Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 033
  • 753
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 7 683
3 учителки преди първи клас?! Домашни?! Flushed

Чакайте сега бе хора, защо все пак говорите така? Ами ние колко учителки имахме в ПУК в СС, чакай да ги сметна - класната, учителката по английски, за нашия випуск вече въведоха да има Занимателна математика и в ПУК, та и там, учителката по театър, тази по музика, хайде тази по физическо и господина по тенис няма да ги броя...и си правеха задачи по математика и по всичко на отделни листи, разпечатани не знам откъде, те си знаят. Имаха и домашни! Наистина не всяка седмица, но да кажем през седмица. Всичко това ставаше без стрес и без грам работа у дома, освен домашните. Разбира се, те в ПУК бяха такива, че отнемаха на детето, не помня вече, но със сигурност по-малко от половин час, най-вероятно 15-тина минути ще да е било. Но все пак ги имаше.
Нивото на училището просто е различно - никой никога не ни е казвал да решаваме у дома или да работим у дома или да правим каквото и да било. Всичко си беше ангажимент на училището и се случваше в училище, освен домашните, които, както казах, не бяха всяка седмица.

Но не е изключение преди първи клас да има три учителки, а мисля е правило - повечето ЧУ, далеч не само СС, имат в ПУК няколко учителки. За домашните не знам в другите училища.

Ох, ако Мимикона говори за ЧАСТНИ учителки, които е наела в къщи, е, тогава, Санака, разбирам напълно коментара ти и съм съгласен с него. Помислих, че тя говори за три учителки в някаква частна градина. И ето защо:


Ментална аритметика и английски - припряни учителки, затрупват децата с домашни, не полагат никакво усилие за нестандартно поднасяне на информацията, ако не се усвоява ( нещо, което аз правя у нас сама, с главоблъскане и четене в интернет ) и в час работят предимно със знаещите и можещите. Добре, че е онлайн обучението, че да видя реално какво се случва.


Според мен ясно става въпрос за учебно заведение, а не за частни учители. А в учебно заведение е нормално да има не три, а и повече учители преди първи клас.

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 07:19 от Татко Мецан

# 346
  • София
  • Мнения: 62 595
Опа, с радетелките на иновативното сме на един акъл - в пук подготовка за първи клас, ментални аритметики, английски? Що така товарите децата? Че то си е направо зубраческо, вие правите същото, което правят и останалите, които ще кандидатстват! Не съм фен на менталната аритметика, нещо ми се вижда твърде много шум за нищо, но ако трябва и нея ще я подкарам. Както се казва - поискай и ще ти се даде.

Сменете си учителките, щом са припряни и не се разбирате, какво приказвате за иновативни подходи! То е до човека, който се занимава с детето какви подходи ще използва, особено пък,  при индивидуална работа. Ти говориш едно, а после се оказва, че правиш съвсем друго - с детето работя трима човека и това си е направо за зубраческите училища. Защо Шилер? Там се влиза трудно, при това много учат. Същото е и за другите училища с приемен изпит - те са от зубраческите, няма да има "ох, сега му е индивидуално, няма да го закачаме, колкото поеме". Какво се правиш и ти, играем една и съща игра, просто ти си родител, а аз съм треньор и имам повече опит в играта и повече влезли деца, защото ме кефи да го правя. Малко по сантиметнални причини го правя, защото  ми напомня за времето, когато се занимавах с моите деца. Затова са казали хората - не го слушай какво говори, а го гледай какво прави. Ти си изприказва една камара неща за иновации и индивидуалности, а накрая парвиш това, което правя и аз - подготовка за зубраческо училище. Просто аз вярвам в това, което правя и го правя съвсем целенасочено, защото смятам, че децата с качества имат право да кандидатстват в най-добрите училища, защото зная какви са правилата на играта и ги играя отдавна. Правя точно това, което говоря.

