Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 41 846
  • 753
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 48
Здравейте,
Предстои ни да запишем синът му в 1 клас. Колебаем се между ДУ и училище Дружба. Има ли родителите, чиито деца посещават училището и биха ли сподели дали са доволни от новото на обучение.

# 676
  • Мнения: 6 392
Няма такъв филм да са с пропуски на родния и да са перфектни с чуждия. Нещата са хармонични при равни други условия, защото основата е една и съща. Ако е зле с родния си, значи изначално никой не се е занимавал с него, за да овладее родния език, а повече са се занимавали с чуждия. Фонологичната система я овладяваме на родния си език далеч преди да се научим да четем и да пишем, а със слушане и по пътя на опита и грешката и вадене на някакви закономерности при обработка на речевия поток.

Има такъв филм и още как..

На теория може да няма такъв филм. На практика познавам поне двама актьори в главни роли в такъв филм, които пишат поезия на чужд език и не познават пълните членове в българския. Просто не са ги учили.

# 677
  • София
  • Мнения: 16 554
Здравейте,
Предстои ни да запишем синът му в 1 клас. Колебаем се между ДУ и училище Дружба. Има ли родителите, чиито деца посещават училището и биха ли сподели дали са доволни от новото на обучение.
Първият ми съпруг си беше записал следващите две деца в Дружба в 1 и 4 клас. През юни установил, че малкият завършва 1 клас без да може да чете. И ги върнал в ДУ.

# 678
  • София
  • Мнения: 20 068
Хаха, Лейка, какво съвпадение във времето,
Скрит текст:
дъщеря ми вчера тъкмо ми обясняваше, че си очаква резултата от изпита по
https://www.ukaachen.de/kliniken-institute/institut-fuer-medizin … basierte-medizin/, което, признавам, нямах много ясна представа какво точно предтставлява въпреки иначе ясния  буквален превод от който и да е  език.

Сега (покрай дискусията) се поинтересувах от  едното любопитство за какво точно иде реч.

На питащия за "Дружба" потребител - преди време бяха писала тук за близко дете оттам, пълна трагедия по мат специално, за другото не знам, но мисля, че и това е достатъчно не просто за светване на сигнална червена лампичка, а на цял червен прожектор... Шестици на кг за текущи и годишни оценки на хора, неможещи да извършват основни операции с рационални числа, адско изоставане  с материала.. И това в присъствена форма, кой знае как е при ДО. Адски посредствено справяне после и на НВО.

Последна редакция: вт, 23 фев 2021, 23:37 от пенсионирана русалка

# 679
  • Мнения: 138
По темат за чуждите езици. Коментираха се мигрантски дискусии, есета и т.н.
Винаги съм се чудила, като не си в държавата на езика, може ли да се научи до ниво - например аналога на “ онче бонче счупено пиронче “ за съответния език или подобни такива Simple Smile

# 680
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Здравейте,
Предстои ни да запишем синът му в 1 клас. Колебаем се между ДУ и училище Дружба. Има ли родителите, чиито деца посещават училището и биха ли сподели дали са доволни от новото на обучение.
Първият ми съпруг си беше записал следващите две деца в Дружба в 1 и 4 клас. През юни установил, че малкият завършва 1 клас без да може да чете. И ги върнал в ДУ.

Е стига де, как се установява това през юни?? Не са хващали книга с детето една година ли?
Ужасно звучи, ако училището не е дало поне обратна връзка за това дете и не е предложило нещо. Но другото звучи също супер странно. Дори най-заетите родители ще седнат един път в месеца да четат книга и виждат дали детето прави опити и какви. Ако не ти бяха близки хора, нямаше да повярвам.

# 681
  • София
  • Мнения: 16 554
Моят бивш съпруг е тип “булгарише мачо”.

# 682
  • софия
  • Мнения: 5 148
Скрит текст:
Дори не се усещаш, че ти извърташ... По същество - НИКЪДЕ не съм писала,че език до 13 не се учи, че да ме слагаш в някакъв кюп.

И извини ме за откровеността,  друго може и да не знам, ама за това какво представлява една тема за миграция  на ниво 12 клас немски сертификат, какво се очаква  да включва, знам определено повече от теб след 3 деца явили се на изпита. Че и мога да сравня, пак от първо лице,  с изпитите за  нива по английски...Тегаво беше за тях на 19 години да бистрят нашироко подобни теми в дълбочина (социални помощи за чужденците, необходимост от  солидна подкрепа на пенсионната система заради демографския проблем, който с вноса на работна сила отвън би бил частично решен (евентуално), интеграция на децата с мигрантски произход в училищата, програми за квалификация на  новодошлите,  движение на капитали, промени в работния пазар и в този на имоти вследствие на притока на чужденци,  brain-drain за държавите, от които идват мигрантите, влияние на потока върху %-а  на престъпността и т.н (е, сигурно са глуповати моите деца, знам ли, щом  твоите познати петокласници спокойно могат да пишат и говорят по това. Wink ) Та точно по този параграф няма как да ми обясниш за кое не съм права. Въпросният изпит е  доста, ама наистина доста по-различен формат от тези по английски, че въобще да се опитваме даже да правим някакви сравнения

И отделно пак ще кажа, ако не се е разбрало. За сертификатите, ако беше чела внимателно във времето, съм коментирала неведнъж , при това точно тук, в тази тема,  с позиция, много близка до твоята. Та не знам  в какво точно се опитваш да ме убедиш. Не зад всяко С1  на хартия по който и да език стоят равни знания при двама души, просто няма как да стане..Съществуват съществени разминавания, да, че да съдим само по едната хартийка. Но те, сертификатите, са често необходимо зло като единствен официален измерител/показател за ниво, колкото и да ги отричаш..

Човек става свидетел тук за пореден път на двоен аршин, изразяват съгласие с поста ти за сертификатите или смехотворно иронизират същите тези хора, чиито деца се явяват/са се явявали най-вероятно и на КЕТ, и на РЕТ, и на FCE, и на CAE,  на някои просто до СРЕ възрастово децата им не са стигнали, затова още го нямат в папката с бумаги - същите тези, дето се хвалеха преди време с ниво В2 ли беше, С1 ли  по английски в 5 клас в едно конкретно училище.Та тях убеждавай колко нищо незначещи са сертификатите, моите деца директно на изпити за такива нива са се явявали, каквито са им били изисквани за следване

Всъщност в нищо. Водя разговор. Но е вярно, че се усеща напрежение когато дискусията е с теб, сякаш непременно има противоречие.... Зная, че сега ше намериш много удобен начин да ми обясниш как не е така, но ти просто не търпиш да не са се съгласили с теб. Иначе защо ще дописваш със сериозна промяна на изказаното във вече публикуван ( и на всичкото отгоре харесан) пост, като последният ти абзац. Да беше написала нов пост, та да има възможност другия също да продължи с разсъжденията си, а не два часа когато темата вече е преминала в друга ти да си дописваш... Не е редно, когато някой е харесал пост, същият да бъде променян (освен ако не е правописни грешки). В крайна сметка ти може да добавиш каквото си искаш , дори неща с които не съм съгласна, но лайка ми ще стои..... защото няма да знам, че някой така стабилно е дописвал и променял......Оставяш новите четящи с грешна представа за равенство на диалога. Не ти прави чест. Нали се сещаш, че мога и аз да вляза да си дописвам и отговорите ми да стават все по- и по - убедителни...

Последно уточнение за темата за сертификатите -
първо - и трябва да си дадеш сметка, че от тук е значителения ни спор - аз говоря за знание на език, ти говориш за сертификати.  как еднто изключва другото? Може би трябва така простичко да го кажа - сертификатите не са лошо нещо. Понякога са необходими. А понякога са просто за радост.

Важното е, и аз не спирам да го повтарям, че знанието/владеенето/боравенето на език далеч не означава имане на сертификат. Сега по-ясно ли е?

Естествено, че ако човек иска да си вади разни изводи, да си претегля къде се намира и това му е от жизненоважно значение, - работа, уч-ще,  ще трябва да се подложи на сертификатни изпити. Но докато това не му се налага, защо да го прави..... Някои го правят за собствено удоволстие, за свикване с формати и напрежение на изпити от ранна възраст (това е било моето съображение), за проседяване на знанията, летвата... Причини много, който каквито си иска аргументи ще изложи... И има много, които не го правят- дори и курс не са помирисвали, а камо ли да имат амбиции за сертификати...Но езика го владеят. Толкова е просто. Къде виждаш двоен стандарт?

# 683
  • София
  • Мнения: 20 068


Извинявай, Амели, но не си разбрала за двойния стандарт, казах ти, че не дочиташ,  а  емоциионално тръгваш да опонираш. Знам, че с теб може и да се "сблъскваме "понякога виртуално, но те ценя като събеседник и като отзивчив човек най-вече (знаеш защо).Та то написаното за двойния стандарт не касаеше теб по никакъв начин, не знам защо го намесваш и то като финал... Върни се да видиш какво точно пише за този двоен стандарт и кого касае.

Последна редакция: чт, 25 фев 2021, 08:12 от пенсионирана русалка

# 684
  • Мнения: 6 382
Извинявай, Амели, но не си разбрала за двойния стандарт, казах ти, че не дочиташ,  а  емоциионално тръгваш да опонираш. Знам, че с теб може и да се "сблъскваме "понякога виртуално, но те ценя като събеседник и като отзивчив човек най-вече (знаеш защо).Та то написаното за двойния стандарт не касаеше теб по никакъв начин, не знам защо го намесваш и то като финал... Върни се да видиш какво точно пише за този двоен стандарт и кого касае.

Ееееееее, вероятно визираш мен и още някой от нашето училище.
Първо: Явяването на изпитите на Кейбридж е политика на училището за тестване ежегодно нивото на випуските. На базата на тези изпити + входните нива всяка година децата могат да преминат от една група в друга. Има 3 групи по езика - A, B и C.
Второ: Никой и никога не е обръщал внимание на сертификата от тези изпити, защото реално на този етап той е проста хартийка. От значение е покритото ниво, защото то показва степента на усвояване на езика през съответната учебна година. Гордеем се ако децата са минали изпита с горните последни 10 точки, защото именно те дават следващата буквичка в скалата(която реално е за следващия по ниво изпит). Ако си се явил на изпитза B1, но си взел B2 показва топ успеваемост, както на децата, така и на учителите им.
Трето: Двоен аршин и стандарт има само в твоята глава. Отделно от факта, че от старта на дискусията си блъскам главата да си изясня каква аджеба позиция защитаваш. Моята или на Елена? Чета и ти препрочитам постовете и сериозно се губя в потока от изречения. А всъщност темата беше много простичка: дали до 7 клас децата да изучават език или да не го правят, защото видите ли им пречело на ученето на другите предмети.

И пак казвам. Сериозно смесване има на понятието сертификат и ниво на владеене на езика.

Последна редакция: чт, 25 фев 2021, 07:56 от Фран

# 685
  • София
  • Мнения: 62 595
Да изучават децата език до седми клас. Но да не се очаква, че до седми клас, при обичайното учене на език в училище, дори с двойни и тройни часове и с много добри учители, детето ще научи езика така, все едно го учи в училище, където цялата комуникация е на езика или все едно е живяло в чужбина. И второто е, че това, което децата до седми клас учат, един осмокласник го глътва за една година в подгответо, защото разполага с по-голяма зрялост чисто умствено, родният език е вече със сформирана изцяло система, младежът е по-добър в анализа и в стратегиите на учене. Все едно трите крачки за едно малко дете на 2 години са една крачка за един възрастен. Ние като родители сме склонни да оценяваме като по-ценни знанията и уменията на децата си, когато са малки и смятаме, че език се учи в малка възраст, а то не е така. На всяка възраст езикът се учи по различен начин, защото човек има различен опит и зрялост.
Сертификатите до гимназия са за самочувствие, те са черешката на тортата, която предлагат компаниите, които разработват и сертифицират системите, а всеки иска награда, когато се е потрудил. Сертификатите в гимназия, които са вход за вузове или за постъпване на работа са тези, които имат значение.

# 686
  • Мнения: 5 425
Отделно от факта, че от старта на дискусията си блъскам главата да си изясня каква аджеба позиция защитаваш. Моята или на Елена?

Нейната си, Фанси, нейната! Joy

# 687
  • София
  • Мнения: 20 068
Точно, Ежко, моята, адски си проницателен, браво..Simple Smile

Близко е до акъла, че човек може да има позиция, която частично да се припокрива с две различни на други хора. Напълно съм на мнението на Фенси, Амели и сие, че език се учи и до 7 клас, при това не никак зле, как иначе щях да  кажа, че нагоре човек надгражда наученото.. И го написах неведнъж.Но съм напълно съгласна и с позицията  на ЕлиГ за зрелостта като необходим фактор за  писането/четенето/дискутирането на чужд език по някои теми. Децата в ЧУ са все пак стандартни деца, умни, будни преобладаващо, но не извънземни като възможности все пак Simple Smile Това, че имат солидна езикова подготовка, не е достатъчно за  анализиране и обосновка по  далечни все още за възрастта им теми.

Последна редакция: чт, 25 фев 2021, 08:27 от пенсионирана русалка

# 688
  • София
  • Мнения: 7 378
Това, че имат солидна езикова подготовка, не е достатъчно за  анализиране и обосновка по  далечни все още за възрастта им теми.
А това какво значение има за дискусията за или против учене на чужд език до 7-ми клас?

Всеки учи според възрастовите си възможности.

Аз все още недоумявам как Анди и Ели могат да пишат, че няма смисъл да се стараят децата да учат език преди 7 клас.

# 689
  • Мнения: 7 286
Аз например Анди и ЕлиГ напълно ги разбирам. Simple Smile Защото и това си е до дете.
Как да го накарам моят хубостник да учи по английски, като изобщо не го интересува в момента и на този етап е невъзможно да разбере колко важно и необходимо е да знаеш език. За втори такъв дори не смея и да си помисля.
Иначе говори перфектно, с добро произношение, но по "неговите" си въпроси, предимно когато играе онлайн игри с някой, който не говори български. Обаче откъм граматика и речников запас спрямо съученици е назад. А пък спрямо повечето деца от тази тема, направо изостава.
И кво от това? Сега развива други неща, които са му интересни.

Сигурна съм, че в гимназиален етап ще узрее и всичко ще си дойде на мястото.

Общи условия

Активация на акаунт