Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 797
  • 956
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 7 378
Мецане, тъкмо щях да напиша, че съм съгласна за извода за мъжете и глобалното затопляне, с едно изключение: Татко Мецан Joy

# 226
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Досадата от долнопробния сексизъм на Спейси граничи единствено с тази от вокалния ексхибиционизъм на Анди...

Да държиш ръката на първокласник е едно, да помогнеш в шести или седми клас съвсем друго. Частните уроци или занимания в двете възрасти са коренно различни. И ако с пук, първи , втори клас може да се занимава някой докато готви или глади и е едно и същото на спейси, нагоре е различно и ако има пропуски е нужен професионалист.

# 227
  • София
  • Мнения: 762
За мен лично проблемът започва, когато за да се задържи едно дете в общия поток, са му необходими допълнителни уроци и разяснителни сесии от мама, татко, курсове, кръжоци и наети преподаватели. И то най-вече проблемът е налице когато детето не насмогва на темпото, изморява се, летвата му идва твърде висока и в крайна сметка губи интерес, прегаря, или се съсредоточава в едно, а пропуска всичко останало. Ако детето е щастливо, нещата му се получават и се чувства добре - все тая, ако ще и това да е защото има личен екип от преподаватели и стриктен режим като на състезател, а единият родител работи, за да му покрива уроците. Кой може да каже кое е добро и кое - неправилно за чуждите деца?

Andariel, разбира се, че може децата да се справят сами - моите винаги така са се справяли ако не броим факта, че посещават целодневно училище. Случвало се е да обясня задачи по математика например ако ме попитат и до там, аз по БЕЛ реално и не мога да съм им полезна при нещата, които изучават. С това не казвам, че твоят подход е грешен, а посочвам, че пред очите ми и за моята ситуация и отричаният от теб дава отлични резултати.

# 228
  • Мнения: 6 384
Ще опиша в какво се изразява моето участие в момента, пък вие ми кажете дали това е равно на частни уроци за запълване на пропуски.
Онлайн им се преподава урок по математика. Решават задачи следващите часове, като капацитета им по мои сметки е доста намален в сравнение с присъственото поради обективните обстоятелства. Решават предимно от група Б на сборниците.
Моето участие е да дам да се решат ВСИЧКИ останали задачи от Б раздел + всички задачи от B раздел. След което давам да се самопровери с отговорите. Ако има сгрешена задача се опитва сама да си я разчопли и ако не успее аз дообяснявам. Което се случва много рядко. В края на всеки раздел, решава САМА тестовете дадени в сборниците и се самопроверява.

По БЕЛ, който и е по-труден, схемата е подобна. С изключение на това, че проверявам всичко и обсъждаме грешките.
НЕ преподавам материал, само подпомагам изясняване на сгрешени задачи.
Всичкото това се налага, тъй като в момента въпреки многото часове, децата успяват да правят с учителя по-малко упражнения, а и учителя не може ефективно да контролира всяко и да коригира индивидуални грешки и неразбрани правила. Когато бяха присъствено е решавала допълнително само за подготовка за директорски контролни, два пъти в годината.

За мен това няма абсолютно нищо общо с частни уроци за запълване на пропуснат материал, няма нищо общо с учителстване от родител. И изобщо опитът на въпросния мъж-потребител да извърти темата по този начин го смятам за преднамерен и недостоен. И е опит за елементарна директна атака към така наречените две топ училища. Което, без извинение, е жалко и злобно поведение. А квалификациите за крякане в блатото само доизясняват личностните качества.

Последна редакция: сб, 03 апр 2021, 12:24 от Fancy

# 229
  • Мнения: 5 425
БЕЛ не е по-труден, а по-гаден. Защото децата не смятат, че това, което изучават, им е необходимо и полезно. Донякъде са прави, донякъде "академичността" в поднасянето на материала е проблемът.

# 230
  • София
  • Мнения: 62 595
И как точно да не го броим факта на посещението на целодневно училище? То е все едно като да не броим факта, че собственото жилите на младите се изплаща от родителите им, но иначе те сами си купили жилище.

