Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 046
  • 753
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 62 595
Как реши, че са изпитвани по калъп? Ако имаш предвид тестовете, да, по калъп е, защото МОН иска изпитване така. Също и на диктовките няма как да не е по калъп, защото написаното или е вярно, или не е вярно. Няма никакво значение, че на един са му математически заложбите - пак ще бъде оценен по общите критерии, ако си реши задачите на контролното, а ако ги сбърка половината, хич няма да мине номерът "той се е разсеял, твърде лесно му е". Ми, да не се е разсейвал, както се казва кьорав карти не играе!

 Но при така спряганите проекти и презентации, или когато има литература - приказка, слушане с разбиране или четене с разбиране, задачи за представяне с три-четири изречения на някаква тема, детето винаги може да се изяви и да се наблегне от страна на възрастния на положителните страни от представянето. Усещането за справедливост е и когато децата са поставени при едни и същи условия  и биват оценявани по едни и същи критерии, а не на Иванчо да му пишат пет при пет грешки, а на Драганчо да му пишат пет при осем грешки, защото Драганчо е по-зле с материала и да не му създаваме отрицателно отношение. Драганчо не е дете със СОП на качествени оценки. Каквото за Иванчо, това и за Драганчо.  Като при възрастните, когато се случи така, че на Иванова й дават Х пари бонус, а на Драганова й дават Х+1 пари бонус, защото шефът я харесва повече.

# 316
  • София
  • Мнения: 762
И аз не си представям как да ги мерят тези деца с различен аршин. То си е точно така, както казва  Sensaya
Цитат
едно дете наизустява добре, друго учи чрез анализ, трето има сериозни математически заложби, четвърто пише креативно
Това се вижда и в обратната връзка от учителите - те казват примерно "детето събира и изважда точно и вярно, успява да измисли находчиви решения на текстовите задачи. Писането го затруднява, трябва да работи по краснописа и да включва по-богат речник в преразказите". Примерно, ясно, че не съм учител Simple Smile

Между нас казано, в огромна част децата успяват да покрият всичко в началните класове, то не е чак такова предизвикателство - максимум едно-две неща да го затрудняват малко повече. По тези неща обаче не мисля, че ще искаме да спре да работи защото другаде му е силата. Все пак, основното образование не случайно е основно - без този фундамент трудно дърпаме нататък. Може би все пак въпросът опира и до това как реагират родителите на измереното и отчетеното. Ако очакваме детето ни да е високо оценено във всички области, може би тук е заровен ключът от палатката.

# 317
  • Мнения: 1 310
Масовото българско образование, sanaka.

Относно как да е различен “аршина” - той няма да е различен, а оценяването ще е комбинация от възможности за показване на знания (по един и същ предмет), като оценката се формира от няколко компонента - участие в дискусиите, самостоятелни и/или групови проекти, домашни работи и тестове в клас през годината, изпитване и тн. Не съм учител, до толкова мога да бъда креативна с идеите.

# 318
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
ахахахаха, те САТ-овете и изпитите за всички училища (не само по МОН) не са по калъп. Не му се вика калъп, а скала, виждаш къде си спрямо другите. Сори, не сме равни. Още от раждането слагат майлсоуни в детското развитие и това продължава и в училище.
Не случайно пуснах линка от фокс, дето направо си прилича на новина от Неновините. Колко сме близо до там и тук само, да се оценяват според индивидуалните заложби. Това казано със съответното самочувствие. Аз съм пас. Този толкова интелектуален разговор мен лично почна доста да ме напряга.

# 319
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Масовото българско образование, sanaka.

Относно как да е различен “аршина” - той няма да е различен, а оценяването ще е комбинация от възможности за показване на знания (по един и същ предмет), като оценката се формира от няколко компонента - участие в дискусиите, самостоятелни и/или групови проекти, домашни работи и тестове в клас през годината, изпитване и тн. Не съм учител, до толкова мога да бъда креативна с идеите.
Ми то при нас е така. Оценката се формира от всички изброени компоненти.

# 320
  • София
  • Мнения: 16 320
Масовото българско образование, sanaka.

Относно как да е различен “аршина” - той няма да е различен, а оценяването ще е комбинация от възможности за показване на знания (по един и същ предмет), като оценката се формира от няколко компонента - участие в дискусиите, самостоятелни и/или групови проекти, домашни работи и тестове в клас през годината, изпитване и тн. Не съм учител, до толкова мога да бъда креативна с идеите.
Ама ти наистина нямаш представа какво се случва в българските училища. Ами точно както си го описала се формира оценката, включително в държавните училища. Joy Абсолютно всички изброени компоненти се включват. А специално тестовото изпитване не е креация на българското образование, а привнесен модел отвън - предимно северна Америка. Laughing

# 321
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Така и така не сме съвсем информационни... видяхте ли новината за глобата на едно ЧУ, понеже пуснали присъствено всички (и над 4 клас) ит 4.01? Нарочно не пиша име, не знам дали е редно и доколко има значение.
Какво ви е мнението? Аз съм за спазване на правилата и ако бях директор- щях, но с нежелание, защото съл твърдо против тъпориите на мерките (всичко работи освен училища). Та евала за смелостта.

