Енгин Акюрек в "Дъщерята на посланика". Нови и стари проекти – Тема 411

  • 41 505
  • 739
  •   1
Отговори
# 705
# 706
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=26849144784731 … ;substory_index=0

Момичета, за сутрешното кафе, ето и 71-и анализ от Навид Шахзад

„Дъщерята на посланика” – Обзор (част 2)
Навид Шахзад

Драматичните и емоционални последици от гледането на сериали и коментирането им в ексклузивни групи се превърнаха в добре познато явление. Разменените съобщения и мнения обаче представят само едната страна на многопластова картина, която се подкрепя от относително неизвестната огромна финансова тежест, известна като производител(и). На другия край на оградата, седейки у дома, може би отпивайки горещо кафе, приемайки телефонно обаждане или дори поставяйки финалните щрихи на специална вечеря; зрителят има неограничен лукс да коментира, директно да отхвърли или да размаже това, което се случва на личния екран, без да се тревожи за вида на разходите, които производителите трябва да направят, или упоритата работа зад кулисите на продукцията. Така че може да се окаже огромен шок за повечето хора, когато подробностите за огромните участващи финанси понякога се разкриват публично, тъй като най-малко 45% от всеки разпределен бюджет се изразходва за кастинг на водещите актьори, които гарантират възвращаемост. Достатъчно е да се каже, че турските сериали са много, много скъпи за производство, но преди да разгледаме реалните числа, нека бързо да разгледаме колко взискателен е работният график за сериалите.

В днешния телевизионен свят сезонът на средния турски сериал обхваща 35-40 епизода всеки за повече от два часа, докато новите епизоди се заснемат шест дни в седмицата, което означава, че екипите работят повече от осемнадесет часа на ден. Изтощителното натоварване понася сериозни жертви, тъй като често компрометира качеството на постпродукцията, като корекция на цветовете, докато сценарият постоянно се „адаптира“, за да увеличи падащите рейтинги - осигуряване на спасителния пояс на сериала, който зависи от приходите от реклама, да възстанови инвестицията и евентуално да реализира печалба. „Дъщерята на посланика” не отговаря на сезонните очаквания, тъй като Covid-19 преобрази света и трябваше да приключи първия си сезон след 17 епизода. Ремонтиран няколко месеца по-късно през 2020 г., сериалът завършва с 52 епизода през май 2021 г. Изпълнявайки над 120 минути национално телевизионно време - без реклами, в момента сериалът е разделен на по-къси 40-60 минутни сегменти за международна консумация, като всеки дублиран епизод струва милиони долари.

Изследванията разкриват, че видът на финансовите инвестиции, необходими за излъчването на турски дизи в международните пазарни бюджети за производство на кабелни и стрийминг драми от висок клас, е между 5 и 7 милиона долара на час, докато половин час с еднокамерно излъчване и кабел струва от 1,5 милион долара до над 3 милиона долара! Въз основа на тази графика, всеки епизод на „Дъщерята на посланика” струва над 10-14 милиона долара в т.ч. за жилища, транспортни добавки и т.н., водят до това, че разходите спираловидно скачат до небето, оправдавайки политиката за прерязване на гърлото и изключването на неефективни сериали с ужасяваща бруталност по тв каналите.

Когато „Дъщерята на посланика” започна да се излъчва през 2019 г., никой не знаеше, че Covid-19 ще се превърне в глобална заплаха, но за съжаление, това не беше единствената болест, която удари”Дъщерята на посланика”. Въпреки че присъствието и международната популярност на Енгин Акюрек и Неслихан Атагюл благоприятстваха продажбите в 75 страни, напускането на Неслихан след 35 епизода съвпадна с признаването на екипа оригинални сценаристи за изтощение, тъй като сериалът минаваше през различни периферни проблеми, които обслужваха само за да се намали въздействието на историята на централните герои, т.е. Наре и Санджар. Представени с това, което в ретроспекция изглежда свършен факт, продуцентите и каналът се оказаха между чука и наковалнята. Докато съкратена или изрязана кратка версия със сигурност би спестила пари в страната; това би рискувало значително да застраши международните продажби, които продължават да генерират огромни доходи, защото и преждевременното спиране също би навредило, и създало трудности на  работните екипи, породени от дивия пожар, разпространен от смъртоносния вирус.

В отговор на кризата беше измислена дръзка, но едновременно похвална стратегия и безпрецедентното предизвикателство беше преодоляно чрез професионализма на актьори като Енгин Акюрек, които се съгласиха да продължат напред с квантова промяна в оригиналната сюжетна линия, изискваща от него да се преоткрие като персонажа, наречен Санджар Ефе. Продуцентите бръкнаха по-дълбоко в джобовете си и добавиха актьори от калибъра на Туба Бююкюстюн, след като на борда се качи носителка на награди писателката Ейлем Джанполат и нейният нов екип от автори. Стратегията им разчиташе до голяма степен на международната репутация на Енгин Акюрек и Туба Бююкюстюн, която вече беше тествана с предишните им сериали. Към днешна дата „Мръсни пари и любов” превъзхожда дори предишния блокбъстър на Турция „Великолепният век“ чрез продажбата си в повече от 142 държави по света и продължава да води като популярен и много търсен сериал по частни и държавни канали. Дуетът сценаристи Ейлем Джанполат и Сема Ергенекон създаде незабравимите персонажи на Йомер Демир и Елиф Денизер, които продължават да разпалват въображението на зрителите дори след изтичането на седем години и се очакваше магията да бъде пресъздадена отново. От стартирането на „La Hija del Embajador” / ”Дъщерята на посланика” през февруари 63 милиона испанци в САЩ вече са развълнувани, което прави Univision водещият мрежов оператор в САЩ номер 1, който се справя по-добре от стабилни такива като ABC, CBC, NBC, Telemundo и всички кабелни мрежи в делничните дни в 22:00 ч. С толкова високи залози производителите биха могли само да разработят нова стратегия и да продължат с нов обрат в историята на Санджар. Смелият експеримент също така допълнително подчертава любопитната аномалия, която съществува в Турция между вътрешните рейтинги и международното одобрение на нейните сериали. Докато рейтингът в социалните мрежи скочи до небето с добавянето на Бююкюстюн; Акюрек беше похвален за своя професионализъм и лоялност към проекта, заедно с подкрепата на ансамбъла, който избра да остане, докато корабът "Дъщерята на посланика" бъде изведен на брега, преди най-накрая да хвърли котва в сините води край Мугла, вътрешните рейтинги на сериала продължиха да регистрират низходяща тенденция. Това не означава, че сериалът не е оценен от критичната публика у дома, тъй като „Дъщерята на посланика” спечели големи награди на престижния международен филмов фестивал в Измир, който се проведе онлайн, поради covid 19. Събирайки гласове от над 150 държави, сериалът събра наградата за най-добър сериал, най-добър актьор (Енгин Акюрек), най-добра актриса (Неслихан Атагюл), най-добра поддържаща актриса (Тюлин Яскан), най-добър поддържащ актьор (Ураз Кайгилароолу) и най-добър детски актьор (Берен Генчалп). Огромният резултат от отвореното гласуване помогна за репутацията на „Дъщерята на посланика” като сериал, който не бива да се пропуска!

