Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 645
  • 854
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 7 675
Ако сте подредили обмислено желанията, е важно едно единствено класиране и то е второто.
Има едни хора, които се трогват от постановката "първо желание на първо класиране", ама това всъщност нищо не значи. Пътища много. 😊

# 661
  • София
  • Мнения: 16 320
Разбира се, че ще пробва щом това желае повече. Нищо не се губи от второ класиране.

# 662
  • София
  • Мнения: 7 632
Проблемът е, че не ги е подредила добре - сложила е 2 АЕГ, ФЕГ и 133. А сега внезапно реши, че не иска френски език. И я е страх да не влезе във Фег - което хич не е невероятно. Затова си чуди дали да не остане в 133 на първо класиране. Аз предпочитам да пробва, 3 Т. Ми изглеждат постижими, но няма да я бутам насила, ще стана аз виновна после.

# 663
  • София
  • Мнения: 7 378
Олив, според мен може да ползваш коз да участва във второ класиране, като поговорите и й кажеш, че този профил математика в 133-то няма да й допадне просто.

Тинки, мисля, че синът ти се е справил блестящо. 92 т. по математика означава отлична училищна подготовка и голям потенциал на детето. Ако беше в СМГ в периода 5-7 клас, с тяхната желязна подготовка, или ако ти беше хванала собственоръчно точилката, както ти самата се изрази, щеше гарантирано да има над 96-97 т. по математика.  Няма място за укор и равносметка тук. Да, има кандидати от СС, които само с вътрешна мотивация изкарват 100 т., но животът иска разнообразие.

# 664
  • София
  • Мнения: 7 632
Аш, да, точно това ще направя - Санака вчера пусна линк с детайли какво включва мат профил - изправиха ми се косите. Тя определено е дете с хуманитарна нагласа, мат й се получава, когато полага много усилия, сега изкара 89 т. на изпита /повече от БЕЛ/, но беше здраво решаване на задачи, не е нейното, а и изпита беше лесен, дори според нея. Яд ме е, че не проверих преди това добре информацията за тази паралелка, подведох се, че е с АЕ интензивно и реших, че мат са сложили само за цвят, а като й обърнах внимание, че това не е езиков, а мат профил, тя безгрижно заяви - е, аз съм добра по мат. Какво прави едно нарочно улеснено НВО...Joy
Ще поговоря с нея. И друг въпрос ми възникна относно тези профили, но ще го преместя в говорилника и/или 7-класната, че тук много се разми темата.

# 665
  • София
  • Мнения: 62 595
Има и нещо друго - когато един човек има алтернатива се поотпуска и несъзнателно за себе си решава какво му е важно и колко му е важно. В повечето случаи много добре знаем още от малки какво точно искаме към определен момент. После може да си сменим мнението, когато получим или не получим исканото, но към момента на събитието сме наясно, макар да не го осъзнаваме.

# 666
  • София
  • Мнения: 7 378
И аз помолих мод да премести цялата дискусия в Говорилника, че стана много интересно, а не е за тук. Къде е този линк на мат профила?

Лелеее, 89 т. по мат не стигат за 1 АЕГ. Мале, шса гръмна Dizzy Face

Едит: тенкю, Мод Hug!

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 07:25 от Аш

# 667
  • София
  • Мнения: 7 632
А, добре че се премести темата. Аш, не за 1 АЕГ не стигат, за 2 АЕГ не стигат дори /за момичета обаче, за момчета е по-нисък бала/. Но тя има 83 т. по БЕЛ /ходих да й гледам работата там, нещо се беше издънила на Череши-те, в 3 времена беше го направила/.
За 2 АЕГ й тряба 447 за най-нискобаловата, а тя има 444. Съвсем постижимо на 2 класиране, но се уплаши от френския и си иска английския. Но ще й покажа какво се учи в мат профил, както Санака написа - брррр! Ето тук може да видиш:
https://www.mon.bg/bg/100598
Да си копирам въпроса от 7-класната тема, сигурно и там ще отговорят, но според мен е важен за всички ни и ще е полезно и тук да се знае отговора:
Изникна ми един въпрос с тези профили - ако детето влезе в ЕГ, хайде да вземем например 2 АЕГ с един профил, може ли до 10 или в 10 клас да го промени /доколкото разбирам, сегашните 10-класници са избирали тази година профила си за 11 и 12 клас/, или сега по тази нова система това е решено твърдо още когато кандидатстваш и няма промяна? Например може ли сега да влезеш профила с история и география, а после да си смениш мнението и да се преместиш в химия и биология /измислям си профилите, не помня дали точно такива бяха, но мисля, че стана ясна идеята/?
Сега ясно, че ние в 133 с АЕ/РЕ и мат профил няма как да се прехвърлим в паралелките с ФЕ или РЕ, но понеже виждам, че във 2 АЕГ, където бихме участвали за 2 класиране, най-нискобаловата и съответно най-възможна за прием на 2 к-не е паралелката с АЕ/РЕ/мат/ИТ и то малко ще стане от трън, та на глог - ще избяга от мат, за да отиде пак на мат /гарнирана с малко ИТ/, та се чудя има ли смисъл - отделно от този, че може и в по-горна паралелка да влезе.

