Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 726
  • 956
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 912
Дора, много...хм... изказване /не искам да кажа какво мисля, за да не ме баннат/. Твоето дете в ЧУ или в ДУ е? Много смело изказване - на ангрО, дет се вика. Такива обобщения, хвърлени в пространството, без конкретика, са меко казано несериозни.

# 106
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ама Дорето няма опит с повече от две ЧУ и доколкото схващам не са читави. Ние затова тук си говорим конкретно и пишем конкретни неща, от които сме или не сме доволни.
И все пак нека да не обвиняваме училището - частно или държавно, за всички наши и на детето ни дефицити.
Аз съм много заинтригувана да чуя малко конкретика за джънка...
Доре?

# 107
  • Мнения: 6 384
Тя Дора вероятно говори от позицията на впечатления на едно, максимум две ЧУ. Но "повечето" да са джънк фуд, едва ли. Всяко си има и отрицателни, и положителни страни. Но и всяко може да се окаже подходящото. Зависи от търсещия. При всички положения е по-добре, поне за мен, от 99% от ДУ-тата с тяхната самоподготовка.

# 108
  • София
  • Мнения: 762
Сигурна съм, че и Финландия не става за Дорето, по някаква причина Simple Smile
Хора, как ви се занимава да отговаряте със сериозни постове на това Simple Smile Simple Smile Ня който му е джънк да не яде, бе, никой не кара някого насила да записва детето си в ЧУ Simple Smile

Това към мен сигурно. Току плесна някой чаршаф на подобен коментар. Joy

Истината обаче е, че ми стана интересно що е то джънк в контекста на образователната услуга, надявам се да се разясни.

# 109
  • Мнения: 60
Тук се повдигна и друг въпрос - за разговори с учители и ръководство. Вие имали ли сте родителски срещи под някаква форма в настоящите епидемични условия? Ако имате забележки в какви срокове точно се разрешават? Някак си това изказване, ако не ви харесва, има и други училища, непрекъснато се споменава, но всички сме наясно, че не може до безкрайност да се мести човек. Това ми звучи повече като отказ от промяна, разбиране ако щете. Доколко наистина се ползва това "изнудване" при разговори с ръководство и учители?

# 110
  • София
  • Мнения: 762
Зависи от повода на оплакването. По моя опит - всякакви специфични казуси, свързани с конкретни проблеми с моите деца, са били разрешавани много бързо и адекватно. Обаче ако забележката ми е към принципни неща, които са възприели - например изисквания към децата, критерии за оценяване и т.н., нямам никаква надежда, че ще направят промените, които очаквам и това е по-скоро положително (представете си как всяка майка поставя изискванията си).

# 111
  • Мнения: 60
Не виждам проблем всяка майка да си поставя изискванията ако й се предоставят аргументирани доводи защо изискването ще бъде или не взето предвид. Все пак ако има масово слабо представяне на училището (дали на нво или други подобни оценявания), може би има общ проблем, а не е до претенциите или амбициите на конкретен родител.

# 112
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз пък съм виждала доста лъскави и скъпи опаковки и в повечето случаи са си заслужавали цената. Е, никой брилянтен недостъпен  лъскав алкохол не може да се мери с ракията в мазето, ама какво да се прави - не може да забраним на хората да си я пият.
 

# 113
  • София
  • Мнения: 375
Не всички деца успяват да влязат в двете топ-училища, в които учат децата на повечето потребители в темата. Моето също не беше от приетите. Затова детето ми също не учи в условията, средата, преподавателите, които бих искала. И аз не одобрявам доста от нещата, които виждам в нашето училище, както и много от родителите. Писали сме писма, преди епидемията и срещи. Почти нищо не се е  променяло. Подчертава се, че на който не му харесва може да се премести. Проблема е, че с всяка изминала година подготовката на дете от такова училище не може да отговори на изискванията за подготовка в по-желани учища, а и свободните места са единици.