И все пак, от всички награди, тази, дадена на Тюлин Яскан в ролята на коварната съпруга на Санджар Ефе, Менекеше, остава съмнителна, тъй като нейната едноизмерна интерпретация на персонаж без изкупителни черти едва ли е спечелена награда. Перфектната улика за игра на Менекше се криеше в чудесно вълнуващите реплики на Санджар, които той изрече, когато се върна от Черна гора, само за да разбере, че булката му е напуснала дома му. „Аз не знам Лейля или Меджнун, но познавам себе си - каза Санджар, стоящ на прага на Менекше, - ако можеш да ме накараш да забравя, ще забравя", като всеки, който има поне капка театрални способности, перфектната рецепта за завладяването на сърцето му. Тюлин не успя да разбере деликатния нюанс на линиите и никога не ги използва в своя полза. Със съпруг, влюбен в друга жена, Менекше беше видяна да преминава само през механиката на това, което всяка отдадена жена би направила, а именно да отиде да вземе кърпа, да окачи дрехи или да се преструва, че защитава, любимия си съпруг. Честно казано, неуспехът да развие характера й трябва да бъде споделен с Кабакушак, който никога не е давал на Менекше пространство да развие отношения със съпруга си, освен да следва инструкциите на нейната високопоставена автократична свекърва. Игра на жертвата, въвлечена в грозна някогашна романтика и разчитане на склонността на Санджар към справедливост; липсата на невинност на Менекше (освен доказаната й девственост) намалява представянето на Тюлин до един стереотип опортюнист за копаене на злато, който не е нито похвален, нито изключителен по някакъв начин. Разбира се, сценарият не помогна нито с новите си обрати на отравяния, отвличания и съмишленост с враговете на съпруга си - да не говорим, нелепата бременност с възглавници, която всъщност остава смешна. Човек чувства, че Елван, изиграна от Хивда Зизан Алп, въпреки отчетливо досадния писклив глас със сигурност е била по-добър претендент за наградата, а не настоящият титуляр.

Освен спорните въпроси, много по-важен е фактът, че „Дъщерята на посланика”, започнал като легендарна любовна история, смело оспорващ стереотипа „герой“; напълно загуби пътя си, тъй като прекалено ентусиазираните сценаристки сякаш се увлякоха на вълна от феминизъм и забравиха за какво всъщност става дума в историята. Конкурирайки се с пословичните десет заповеди на Библията, историята отвори огромната кутия на Пандора с въпроси, вариращи от огромни социално-културни обобщения като традиция срещу модерност, матриархат срещу патриархат, зло срещу добро до проблеми пред които са изправени отделни герои като предателство, мъжка мъжественост, липса на образование, сексуално насилие, овластяване на жените, безразсъдна женска амбиция, снобизъм, корупция, бедност, алчност и морална отпуснатост, за да назовем само някои от многото проблеми, които сценарият започна да развива като вторични сюжети. Докато повечето сериали се заиграват с главен и допълнителен сюжет, „Дъщерята на посланика” започва да се пързаля по тънък лед с изобилието си от сюжети, които служат само за да отклонят самата легенда. От повече от половин дузина от изследваните, единствената, която е допринесла нещо за основния сюжет, е двойката Гедиз / Наре, която се превърна в предателство с огромни размери, ускоряващо смъртта на дългогодишно приятелство между Eфe и по-младия Ъшъклъ. Що се отнася до останалото, колкото по-малко казано, толкова по-добре, например, ухажването на Акън към Зехра под псевдоним нямаше никакъв драматичен смисъл, тъй като той вече беше прикрил следите си относно изнасилването на Наре и Санджар го смяташе за напълно невинен. В ухажването на Зехра Акън не само се изложи ненужно, но и покани Санджар да го преследва като ангел за отмъщение. По същия начин, проблемите с мъжествеността на Яхя, безплодието на Eлван, напълно използвано от Халисе и довело до нелепи крайности с приемането на дете от друг мъж и представянето  му като от Яхя, Кахраман Боз и неговото безкрайно търсене на отмъщение, връзката на Менекше с някой толкова зъл като самата нея, тоест внезапно откритата полусестра на Акън, психопатката Сахра, която без колебание прерязва гърлото на човек, квантова промяна в Гедиз, тъй като той издава своя приятел, брат и в крайна сметка себе си, Неждет и неговите приятели, сестри Дуду и Гюлсие и тяхната неомъжена леля Ейшем, която Халисе примами в план да се омъжи за влюбения Каврук - всички те изглеждаха идеи, използвани за ненужно „разкриване на плътта“, които можеха да бъдат наистина велика история за тези много аспекти на любовта. Това не означава, че не е трябвало да се въвежда никакъв друг интересен елемент, забраняващ уравнението на Санджар / Наре, а само за да се отбележи, че твърде много символи и твърде много допирателни разреждат основната тема до точката, че времето за използване на основните герои често се намалява до минимум в много епизоди. Ето защо новият екип от сценаристи беше принуден да свързва двата края, като "убива" хора или ги изпраща на дълги затворнически срокове, за да свърже двата края.

Добре приет е фактът, че кухнята е сърцето на всяко заведение, но честотата и продължителността на сцените около кухненската маса в конака Ефе, например, често са били преувеличени в ущърб на самия основен разказ. Различните тангенциални разкази, отделени, по-неприятен от всичко друго е начинът, по който е изобразена главната героиня, наречена Наре. Обмислете фактите: Наре идва в брачното легло, без да казва на Санджар, че е била изнасилена и по-късно прикрива факта, че той има дете на осем години. Яростният й гняв от това, което тя възприема като жестокост и отхвърляне, й пречи да даде на бащата да знае за детето. Възможно е, ако не беше пробождането с Акън; никога не би казала на Санджар за детето му. След това Мелек е подложена на продължителен, ожесточен спор между баща, майка и дядо за попечителство, преместена от един дом в друг, оставена за дълго време с Елван, Мюге или Каврук, докато Наре се занимава със собствен бизнес за създаване на живот за себе си. Въпреки че приемаме, че любовта на Наре към Мелек няма граници, нито някога поставяме под съмнение факта, че тя желае най-доброто за детето си, но използването на дете, за да накаже мъжа, който ви е наранил, е първият показател за дълбоко вкоренени емоционални проблеми. В това отношение Наре е дълбоко обезпокоен, психологически нездрав персонаж, чието емоционално здраве допълнително се отслабва от последиците от падането. Увреждането на паметта й, което започва с интересна бележка, както се вижда от записите в дневника й, за съжаление бързо се изчерпва и никога не се споменава след завръщането на Санджар от швейцарския медицински център, където се среща с Изабел. По същия начин склонността на Наре да задушава детето си с целувки или да я учи да играе на „игри“, включващи измама и потайност, като същевременно строго забранява всякакви признаци за присъствие на баща в домакинството, не е свързано с майчинството. Наре никога не е имала стабилна домашна среда, тя е представена като несъзнателно преживяваща собствения си опит с дете, ясно показваща, че дъщерята на посланика е много нестабилен персонаж, който два пъти се е опитвал да се самоубие и определено не е най-добрият кандидат за ролята на майка на осемгодишно дете.