Ааа, недейте така, старите кучета, знаете, че си трябва подготовка при сегашния наплив в определени училища. Няма смисъл да се наизустяват нещата, а да се изгради стратегията на решаване на задачите, а и в процеса на подготовката се вижда какви са параметрите на отделните качества. Както казвам, не могат да измислят нова наука, науката си е все същата, но е важно как ще бъде тренирано детето, включително психически.

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 07:38 от Andariel

# 347
  • Мнения: 1 518
Аз подозирам,че Мимикона говори за учителки извън задължителните такива.
Ужас. Мимикона,ти ли беше дето не си наясно как ще реагираш ако детето реши да е фризьор? Направо не ми се връзват нещата.
Я ги разкарвайте тези учителки и се занимавайте вие с детето. Няма нужда от такава подготовка за 1ви клас,правилно са ви го казали. И детето по-малко ще се стресира ако е с вас. На мен също в Азбуки ,като питах за приема за 1ви клас, ми казаха,че не търсят детето да покрива материала за 1ви клас,защото очакват тепърва да му го предадат.
Ама не мога да оставя темата-защо има 3 учителя детето, къде искате да кандидатства?  Ментална аритметика.....ужас. Това с онова сметало ли е? Модерното смятане Grin

# 348
  • София
  • Мнения: 62 595
Всеки решава как да постъпи, но аз не бих заложила на приказките как нямало нужда. Детето трябва да се научи да не се стресира от чужди хора, на изпита няма майка му да седи до него да му прави задачите. Насила не става тая работа, но ако родителят е наясно какво иска, нататък нещата са много по-лесни и за детето. Ако родителят приказва едно, а прави друго, започваш да се питаш защо се получава така.

Да, онова сметало е. За мен е пълна загуба на време и енергия занимавката с него, за мои деца не бих го избрала, бих заложила по-скоро на класическата математика, ако е зорът с математиката или изобщо работа по общото развитие. Но за всяко нещо си има клиенти.

# 349
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Мецане, само вметка, в тазгодишния випуск в ПУК домашни не дават. Всъщност по мое знание по принцип не дават. Не знам защо преди 2г. даваха.

# 350
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Вашите деца не ходят ли на език към градината? Какво толкова се възмутихте? Ако е държавна, 90% от родителите записват някакъв безсмислен английски.
Мимикона, навсякъде това се усвоява- броене до 10 и 5-6 думи, понякога цветове. Нормално е. В ЧУ ще дръпне.
За менталната- аз не я харесвам, но е модерно и също много познати деца ходят.
Като цяло ако детето е в държавна градина е нормално да е записано на други неща. Че познавах и деца в ЧДГ всеки ден по външни занимания.
Единствено може да се дискутира за външния учител за подготовка за ПУК. Каквото и да говорите тук при слабо учене в градината детето ТРЯБВА да се занимава допълнително. Не знам за първи клас, но в изпита за ПУК се пишат цифри- ако детето не пише в ДГ, как ще ги е научило? Не всяко дете се кефи да си пише по тетрадки самО вкъщи. А родител да не иска да се занимава също е разбираемо. Аз обичам, но детето не и е тровене на нерви и насила сядаме. Разваленсе връзката родител- дете заради тъпите им изпити. А и външният авторитет си е външен.
Накратко- не знам какво толкова я хванахте Мимикона. А ние в ПУК имаме май 6 учителя в редовна прогеама- 2 редовни, 1 музика, 1 танци, 1 англ, 1 занимания по интереси. Ако го запиша на допълнителни- още 2-3. И логопед. Не ми е хрумнало да е проблем, напротив. Даже любимият учител, заради когото ходи с желание, не е сред основните.

# 351
  • София
  • Мнения: 62 595
На частните градини, в които се работи сериозно, също им казвам зубрачески градини. Те са ориентирани в активната работа и покриват повече материал, отколкото формално е заложено по програма. Говоря за програмата по български, математика, околен свят (или както там всяка система си го кръсти), конструктивни дейности и музика. Английски, танци и т.н. не са към официалната програма и те са извънкласни занимания. Важното е какво се прави по български, математика и др., защото те са комплектът, който развива и показва докъде е стигнало детето. Естествено, пак има частни градини, които залагат на зубраческото и такива, които залагат на разни монтесорски, иновативни и дъра-бъра дим и огледала.

