Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 41 891
  • 753
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 1 518
Ако качеството на предлаганото образование е добро, съм с две ръце за обучение в една и съща институция от градина до 12ти клас.

# 91
  • Мнения: 22
Не казаха дали двата класа ще са само външен прием или ще има и продължаваши деца от градината. Но честно казано много неориентирани ми се видяха, за мен това училище е загуба на пари и то както се оказва - не малко. Не мога да кажа, че на “Отворените врати” имаше много родители.


Явно за да обявят такива такси интересът е голям въпреки или заради прогресивните паралелки. Аз лично не вярвам да ги напълнят, но да видим.

А тези 2 класа изцяло външни ли ще са, от детската градина нали също идват деца?

Бтв идеята на училището вече е да си там от 3 годишен до 18 годишен- ДГ, основно, гимназия. Което отваря въпроса доколко ще ги подготвят за НВО. Увекинд май бяха на същата схема, кой друг? Азбуки?

Вие какво мислите за това в един комплекс от 3 до 18г?

# 92
  • Мнения: 9 050
Пипи аз мисля за страхотна глупост тази идея за една институция от ПУК до 12 клас. Имам едно с едни и същи деца от 3-13 годишен. Толкова е скован че не е истина. Малкият с две различни групи в ДГ с други деца от 1-4 и сега с нови от 5 ти го слага в джоба си с уменията за конуникация със себеподобно.

Какви точно материали ползват в ПУК -прогресивните? Че то брашно и клечки има навсякъде.

# 93
  • София
  • Мнения: 19 667
Ама брашното безглутеново ли е, а?? А клечките - биоразградими и от амазонските джунгли??
Ще ти се да е толкова лесно Joy

# 94
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
За материалите не сте прави- хубави и качествени са. Има например цветя, които ги разрязваш и вътре се виждат частите им с имената. Земното кълбо на слоеве също. Мъниста за броене до 1000, грапави букви (не съм им фен). За деца до 1-2 клас си е плюс, стига да учат и по “класическия” начин и това е само илюстративно.

За сковаността има логика- за малко да лайкна мнение на Хоуп за сефте, ако не беше това с брашното Simple Smile) И за мен има минуси на едно място. Писва и капсулира. Трябва разнообразие на хора, среда, предизвикателства дори. Има и плюсове де, да не истерсясваш по изпити за ПУк, 1ви, 4ти и 7 клас. Спестява нерви вероятно.

# 95
  • София
  • Мнения: 62 595
Сериозно ли се впечатлявате от такива неща като цветя с имена, глобуси и маниста? Кое й е точно плюсът на тази шарения? Илюстративни са и черните и белите точки, черно-белите материали съо са илюстративни. Но явно си трябва шаренийка, също като във филма Опасен чар "за сватба си трябва малко златничко". Wink

# 96
  • Мнения: 22
Показаха ни буквите и мънистата. Да, интересно е, но си права, че би следвало да са спомагателни способи. Не знам, аз явно имам проблем с “прогресивната идея”. Това, че в академичните часове всяко дете може да си избира дали да се занимава по български, математика и т.н., без да има програма за деня, направо ме стъписа.  А, като си знам детето, той ще циркулира като муха без глава. Пипи, вие как се справяте с материала? На мен всичко ми се видя прекалено лежерно. Не “притискали” децата...ако някое дете не искало да се занимава по математика, а по друг предмет-  нямало проблем, ще поработи другата седмица. Това не крие ли много подводни камъни?

Цитат на: Пипи2013 link==1301565.msg42273845#msg42273845 date=1612634004
За материалите не сте прави- хубави и качествени са. Има например цветя, които ги разрязваш и вътре се виждат частите им с имената. Земното кълбо на слоеве също. Мъниста за броене до 1000, грапави букви (не съм им фен). За деца до 1-2 клас си е плюс, стига да учат и по “класическия” начин и това е само илюстративно.

За сковаността има логика- за малко да лайкна мнение на Хоуп за сефте, ако не беше това с брашното Simple Smile) И за мен има минуси на едно място. Писва и капсулира. Трябва разнообразие на хора, среда, предизвикателства дори. Има и плюсове де, да не истерсясваш по изпити за ПУк, 1ви, 4ти и 7 клас. Спестява нерви вероятно.

# 97
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Ох, Анди... супер интересно е за едно дете черни бели точки. Всичко му става ясно с един поглед. Ти била ли си някога дете? Как може да сравниш нещо, което мижеш да пипнеш и разглобиш точно като истинско, с нарисувана схема? Цветовете нямат общо, хич не са ярки.
Wailla, и мен това ме притеснява. И моето е блейка и ако не му седя на главата да го връщам на земята- няма шанс да довърши нищо. Честно казано обаче това с избора е само на думи. Гледала съм открит урок и децата си правят упражнения от тетрадките, изборът е дали първо бел или първо мат, но покриват и двете. И концентрацията и тишината са наистина впечатляващи. Но имам същите като твоите притеснения.