Освен това, въпреки факта, че персонажът Наре прави голям драматичен ефект, тя не е нито най-добрият модел за подражание за детето си, нито токсичната връзка любов-омраза с мъжа, когото все още обича, но отказва да му прости, не предвещава добро за здравословна бъдеща връзка. В този смисъл персонажът на Наре е негативен, тъй като нейната потресаваща емоционална травма създава впечатлението, че цялата първа половина на историята е по-скоро тъмна, нещастна, депресивна психологическа драма, отколкото любовната история, каквато е трябвало да бъде. Това, че ситуацията е необратима, въпреки многобройните превъзходни усилия на Санджар да изкупи еднократната си грешка, служи само като доказателство, че жанрът фино е променил курса от романтика към психологически трилър и напускането на Наре е единственият логичен изход от бъркотията, в която сценаристките се озоваха. Прошката, състраданието, нежността са крайъгълните камъни на зрялата личност, дори когато приемането, вината и изкуплението са необходими за поддържането на човешкото оцеляване. Историята до епизод 35 не обещава нито надежда, нито прошка, нито милост, поради което се саморазрушава като ода на страданието без спасение. Този мрачен, отчаян възглед за живота, представен от сценаристките, е не само философски и морално редуциращ, но също така е показателен за това, което може да се разглежда като подсъзнателна враждебност към мъжа - независимо дали той е добър или лош.

Трябва само да проучим мъжките персонажи, за да разберем, че подземните предразсъдъци са много реални. Жените са постоянно в милостта на силни мъже като Акън, посланикът, Кахраман Боз, както и глупостта на мъже като Яхя; докато безсилни мъже като Локи, Неждет и прекалено верният Недим получават своите справедливи награди. От друга страна, единственият мъж, който се опитва да се откупи, т.е. Санджар не е възнаграден за усилията си, тъй като Гедиз преминава от най-добрия приятел в най-лошия съперник. Жените, от друга страна, създават завидна комедия, когато поемат компании, управлявани преди от мъже (вкарвайки ги в земята!), се обединяват по повечето въпроси и се подкрепят недвусмислено, както в случая с Елван. Наре не само й предлага дом, но и създава благоприятна среда, в която Зехра и Мюге могат да се докажат като независими личности. Но ограничавайки толкова много мъдрост и състрадание до собствения си пол, никога не го разширявайки до бащата на детето си, неспособна да се излекува след всички претенции, които направи; решението на Наре да изостави детето си, както и любимия, е не само дълбоко разочароващо, но и оставя впечатлението, че самите сценаристки са предали персонажа, който са създали, защото не са знаели просто какво да правят с нея! Отпътуването на Наре и безпристрастната, почти клинична бележка, която тя оставя на Санджар, разрушават голяма част от съчувствието, което зрителят внимателно натрупва в повествователната хронология, особено тъй като противоречи на всичко, което персонажът олицетворява. С такова срамно сбогуване персонажът на Наре претърпя огромни щети, тъй като нейната устойчивост, борбеност и смелост пред несгодите бяха най-привлекателните й черти, в резултат на това неволното съчувствие на зрителя се измести към Санджар. Историята на Санкар-Наре претърпя колосален неуспех, тъй като се взриви сама, като унищожи легенда, която е била в основата за целия разказ. За щастие или може би заради него изчезването много добре се вписа в реалното напускане на Неслихан от сериала, но остави опетнено, куцо оправдание за това, което би могло да бъде могъща история за безсмъртна любов.

# 707
  • Мнения: 2 428


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=26849144784731 … ;substory_index=0

Момичета, за сутрешното кафе, ето и 71-и анализ от Навид Шахзад

„Дъщерята на посланика” – Обзор (част 2)
Навид Шахзад

Драматичните и емоционални последици от гледането на сериали и коментирането им в ексклузивни групи се превърнаха в добре познато явление. Разменените съобщения и мнения обаче представят само едната страна на многопластова картина, която се подкрепя от относително неизвестната огромна финансова тежест, известна като производител(и). На другия край на оградата, седейки у дома, може би отпивайки горещо кафе, приемайки телефонно обаждане или дори поставяйки финалните щрихи на специална вечеря; зрителят има неограничен лукс да коментира, директно да отхвърли или да размаже това, което се случва на личния екран, без да се тревожи за вида на разходите, които производителите трябва да направят, или упоритата работа зад кулисите на продукцията. Така че може да се окаже огромен шок за повечето хора, когато подробностите за огромните участващи финанси понякога се разкриват публично, тъй като най-малко 45% от всеки разпределен бюджет се изразходва за кастинг на водещите актьори, които гарантират възвращаемост. Достатъчно е да се каже, че турските сериали са много, много скъпи за производство, но преди да разгледаме реалните числа, нека бързо да разгледаме колко взискателен е работният график за сериалите.

В днешния телевизионен свят сезонът на средния турски сериал обхваща 35-40 епизода всеки за повече от два часа, докато новите епизоди се заснемат шест дни в седмицата, което означава, че екипите работят повече от осемнадесет часа на ден. Изтощителното натоварване понася сериозни жертви, тъй като често компрометира качеството на постпродукцията, като корекция на цветовете, докато сценарият постоянно се „адаптира“, за да увеличи падащите рейтинги - осигуряване на спасителния пояс на сериала, който зависи от приходите от реклама, да възстанови инвестицията и евентуално да реализира печалба. „Дъщерята на посланика” не отговаря на сезонните очаквания, тъй като Covid-19 преобрази света и трябваше да приключи първия си сезон след 17 епизода. Ремонтиран няколко месеца по-късно през 2020 г., сериалът завършва с 52 епизода през май 2021 г. Изпълнявайки над 120 минути национално телевизионно време - без реклами, в момента сериалът е разделен на по-къси 40-60 минутни сегменти за международна консумация, като всеки дублиран епизод струва милиони долари.

Изследванията разкриват, че видът на финансовите инвестиции, необходими за излъчването на турски дизи в международните пазарни бюджети за производство на кабелни и стрийминг драми от висок клас, е между 5 и 7 милиона долара на час, докато половин час с еднокамерно излъчване и кабел струва от 1,5 милион долара до над 3 милиона долара! Въз основа на тази графика, всеки епизод на „Дъщерята на посланика” струва над 10-14 милиона долара в т.ч. за жилища, транспортни добавки и т.н., водят до това, че разходите спираловидно скачат до небето, оправдавайки политиката за прерязване на гърлото и изключването на неефективни сериали с ужасяваща бруталност по тв каналите.

Когато „Дъщерята на посланика” започна да се излъчва през 2019 г., никой не знаеше, че Covid-19 ще се превърне в глобална заплаха, но за съжаление, това не беше единствената болест, която удари”Дъщерята на посланика”. Въпреки че присъствието и международната популярност на Енгин Акюрек и Неслихан Атагюл благоприятстваха продажбите в 75 страни, напускането на Неслихан след 35 епизода съвпадна с признаването на екипа оригинални сценаристи за изтощение, тъй като сериалът минаваше през различни периферни проблеми, които обслужваха само за да се намали въздействието на историята на централните герои, т.е. Наре и Санджар. Представени с това, което в ретроспекция изглежда свършен факт, продуцентите и каналът се оказаха между чука и наковалнята. Докато съкратена или изрязана кратка версия със сигурност би спестила пари в страната; това би рискувало значително да застраши международните продажби, които продължават да генерират огромни доходи, защото и преждевременното спиране също би навредило, и създало трудности на  работните екипи, породени от дивия пожар, разпространен от смъртоносния вирус.