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 08:10 от Olive

# 668
  • София
  • Мнения: 7 675
Olive, моята дъщеря е във 2 АЕГ със закачени математика и физика като профили. На този етап информацията е, че профилите съвсем безпроблемно могат да се сменят след 10-ти клас. Ние обаче няма да има с какво да ги сменяме. Като си гледам прагматичното и приземено хлапе, надали ще се врътне в друга посока. От няколко години иска да учи архитектура, а за този път други смислени профили няма. Не знам колко ще е сложно, но ще се напъне и ще учи. И тя не е някакъв гениален математик.

# 669
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз бих я стимулирала за френската, Олив. Някак не намирам велик смисъл в английска гимназия, езикът е лесен, навсякъде около нас. Френският си е богатство ако говорим за хуманитарна посока.

# 670
  • София
  • Мнения: 7 632
Ред, благодаря, много полезно! В кой клас е там? Доволни ли сте? Може би във 2 АЕГ ще е възможна смяната, защото основния език там е само АЕ, но в 133 ми се струва невъзможно, с ФЕ и РЕ като алтернатива за основни езици...
Лейка, аз съм на същото мнение, но проблемът е, че тя ще учи, не аз, а тя не иска ФЕ. Не искам да налагам мнение, искам мотивацията да си е нейна, иначе после ще ми се върне с голяма сила, дори и не осъзнато. Но пък ще й покажа планът по мат в линка за 11/12 клас, дано това я разубеди, пък ако не - значи е било нейното.

# 671
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Младежите понякога реагират емоционално. Заведи я в ресторант с френска кухня, гледайте френски филм, покажи и роман, музика. Може да погледне с друго око...

# 672
  • София
  • Мнения: 62 595
Възможно е да се е появил страх, че френският е напълно нов и ще трябва да го учи от нищото, страхове от несправяне и т.н. На тази възраст изпитват такива терзания, много ги е страх да не се провалят, защото искат да са по-по-най. Ако преди е  била ок с френския, т.е. не е проявявала някаква нетърпимост към него, е много вероятно сега да е страх от провал пред нещо непознато.

# 673
  • София
  • Мнения: 7 632
Ахахаха, скоро носталгично си бях пуснала някакви френски песни /аз съм АЕГ, но бяхме много близки с френските паралелки и ходехме по купони заедно/ да вървят на спотифай, а тя попита каква е тази странна музика - това за Едит Пиаф, Жо Дасен и т.н. Rolling Eyes Иначе френска кухня е опитвала и харесва, даже едно време искаше готвач да става и да си има ресторант.

Анди, точно това е - страх я е, че е труден език за учене, а тя не била научила още добре АЕ и по-добре да се съсредоточи върху него, за да знаела поне един език добре. Ако не знаела добре АЕ, как щяла да научи по-трудния ФЕ. Обяснявам, че да учиш в езикова език цяла година почти само него е съвсем друга работа, ама...

# 674
  • Пловдив
  • Мнения: 1 154
Аз ни в клин, ни в ръкав да се включа в темата 🤗
Чета и седмокласната от любопитство и ми изниква един въпрос. Защо се настройвате негативно към френския? Е, аз съм пристрастна, но езикът звучи страхотно, ползва се официално на повече места от немския, има много възможности за образование (дори специалности в бг на френски в бг универдитети), дори по летищата и гарите табелите ги пише и на френски и е страхотен език.

А и едно лично мнение - да се губи цяла година за учене на английски...ми се струва пълна загуба на време. Ама наистина.

Общи условия

Активация на акаунт