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
А, да, и за да мирише, пипа и разглобява трябва да е специално! Това дете искаш да го научиш или да го забавляваш? После защо били хиперактивни и не можели да се концентрират!  Така ще е. Схема може да нарисува всеки, стига да иска. Но щом има кой да дава луди пари, както казва Бай Ганю - имал си бол пари, дал си. Simple Smile Впечатлявате се от някакви странични неща, които нямат общо с качеството на обучението.

Последна редакция: сб, 06 фев 2021, 20:37 от Andariel

# 99
  • Мнения: 20 033
Навремето и аз се впечатлявах от такива неща. Сега като се сетя, ми е смешно, защото всъщност съм академичен тип родител. Но като е малко хлапенцето и ти се иска да играе, да има шарена стая с килимчета за търкаляне, с еко-био-тралала материали, да научи всичко с пеене на песнички и гатанки и без стрес Satisfied

# 100
  • Мнения: 4
Може ли някой да даде отзиви за ЧУ Климент Охридски? Изчетох форума и видях, че училището е спрягано заедно със Св. София и Питагор като единствените добри частни училища. За Св.София и Питагор е ясно, там няма нужда от коментрар. Но за Климент Охридски не ми е много ясно, доколкото разбирам дават добра подготовка по математика и са в началото на класациите  по оценки от НВО. Има ли нещо друго, което ги прави толкова специални?

# 101
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
А, да, и за да мирише, пипа и разглобява трябва да е специално! Това дете искаш да го научиш или да го забавляваш? После защо били хиперактивни и не можели да се концентрират!  Така ще е. Схема може да нарисува всеки, стига да иска. Но щом има кой да дава луди пари, както казва Бай Ганю - имал си бол пари, дал си. Simple Smile Впечатлявате се от някакви странични неща, които нямат общо с качеството на обучението.
Какво общо имат парите с дискусията за материалите? Не съм чула ЧУ без пари. Ако те притеснява, че са платени, следи темите за ДУ.
И аз не харесвам всичко и имам резерви, ама не мога да отричам цяла успешна школа. Не съм Монтесори родител, академичен тип съм, но съм отворена за нови неща, не се присмивам на всичко, което не познавам.
Дейна, за мен огромният плюс на КО са размерът (малък) и личното отношение. Всички се познават и са като едно семейство. В другите две училища го няма този елемент (някои родители това и предпочитат).  Създават и впечатление за училище с кауза, а не “касичка”. Минуси са локация, база, задължителен юни месец и лично за мен- “изпреварващото” обучение. Там ми казаха, че от ПУК, още септември, започват ръкописно писане (официално от материала за първи клас). Някои деца не са готови на това на 5.5-6г. Но други родители това търсят. Идете на място, ако не сте.

# 102
  • София
  • Мнения: 62 595
Монтесори марката я познавам, и друг път сме говорили за това.  
За да научи едно дете нещо не е нужно да му звъни монтесорски, нито да са специални маниста, нито специални цветя. Важна е комуникацията с детето и да го провокираш да мисли, да изразява мнение, дори да спори, да отговаря на въпроса "защо". Това не са деца със сензорни проблеми, та да им трябва специално оборудване.

Последна редакция: сб, 06 фев 2021, 21:24 от Andariel

# 103
  • София
  • Мнения: 762
За "Климент Охридски" не чувам добри неща напоследък - много деца са се преместили в Иззи и като цяло са лъснали явно проблеми по време на ДО.

За Монтесори не сте прави. Имам опит с такава детска градина и се убедих, че логиката на специалните материали (отвъд пресипване на леща и низане на мъниста, с които често се карикатуризира подходът) е такава, че децата усвояват много рано и интуитивно сложни и абстрактни концепции. До 3-4 клас спокойно могат да се ползват и да са супер полезни, вече за прогимназиалните класове не мога да преценя, по-скоро ще им е минало времето.

# 104
  • Мнения: X
За "Климент Охридски" не чувам добри неща напоследък - много деца са се преместили в Иззи и като цяло са лъснали явно проблеми по време на ДО.

За Монтесори не сте прави. Имам опит с такава детска градина и се убедих, че логиката на специалните материали (отвъд пресипване на леща и низане на мъниста, с които често се карикатуризира подходът) е такава, че децата усвояват много рано и интуитивно сложни и абстрактни концепции. До 3-4 клас спокойно могат да се ползват и да са супер полезни, вече за прогимназиалните класове не мога да преценя, по-скоро ще им е минало времето.

Надявам се да не прозвучи като заяждане, но наистина не разбирам прехласването тук по Иззи - това училище не е ли на по-малко от две години и как за това време доказа ефективността си, реализацията на учениците си и т.н.? Разбирам, че са събрали добри преподаватели от почти всички добри частни училища, ама все пак?!?

Общи условия

Активация на акаунт