# 322
  • София
  • Мнения: 62 595
Крайната оценка е резултат от всички компоненти, но няма как при заложени определени критерии да извъртиш така нещата, че ако диктовката му е грешна, да вземеш да му пишеш шестица, защото много хубаво пее. или участва в дискусии. Диктовката си е диктовка и по български при малките ученици тя е с голяма относителна тежест, защото показва много неща, свързани с ограмотяването. А в началните класове основно това правят - ограмотяват се.

Глобата си я заслужават, щом са нарушили заповедта.

# 323
  • София
  • Мнения: 20 071
Ще им накривят шапката, Андариел, с тази глоба от 1000 лева  Wink - нарушението им не е първо, имат и предишни актове за нарушения от същия вид.

# 324
  • София
  • Мнения: 62 595
Кое е това училище?

# 325
  • София
  • Мнения: 20 071
Нямам идея защо Пипи премълча името, по новините всичко се видя/чу..
Скрит текст:
British School of Sofia.

# 326
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Оценката не отразява ли нивото на твоето знание? Ако не можеш да говориш добре, притесняваш се и не взимаш участие, следва ли да имаш по-ниска оценка? Ако си адски добър, но отвреме навреме пропускаш да предадеш домашните, то пак ли е справедливо да имаш по-ниска оценка. Не се поощрява нищо друго, Sensaya, освен посредствеността в най-явния й вид - изпълнение на чеклист с изисквания за оценка. Няма лошо, то AI идва.

# 327
  • Мнения: 494
И аз не си представям как да ги мерят тези деца с различен аршин. То си е точно така, както казва  Sensaya
Цитат
едно дете наизустява добре, друго учи чрез анализ, трето има сериозни математически заложби, четвърто пише креативно
Това се вижда и в обратната връзка от учителите - те казват примерно "детето събира и изважда точно и вярно, успява да измисли находчиви решения на текстовите задачи. Писането го затруднява, трябва да работи по краснописа и да включва по-богат речник в преразказите". Примерно, ясно, че не съм учител Simple Smile

Между нас казано, в огромна част децата успяват да покрият всичко в началните класове, то не е чак такова предизвикателство - максимум едно-две неща да го затрудняват малко повече. По тези неща обаче не мисля, че ще искаме да спре да работи защото другаде му е силата. Все пак, основното образование не случайно е основно - без този фундамент трудно дърпаме нататък. Може би все пак въпросът опира и до това как реагират родителите на измереното и отчетеното. Ако очакваме детето ни да е високо оценено във всички области, може би тук е заровен ключът от палатката.


Ще ви кажа как. В гимназията учителят ни по български и литература пишеше 6-ца на всеки покрил материала. Но ако си чел извънкласни книги /литература имаш право на контролно да пишеш разсъждения по него и пак да получиш 6-ца. Така стимулираше всеки от нас да чете каквото му харесва и в повече от материала по учебник, но пак ни изпитваше, за да види как разсъждаме и разбираме съответното произведение! А всички знаем какво е да правиш анализ на такова, като се очакват конкретни отговори, а не се прави оценка на логиката - по калъп демек.

# 328
  • София
  • Мнения: 62 595
Хора, на колко години сте! На петнайсет ли? Разбирам на 15 да е важен моментът с анализа, но малко не сте наясно какво е при малките деца и при малките ученици, да не говорим при възрастните хора. Има неща, с които възрастният човек като стане родител просто трябва да надрасне, иначе си остава дете. И не, няма противоречие между това човек да разсъждава като възрастен и то като родител, и в същото време да разбира как разсъждават децата. Но докато не раздели мисленето си на дете от мисленето си на възрастен, нещата не вървят както трябва. Всеки родител иска точно неговото дете да е по-справедливо оценено от останалите като тази справедливост е все в негова полза, но в същото време се дразни, когато друго дете е оценено справедливо в полза на другото дете. Да не е по калъп, ама пак да е по калъп, особено когато това да не е по калъп е в наша собствена полза.

# 329
  • Мнения: 494
Хора, на колко години сте! На петнайсет ли? Разбирам на 15 да е важен моментът с анализа, но малко не сте наясно какво е при малките деца и при малките ученици, да не говорим при възрастните хора. Има неща, с които възрастният човек като стане родител просто трябва да надрасне, иначе си остава дете. И не, няма противоречие между това човек да разсъждава като възрастен и то като родител, и в същото време да разбира как разсъждават децата. Но докато не раздели мисленето си на дете от мисленето си на възрастен, нещата не вървят както трябва. Всеки родител иска точно неговото дете да е по-справедливо оценено от останалите като тази справедливост е все в негова полза, но в същото време се дразни, когато друго дете е оценено справедливо в полза на другото дете. Да не е по калъп, ама пак да е по калъп, особено когато това да не е по калъп е в наша собствена полза.
Моля те, обясни какво е важно за едно дете?
Само дадох идея за разлика, концепция. За малките важи същото, но в друга форма. Не съм учител, но има начини.

Мисля, че във форума всеки си говори за някакви негови неща и няма ясна представа какво визира другия. И ако някой преди зададе въпроса какво е "академично", аз бих питала какво е "Иновативно"?
Защото май всеки в главата си вижда да нещо различно. А някои - деца, които по цял ден блеят през прозореца.

Общи условия

Активация на акаунт