Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Шестокласници 2021/2022

  • 27 334
  • 572
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 6 202
Да, моето също е само у дома - това предполагам е допълнителен фактор, който разсейва учебния процес.
В този случай нещата са пределно ясни Simple Smile 8 часа комуникират с един екран. По математика се вижда само бялата дъска на която госпожата пише, по английски 20 черни екрана и госпожата, ми как да се съсредоточат тези деца. Когато излизам по-късно за работа виждам , че има нужда да сподели нещо с някой. Какво са правили, какво казала госпожата....и после 8 часа сам като кукувица.
Ясно е ,че им е трудно на тази възраст. Затова и рядко се карам.

# 31
  • София
  • Мнения: 770
Следя в Google classroom какви са заданията, но там активни са 2-3 учители. По важни предмети, като Природа, История, Руски език, БЕЛ учителите пишат рядко - в месеца веднъж.  Все по-трудно ми е да разбера на кой урок са. Нито домашни, нито учат уроците. Следя изкъсо само математиката - там госпожата всеки ден дава домашно и ми е по-лесно.

# 32
  • Варна
  • Мнения: 1 253
Синът ми беше в частно училище до 4 клас целодневно и не е имал проблем, но и нямаше навика да учи и пише домашни вкъщи, защото беше по цял ден там, рядко е носил нещо за уикенда. Тази година в ново училище, нови съученици, съвършено непознати учители... беше леко ошашавен в началото и се налагаше да следя програмата да не забрави домашно или да пропусне нещо. Постепенно си влезе в ритъм и сега за всичко си следи сам, аз само питам от време на време “Написа ли си домашните, научи ли си урока?” Всеки ден извън домашното по математика трябва да решава в тетрадка по 5 задачи по негов избор от сборник и тази тетрадка в края на годината госпожата ще я проверява, понякога за там се скатава, уж ще си навакса през уикенда, ама още е на февруарска дата Simple Smile, отделно ги карат всички правила по Мат също да се пишат, и там пропуска често, извън това си е самостоятелен, но като всеки предпубертет гледа да шмекерува по малко Wink.

Последна редакция: вт, 09 мар 2021, 17:19 от slavena

    # 33
    • Мнения: 530
    Следя заданията в класрум дали се предават, но там основно има по математика, информационни технологии, рисуване, само от време на време по разказвателните някоя домашна да се качи. Нямам много възможност да проверявам дали си върши съвестно всичко (да си пише плановете в тетрадките например или домашната по английски, която не се изисква да се качва някъде, но всеки път си я четат. Но не е търсила от другите сега като ги връщаха за кратко ПО да преписва/попълва планове, а ги бяха проверявали, та явно е имало все пак писано, друг е въпросът какво). Но по математика задължително препитвам доколко е разбрала нещата веднъж седмично, да ми обяснява как се решава някоя задача на мен. Имаше проблем около процентите, който си пролича покрай една от присъствените контролни. Предполагам, че не е било само при моето, че от тогава  вече една седмица обобщават десетични дроби и процент и се надявам вече да е изчистено. По останалите предмети оказвам помощ, ако ми я поискат, но тя си се справя от 2ри клас сама и за тази година за 1-2 "домашни лабораторни" упражнения да съм помагала. Доста е позагубила мотивация покрай ДО, размотава се и протака нещата, та постоянно имаме разправии да ги върши по-стегнато и после да си разполага с времето, а не като се прибера още да има нещо да прави ама... И нещата май се влошиха след като ги върнаха отново дистанционно. Надявам се сега със затопляне на времето да успее да се събере, за да може да прекарва повече време навън. Поне докато са на ДО са само първа смяна, та време може да остава при добра организация.

    # 34
    • София
    • Мнения: 1 890
    Синът ми беше в частно училище до 4 клас целодневно и не е имал проблем, но и нямаше навика да учи и пише домашни вкъщи, защото беше по цял ден там, рядко е носил нещо за уикенда.
    Същата работа - в частното училище изобщо не му се налагаше да си организира сам времето. Целият материал се взимаше в училище, а заради големия хорариум по основните предмети имаше и достатъчно време за упражнения в клас. Сега се налага сериозна самоподготовка и явно не успява да се справи. В началото на учебната година беше много напред с материала, но някъде по пътя е изтървал нещата, без да разбера.

    # 35
    • Мнения: 319
    Имам нужда да си сверя часовника - доколко сте ангажирани с учебния процес на петокласниците? Учите ли с тях, изпитвате ли ги, проверявате ли дали са си написали домашните /или пък дали проверявате самите домашни/? Аз досега не съм правила нищо такова, защото до миналата година детето се справяше чудесно, но сега изведнъж се оказа, че има сериозни пропуски от тазгодишния материал по някои предмети, пропуснати домашни и лошо представяне на контролните. И съответно срив в общия успех.
    Та се чудя в мен ли е грешката, практика ли е родителите да проверяват и изпитват активно? Като го натисна вкъщи нещата определено се подобряват, но в момента, в който оставя нещата в негови ръце, каруцата се катурва.
    За съжаление от тази година се налага да се включвам доста редовно. От една страна, сигурна съм, че така се усвоява много повече материал, но от друга, свиква да разчита и ме чака да се прибера, за да учим заедно, така определено му е по-забавно. Много неприятни са ми контролните по някои предмети. Ядосвам се на подхода и на това, че за шестица се допускат максимум 2 грешки от примерно 20 въпроса. Почти никога не е достатъчен материалът от учебника, дават се страшно много детайли и се губи същината на нещата. В повечето случаи идеята е да се "вържеш" на някоя уловка, а не да покажеш знания. Времето е малко и няма възможност за задълбочаване. Обикновено залагаш на тотото. Ако вземеш да търсиш логика, направо си загубен, зубриш яко, за да се справиш. Момиченцата вероятно минават без помощ, защото са много усърдни, но при момченцата обикновено се налага подбутване. Това са моите наблюдения поне. А и материалът е ужасно много, особено по математика.