Децата дори да са кръгли отличници и полугениални, пак имат нужда от допълнително внимание, независимо кой го дава това допълнително внимание. Дори повечето отличници са такива именно заради допълнителната подготовка - било целодневно частно, било занималня, било частни уроци, било някой възрастен вкъщи, който е достатъчно наясно с нещата, за да може да помага.
А за задържането в общия поток - в тази игра няма правилно и грешно. Според мен щом е нужно допълнително да се работи с детето, за да се задържи в общия поток, то значи ще се работи и толкова. Единствено изключение бих направила при възникнали проблеми на ниво психика - ако детето се депресира, стане вяло или свръхактивно и всички прояви, които говорят за това, че детето страда и не се чувства добре. Тогава вече е ясно, че детето не е точно за това темпо и няма смисъл да се мъчи в обстановка, която го кара да страда. В крайна сметка правим това, което е най-добро за децата ни, а не това, което другите хора ще одобрят или няма да одобрят или според това как да го представим пред другите.

# 231
  • Мнения: 6 384
Ежко, не знам. У нас е и по-труден. Макар и математически негений, математиката у нас се удава с лекота. Абе и на мен ми е труден учебника по български за 5 клас. Wink А и установявам някои промени от времето, когато ние сме учили правилата. Та в момента използвам момента да си ъпдейтна някои пропуснати уроци.

Последна редакция: сб, 03 апр 2021, 16:46 от Fancy

# 232
  • Мнения: 194
Досадата от долнопробния сексизъм на Спейси граничи единствено с тази от вокалния ексхибиционизъм на Анди...

Не разбирам как нещо казано в шеговита форма може да се приеме като долнопробен сексизъм. Тоест вие може да се заяждате за неща с конкретни потребители, дори и за най-малките разминавания във вашите мнения, но не може да приемете нещо саркастично като коментар.  Ако исках да звуча сексистки шях да използвам Фройд.
Иначе това което казах си е "purely Newtonian" сърказъм. За всяко действие си има противодействие.
Мисля, че споровете отдавана сряха да имат кавато и да е допирателна с първоначалният ми коментар.

# 233
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Има неуместни изказвания и шеги. Не съм убедена, че бихте приели същото, написано към дъщеря Ви, макар и с чист нютониън сарказъм. Също така съм убедена, предвид широтата на общата култура на аудиторията, че сте наясно с неадекватността на фройдизма в съвремието ни.  

Често казано аз не виждам тук спор. Въртим се около очакванията на някого какво трябва да получи от доставчика на някаква услуга.
Освен това, съдейки от стари разговори, допирателните не са много.

# 234
  • София
  • Мнения: 7 378
Пък най-странното е, че OuterSpace също е клиент на двете най-мразени ...

# 235
  • Мнения: 851
Понеже непрекъснато се сравняват ЧУ само по постижения, свързани с МАТ и БЕЛ, използвам момента да похваля седмокласниците на ПЧМГ, които завоюваха златния и сребърния медал на националния кръг на олимпиадата по химия.
И близо половината от класираните деца за националния кръг на олимпиадата по физика в седми клас са пак деца от ПЧМГ. Резултатите са публикувани на сайта на МОН.

# 236
  • София
  • Мнения: 7 378
Понеже непрекъснато се сравняват ЧУ само по постижения, свързани с МАТ и БЕЛ, използвам момента да похваля седмокласниците на ПЧМГ, които завоюваха златния и сребърния медал на националния кръг на олимпиадата по химия.
И близо половината от класираните деца за националния кръг на олимпиадата по физика в седми клас са пак деца от ПЧМГ. Резултатите са публикувани на сайта на МОН.
Браво! Имаш ли информация как се подготвяха децата?

# 237
  • София
  • Мнения: 19 667
Браво на децата от ПЧМГ!

# 238
  • Мнения: 851
... Браво! Имаш ли информация как се подготвяха децата?
Предполагам, че в училищните школи в ПЧМГ, които се водят на много високо ниво. И двамата преподаватели са изключителни професионалисти, мотивиращи и вдъхновяващи учениците си. В последните няколко години, специално по химия, в седми клас първенец на националния кръг е дете от училището.

# 239
  • Мнения: 9 050
... Браво! Имаш ли информация как се подготвяха децата?
Предполагам, че в училищните школи в ПЧМГ, които се водят на много високо ниво. И двамата преподаватели са изключителни професионалисти, мотивиращи и вдъхновяващи учениците си. В последните няколко години, специално по химия, в седми клас първенец на националния кръг е дете от училището.
Е тя Таня Димитрова е един от малкото учители който наистина мога да нарека вдъхновител. При нея според мен няма дете което да не учи с хъс и удоволствие.
За другият преподавател още няма чрста да го познавам. Но и там нещата май се развиват по подобен начин.

Общи условия

Активация на акаунт