# 352
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
На мимикона не е в “зубраческите”. Мисля, че е в държавна. Сама ви каза как са отговорили, че е грешно да надграждат МОН.
Нашата наблягаше само на език, та нивото беше плачевно. В сравнение с там в Монтесори напредват повече.

# 353
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, бе, било грешно да надграждат МОн! Друг път! Не знам как изобщо им се събират в устите тези приказки да не се надграждало, какво щели да правят децата в първи клас! Не зная кое е по-лошо - да лъжат най-безсрамно или да си вярват. Дай да ги държим децата на средно ниво, да не вземат да надградят! И не говоря за четене и писане, а изобщо за езикови и други компетентности. Ако децата имат капацитет да усвоят четенето, няма да ги спирам, а дори ги поощрявам. Децата с езикови нарушения започваме да ги ограмотяваме задължително още преди да са станали ПУк. Какво остава за деца без нарушения, няма да ги държа неограмотени, за да ходя по акъла на психолози или на начални учители, които искат да са алфата и омегата.

# 354
  • София
  • Мнения: 7 378
Накратко- не знам какво толкова я хванахте Мимикона.
На мен ми е безразлична, защото пише утопично. Прескачам постовете и не отговарям. Но този на Садлейди е право в десятката. Цитирам го, за да не зачезне - казала е точно това, което мисля и аз:
Е, то за "иновациите" в старите теми е обсъждано много. И по-конкретно в какво се изразяват рекламираните като такива в българската реалност. Това е същината. А не какво били казали някакви си образователни гурута от другия край на света. Защото това, че някой се е хабил да пише, не означава непременно, че някъде в България ще ви предложат точно това. От описанието за очаквана "иновативност" и "индивидуално внимание", аз всъщност виждам нещо, което пак сме обсъждали, а именно реално се покриват с качествата на един ангажиран и добър учител, който наистина иска да научи децата. А такива все повече са кът. Затова моят съвет е да се търси училище, което си подбира учителите, има ясна концепция и не се лашка насам-натам в измисляне на шаренийки, които да прикрият липсата на концепция, организация и  вероятно ангажирани учители.

А и ти, Пипи, до миналата година орева света колко било неподходящо за твоето дете да седи на чин и обърна земята да му намериш единственото правилно училище, а сега ти тежи защо не им давали материали за фокусирана работа и защо дисциплината им е хлабава. Ще прощаваш - но наистина беше така.

# 355
  • Мнения: 1 518
Не я нападам,Пипи. И ако си обърнала внимание,постът ми касаеше допълнителни учители, над базовите. И да,не мисля,че е нормално. Вярвам,че подготовката в къщи е достатъчна.
И с Андариел не съм съгласна-зорлям да ги свикваме с нещата,които предстоят. Ми те няма да избягат,за разлика от детството..

# 356
  • Мнения: 12
Да се върна на темата за фризьорката и ще направя връзка към следващите коментари.
Да си добър фризьор хич не означава, че си неук или неграмотен, напротив.. трябва да си добър в изкуствата, пространствено виждане, геометрия, химия, да можеш да планираш, да работиш с хора, да учиш непрекъснато, тенденциите се сменят поне 2 пъти в годината.. това е добър пример за знания и умения, които са флуидни, интердисциплинарни, не свършват с изпита, оценката. Тук учиш за себе си, за да си добър в това, което те влече, а не за оценката и изпита. Това е учене за цял живот, също проектно базирано, сам си поставяш целите, планираш ресурсите, търпиш последствията. Ако детето и в гимназията може да достигне до такова ниво на мислене би било наистина похвално. Разбира се не означава, че и комбинация от здраво учене и кариерна ориентация не са възможни, но за целите на примера ги разглеждам отделно. Образованието е инвестиция в бъдещето, не в настоящето или миналото. Все си мисля, че сме на прага на много промени, вижте какво се случи с ДО, тук беше важно да сме адаптивни. Със сигурност не трябва да се правят компромиси с грамотността, добро владеене на математика и чужди езици, базови по останалите и вече всеки да е свободен да се движи по интересите си.
Абсолютно съм съгласна, че 30+, 40+ бяхме такива деца, но какво стана после, вкараха ни в рамките, от които често ни е трудно да излезем.