В отговор на кризата беше измислена дръзка, но едновременно похвална стратегия и безпрецедентното предизвикателство беше преодоляно чрез професионализма на актьори като Енгин Акюрек, които се съгласиха да продължат напред с квантова промяна в оригиналната сюжетна линия, изискваща от него да се преоткрие като персонажа, наречен Санджар Ефе. Продуцентите бръкнаха по-дълбоко в джобовете си и добавиха актьори от калибъра на Туба Бююкюстюн, след като на борда се качи носителка на награди писателката Ейлем Джанполат и нейният нов екип от автори. Стратегията им разчиташе до голяма степен на международната репутация на Енгин Акюрек и Туба Бююкюстюн, която вече беше тествана с предишните им сериали. Към днешна дата „Мръсни пари и любов” превъзхожда дори предишния блокбъстър на Турция „Великолепният век“ чрез продажбата си в повече от 142 държави по света и продължава да води като популярен и много търсен сериал по частни и държавни канали. Дуетът сценаристи Ейлем Джанполат и Сема Ергенекон създаде незабравимите персонажи на Йомер Демир и Елиф Денизер, които продължават да разпалват въображението на зрителите дори след изтичането на седем години и се очакваше магията да бъде пресъздадена отново. От стартирането на „La Hija del Embajador” / ”Дъщерята на посланика” през февруари 63 милиона испанци в САЩ вече са развълнувани, което прави Univision водещият мрежов оператор в САЩ номер 1, който се справя по-добре от стабилни такива като ABC, CBC, NBC, Telemundo и всички кабелни мрежи в делничните дни в 22:00 ч. С толкова високи залози производителите биха могли само да разработят нова стратегия и да продължат с нов обрат в историята на Санджар. Смелият експеримент също така допълнително подчертава любопитната аномалия, която съществува в Турция между вътрешните рейтинги и международното одобрение на нейните сериали. Докато рейтингът в социалните мрежи скочи до небето с добавянето на Бююкюстюн; Акюрек беше похвален за своя професионализъм и лоялност към проекта, заедно с подкрепата на ансамбъла, който избра да остане, докато корабът "Дъщерята на посланика" бъде изведен на брега, преди най-накрая да хвърли котва в сините води край Мугла, вътрешните рейтинги на сериала продължиха да регистрират низходяща тенденция. Това не означава, че сериалът не е оценен от критичната публика у дома, тъй като „Дъщерята на посланика” спечели големи награди на престижния международен филмов фестивал в Измир, който се проведе онлайн, поради covid 19. Събирайки гласове от над 150 държави, сериалът събра наградата за най-добър сериал, най-добър актьор (Енгин Акюрек), най-добра актриса (Неслихан Атагюл), най-добра поддържаща актриса (Тюлин Яскан), най-добър поддържащ актьор (Ураз Кайгилароолу) и най-добър детски актьор (Берен Генчалп). Огромният резултат от отвореното гласуване помогна за репутацията на „Дъщерята на посланика” като сериал, който не бива да се пропуска!

И все пак, от всички награди, тази, дадена на Тюлин Яскан в ролята на коварната съпруга на Санджар Ефе, Менекеше, остава съмнителна, тъй като нейната едноизмерна интерпретация на персонаж без изкупителни черти едва ли е спечелена награда. Перфектната улика за игра на Менекше се криеше в чудесно вълнуващите реплики на Санджар, които той изрече, когато се върна от Черна гора, само за да разбере, че булката му е напуснала дома му. „Аз не знам Лейля или Меджнун, но познавам себе си - каза Санджар, стоящ на прага на Менекше, - ако можеш да ме накараш да забравя, ще забравя", като всеки, който има поне капка театрални способности, перфектната рецепта за завладяването на сърцето му. Тюлин не успя да разбере деликатния нюанс на линиите и никога не ги използва в своя полза. Със съпруг, влюбен в друга жена, Менекше беше видяна да преминава само през механиката на това, което всяка отдадена жена би направила, а именно да отиде да вземе кърпа, да окачи дрехи или да се преструва, че защитава, любимия си съпруг. Честно казано, неуспехът да развие характера й трябва да бъде споделен с Кабакушак, който никога не е давал на Менекше пространство да развие отношения със съпруга си, освен да следва инструкциите на нейната високопоставена автократична свекърва. Игра на жертвата, въвлечена в грозна някогашна романтика и разчитане на склонността на Санджар към справедливост; липсата на невинност на Менекше (освен доказаната й девственост) намалява представянето на Тюлин до един стереотип опортюнист за копаене на злато, който не е нито похвален, нито изключителен по някакъв начин. Разбира се, сценарият не помогна нито с новите си обрати на отравяния, отвличания и съмишленост с враговете на съпруга си - да не говорим, нелепата бременност с възглавници, която всъщност остава смешна. Човек чувства, че Елван, изиграна от Хивда Зизан Алп, въпреки отчетливо досадния писклив глас със сигурност е била по-добър претендент за наградата, а не настоящият титуляр.

Освен спорните въпроси, много по-важен е фактът, че „Дъщерята на посланика”, започнал като легендарна любовна история, смело оспорващ стереотипа „герой“; напълно загуби пътя си, тъй като прекалено ентусиазираните сценаристки сякаш се увлякоха на вълна от феминизъм и забравиха за какво всъщност става дума в историята. Конкурирайки се с пословичните десет заповеди на Библията, историята отвори огромната кутия на Пандора с въпроси, вариращи от огромни социално-културни обобщения като традиция срещу модерност, матриархат срещу патриархат, зло срещу добро до проблеми пред които са изправени отделни герои като предателство, мъжка мъжественост, липса на образование, сексуално насилие, овластяване на жените, безразсъдна женска амбиция, снобизъм, корупция, бедност, алчност и морална отпуснатост, за да назовем само някои от многото проблеми, които сценарият започна да развива като вторични сюжети. Докато повечето сериали се заиграват с главен и допълнителен сюжет, „Дъщерята на посланика” започва да се пързаля по тънък лед с изобилието си от сюжети, които служат само за да отклонят самата легенда. От повече от половин дузина от изследваните, единствената, която е допринесла нещо за основния сюжет, е двойката Гедиз / Наре, която се превърна в предателство с огромни размери, ускоряващо смъртта на дългогодишно приятелство между Eфe и по-младия Ъшъклъ. Що се отнася до останалото, колкото по-малко казано, толкова по-добре, например, ухажването на Акън към Зехра под псевдоним нямаше никакъв драматичен смисъл, тъй като той вече беше прикрил следите си относно изнасилването на Наре и Санджар го смяташе за напълно невинен. В ухажването на Зехра Акън не само се изложи ненужно, но и покани Санджар да го преследва като ангел за отмъщение. По същия начин, проблемите с мъжествеността на Яхя, безплодието на Eлван, напълно използвано от Халисе и довело до нелепи крайности с приемането на дете от друг мъж и представянето  му като от Яхя, Кахраман Боз и неговото безкрайно търсене на отмъщение, връзката на Менекше с някой толкова зъл като самата нея, тоест внезапно откритата полусестра на Акън, психопатката Сахра, която без колебание прерязва гърлото на човек, квантова промяна в Гедиз, тъй като той издава своя приятел, брат и в крайна сметка себе си, Неждет и неговите приятели, сестри Дуду и Гюлсие и тяхната неомъжена леля Ейшем, която Халисе примами в план да се омъжи за влюбения Каврук - всички те изглеждаха идеи, използвани за ненужно „разкриване на плътта“, които можеха да бъдат наистина велика история за тези много аспекти на любовта. Това не означава, че не е трябвало да се въвежда никакъв друг интересен елемент, забраняващ уравнението на Санджар / Наре, а само за да се отбележи, че твърде много символи и твърде много допирателни разреждат основната тема до точката, че времето за използване на основните герои често се намалява до минимум в много епизоди. Ето защо новият екип от сценаристи беше принуден да свързва двата края, като "убива" хора или ги изпраща на дълги затворнически срокове, за да свърже двата края.

