Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 867
  • 956
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 2 925
И аз да се възползвам да питам нещо, че да не е "суша" Joy Скоро се замислих за бъдещите класове след 4-ти клас  на Питагор. Те дали ще са с режима на ПЧМГ ( половин ден) или ще са като на повечето ЧУ (цял ден)? Интересно ми е как са решили да подходят. Имат опит, желани са и ми е много любопитно каква им е концепцията Simple Smile

# 316
  • София
  • Мнения: 762
Скрит текст:
Аз все повече се замислям, че колкото и да имаме нужда от образователна реформа, тя не следва да е чак в посока Прогресивно и подобни, където основно гледат цялата личност, възпитанието, чистят си, говорят много за емоции и т.н. Всичко това е прекрасно, разбира се, и ще го търся във всяко училище. Но според мен това трябва да е не повече от 10% от времето. Останалите 90% следва да са в учене. Все пак възпитанието се случва основно у дома, а от училището очакваме академична подготовка. Вярно е, че двете са свързани и рязкото им отделяне (тоест не ме интересува какъв е Гошо, какви проблеми има Мария и тн) не е добре. Някак си ми се иска да има баланс и ако той е невъзможен заради ограниченото време, по-добре да се жертва емоционалното възпитание, отколкото да се губят знания.
От друга страна има доста МОНски тъпотии, така че ако има как да се изрежат за сметка на излизане в планина и екипни игри, нямам против. Но очаквам безкомпромисност в правопис, смятане, чужд език...Пък и МОНското може да се окаже важно на един етап (5-7ми клас).
Така че все повече клоня към "класически училища", с разбрани надъхани учители, които да са мръднали поне малко отпреди 50 години (не е обида по възраст- познавам супер идейни учители 60+, но има и такива, които си мърморят урока под носа и те рядко са младите).
Може постът ми да не е особено полезен, но при тази суша в темата нямате право да се оплаквате Simple Smile))
Simple Smile Не само че едва ли някой ще се оплаква, но и постът ти е толкова показателен, Пипи, как всички минаваме през едни романтични представи за весело и неусетно учене и накрая стигаме до класическите училища. А това е защото избираме основно училище, гледайки пред себе си 5 годишни дребосъци, които само година-две-три след това са коренно различни и пораснали.

# 317
  • София
  • Мнения: 5 426
Кой си ти и какво направи с Пипи? Веднага излез от профила ѝ.
Иначе Данделион го написа добре. И аз искам да е леко, лежерно, само с игри и да се постигат високи резултати, но май не става Wink

# 318
  • София
  • Мнения: 16 320
Хъм, аз не писах ли един пост преди време, в който точно това се опитах да обясня? Май точно в отговор на пост на Пипи беше. Нормално, родителите "растат" с децата.

# 319
  • Мнения: 10
Благодаря на всички за споделеното мнение и гледни точки. Изключително полезни сте! Аз също клонях към по-алтернативни училища, но колкото повече следя темата и наваксвам със старите, а и колкото повече расте детето стигам малко по малко до класическо училище. Самото дете показва афинитет към ред и структура, които бих определила като по-академични, което от своя страна също накланя везните. Тя е една идея по-интровертно дете и може би класическо училище с по-малко деца в клас е нашето място. Дали КО се вписва според вас?

# 320
  • София
  • Мнения: 762
Нямам преки наблюдения, единствено споделено разочарование от моя позната, която премести детето от там с обяснението, че нещата никак не вървят добре. Доколкото знам, доста деца са се преместили, но всичко това е преразказано, не впечатления от първа ръка.

# 321
  • София
  • Мнения: 10 825
За кое училище се отнася последният ти пост, Dandelion? За Рьорих или за Климент Охридски?

# 322
  • Мнения: 9 050
Впечатлена съм от поста на Пипи, който доказва едно. Всички порастваме заедно с децата си! И е хубаво ако се научим да слушаме тези минали преди нас по този път. Така ще си спестим доста главоболия.

# 323
  • София
  • Мнения: 5 426
Она, Данделион и преди е споделяла и е за КО.

Хана, ако е така, то Рьорих не е вашето училище, там е самата дефиниция на алтернативно.

# 324
  • София
  • Мнения: 762
За кое училище се отнася последният ти пост, Dandelion? За Рьорих или за Климент Охридски?
Да, за Климент Охридски. За Рьорих нямам съвсем никаква информация.

# 325
  • Мнения: 10
Рейни, да на 100% не е нашето място. Аз се бях заблудила, че е класически подход, но съчетан с чести излизания в планината. Нямах представа, че е алтернативно до такава степен. А детето категорично не се чувства комфортно с подобен тип методи. Имаме не особено сполучлив опит с Валдорфска детска градина и няма да повторя експеримента.

# 326
  • София, България
  • Мнения: 5 877
Научи се детето да си пише краткия вариант на името и сега няма търпение да ходи на пробен ден и изпит и да види сцената и завесите, където се играят преставленията. (това за СС). Аз обаче нещо се стреснах, ако вземат да не я приемат какво ще я баламосвам да не е много разочарована.
Доколкото си спомням таксата на СС е с транспорт, колко се приспада ако не се ползва,  някой знае ли?

# 327
  • София
  • Мнения: 7 378
Научи се детето да си пише краткия вариант на името и сега няма търпение да ходи на пробен ден и изпит и да види сцената и завесите, където се играят преставленията. (това за СС). Аз обаче нещо се стреснах, ако вземат да не я приемат какво ще я баламосвам да не е много разочарована.
Доколкото си спомням таксата на СС е с транспорт, колко се приспада ако не се ползва,  някой знае ли?
От следващата година транспортът ще е 900 евро за малките и 1000 евро за големите, като не се сещам - май от 4ти или 5ти клас става 1000 евро. Тези суми се приспадат.

# 328
  • София
  • Мнения: 10 825
Транспортът в договорите на Св. София вече е изнесен отделно перо. Последните две години явно доста се увеличиха децата, които не ползват транспорт и го направиха така. Не помня каква е сумата, вероятно Аш е съвсем  акуратна.

# 329
  • Мнения: 4 376
Дъщеря ми е първи клас в КО. За момента бих казала, че сме нацелили училището за нея. Много се разбира с учителите, които са основно млади преподаватели, както и със съучениците си. Определено се учи основно по класическия подход от наше време, няма презентации, няма нищо модерно, което за мен е и минус. Децата ходят на всички състезания по математика, ходят на Любословие и spelling bee, като разбира се всичко е по желание. Не ги натискат с домашни, поне на този етап. Класовете обаче са по около 20 деца, не бих казала, че са малки. По АЕ и допълнителна математика ги делят на две групи от по 10 деца.
Факт е, че в единия втори клас имат проблем с намирането на класен ръководител, направиха няколко смени и все нещо се случваше. Поради тази причина голяма част от класа се премести към Изи. Също така има деца напуснали от пети клас, поради много математика (поне това се говори, не знам до колко е вярно. Госпожата по математика им давала много големи домашни).

Общи условия

Активация на акаунт