# 114
  • София
  • Мнения: 5 426
Родителски срещи сме имали по време на епидемията. Само ние и госпожата, но по Тиймс. Данделион добре е описала, в Иззи е по-същия начин. Няма как да променя оценяване или начин на преподаване, но винаги имаме диалог и ако има резон нещата се случват в рамките на часове. Да се вземе предвид, че сме малко училище и времето все още стига на Доротея да говори, ако беше от мащабите на СС или БШ, едва ли щеше да отговаря толкова бързо.

Дорето, рече, отсече и избяга Grinning

# 115
  • София
  • Мнения: 16 320
Бе, какво сте я захапали Дорето? Тя е фен на домашното обучение и никое училище не може да постигне това, което тя постига, работейки персонално с детето. Освен това има вече 1-2 изкласили деца, та е наясно с нещата.

# 116
  • Мнения: 5 425
Ако всички ДУ са такива, тогава не е ли най добре да преместим в друга държава?
Много правилен въпрос, на който отговорът е положителен.
Досега, мотивацията на родителите да се позадържат в България бяха именно качествените и много по-евтини от тези на запад ЧУ. Както и да доизгледат родителите си и да им позволят да се порадват на внуци, които говорят и роден език.  С ДО и отсъстващото здравеопазване тази мотивация отпада.
И тези хора ще отидат да харчат заплатите си и да плащат данъците си в други държави. Което и е целта.

# 117
  • Мнения: 912
Бе, какво сте я захапали Дорето? Тя е фен на домашното обучение и никое училище не може да постигне това, което тя постига, работейки персонално с детето. Освен това има вече 1-2 изкласили деца, та е наясно с нещата.

Като чета за Дорето се сещам за онази приказка за шефовете, че били като чайките - идват, осират ситуацията и изчезват.... Та и с Дорето така. Дойде, хвърли квото хвърли и замина. Санака, ние няма откъде да знаем тази информация - не е и длъжна да я дава, де. Но така хвърлено във въздуха, високопарно и назидателно изказване, не е добре.

# 118
  • Мнения: 333
Не желая да споделям персонална или доверена на мен информация в този форум, защото с нея може да бъде злоупотребено от участници и от училища, а и не искам да се фокусирам върху определено училище при положение, че повечето имат сходни безнес модели и проблеми.

Някои хора осъзнават, че нещата не са такива, каквито са си ги представяли, но решението е трудно, индивидуално и в този форум няма да го намерят. Радвам се, че толкова потребители си харесват училищата и аз нямам проблем с това. Позволих си да изразя друга гледна точка. Не ми вадете части от контекста, все пак е това е форум и може да сме малко по-крайни, по-малко конкретни и с по-различно мнение, нали?

# 119
  • София
  • Мнения: 7 629
Не всички деца успяват да влязат в двете топ-училища, в които учат децата на повечето потребители в темата. Моето също не беше от приетите. Затова детето ми също не учи в условията, средата, преподавателите, които бих искала. И аз не одобрявам доста от нещата, които виждам в нашето училище, както и много от родителите. Писали сме писма, преди епидемията и срещи. Почти нищо не се е  променяло. Подчертава се, че на който не му харесва може да се премести. Проблема е, че с всяка изминала година подготовката на дете от такова училище не може да отговори на изискванията за подготовка в по-желани учища, а и свободните места са единици.
Моето дете не учи в двете топ-училища, кандидатства навремето в СС, но не беше приета, и слава Богу! Не, защото училището е лошо /имам 3 близки семейства с 4 деца там и много го харесвам/, но моето дете не е за там, няма нужните данни за това училище и добре, че хората в СС имаха правилна преценка, ако по погрешка го бяха приели, щяхме да имаме сериозен проблем после - и училище, и дете, и родители. Понякога амбициите на родителите надвишават възможностите на детето, за съжаление, и от това страдат всички впоследствие.
Детето ми разви потенциала си именно в едно от не топ-училищата - Прогресивно, където има свободата и подкрепата да се движи със собствено темпо и да иска да се доказва постоянно, чак ме плаши амбицията, която има напоследък. Не знам дали това там се получава с всяко дете, с моето се получава. В друг тип училище щеше да е смазано към момента и да мрази ученето и училището.

Общи условия

Активация на акаунт