Добре приет е фактът, че кухнята е сърцето на всяко заведение, но честотата и продължителността на сцените около кухненската маса в конака Ефе, например, често са били преувеличени в ущърб на самия основен разказ. Различните тангенциални разкази, отделени, по-неприятен от всичко друго е начинът, по който е изобразена главната героиня, наречена Наре. Обмислете фактите: Наре идва в брачното легло, без да казва на Санджар, че е била изнасилена и по-късно прикрива факта, че той има дете на осем години. Яростният й гняв от това, което тя възприема като жестокост и отхвърляне, й пречи да даде на бащата да знае за детето. Възможно е, ако не беше пробождането с Акън; никога не би казала на Санджар за детето му. След това Мелек е подложена на продължителен, ожесточен спор между баща, майка и дядо за попечителство, преместена от един дом в друг, оставена за дълго време с Елван, Мюге или Каврук, докато Наре се занимава със собствен бизнес за създаване на живот за себе си. Въпреки че приемаме, че любовта на Наре към Мелек няма граници, нито някога поставяме под съмнение факта, че тя желае най-доброто за детето си, но използването на дете, за да накаже мъжа, който ви е наранил, е първият показател за дълбоко вкоренени емоционални проблеми. В това отношение Наре е дълбоко обезпокоен, психологически нездрав персонаж, чието емоционално здраве допълнително се отслабва от последиците от падането. Увреждането на паметта й, което започва с интересна бележка, както се вижда от записите в дневника й, за съжаление бързо се изчерпва и никога не се споменава след завръщането на Санджар от швейцарския медицински център, където се среща с Изабел. По същия начин склонността на Наре да задушава детето си с целувки или да я учи да играе на „игри“, включващи измама и потайност, като същевременно строго забранява всякакви признаци за присъствие на баща в домакинството, не е свързано с майчинството. Наре никога не е имала стабилна домашна среда, тя е представена като несъзнателно преживяваща собствения си опит с дете, ясно показваща, че дъщерята на посланика е много нестабилен персонаж, който два пъти се е опитвал да се самоубие и определено не е най-добрият кандидат за ролята на майка на осемгодишно дете.

Освен това, въпреки факта, че персонажът Наре прави голям драматичен ефект, тя не е нито най-добрият модел за подражание за детето си, нито токсичната връзка любов-омраза с мъжа, когото все още обича, но отказва да му прости, не предвещава добро за здравословна бъдеща връзка. В този смисъл персонажът на Наре е негативен, тъй като нейната потресаваща емоционална травма създава впечатлението, че цялата първа половина на историята е по-скоро тъмна, нещастна, депресивна психологическа драма, отколкото любовната история, каквато е трябвало да бъде. Това, че ситуацията е необратима, въпреки многобройните превъзходни усилия на Санджар да изкупи еднократната си грешка, служи само като доказателство, че жанрът фино е променил курса от романтика към психологически трилър и напускането на Наре е единственият логичен изход от бъркотията, в която сценаристките се озоваха. Прошката, състраданието, нежността са крайъгълните камъни на зрялата личност, дори когато приемането, вината и изкуплението са необходими за поддържането на човешкото оцеляване. Историята до епизод 35 не обещава нито надежда, нито прошка, нито милост, поради което се саморазрушава като ода на страданието без спасение. Този мрачен, отчаян възглед за живота, представен от сценаристките, е не само философски и морално редуциращ, но също така е показателен за това, което може да се разглежда като подсъзнателна враждебност към мъжа - независимо дали той е добър или лош.

Трябва само да проучим мъжките персонажи, за да разберем, че подземните предразсъдъци са много реални. Жените са постоянно в милостта на силни мъже като Акън, посланикът, Кахраман Боз, както и глупостта на мъже като Яхя; докато безсилни мъже като Локи, Неждет и прекалено верният Недим получават своите справедливи награди. От друга страна, единственият мъж, който се опитва да се откупи, т.е. Санджар не е възнаграден за усилията си, тъй като Гедиз преминава от най-добрия приятел в най-лошия съперник. Жените, от друга страна, създават завидна комедия, когато поемат компании, управлявани преди от мъже (вкарвайки ги в земята!), се обединяват по повечето въпроси и се подкрепят недвусмислено, както в случая с Елван. Наре не само й предлага дом, но и създава благоприятна среда, в която Зехра и Мюге могат да се докажат като независими личности. Но ограничавайки толкова много мъдрост и състрадание до собствения си пол, никога не го разширявайки до бащата на детето си, неспособна да се излекува след всички претенции, които направи; решението на Наре да изостави детето си, както и любимия, е не само дълбоко разочароващо, но и оставя впечатлението, че самите сценаристки са предали персонажа, който са създали, защото не са знаели просто какво да правят с нея! Отпътуването на Наре и безпристрастната, почти клинична бележка, която тя оставя на Санджар, разрушават голяма част от съчувствието, което зрителят внимателно натрупва в повествователната хронология, особено тъй като противоречи на всичко, което персонажът олицетворява. С такова срамно сбогуване персонажът на Наре претърпя огромни щети, тъй като нейната устойчивост, борбеност и смелост пред несгодите бяха най-привлекателните й черти, в резултат на това неволното съчувствие на зрителя се измести към Санджар. Историята на Санкар-Наре претърпя колосален неуспех, тъй като се взриви сама, като унищожи легенда, която е била в основата за целия разказ. За щастие или може би заради него изчезването много добре се вписа в реалното напускане на Неслихан от сериала, но остави опетнено, куцо оправдание за това, което би могло да бъде могъща история за безсмъртна любов.

Добро утро момичета!Благодаря за анализа,захващам го след малко.Хубав ден и днес в 12:30,дано нещо схвана от Енгиновата среща,ако ли не ,ще слушам гласа му.Усмивки Heartpulse

# 708
  • Мнения: 10 798
Добро утро!

  Благодаря за преведения анализ!

 "Историята до епизод 35 не обещава нито надежда, нито прошка, нито милост, поради което се саморазрушава като ода на страданието без спасение. "
  По-точно от това, не може да се каже. Затова и Неслихан избяга, без много да му мисли за другите сто човека, които в условията на Ковид имат силно ограничени шансове за работа. Защото Енгин също можеше да дезертира и и имаше желязно оправдание - партньорката си замина, никой копче не може да му каже, а и не е останал на тоя сериал, достатъчно успешна кариера и репутация , нямаше да остане гладен, и определено щеше да си спести тези безсънни нощи, нерви и напрежение.
  Разбира се, не умаловажавам и финансовия аспект на продуценти и там, който се занимава с продажбите. Никой не би искал да хвърля пари на вятъра, колкото и много да има, даже които имат много са още по- внимателни, затова и имат много 😜

Хубав ден, момичета 💜

# 709
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050


Добро утро от Умут, Санджар и мен.
Любими персонажи.
Успешен петък, в 12:30, който може да гледа. Ще подам линк по-късно.



Испаноговорящите американци снощи са гледали 19 еп. или част от него.

# 710
  • Мнения: 20 905
Добро утро,



https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=26849144784731 … ;substory_index=0

Момичета, за сутрешното кафе, ето и 71-и анализ от Навид Шахзад

„Дъщерята на посланика” – Обзор (част 2)
Навид Шахзад

Скрит текст:
Драматичните и емоционални последици от гледането на сериали и коментирането им в ексклузивни групи се превърнаха в добре познато явление. Разменените съобщения и мнения обаче представят само едната страна на многопластова картина, която се подкрепя от относително неизвестната огромна финансова тежест, известна като производител(и). На другия край на оградата, седейки у дома, може би отпивайки горещо кафе, приемайки телефонно обаждане или дори поставяйки финалните щрихи на специална вечеря; зрителят има неограничен лукс да коментира, директно да отхвърли или да размаже това, което се случва на личния екран, без да се тревожи за вида на разходите, които производителите трябва да направят, или упоритата работа зад кулисите на продукцията. Така че може да се окаже огромен шок за повечето хора, когато подробностите за огромните участващи финанси понякога се разкриват публично, тъй като най-малко 45% от всеки разпределен бюджет се изразходва за кастинг на водещите актьори, които гарантират възвращаемост. Достатъчно е да се каже, че турските сериали са много, много скъпи за производство, но преди да разгледаме реалните числа, нека бързо да разгледаме колко взискателен е работният график за сериалите.

В днешния телевизионен свят сезонът на средния турски сериал обхваща 35-40 епизода всеки за повече от два часа, докато новите епизоди се заснемат шест дни в седмицата, което означава, че екипите работят повече от осемнадесет часа на ден. Изтощителното натоварване понася сериозни жертви, тъй като често компрометира качеството на постпродукцията, като корекция на цветовете, докато сценарият постоянно се „адаптира“, за да увеличи падащите рейтинги - осигуряване на спасителния пояс на сериала, който зависи от приходите от реклама, да възстанови инвестицията и евентуално да реализира печалба. „Дъщерята на посланика” не отговаря на сезонните очаквания, тъй като Covid-19 преобрази света и трябваше да приключи първия си сезон след 17 епизода. Ремонтиран няколко месеца по-късно през 2020 г., сериалът завършва с 52 епизода през май 2021 г. Изпълнявайки над 120 минути национално телевизионно време - без реклами, в момента сериалът е разделен на по-къси 40-60 минутни сегменти за международна консумация, като всеки дублиран епизод струва милиони долари.

Изследванията разкриват, че видът на финансовите инвестиции, необходими за излъчването на турски дизи в международните пазарни бюджети за производство на кабелни и стрийминг драми от висок клас, е между 5 и 7 милиона долара на час, докато половин час с еднокамерно излъчване и кабел струва от 1,5 милион долара до над 3 милиона долара! Въз основа на тази графика, всеки епизод на „Дъщерята на посланика” струва над 10-14 милиона долара в т.ч. за жилища, транспортни добавки и т.н., водят до това, че разходите спираловидно скачат до небето, оправдавайки политиката за прерязване на гърлото и изключването на неефективни сериали с ужасяваща бруталност по тв каналите.

Когато „Дъщерята на посланика” започна да се излъчва през 2019 г., никой не знаеше, че Covid-19 ще се превърне в глобална заплаха, но за съжаление, това не беше единствената болест, която удари”Дъщерята на посланика”. Въпреки че присъствието и международната популярност на Енгин Акюрек и Неслихан Атагюл благоприятстваха продажбите в 75 страни, напускането на Неслихан след 35 епизода съвпадна с признаването на екипа оригинални сценаристи за изтощение, тъй като сериалът минаваше през различни периферни проблеми, които обслужваха само за да се намали въздействието на историята на централните герои, т.е. Наре и Санджар. Представени с това, което в ретроспекция изглежда свършен факт, продуцентите и каналът се оказаха между чука и наковалнята. Докато съкратена или изрязана кратка версия със сигурност би спестила пари в страната; това би рискувало значително да застраши международните продажби, които продължават да генерират огромни доходи, защото и преждевременното спиране също би навредило, и създало трудности на  работните екипи, породени от дивия пожар, разпространен от смъртоносния вирус.

В отговор на кризата беше измислена дръзка, но едновременно похвална стратегия и безпрецедентното предизвикателство беше преодоляно чрез професионализма на актьори като Енгин Акюрек, които се съгласиха да продължат напред с квантова промяна в оригиналната сюжетна линия, изискваща от него да се преоткрие като персонажа, наречен Санджар Ефе. Продуцентите бръкнаха по-дълбоко в джобовете си и добавиха актьори от калибъра на Туба Бююкюстюн, след като на борда се качи носителка на награди писателката Ейлем Джанполат и нейният нов екип от автори. Стратегията им разчиташе до голяма степен на международната репутация на Енгин Акюрек и Туба Бююкюстюн, която вече беше тествана с предишните им сериали. Към днешна дата „Мръсни пари и любов” превъзхожда дори предишния блокбъстър на Турция „Великолепният век“ чрез продажбата си в повече от 142 държави по света и продължава да води като популярен и много търсен сериал по частни и държавни канали. Дуетът сценаристи Ейлем Джанполат и Сема Ергенекон създаде незабравимите персонажи на Йомер Демир и Елиф Денизер, които продължават да разпалват въображението на зрителите дори след изтичането на седем години и се очакваше магията да бъде пресъздадена отново. От стартирането на „La Hija del Embajador” / ”Дъщерята на посланика” през февруари 63 милиона испанци в САЩ вече са развълнувани, което прави Univision водещият мрежов оператор в САЩ номер 1, който се справя по-добре от стабилни такива като ABC, CBC, NBC, Telemundo и всички кабелни мрежи в делничните дни в 22:00 ч. С толкова високи залози производителите биха могли само да разработят нова стратегия и да продължат с нов обрат в историята на Санджар. Смелият експеримент също така допълнително подчертава любопитната аномалия, която съществува в Турция между вътрешните рейтинги и международното одобрение на нейните сериали. Докато рейтингът в социалните мрежи скочи до небето с добавянето на Бююкюстюн; Акюрек беше похвален за своя професионализъм и лоялност към проекта, заедно с подкрепата на ансамбъла, който избра да остане, докато корабът "Дъщерята на посланика" бъде изведен на брега, преди най-накрая да хвърли котва в сините води край Мугла, вътрешните рейтинги на сериала продължиха да регистрират низходяща тенденция. Това не означава, че сериалът не е оценен от критичната публика у дома, тъй като „Дъщерята на посланика” спечели големи награди на престижния международен филмов фестивал в Измир, който се проведе онлайн, поради covid 19. Събирайки гласове от над 150 държави, сериалът събра наградата за най-добър сериал, най-добър актьор (Енгин Акюрек), най-добра актриса (Неслихан Атагюл), най-добра поддържаща актриса (Тюлин Яскан), най-добър поддържащ актьор (Ураз Кайгилароолу) и най-добър детски актьор (Берен Генчалп). Огромният резултат от отвореното гласуване помогна за репутацията на „Дъщерята на посланика” като сериал, който не бива да се пропуска!

И все пак, от всички награди, тази, дадена на Тюлин Яскан в ролята на коварната съпруга на Санджар Ефе, Менекеше, остава съмнителна, тъй като нейната едноизмерна интерпретация на персонаж без изкупителни черти едва ли е спечелена награда. Перфектната улика за игра на Менекше се криеше в чудесно вълнуващите реплики на Санджар, които той изрече, когато се върна от Черна гора, само за да разбере, че булката му е напуснала дома му. „Аз не знам Лейля или Меджнун, но познавам себе си - каза Санджар, стоящ на прага на Менекше, - ако можеш да ме накараш да забравя, ще забравя", като всеки, който има поне капка театрални способности, перфектната рецепта за завладяването на сърцето му. Тюлин не успя да разбере деликатния нюанс на линиите и никога не ги използва в своя полза. Със съпруг, влюбен в друга жена, Менекше беше видяна да преминава само през механиката на това, което всяка отдадена жена би направила, а именно да отиде да вземе кърпа, да окачи дрехи или да се преструва, че защитава, любимия си съпруг. Честно казано, неуспехът да развие характера й трябва да бъде споделен с Кабакушак, който никога не е давал на Менекше пространство да развие отношения със съпруга си, освен да следва инструкциите на нейната високопоставена автократична свекърва. Игра на жертвата, въвлечена в грозна някогашна романтика и разчитане на склонността на Санджар към справедливост; липсата на невинност на Менекше (освен доказаната й девственост) намалява представянето на Тюлин до един стереотип опортюнист за копаене на злато, който не е нито похвален, нито изключителен по някакъв начин. Разбира се, сценарият не помогна нито с новите си обрати на отравяния, отвличания и съмишленост с враговете на съпруга си - да не говорим, нелепата бременност с възглавници, която всъщност остава смешна. Човек чувства, че Елван, изиграна от Хивда Зизан Алп, въпреки отчетливо досадния писклив глас със сигурност е била по-добър претендент за наградата, а не настоящият титуляр.

Освен спорните въпроси, много по-важен е фактът, че „Дъщерята на посланика”, започнал като легендарна любовна история, смело оспорващ стереотипа „герой“; напълно загуби пътя си, тъй като прекалено ентусиазираните сценаристки сякаш се увлякоха на вълна от феминизъм и забравиха за какво всъщност става дума в историята. Конкурирайки се с пословичните десет заповеди на Библията, историята отвори огромната кутия на Пандора с въпроси, вариращи от огромни социално-културни обобщения като традиция срещу модерност, матриархат срещу патриархат, зло срещу добро до проблеми пред които са изправени отделни герои като предателство, мъжка мъжественост, липса на образование, сексуално насилие, овластяване на жените, безразсъдна женска амбиция, снобизъм, корупция, бедност, алчност и морална отпуснатост, за да назовем само някои от многото проблеми, които сценарият започна да развива като вторични сюжети. Докато повечето сериали се заиграват с главен и допълнителен сюжет, „Дъщерята на посланика” започва да се пързаля по тънък лед с изобилието си от сюжети, които служат само за да отклонят самата легенда. От повече от половин дузина от изследваните, единствената, която е допринесла нещо за основния сюжет, е двойката Гедиз / Наре, която се превърна в предателство с огромни размери, ускоряващо смъртта на дългогодишно приятелство между Eфe и по-младия Ъшъклъ. Що се отнася до останалото, колкото по-малко казано, толкова по-добре, например, ухажването на Акън към Зехра под псевдоним нямаше никакъв драматичен смисъл, тъй като той вече беше прикрил следите си относно изнасилването на Наре и Санджар го смяташе за напълно невинен. В ухажването на Зехра Акън не само се изложи ненужно, но и покани Санджар да го преследва като ангел за отмъщение. По същия начин, проблемите с мъжествеността на Яхя, безплодието на Eлван, напълно използвано от Халисе и довело до нелепи крайности с приемането на дете от друг мъж и представянето  му като от Яхя, Кахраман Боз и неговото безкрайно търсене на отмъщение, връзката на Менекше с някой толкова зъл като самата нея, тоест внезапно откритата полусестра на Акън, психопатката Сахра, която без колебание прерязва гърлото на човек, квантова промяна в Гедиз, тъй като той издава своя приятел, брат и в крайна сметка себе си, Неждет и неговите приятели, сестри Дуду и Гюлсие и тяхната неомъжена леля Ейшем, която Халисе примами в план да се омъжи за влюбения Каврук - всички те изглеждаха идеи, използвани за ненужно „разкриване на плътта“, които можеха да бъдат наистина велика история за тези много аспекти на любовта. Това не означава, че не е трябвало да се въвежда никакъв друг интересен елемент, забраняващ уравнението на Санджар / Наре, а само за да се отбележи, че твърде много символи и твърде много допирателни разреждат основната тема до точката, че времето за използване на основните герои често се намалява до минимум в много епизоди. Ето защо новият екип от сценаристи беше принуден да свързва двата края, като "убива" хора или ги изпраща на дълги затворнически срокове, за да свърже двата края.

Добре приет е фактът, че кухнята е сърцето на всяко заведение, но честотата и продължителността на сцените около кухненската маса в конака Ефе, например, често са били преувеличени в ущърб на самия основен разказ. Различните тангенциални разкази, отделени, по-неприятен от всичко друго е начинът, по който е изобразена главната героиня, наречена Наре. Обмислете фактите: Наре идва в брачното легло, без да казва на Санджар, че е била изнасилена и по-късно прикрива факта, че той има дете на осем години. Яростният й гняв от това, което тя възприема като жестокост и отхвърляне, й пречи да даде на бащата да знае за детето. Възможно е, ако не беше пробождането с Акън; никога не би казала на Санджар за детето му. След това Мелек е подложена на продължителен, ожесточен спор между баща, майка и дядо за попечителство, преместена от един дом в друг, оставена за дълго време с Елван, Мюге или Каврук, докато Наре се занимава със собствен бизнес за създаване на живот за себе си. Въпреки че приемаме, че любовта на Наре към Мелек няма граници, нито някога поставяме под съмнение факта, че тя желае най-доброто за детето си, но използването на дете, за да накаже мъжа, който ви е наранил, е първият показател за дълбоко вкоренени емоционални проблеми. В това отношение Наре е дълбоко обезпокоен, психологически нездрав персонаж, чието емоционално здраве допълнително се отслабва от последиците от падането. Увреждането на паметта й, което започва с интересна бележка, както се вижда от записите в дневника й, за съжаление бързо се изчерпва и никога не се споменава след завръщането на Санджар от швейцарския медицински център, където се среща с Изабел. По същия начин склонността на Наре да задушава детето си с целувки или да я учи да играе на „игри“, включващи измама и потайност, като същевременно строго забранява всякакви признаци за присъствие на баща в домакинството, не е свързано с майчинството. Наре никога не е имала стабилна домашна среда, тя е представена като несъзнателно преживяваща собствения си опит с дете, ясно показваща, че дъщерята на посланика е много нестабилен персонаж, който два пъти се е опитвал да се самоубие и определено не е най-добрият кандидат за ролята на майка на осемгодишно дете.

Освен това, въпреки факта, че персонажът Наре прави голям драматичен ефект, тя не е нито най-добрият модел за подражание за детето си, нито токсичната връзка любов-омраза с мъжа, когото все още обича, но отказва да му прости, не предвещава добро за здравословна бъдеща връзка. В този смисъл персонажът на Наре е негативен, тъй като нейната потресаваща емоционална травма създава впечатлението, че цялата първа половина на историята е по-скоро тъмна, нещастна, депресивна психологическа драма, отколкото любовната история, каквато е трябвало да бъде. Това, че ситуацията е необратима, въпреки многобройните превъзходни усилия на Санджар да изкупи еднократната си грешка, служи само като доказателство, че жанрът фино е променил курса от романтика към психологически трилър и напускането на Наре е единственият логичен изход от бъркотията, в която сценаристките се озоваха. Прошката, състраданието, нежността са крайъгълните камъни на зрялата личност, дори когато приемането, вината и изкуплението са необходими за поддържането на човешкото оцеляване. Историята до епизод 35 не обещава нито надежда, нито прошка, нито милост, поради което се саморазрушава като ода на страданието без спасение. Този мрачен, отчаян възглед за живота, представен от сценаристките, е не само философски и морално редуциращ, но също така е показателен за това, което може да се разглежда като подсъзнателна враждебност към мъжа - независимо дали той е добър или лош.

Трябва само да проучим мъжките персонажи, за да разберем, че подземните предразсъдъци са много реални. Жените са постоянно в милостта на силни мъже като Акън, посланикът, Кахраман Боз, както и глупостта на мъже като Яхя; докато безсилни мъже като Локи, Неждет и прекалено верният Недим получават своите справедливи награди. От друга страна, единственият мъж, който се опитва да се откупи, т.е. Санджар не е възнаграден за усилията си, тъй като Гедиз преминава от най-добрия приятел в най-лошия съперник. Жените, от друга страна, създават завидна комедия, когато поемат компании, управлявани преди от мъже (вкарвайки ги в земята!), се обединяват по повечето въпроси и се подкрепят недвусмислено, както в случая с Елван. Наре не само й предлага дом, но и създава благоприятна среда, в която Зехра и Мюге могат да се докажат като независими личности. Но ограничавайки толкова много мъдрост и състрадание до собствения си пол, никога не го разширявайки до бащата на детето си, неспособна да се излекува след всички претенции, които направи; решението на Наре да изостави детето си, както и любимия, е не само дълбоко разочароващо, но и оставя впечатлението, че самите сценаристки са предали персонажа, който са създали, защото не са знаели просто какво да правят с нея! Отпътуването на Наре и безпристрастната, почти клинична бележка, която тя оставя на Санджар, разрушават голяма част от съчувствието, което зрителят внимателно натрупва в повествователната хронология, особено тъй като противоречи на всичко, което персонажът олицетворява. С такова срамно сбогуване персонажът на Наре претърпя огромни щети, тъй като нейната устойчивост, борбеност и смелост пред несгодите бяха най-привлекателните й черти, в резултат на това неволното съчувствие на зрителя се измести към Санджар. Историята на Санкар-Наре претърпя колосален неуспех, тъй като се взриви сама, като унищожи легенда, която е била в основата за целия разказ. За щастие или може би заради него изчезването много добре се вписа в реалното напускане на Неслихан от сериала, но остави опетнено, куцо оправдание за това, което би могло да бъде могъща история за безсмъртна любов.
[/i][/b]
Flowers Bouquet
Трудно ми е да се връщам към историята на Наре.Според мен, решаваща роля изигра, напускането на комичния актьор, вече знаем защо.Наре трябваше да се омъжи за грешния човек, както Санджар за Менекше.Птичката го направи, но......Неслихан подкрепи приятеля си.....Жалко и за двамата.Поне аз, останах с такова чувство.
Затова, за мен си остават, Санджар и Мави, защото видяхме победата на любовта.Hug



Момичета, Hug

Здрав и спокоен ден.

# 711
  • Мнения: 24 719


Добро утро момичета Two Hearts
Хубав и успешен ден!

Благодаря за превода на Навид!
Толкова точно обяснение за развитието на сериала и обстоятелствата за това - това е специалността ѝ, знае и ги разбира тези неща!

# 712
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050


Да, Навид е ерудирана жена. Слагам инстаграма й, който желае да го разгледа:
https://www.instagram.com/navid.shahzad/?hl=bg
Оценила е Енгин, впечатлена е от актьорската му игра и има издадена книга за него.

Актьор - режисьор - писател - педагог, академик, призната в страната си и в чужбина.
В САЩ е професор по драматични изкуства в университета „Beaconhouse University“, където създава първата катедра по театър, филм и телевизия и т.н.... Има доста информация за нея в нет пространството.

# 713
  • Варна
  • Мнения: 1 721
Привет Smile
Благодаря предварително за удоволствието да прочета новия анализ на Шахзад, чудесно написани и много аргументирани анализи, какво да кажа друго Yellow Heart

А, Енгин как да зареже по никое време нещо за което е хвърлил толкова труд и вложил сърце, не става Yellow Heart
Парите мисля в случая са на заден план, не че не са от значение, но професионализма е на преден план Relaxed



Хубав ден Wink

# 714
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050


Да се заредим с чаша кафе и в 12:30 пред мониторите.
Предполагам, ще качат самостоятелно видеото, така ще има възможност и за превод.

Ето линка: https://www.youtube.com/watch?v=XkF99-AicIA

# 715
  • Мнения: 24 719


Благодаря за линка!

# 716
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050


Готови са, но Енгин липсва.
Дали ще се появи онлайн, ще видим...
Зад прозореца.... ли е... или на масата, но не ни го показват...




Ето го. Онлайн участва.
Малеее, колко му е пораснала косата и брадата.
Супер е.




И Йозлем Дурак е там. На снимките на рекламата.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 12:56 от mariana51

# 717
  • Мнения: 24 719


Г-жа Дурак плътно до Енгин при заснемането на рекламата. Всъщност тя винаги е била с него - знаем го отдавна.

# 718
  • Пловдив
  • Мнения: 36 050




Чакаме да качат някъде видеото от предаването.

# 719
  • Мнения: 10 798
Косата добре, ама за брадата съм 🤐 🙂

Общи условия

Активация на акаунт