Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 42 066
  • 753
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 7 378
Не се сърдете ако не пишат много майки от МБ. Няма да искат да се изкажат в група, където преобладава твърдото предпочитание към традиционния български метод на обучение.
Може ли конректно с примери - кой освен Андариел (която пак да кажа - няма дете в ЧУ), е твърдо за традиционния български метод (в чий пост го прочете)? Simple Smile

# 286
  • София
  • Мнения: 62 595
Кои са тези традиционни български методи? първо оттам да тръгнем, за да знам привърженик на какво съм.
Основното, от което се водя е науката. После са културните традиции (не само българските), защото те са като източник на практики, които са се наложили през поколелията като ползотворни. Не сме ние откривателите на топлата вода.

# 287
  • Мнения: 912
Ох....ненавист....леле. Настръхване... Уау, колко шик изказване!
Много, ама много обичам, да бъда обвинявана във всички възможни грехове, когато казвам направо това, което мисля.
Явно желаете човек да е лицемерен и да не отбелязва, че Царят е гол?!? А той, многоуважаема, е гол та гол.
Та, ако приемем, че егоцентризмът е нормално да се наблюдава в дете до към 7 години. То, след това именно идва училището, което заедно със семейството, следва да развие всички онези качества, които ще направят едно дете достоен човек - включително и да може да бъде част от екип, да уважава другите, да се съобразява в нормална степен с тях, са има развита емоционална интелигентност, критическо мислене. И ей такива простичко нещица.
Наблягайки на индивидуалното в едно дете и искайки училището да се съобразява с това, какво се случва? Мисля, че другите са ти го казали, уважаема Сенсая, много добре и няма смисъл да повтарям.
Ох, много ми станаха вече изисканите и "истински фини дами" (перефразирам Пипи Дългото....), които се обиждат, когато някой не споделя мнението им.

# 288
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Ох, добре, че имам повече от едно дете, иначе щях да си тегля ножа като чета Анди. Всички деца лигави и невъзпитани, ако имат в нещо затруднения. Тогава да ми обясни как още от бебета едни не спират да се движат, а други си седят на едно място с едно занимание дълго време. Първите явно са разглезени. Ако до 5-6 г не са научени цял ден да седят неподвижно, са лигави и с лоши родители. Ако наистина имат артистични пориви- невъзпитани ли беше етикетът, че се обърках? Занимавам се с едно дете на 9, което буквално не може да изкара часа на чина. Ръцете й постоянно пипат нещо, търси всякакъв повод да стане. Постоянно пее, имитира и прави смешки. Същото това дете запомня най-бързо от цялата група. И не мисля, че родителите й са лоши- просто има подвижни артистични деца. Или кое етикетче ще сложиш, Анди?
Хубаво си чела Кен Робинсън, а Гарднър с осемте вида интелигентност чела ли си? Не казвам, че ако е гениален пианист (примерно) следва да е неграмотен. Даже на академичен тип като мен е ужасно трудно да приеме артистично към момента дете (учили са ме да слагам етикетче на такива деца като малка). Но си е факт, че не може по калъпа и по методите отпреди 100 години да се постигнат високи резултати с всички деца (“стой мирно и повтаряй след мен”- ако искаш класиката в един ред)

# 289
  • София
  • Мнения: 62 595
къде прочете, че всички деца са лигави? Защото никъде не съм писала за всички деца.
Не искам да коментирам твоето дете, защото не е етично. Но като отваряш дума за брой деца, към момента сигурно съм работила поне с няколкостотин деца на всякаква възраст и с всякакви особености. Плюс наблюденията ми върху едни и същи деца в периода първа-четвърта група, както и деца между първи и четвърти клас основно. Плюс моите лични деца. Сега, малко не са ни равни опитът и силите с теб в това отношение.
И да, в доста случаи проблемите не са в индивидуалните особености на детето, а във възпитанието, което поощрява или не поощрява определени типове поведения. Когато родителите не толерират лигавенето, дори децата със сериозни проблеми и диагнози имат напредък, научават се да вярват в себе си и да се борят. Деца с много потенциални качества, но разлигавени, имат слаби резултати или поне резултатите не отговарят на потенциала им.

За всички видове интелигентност съм чела, че съм ги и учила. И какво? Точно пък, за артистични деца малко трудно можеш да ми обясняваш какви са, защото първо ги имам две лични, че и познавам десетки артистични деца. И със сигурност артистичните имат и усещане за отговорност, защото не може двайсет човека хор (сигурно останалите двайсет са неартистични, а роботчета) да чакат един артистичен се накани да си седи на стола по време на репетиция два часа.. Ако не седят просто диригентката ще извика родителя и тихичко ще му каже, че е по-добре да си намерят друго занимание. Или пак артистични, но готови да изпълнят задачите по рисуване, което отнема понякога пак повече от час активна работа. Е, сори, ама няма как да се вържа на алабалистиките за артистичните!

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 16:16 от Andariel

# 290
  • Мнения: 125
Мислех да не пиша повече, но Pulitash, като те чета направо настръхвам! Откъде толкова ненавист бе човек? За теб специално ще уточня, че егото и егоцентризма се активират в защита на създадени травми точно в периода на детството, за да ги замаскират. Не се образуват при екипна работа и уважаване на личността.

Не се сърдете ако не пишат много майки от МБ. Няма да искат да се изкажат в група, където преобладава твърдото предпочитание към традиционния български метод на обучение. А все си мисля, че е добре човек да е отворен към нови идеи.

Това е номера - да издържиш на различното мнение и да продължиш да пишеш за училището в името на другата гледна точка, информираност на публиката и допринасяне за следващите потребители. Все пак съм сигурна, че поне малко тези мнения в някакъв момент с били полезни. Но да, важното е да се държи диалогът, да се отговаря и споделя. Надявам се да видим повече инфо за МБ.

# 291
  • София
  • Мнения: 762
Ох, добре, че имам повече от едно дете, иначе щях да си тегля ножа като чета Анди. Всички деца лигави и  Но си е факт, че не може по калъпа и по методите отпреди 100 години да се постигнат високи резултати с всички деца (“стой мирно и повтаряй след мен”- ако искаш класиката в един ред)

Пипи, това никога не е било възможно с никакви методи. За мен жалкото е, че в отговор на търсенето се роят училища, които обещават, че без усилия, забавно и увлекателно, с отчитане на индивидуалните специфики на всяко дете, ще постигнат повече, отколкото с "традиционните методи" (каквото и да означава последното). Това е малко като в онзи анекдот за ниската цена, бързината и качеството - накрая все се налага да изберем максимум две от тях и то в добрия случай Simple Smile

# 292
  • Мнения: 12
Темата доста се раздвижи, което е супер Simple Smile
По отношение на "новото поколение" деца: според мен наистина те са доста по-различни от тези преди 15-20 години, те очакват да се отнасяш към тях с уважение, не приемат авторитета наложен отвън, търсят взаимност в общуването, трудни са за управление, критични са в мисленето си, искат да бъдат зачитани. Дори по-младите колеги в офиса също са такива Simple Smile. Причините са както новите модели на възпитание, общуване в семейството, дигитализацията, глобализацията, достъпът до информация и т.н. Класическото образование далеч не следва темпото на промяната и новата реалност. По тази причина все повече деца не могат да се приспособят, отпадат, имат проблеми в класическия модел. От друга страна ученето основно целящо високо ниво на НВО кара немалко деца да се движат под потенциала си, макар и изкарващи високи оценки. Защото да кажем детето има талант в рисуването, но тъй като акцентира върху важните предмети този талант остава недоразвит и детето се омешва в масовката, добър по всичко и истински добър в нищо. В резултат на всичко изброено наблюдаваме тенденция на профилиране на ЧУ, сигурно до няколко години и ДУ дори и в начален етап ще търсят някакво профилиране. Сега едни ЧУ залагат на оценки, други на прогресивен модел, трети IB или някаква международна акредитация, четвърти STEAM, пети езици, изкуства и т.н. Иновации има и ще бъдат още по-нужни за идните години.
В заключение: според мен стига иновациите да са добре структурирани си заслужава да се поеме риска, дори и цената да е не пълно отличие на НВО. Апропо, вече от МОН подготвят и промяна в концепциите на НВО, математика ще се слее с природни науки и т.н. Ако 20то ОУ покажат развитие в модела си, с удоволствие ще запиша детето там, ЧУ не ми е самоцел, по-скоро как моделът може да отговори на съвременните изисквания.

# 293
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
МОН се сетило да слива математиката с природните науки. Други хора отдавна са я обявили за най-расистката наука и средство за подтисничество и демонстриране на превъзходство на белите. Защо трябва фокусът да е върху това да се получи правилния отговор и да има един верен отговор, математиката трябва да бъде справедлива и да дава възможност да се дават и други отговори, за да могат да имат всички добри резултати и никой да не се чувства превъзхождан и подтискан: https://www.foxnews.com/us/oregon-education-math-white-supremacy

# 294
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо реши, че сегашните 20-годишни не са такива, искащи уважение и т.н.? Едно дете с качества съвсем успешно може да се развива всякак, но при условие, че е достатъчно зряло, за да може да се задълбочи достатъчно в една или повече дейности, да спазва график и да се самоорганизира, когато е нужно. Зависи от родителите. Дори само тук в темата има хора с вече големи деца, които могат да кажат как децата им са се развили в множество области. Няма им нищо на класическите модели, както и иновативни и не знам какви по никакъв начин не решават проблемите на деца, които не са поощрявани да се развиват вътрешно като самоконтрол. Ако ще да са гениално, но нямат ли самоконтрол, язък! И в офиса дисциплинираните са дисциплинирани и винаги правят положително впечатление, пък нека да са чешити. Важното е, че на тях може да се разчита да си свършат работата, а ако не знаят нещо ще питат и бързо ще съобразят. Големи мимози ги изкарваш младите и днешните деца, а те са достатъчно природно жилави, за да се справят. Възрастните превръщат децата в мимози.

# 295
  • Мнения: 12
Аз лично виждам голяма разлика между тези, които са 30+ и 20+, да не говорим и по-малките. Дисциплината и редът не противоречат на написаното от мен, това са умения, които както си написал далеч не се развиват само в училище. Мисълта ми е, че децата са си променени, ние като родители ми се струва трябва да се пречупим и променим като мироглед и очаквания. Примерно аз съм завършила немската, имам няколко магистратури и какво от това... сигурна съм, че фризьорката ми, която е доста добра изкарва поне толкова, колкото и аз, а е далеч по-щастлива, че работи каквото истински я влече. Да, обаче дали като родители бихме били ок децата да се отдалечат толкова от класическата концепция за училище.. аз лично не и бих и бих се притеснила доста, но това е мой проблем. По тази причина гледам на първо място да променям моето мислене Simple Smile

# 296
  • София
  • Мнения: 762
МОН се сетило да слива математиката с природните науки. Други хора отдавна са я обявили за най-расистката наука и средство за подтисничество и демонстриране на превъзходство на белите. Защо трябва фокусът да е върху това да се получи правилния отговор и да има един верен отговор, математиката трябва да бъде справедлива и да дава възможност да се дават и други отговори, за да могат да имат всички добри резултати и никой да не се чувства превъзхождан и подтискан: https://www.foxnews.com/us/oregon-education-math-white-supremacy

Цъкнах линка, звучи като текст на "неновините". То вярно, че е foxnews, та не се знае. Спрях до "етноматематика" и 'right' answer Joy

# 297
  • София
  • Мнения: 62 595
Мади, ти ще бъдеш ли ок детето ти да завърши гимназия и да стане фризьорка? Не да завърши две магистратури и да реши да стане фризьорка, защото я кефи. А да е само фризьорка, без образование след гимназия. Сега си ги приказваш как не би се притеснила, защото ти е на теория у далечното светло бъдеще. Съвсем друга песен ще запееш, когато играта стане истина. Накрая ще ти светне "аз за какво плащах частно училище 12 години, за да стане фризьорка ли?".

# 298
  • Мнения: 12
Точно така, сега бих се притеснила и бих протестирала, но се надявам след време да се променя, защото към момента и аз разсъждавам както са ни учили едно време Simple Smile Но ако детето е щастливо и успешно, защо да не го подкрепя Simple Smile

# 299
  • София
  • Мнения: 62 595
Едва ли ще се промениш, дори с времето и платените такси за училище, извънучилищни занимания, ходене на езикови ваканции, спортове и т.н., още повече ще втвърдиш традиционната позиция за това как няма да приемеш детето ти да стане фризьорка. Може би само при едно условия - да има много луксозен салон и да печели призове на високо ниво. Но няма да се съгласиш да стане кварталната фризьорка. Много добре знаеш, че детето ти няма да бъде щастливо с  подобна професия и социално положение, а нейните съученици и връстници от вашата социална среда да са с емнайсет дипломи и авторитетни професии. А и едва ли детето ти ще поиска да е фризьорка наистина след като дванайсет години вирее в определена социална и образователна среда. Социалните и образователните фактори никой никога не ги е отменял. Може да не звучи особено "равенство и братство", но така си върви светът и винаги ще върви.

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 17:53 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт