Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 836
  • 956
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 10 825
От тази есен отваря врати и ново частно училище - "Дени Дидро", намира се в Банкя, в чисто нова сграда, проектирана и построена специално за училището. СОбственик е ПроКредит банк. Във фейсбук излизат реклами, че в момента набират кандидати за ПУК и първи клас, а от обяви за работа, виждам че търсят и начални учители.
"Училищната база е изцяло съобразена със съвременните изисквания за енергийна ефективност и предлага просторни и специално оборудвани стаи, две библиотеки, модерна кухня, басейни, физкултурни салони, външни игрища, писта за бягане, амфитеатър, външни и вътрешни зони за игри." - това е от обявата за начални учители. Пак от там видях, че класовете ще са с до 18 деца. Не успявам да открия информация за таксите.
П.П. Видях, че директор на училището е Даниела Северинова, основателката и бивш собственик на Уондър Груп и "Св. Георги". Аз много я харесвам и мисля, че е чудесен избор.

Последна редакция: чт, 20 май 2021, 09:39 от Onna-bugeisha

# 406
  • Мнения: 5 714
Щом се интересуват и други хора, няма да е на лични Simple Smile
Нединка, какви изпити държат децата заради Кеймбридж програмата? Предполагам имат текущи през годината, но кога са важните, които влизат в досиетата? (4, 5, 6,7ми клас?). Преди това имат ли ключови изпити (1, 2, 3ти клас)?

Olive, как като за нейтив? Те децата не учат по такива учебници


Рейни, синът ми прави ежедневно тестове, по няколко на ден, и така през цялата година. За някои ги уведомяват предходната седмица или предходния ден, в който са имали английски/френски, а за други не ги уведомяват. И тъй като моят син никога не разказва какво са правили в училище, аз разбирам за тях, като видя оценката в електронния дневник или пък детето ми ги даде, за да ги подпиша. На всички тестове седи логото на училището, на някои съм виждала и логото на Cambridge, но честно казано дори не съм си задала въпроса защо.

От следващата седмица започват годишните изпити, които обхващат материала от цялата учебна година. На това му викат checkpoints - имат три по математика, три по английски и един по науки, които се провеждат по един на ден. Целта на тези изпити е да се определи доколко децата са покрили определените от Cambridge цели в различните области.

Децата учат на три срока, като накрая на всеки срок получат рипорт с количествени и качествени оценки, които засягат както учебния материал, така и поведението на детето. Оценките са средно аритметично от всички тестове по съответния предмет. Годишните оценки се оформят, като за 40 % се вземат въпросните годишни изпити и 60 % от всички тестове през годината.

Миналата година нямаха годишни изпити заради епидемията - тогава не бяха на училище между 13 март и 8 юни (по принцип са на училище до 30 юни) и в крайна сметка завършиха годината без количествени оценки. Не знам как се е получило при децата, които е трябвало да напуснат училището, но предполагам, че и на тях не са ми дали количествени оценки. Описателните оценки за това как се справя детето, къде има слабости и на какво трябва да се обърне внимание, всъщност са много по-интересни и показателни от 83% по математика например.

Като цяло не съм останала с впечатлението, че има изпити/тестове/контролни, които са по-важни или маловажни от други. Виждала съм оценени редовна работа в клас или пък домашно. Държи се на високото общо ниво от началото до края и на сериозната и интензивна подготовка както в училище, така и у дома. Според мен това идва и от факта, че училището е двуезично, т.е. по отношение на езиците поне имат два пъти повече материал за усвояване, отколкото в училище, което не е двуезично.

Синът ми завършва сега year 4. Year 1 са 5-годишните. Там изпити със сигурност нямаше, но получих накрая няколко листа с качествени оценки и една таблица с умения, които е придобил, които са в процес на придобиване, или по които трябва да се работи още. Year 2 (6-годишни) - честно казано, вече съм забравила, но май беше обичайният за училището модел: много тестове през годината и годишни изпити. За миналата учебна година вече казах, ама тя беше по-особена.

Какво ще бъде по-нататък и какви изпити ще имат, не знам. Плановете ми засега са да остане в училището до края на началния курс, т.е. още три години. Дали ще продължи в гимназиалния курс на същото училище, ще видим.

# 407
  • София
  • Мнения: 5 426
Нединка, благодаря за подробния коментар, амЪ ме разби. Това са адски много изпити. Може би при нас ще е от догодина или ще очаквам в края на учебната година. За България до 4ти клас няма количествени оценки, макар някои училища да дават. В Иззи за момента са само качествени и както отбеляза за мен е по-важно така, защото 3,4,5,6 по един кой си предмет не ми говори много. Обратни връзки дават сравнително често точно по този модел- този период учихме това и това, подготвяме се да учим друго... (общо за всички) и после конкретно за детето- силни страни, слаби страни, препоръки и т.н.
Не знам дали е нормално за всички Кеймбридж училища и всяко може да решава колко изпита да има...

# 408
  • Мнения: 5 714
Нединка, благодаря за подробния коментар, амЪ ме разби. Това са адски много изпити. Може би при нас ще е от догодина или ще очаквам в края на учебната година. За България до 4ти клас няма количествени оценки, макар някои училища да дават. В Иззи за момента са само качествени и както отбеляза за мен е по-важно така, защото 3,4,5,6 по един кой си предмет не ми говори много. Обратни връзки дават сравнително често точно по този модел- този период учихме това и това, подготвяме се да учим друго... (общо за всички) и после конкретно за детето- силни страни, слаби страни, препоръки и т.н.
Не знам дали е нормално за всички Кеймбридж училища и всяко може да решава колко изпита да има...

Според мен принципът е взаимстван от Мечо Пух 'колкото повече, толкова повече' Simple Smile. Но това всъщност е начинът да учат редовно и непрекъснато, защото е ясно, че за годишните изпити няма как да се подготвят: от следващата седмица в продължение на три седмици всеки ден синът ми има изпит по нещо си, а все пак говорим за сравнително малки деца (някои вече са на девет, обаче други ще ги навършат през септември като моето или дори през декември). Всеки изпит трае по 60 минути, научих днес.То толкова трае и един учебен час при тях.

Дали това е за всички Cambridge училища, дали това е изобщо английската образователна система - не мога да кажа, защото нямам опит с други училища. Синът ми се озова в това на 4-годишна възраст, идвайки директно от ведомствената ясла. И пак казвам, че все пак те учат 50:50 френски и английски, т.е. времето за допълнителни упражнения в клас е ограничено и у дома трябва също много да се работи (или поне аз така ги разбирам нещата, въпреки че според майка ми съм била прекалявала).

# 409
  • Мнения: 1
Може ли някой да сподели мнение за обучението след 4 клас в Азбуки.По подробно за български и математика.

# 410
  • Мнения: 31
Здравейте, изчетох доста от темите назад, но не намерих достатъчно инфо за формата на събеседването за прием ПУК в Питагор. Някой с преки впечатления би ли споделил? Попаднах в по-старите теми на разказване на приказка, познаване на приказка по картинки, логически задачи, но нищо по-конкретно.

Също,ще се радвам да споделите как сте се подготвили. Споменава се Моливко, Крокотак и Азбука на мисленето(по-старите теми).

# 411
  • Мнения: X
Здравейте,
Ако парите и локацията не са проблем, в кое училище бихте записали детето си в 1клас?

# 412
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Здравейте,
Ако парите и локацията не са проблем, в кое училище бихте записали детето си в 1клас?

Не мисля, че някой може да отговори на така поставения въпрос.
Изникват поне още няколко:

- детето навсякъде ли е/би било прието?  В почти всички училища има приемен изпит. В някои училища има конкуренция 1:10 и нямат никакво значение парите, а уменията, подготовката и знанията на детето към настоящия момент.

- Мислите ли за преместване след 4ти или 7ми клас, ще кандидатсвате ли за държавна гимназия, или искате осигурено място 1-12ти клас?

- класическо обучение ли търсите, или по-нестандартно/иновативно? Базата до каква степен ви е важна? Езикът английски, или друг? Детето "поема" ли на много учене, или е по-артистично?


След тези отговори може да получите по-конкретни насоки, иначе един ще ви каже Света София, друг- Монтесори, трети- Дойче шуле или Дени Дидро (примерно). Все училища без нищо общо помежду си.

# 413
  • София
  • Мнения: 1 395
Здравейте, познавате ли си училищните бусове? Ежедневно засичаме по няколко на Ролина/Ролита, бели, за които знам, че превозват някое училище. Днес обаче по същия маршрут засякохме син бус, изглеждащ по същия начин, чийто шофьор пушеше. Тъй като всички са със затъмнени прозорци няма как да знам дали този бус също е превозвал ученици или не. Не искам да злословя и както казах, досега само бели ученически съм виждала, а този беше син. Но ако шофьорът на моето дете пуши бих искала да знам, затова исках да споделя тук, ако нечии деца използват син такъв, мога да споделя регистрационен номер на лични.

# 414
  • Мнения: 6 640
Ролита возеше децата от Френския лицей миналата година. Бусовете им са в различни цветове, едва ли ползват само един цвят за дадено училище.

# 415
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Ако е отделен и на отворени прозорци, по-добре да пуши и да е спокоен, отколкото да му е забранено и да е невротизиран. Имам кофти история с шофьор на бус (за ски, не редовен) и съм на нокти. Ако ще да пуши, но да не ми говори на детето при развален бус, че ако вдига шум, ще ги свали на вълците. Реален случай с 4 годишни.

# 416
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Абе Пипи, как ще пуши за да е спокоен? Това е АБС недопустимо.

# 417
  • София
  • Мнения: 10 825
Ролита вози и "Св. София". Ако е бус за техни ученици на таблото отпред на видно място би трябвало да има табелка с номер на маршрута

# 418
  • Мнения: 9 050
Ролита вози и Увекинд, както и много фирми.

# 419
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Абе Пипи, как ще пуши за да е спокоен? Това е АБС недопустимо.

Ми не живея в идеален свят. Не съм пушила през живота си, но не очаквам всички шофьори да са непушачи. А ако са пушачи, да издържат с часове в задръстванията с викащи деца  без да запалят нито една...някак не виждам как ще стане. Около учениците(не бебета) никой никога не следва да пуши ли, на отворени прозорци? Не бих имала драма точно с това аз лично, но явно по-био родителите  мислят иначе.

Друго се чудя. ЕСПА са рекламирали как са спечелили медали дечица в ПУК, явили се на състезания по математика за първи клас. Някои ПУКчета около мен знаят вече частично таблицата за умножение. Каква е идеята на това всичко да става с година напред? И преди съм питала, но не помня, честна дума. В първи клас започват материала за втори, или повтарят този за първи? Ако е прието дете, което не е година напред, а си е точно по стандарта за годините, какво ще го правят?

Общи условия

Активация на акаунт