Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 679
  • 854
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 62 595
"Сред равни" е израз, който означава не буквално равенство от типа всички хора са равни, а в смисъла, че има група хора, които са със сходни характеристики по някакви критерии, както и самата група може да определи свои вътрешни критерии за това кой може да бъде член на групата, т.е. да им е равен. Това отвъд някакви обективни характеристики, примерно блондинка сред брюнетки - те пак са равни, но блондинката няма да се чувства съвсем сред равни, а брюнетките ще й го покажат по някакъв начин и блондинката или ще трябва да напусне групата, или да се боядиса, за да съответства. Има един или повече категориални признаци, които може да са обективни, може и субективни, договорени в групата.

# 241
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
В библейски смисъл "всички хора са равни" означава "равни пред Бога и пред греха".

Много философско стана.

# 242
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Е Анди, аз не разбрах дали трябва да сме толерантни към агресията и агресора, независимо дали е със СОП

# 243
  • София
  • Мнения: 62 595
Не, не трябва да сме толерантни. Затова писах, че в организации като детски заведения и училища нещата основно зависят от учителите, непедагогическия персонал и от ръководството. Първо е цялостният климат, който се създава като почва да вирее или да не вирее агресията както между децата, така и по вертикала в двете посоки деца-персонал, ръководство плюс родители. В допълнение каква е реакцията на конкретен акт на агресия - дали персоналът може да го идентифицира и какво ще прави или няма да прави нататък. Късогледството е много разпространено като реплики "е, какво толкова" или "а ти какво направи, за да те ударят/скъсат домашното/залеят раницата/обидят". Мога да напиша предълъг списък с такива ключови реплики и поведения.

Няма нищо философско, а е съвсем реално. Не мога да понасям агресията между деца и веднага се намесвам, без значение как точно е проявена агресията - физически или вербално. Физически не е само да се бутнат, а да се саботира друго дете, примерно скъсана тетрадка, чупене на играчка, подвикване, демонстративно игнориране, дори топене пред значимия възрастен - учител или родител.

# 244
  • София
  • Мнения: 762
Въртяхме, въртяхме, но в крайна сметка всички сме съгласни, че не е двулично да не се изтърпява агресията в училище, независимо с какви състояния е (не)свързана.

# 245
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Да, само не знам защо СОП се свързва непременно с проява на агресия.

# 246
  • София
  • Мнения: 62 595
Двулично писах, че е отношението към децата със СОП. Деца със СОП е различно от агресивни деца. Едно дете може да е с някакви проблеми, но да се държи съвсем дружелюбно. Обикновено то става обект на агресия от групата, защото е различно от останалите, примерно го усещат, че е по-наивно и веднага го нападат. Или детето се върти на чина, но учителката се дразни от това и волно или неволно настройва децата. Може и детето да се отличава с много повече знания или някакви други характеристики и това да дразни останалите, а ревността е страшен мотиватор. Нещата могат да са както един е агресиван към всички, така може и всички да са агресивни към един. И всякакви други конфигурации. Но персоналът трябва ги знае тези неща и да ги държи под контрол, да се сигнализира на родителите и да се работи по въпроса. Но тогава се засягат всички емоционални аспекти у възрастните, защото всеки изпада в някаква своя роля къде на защита, къде на агресия.

# 247
  • София
  • Мнения: 762
Отношението към децата със СОП е в различна степен на двуличието. Официолно всички са ок, обаче кой знае защо цитират само деца със сензорни или физически проблеми. В общи линии е хубаво да се бием в гърдите колко сме толерантни към наличието на деца със СОП, но на практика сме толерантни само при условие, че детето не нарушава общата картина.

Струва ми се, че от тук тръгна дискусията за двуличието. Не съм сигурна какво означава детето да нарушава общата картина, по някакъв начин всяко дете я "нарушава", защото е различно от останалите по куп критерии. Не виждам проблем. Проблем виждам само ако дете (независимо дали със СОП или не, но нали уточнихме, че при достатъчно широко тълкуване всички сме със СОП) застрашава сигурността и правата на останалите. Проблемът за мен не се изчерпва с агресията. Ако учителите не успеят да овладеят динамиката в класната стая, може едно дете да съсипе образователния процес за целия клас. Мога да давам и примери, но съвсем ще разводним.

# 248
  • София
  • Мнения: 62 595
Да нарушава общата картина е точно това, което писах - не съответства. А дали не съответства като блондинка, дали по материални критерии (знаем го този сблъсък на материалното като символ на статус), семейни, образователни и всякакви, които или са спуснати официално, или са негласно договорени между членовете на групата/класа.

# 249
  • София
  • Мнения: 5 426
Що не се върнем към хубавите постове за почивки? Simple Smile

# 250
  • Мнения: 17 280
Що не се върнем към хубавите постове за почивки? Simple Smile
Айде, кажи сега, къде си планирала почивки?

# 251
  • София
  • Мнения: 5 426
Ааа Гърция, чакам си 2рата доза и дим да ме няма. Няколко дълги СПА уикенда, наскоро преоткрихме Сапарева Баня и Котвата. Мисля и Хисаря с новия Акваклуб да видим.

# 252
  • Мнения: 154
Рейни, къде нощувате в Сепарева баня? Басейните на Котвата топли ли са?

# 253
  • Мнения: 17 280
За Сепарева баня препоръчвам ресторант Гейзера (точно до гейзера се намира).

# 254
  • Мнения: 2 321
Ние отиваме 15 човека в Барселона в началото на август, трябва да организирам 3 вечери в хубави ресторанти за групата, заровила съм се в сайтове, менюта…някой ако нещо има да похвали ще съм благодарна.

Общи условия

Активация на акаунт