    # 36
    • Варна
    • Мнения: 1 253
    Материалът не е сложен, часовете са малко. Сега мога да направя сравнение, дъщеря ми имаше 4 часа математика в 5 клас и тогава започна нейната драма с предмета, наложи се да ходи на уроци, на които да й преподават взетото в час, не ме питайте в 7 клас какъв ад беше... синът ми има 9 часа Мат седмично, има време да не се препуска, да се правят много упражнения, да се обърне внимание на деца, които нещо не са разбрали...разбира се много е важно и кой преподава Simple Smile

    # 37
    • Мнения: 6 581
    Аз без да искам, имам поглед върху това дали качва домашни. Отказва да има смарт телефон и си иска нокиата с копчета, защото ... Прави ѝ кеф, когато ѝ кажат да си снима нещо, тя да си вади тази орехотрошачка. Таблетът ѝ е бъгльо и не харесва как снима.
    Съответно чака мен да се върна от работа, за да си снима нещата и да ги изпрати, а това налага да имам инсталиран МТ и OneNote.
    Не  проверявам. До миналата година искаше баща й да ѝ бъде коректив за домашните от школата по английски, но от тази година въведоха безумно (според мен) помагало, което се попълва на принципът ако не е това, кликни на другото и все ще познаеш.
     За рождения ден обаче ще получи нежелан подарък и с това ще се появят някои екстри, които може и да ме накарат да се правя на стабилен родител.
    Струва ми се, че до ноември имаха много повече домашни. Но мога и да греша, защото сега с тези намалени онлайн часове дългите междучасия се използват доста рационално, за да си разкара нещата и да си освободи време за игра с баба й. Чакаме само да мине безпроблемно заявената ваксина на тази нейна мила баба, защото единствената причина, заради която есента искаше да бъде в ДО за малко е, за да може да се вижда с нея. Дано да мине това нещо безпроблемно и да има ваксини. Ние предстои да направим антителните тестове тази или другата седмица (не че е спешно, и много повече търпение и липса на планове ни се е налагало да прилагаме във времето), въпреки че само баща ѝ се сдоби с някакви мижави симптоми, колкото да се усъмни лекарката ни и да направи една снимка. При нас двете симптоми не се развиха и сигурно ще има овенска драма, че не може да няма антитела и да не се ваксинират децата.

    Последна редакция: ср, 10 мар 2021, 07:59 от рони

    # 38
    • Мнения: 1 049
    Аз или мъжа препитваме почти всяка вечер - най-често аз по история и БЕЛ, той по ЧП. А преди всяко контролно - сериозен преговор. Е следващите три дни всеки ден има контролни..
    Много ми е тегаво, вечер след работа (и училище), но това си го знам от младежа преди госпожицата - 5ти клас е сложен. Много материал, трудно им е на децата и помагам, 6ти клас е преходен (по-малко помощ), 7ми вече оставям на съдбата (в ролята на някой избран курс по бел/мат), то тогава никой не ми обръща внимание вече Simple Smile

    # 39
    • Някъде там...
    • Мнения: 2 983
    До миналата година не ми се е налагало, освен инцидентно, да помогна с нещо. От декември насам, гледам да хвърлям по един поглед какви домашни и уроци имат - качила съм си класрума на едното дете на телефона. Редовно се налага да напомням за домашни, да ги подсещам да седнат да учат. Имаше сериозен спад декември и януари, когато се наложи да ги следя по-изкъсо. Беше много напрегнато в края на 1ви срок - постоянно контролни, изпитвания. Не са свикнали, че уроците трябва да се четат. Едната тръгва да пише домашно без да си е прочела урока например. За контролните при приключване на тема от учебника обяснявах как трябва всичко да се прочете, за да си преговорят. Но ми става все по-трудно да ги накарам да седнат.

    # 40
    • София
    • Мнения: 1 890
    Не са свикнали, че уроците трябва да се четат. Едната тръгва да пише домашно без да си е прочела урока например. За контролните при приключване на тема от учебника обяснявах как трябва всичко да се прочете, за да си преговорят. Но ми става все по-трудно да ги накарам да седнат.
    Точно! Пришка ми излезе на езика да обяснявам, че първо се чете урока от учебника, гледа се урока в уча.се, прави се теста след урока и чак тогава се пише домашното. Той отваря учебника от едната страна, учебната тетрадка от другата и така "пише" домашното. И накрая като го попитам да каже две думи по урока и все едно за първи път го чува този материал.

    # 41
    • Мнения: 3 389
    Да, така са ги учили в началното, че учебната тетрадка е по-важна от учебника и тя се проверява и от нея зависят оценките. И ние минахме през подобна ситуация, но вече се знае, че първо се учи урока, след това учебната тетрадка.
    Сега са възхитени от г-жата по ЧП, заместник, ама дано остане до 7 клас.

    # 42
    • Мнения: 4 964
    Някой разбра ли дали 5 клас се връща в училище? По мое мнение е голяма глупост, ако е така, ама кой ли ме пита....

    # 43
    • Мнения: 6 581
    Някой разбра ли дали 5 клас се връща в училище? По мое мнение е голяма глупост, ако е така, ама кой ли ме пита....
    Във Варна не знам как е било досега, но за там сега мернах, че от първи до пети клас ще останат присъствено. НЕ съм търсила втори източник на тази информация.

    # 44
    • Мнения: 4 964
    рони, нашите бяха по график 2 седмици, от 4.03 са онлайн. Но, гледам, че пише 1-5 клас, затова се чудя.

    Общи условия

    Активация на акаунт