В заключение за детето ми бих искала среда, която да поставя добра основа, но и в същото време да е гъвкава, така че да го подкрепи в неговите интереси, да го научи на моделите, процесите, soft skills, емоционална интелигентност. Ако към 4ти, 5ти клас се окаже, че има увлечение към науката, така да бъде. Имаме огромна нужда от млади учени и т.н. Иска ми се да избягаме от това да си добър по всичко и истински добър в нищо, защото наложената рамка е такава. По тази причина съм склонна да се доверя на училище от типа на МБ, БШ (прогресивен), Изи и т.н. В св. София ми направиха много добро впечатление, много добра организация, винаги учтиви, вдигаха всеки път телефона, наистина показаха, че са от най-добрите, единствено славата и медалите ми дойдоха малко тежки, а и детето към момента (пук) не беше готово чисто емоционално.

# 357
  • София
  • Мнения: 62 595
Кое му е зорлем? Детството не е реклама на киндер с вълшебства и фантазии и никакви ангажименти. Детството е време за трупане на знания и опит, защото няма друг период в живота, в който за толкова кратко време човек да научава толкова много неща и нервната система да е толкова гъвкава и да работи на високи обороти. Затова си има критични периоди, в които трябва децата да усвоят определени неща, което е минимумът, защото са средни стойности. А колкото повече неща усвоят децата, толкова по-добре за тях, защото това ги подготвя за задачата на живота - да оцелеят и да се приспособят. Децата нормално имат магично мислене в някои периоди, но ако ги задълбаваме във фантазийното и не ги развиваме, накрая ще са... ами да не казвам на какво ниво, едва ли ще ви хареса. Децата се чувстват добре не когато никой не ги кара нищо да правят и им пее мантри за щастливото детство, което бързо свършвало, затова да не ги бутаме за нищо, а когато си разширяват границите, учат нови неща, преборват се със себе си, както беше модерно да се казва - справят се с предизвикателствата и си излизат от зоната на комфорт.  Разбирам да говорим за хора, които нямат капацитета, средствата и възможностите да си развиват децата, но в случая имаме хора, които са постигнали някакви неща за себе си, имат средствата и възможностите. За мен лично е като в поговорката, че Господ дава, ама в кошара не вкарва.

# 358
  • Мнения: 1 518
Андариел,прочетох ти само първото изречение. Извинявай,но никъде не съм казала какво е детството и да изкарваш нещата черно бели не е редно!

# 359
  • София
  • Мнения: 62 595
Само малка вметка - хората, за които знаем, че са учени и т.н., като им погледнеш биографиите, те са били добри във всичко, притежавали са целия комплект, включително са и добри музиканти, художници, философи, математици... Те иначе нямаше да са толкова добри учени, то не става с тясна специализация. Затова залагам да всичко, а после нека ти е трудно да избера в кое по-напред да специализира. Природата си знае работата. Едва ли ще ти е много приятно в четвърти клас детето да се яви на нещо като НВО, което да определи дали ще отива в гимназия и съответно университет, или ще го специализират на бърза ръка като фризьорка или някакъв друг занаят, защото резултатите му не са били достатъчни за прогимназия. Малко така наизуст си ги приказваш нещата.

Голдева, не карам никого насила да мине отвъд първото изречение. Това си прочела - това ти е останало. Нещата не ги изкарвам черни и бели, затова се аргументирам с факти от науката, а нея не съм я измислила аз, колкото и да ми се иска.

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 10:39 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт