Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 732
  • 854
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 5 425
Аз лично говорех за разликата в културите и как в следствие на това именит учител може да не се разгърне, за разлика от свои колеги, които да допринасят изключително много.
Не знам как пак опряхме до мерене кой е най-по-най. Резултатите са важни, но се мерят спрямо поставените цели. А тези цели се отличават много съществено както се вижда.

# 466
  • София
  • Мнения: 62 595
Политика на фирмата и личностни особености. Училищата не са по-различни от всяка друга компания в това отношение. Има и лансиране, има и пренебрегване, има всичко.

# 467
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Е как Ежко Wink
Та ние все си го мерим, етно особеност Simple Smile

# 468
  • Мнения: 851
.... Споменах. Липсата на състезателни нагласи сред масата от колежаните (вкл. много от тези с изявени способности). ...
А какви всъщност са целите на средното образование?
Според мен да даде широка подготовка по всички изучавани предмети така, че ученикът да „намери” този, който му носи най-голямо удовлетворение и страст, че да поиска да свърже живота си с него Grinning, да го научи да разпределя правилно времето си , да отстоява и да обосновава позициите си и да е добър в това, което избере за бъдещото си развитие.
А учениците нямат представа колко са добри, докато не се сравнят по единни критерии – национални състезания, олимпиади, проектни разработки, научни конкурси и др., които залагат на конкуренция на идеи, знания и интелект. Там всъщност разбират реално къде се намират спрямо децата с подобен интерес. Иначе може да мислиш, че си добър, но като видиш пред себе си в списъка с резултатите редица други имена и набързо се приземяваш.

Последна редакция: ср, 23 юни 2021, 08:57 от B.L.A.Z.E

# 469
  • софия
  • Мнения: 5 148
Добро утро Simple Smile
сега на свежа глава - абе, банда!? вчера се чудих чудих....И сега не ми излиза от главата....какво толкова казах?!
И как точно каквото съм казала се свързва с мерене на училища!? На конкретни такива?!
Имам апел:
Плийз, Бите, Моля, опитвайте се да излизате (поне отреме на време) от собствената си коруба (и едните и другите)  и да допускате, че е възможно човек да говори ин дженерал и да не влага никакви конкретни сравнения на училища, имена, системи и т.н.
Щото аз вчера така отговорих, а в резултат се оказа (задкулисно), че съм била защитавала колежа.
Ама имайте мяра бе дами и господа! не всичко е колеж на тоя свят! Или пък там каквото ви е в главите....
Толкова по-приятно ще е да си лафим тука...

Хайде, хубав, приятен и спорен ден от мен!
Днес при нас е празник! Довечера ще черпя!

# 470
  • София
  • Мнения: 62 595
Не всички искат да се явяват по състезания. Явно въпросното училище има друга политика, не е важно ходенето по състезания. Впрочем състезанията в гимназиален курс не са чак толкова много и не са чак толкова популярни, колкото при малките. Примерно, моите деца в гимназията пак ходеха на олимпиади, но като цяло ходеха за идеята, по традиция, а не защото се мереха с някого. В гимназията младежите вече започват да си избистрят някакви неща за себе си и състезанията не са им толкова важни, колкото просто да ходят на училище и да си гледат личния живот. Имат толкова много неща, които са им интересни в разгара на пубертета, опитват различни дейности, искат да са в група, търсят себе си. Дреме им за състезания! Състезанията и това мерене е по-често по-важно за родителите и за ръководствата на някои училища, отколкото на самите младежи. Ние навремето се явявахме на всички олимпиади и разни ТНТМ-та, тук част от хората знаят за какво става въпрос, по задължение, а не защото много ни се занимаваше. Сега същият почин съществува, въпрос на фирмена политика, което пък лично на мен не ми харесва, защото това е все за имиджа на училището и обслужва интересите на ръководството, а не толкова на младежите.

# 471
  • Мнения: 851
... Впрочем състезанията в гимназиален курс не са чак толкова много .... Състезанията и това мерене е по-често по-важно за родителите и за ръководствата на някои училища, отколкото на самите младежи ....
Личи си, че хал хабер си нямаш Joy

# 472
  • София
  • Мнения: 62 595
От кое си нямам хабер? В гимназията вече младежите имат някаква представа за себе си какво искат и със сигурност какво не искат. Някои ходят на състезания, но те по някакъв начин са свързани с материята. А родителите винаги се мерят по постиженията на децата си и има състезателни родители, които много държат децата им да ходят по състезания.  Това не се променя и децата следват този модел, особено ако са впрегнати в него още от началните класове.  В един момент не ги питат дали искат, те просто го правят, очаква се от тях да го правят, а ако не искат да го правят се започва натиск от възрастните около тях.

# 473
  • София
  • Мнения: 1 939
Ако за някои се явявали по задължение едно време, аз пък много харесвах състезанията и участвах с голямо желание. Става въпрос за годините '85-'88. Още си спомням например състезанията по математическа лингвистика, хотелите в Пловдив, където отсядахме, подготовката в СУ, макар, че бяхме гимназисти.
И сега има много състезания и поле за изява на гимназисти като гледам. Стига да искат.

# 474
  • София
  • Мнения: 62 595
Може да харесваш точно това, но ако те карат задължително да се явиш на всички, защото "така трябва" и това ти е обвързано негласно с оценката, тогава щеш-нещеш си масовка, колкото да ти вземат неделята. Имах едно нещо, с което ми беше супер интересно да се занимавам и да участвам в състезания, при това доста добре се получаваше, но ни задължаваха и с други ходения. На останалите точно масовка - изкарвах приличен резултат, на втория кръг естествено не беше кой знае какво представянето, но пълнеха статистиката.

# 475
  • София
  • Мнения: 5 467
Силните ученици /топ ниво/ са много наясно с възможностте си. Не се налага да ходят на състезания, за да се приземят, нито да се премерят. Ходят с надеждата да се класират.  Да, до един момент и сравняването им е идеята, но още в 7-8 клас, когато задачите стават по-сложни, начините им за решаване са повече от един и не непременно описани в маркинг схемата, дават се непосилни за решаване за предвиденото време задачи с идеята за отсяване, и т.н.,  състезателите вече са се ориентирали в ситуацията. Нещо повече - ходят на подготовки, конроли, виждат нивото., вкл. и своето. Има и социални мрежи - там също се обсъждат задачи и можеш да сравниш ти дали и за кой похват си се сетил и другите какви решения предлагат.  Конктерно за математиката имам предвид, в други области нямам поглед.

Последна редакция: ср, 23 юни 2021, 10:46 от Prizma

# 476
  • Мнения: 5 425
Аз много харесвам мисълта, че когато почнеш да се състезаваш, вече си загубил.

# 477
  • София
  • Мнения: 62 595
Младежите вече имат изразени интереси. Поставеният мюзикъл от хора на гимназията е важен за тези, които пеят. Те отиват на съответното събитие с други млади хора. Трябва да ходят и на олимпиада по математика ли?

# 478
  • Мнения: 20 036
А може ли в АК децата да нямат толкова време за допълнителни дейности в сравнение с другите гимназии?
Как успяват да учат до 15.30 и след това да пишат и домашни? Май не ми е много въпросът за тук.

# 479
  • Мнения: 851
Аз много харесвам мисълта, че когато почнеш да се състезаваш, вече си загубил.
Grinning
Аз пък много харесвам мисълта на Гарт Щайн:
Да изгубиш състезание не е позор. Позор е да не участваш в състезание от страх да не го изгубиш.

Общи условия

Активация на акаунт