Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 046
  • 753
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 62 595
Реално няма академични или иновативни. Има такива, в които се учи повече и се държи на постиженията и дисциплината, а има и други, при които изискванията са по-ниски. Затова втор8те се самоопределят като иноват8вни, прогресивни и какви ли не, защото не върви да кажат, че не държат на високи постижения.

Децата обичат да си доказват и да показват колко много могат и знаят.

# 331
  • Мнения: 1 310
Тъкмо вече бях забравила от какво се породи спорът и Andariel ми напомни.
Че разделя училищата на двете крайности и слага знак за равенство между иновативни и прогресивни и ниско ниво/не държат на постиженията.

# 332
  • Мнения: 494
Тъкмо вече бях забравила от какво се породи спорът и Andariel ми напомни.
Че разделя училищата на двете крайности и слага знак за равенство между иновативни и прогресивни и ниско ниво/не държат на постиженията.

Това си е нейно право. Не можеш да убедиш друг човек в твоята истина. Нито той теб в неговата.

Мен ме интересува къде в София и се учи и се държи на децата и всичко, което описах вече. За мен иновативно означава различен подбор на учители - с различни мислене, и прилагане на всякакви различни методи, с цел постигане на резултата, но при зачитане на детето.

В момента моето има 3 учителки - за подготовка за изпитите в първи клас, по ментална аритметика и по английски. Е ще ви кажа, че това, което виждам не ми харесва. Ментална аритметика и английски - припряни учителки, затрупват децата с домашни, не полагат никакво усилие за нестандартно поднасяне на информацията, ако не се усвоява ( нещо, което аз правя у нас сама, с главоблъскане и четене в интернет ) и в час работят предимно със знаещите и можещите. Добре, че е онлайн обучението, че да видя реално какво се случва.
И ако попитате какво очаквам - очаквам като не вдява моето дете ( в случая има и други) да се даде съвет, насока и план за действие. Очаквам и индивидуална оценка и анализ на поведението на детето.  Да, ама не. Сам си се оправяй с него. Дадения съвет - "ми да решава повече у дома." Това не е решение. Моето дете преди урока по аритметика ме моли да не ходи и не иска да се включи. Ето това искам да избегна като краен резултат от ученето!

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 00:28 от mimikona

# 333
  • София
  • Мнения: 16 320
3 учителки преди първи клас?! Домашни?! Flushed

# 334
  • Мнения: 6 396
Стига бе, горкото дете. Моето на тези възраст си рисуваше кротко в Азбука на мисленето или каквото беше там. За английски колкото в градината са учили, едва ли е било много, учиха ги да четат и пишат на български, за аритметика не си е и помислило.
До това докарахте хората с вашето СС😀

# 335
  • Мнения: 494
Стига бе, горкото дете. Моето на тези възраст си рисуваше кротко в Азбука на мисленето или каквото беше там. За английски колкото в градината са учили, едва ли е било много, учиха ги да четат и пишат на български, за аритметика не си е и помислило.
До това докарахте хората с вашето СС😀
В нашата градина нищо не учат. Даже отговора на учителката беше - "То е забранено. Ако ние ги учим да четат и пишат, какво ще правят в първи клас! "Плащаме за английски в градината от началото на годината и знае азбуката, да брои до 10, здрасти и Чао. Толкоз. А аз нямам никакво време да я уча у дома. Но взех да намирам за сметка на работата, за да й помагам. Но така до кога, до 7ми клас ли!
Ние не искаме СС. И целта на заниманията е друга. Уроците по английски даже й харесват, въпреки, че аз не харесвам учителката. А тази, която ги подготвя за първи клас дава тестове и задачи близки до тези на реалните изпити. Много мила и търпелива жена. И там на детето не му тежи и ходи. Занимателно е.

# 336
  • Мнения: 6 384
Ох, пак стигнахме до частните уроци за 6-годишни и минаване на Азбуката три пъти.

# 337
  • Мнения: 4 358
Аз си мислех, че това е мит.

# 338
  • Мнения: 6 384
Аз си мислех, че това е мит.

Уви, не е. Истински случай с истинска потребителка от темата преди време и с истинско дете, което в момента е в СМГ 5 клас. С това наизустяване го вкара в НУКК, а после на курсовете към СМГ от малките класове.

# 339
  • Мнения: 6 396
Всъщност на тази възраст един учител - детегледач е достатъчен по всичко. Признавам, често е необходим, сега с модерните приемни изпити навсякъде -задължителен. Освен ако не изпълнява някой родител същата роля, разбира се.

# 340
  • Мнения: 494
Всъщност много ми помогнаха да видя какво е моето дете, как се вписва в учебния процес и какъв темперамент учител е по-подходящ за нея. На този етап поне. Интересно като няма уроци, нито качествена градина, къде ще ги натрупа тези знания, за да я приемат в споменаваните от вас училища. Тя дори и сега не е готова и не може да покрие тестовете от Луис Карол и Шилер например. Или сигурно вашите деца, приети в СС, Питагор или не знам къде просто са гении и си знаят... . Не знам защо се хабя да пиша.

# 341
  • София
  • Мнения: 16 320
Моите деца са кандидатствали за ПУК, за което не е необходима подготовка. За първи клас, ако се кандидатства в училища с ограничен прием, вероятно трябва да се подготви допълнително детето, за да е на нивото на завършилите ПУК в училище, но не мисля, че е необходим чак учител. Със сигурност не и трима. Знам, че е нетърсено мнение, но ми се струва, че по този начин по-скоро ще постигнете обратния резултат, който всъщност искате да избегнете.

# 342
  • Мнения: 6 384
Учители не са необходими. За ПУК пазарът е залят от подходящи материали. А за 1 клас има помагала одобрени от МОН - гледате най-сложните задачи. По час на ден занимания с родител са напълно достатъчни.

# 343
  • Мнения: 494
Дали родителя ще го прави или учител-все тая. Аз не искам да го правя и съм взела учител. Освен това исках детето ми да тръгне още миналата година, но не успях да харесам училище. На нейните години аз съм била 1 клас.

Това няма значение. Важното е всеки да разбере какво търси първо и после да го намери. А за иновациите има много статии и анализи, които описват защо, как се прилагат и какви резултати дават. Остава за всеки родител да чете и търси информация по темата за всяко ЧУ по отделно.

# 344
  • София
  • Мнения: 2 925
Е, то за "иновациите" в старите теми е обсъждано много. И по-конкретно в какво се изразяват рекламираните като такива в българската реалност. Това е същината. А не какво били казали някакви си образователни гурута от другия край на света. Защото това, че някой се е хабил да пише, не означава непременно, че някъде в България ще ви предложат точно това. От описанието за очаквана "иновативност" и "индивидуално внимание", аз всъщност виждам нещо, което пак сме обсъждали, а именно реално се покриват с качествата на един ангажиран и добър учител, който наистина иска да научи децата. А такива все повече са кът. Затова моят съвет е да се търси училище, което си подбира учителите, има ясна концепция и не се лашка насам-натам в измисляне на шаренийки, които да прикрият липсата на концепция, организация и  вероятно ангажирани учители.

Общи условия

Активация на акаунт