комфортно детето ми. И да се вайкам и да се сърдя на Арменския поп - все тая.

Да споделя и личен опит за съпоставка ДО и ПО. Моят син има повече от прекрасен учител по история, уникален! Отиват ПО, учителят се стреми да провокира дискусия - всички мълчат. Моят младеж вдигнал ръка, защото се почувствал неудобно как от целия клас никой не е заинтересован да участва.
Така че навсякъде положението е различно и зависи от редица фактори - опит и желание на учители, заинтересованост и желание при децата, материална база и ресурси. Въпросът е да се търси конкретно решение за конкретен случай. Иначе така "по принцип" можем много да си говорим, но нищо няма да произтече от това...

# 460
  • Бургас
  • Мнения: 8 563
Нашите също са без камери. Това не им пречи по някои предмети да има усилена дискусия и емоции, а по други нещата да са пред заспиване. Ами от учителя си зависи.

Днес сина ми беше за първи ден на училище (5клас). Прибра се и още от вратата каза, че си иска ДО. Попитах го защо. Доводите му бяха, било много шумно, надула му се главата в междучасията, гърба го заболял да мъкне тежката раница до третия етаж (наистина много тежеше), освен това постоянно отваряли прозорците и на моменти било много студено.

# 461
  • Мнения: 1 032
Чета и се чудя... Непрекъснатото противопоставяне на тези в темата (че даже и нападки) как точно променя ситуацията?
Ако това е довело до някакво ефективно решение на проблема с ДО, то определено ми е убегнало.
И някак си ми е трудно да приема как в повечето случаи гледната точка е едностранна.
Да, ДО не е чудо на чудесата в сравнение с ПО, но пък ДО в България е в пъти по-качествено и достъпно от това в други държави.

И на мен не ми е особен кеф, че детето ми не получава максимума знания, който би получил при ПО, но такава е ситуацията и трябва да реагирам спрямо нея за да се чувства максимално комфортно детето ми. И да се вайкам и да се сърдя на Арменския поп - все тая.

Да споделя и личен опит за съпоставка ДО и ПО. Моят син има повече от прекрасен учител по история, уникален! Отиват ПО, учителят се стреми да провокира дискусия - всички мълчат. Моят младеж вдигнал ръка, защото се почувствал неудобно как от целия клас никой не е заинтересован да участва.
Така че навсякъде положението е различно и зависи от редица фактори - опит и желание на учители, заинтересованост и желание при децата, материална база и ресурси. Въпросът е да се търси конкретно решение за конкретен случай. Иначе така "по принцип" можем много да си говорим, но нищо няма да произтече от това...

напротив - от принципните решения ще произлязат решения на частните случаи - какви средства да се ползват, в каква среда, с камери ли, с презентации ли, как да съчетават ПО и ДО- за всичко си трябва централизирано решение. Освен това не сме ние тези, които ще решат принципните проблеми на дистанционното, и слава богу - има си министерство за това. Лошото е, че там не са от най-напредничавите и кадърните. А иначе тук основно си чешем езиците чие дете е най-умно и кой не иска да се разболява.

# 462
  • София
  • Мнения: 3 067
Няма друга европейска държава, в която децата между 5 и 12 клас да ходили на училище от 30 до 40 дни за една календарна година ( в случай, че не са отсъствали изобщо).
А гледайки доста постове тук и там децата на доста познати се скъсват от учене по ски пистите на наши и чужди курорти, някои чак до Африка на зоопарк са стигнали...
Но пък няма какво да си крива душата - освен, че се пазим от вируси, стоенето на ДО има толкова икономически ползи за семействата и училищата... Ама на тъпа и упорита съм и не искам да оценят по достойнство...

Хубавият интернет не е оправдание за избора на ДО. В България също има много места без хубав интернет или поне непосилен за населението (а, забравих, че ние това не го обсъждаме).

# 463
  • Мнения: 2 848
Хубавият интернет не е оправдание за избора на ДО. В България също има много места без хубав интернет или поне непосилен за населението (а, забравих, че ние това не го обсъждаме).
Чудесно. И какво следва да направим в такъв случай за да не изберем ДО и да не се налага да се оправдаваме с хубавия интернет?
Щото аз решения никъде не съм прочела до момента, а само оплаквания...
Хубаво е като се оплакваме от нещо да дадем предложение как би моглъл да бъде решен съответния проблем.

# 464
  • Мнения: 1 032
не мисля, че най-общо добрият интернет е въобще сред мотивите за ДО - има много семейства без нет, както и без компютри за децата. То от тази гледна точна в UK вероятно е по-лесно да има ДО - щото имат по-висок стандарт. В разни села в БГ и в момента има учители, обикалящи децата с листа в ръка. Единствената причина в БГ е невъзможността да се затвори останалото - било то заради манталитет или липса на помощи за бизнеса. И да, адски алогично ми се вижда как много деца учат от ски пистите или курорти, и силно се съмнявам, че в чужбина би било така, но там хората другояче гледат и на образованието, и на разпоредбите...

Общи условия

Активация на акаунт