Образователен говорилник - 17та сбирка на феите и елфовете

  • 35 617
  • 854
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 7 378
Точно така, Аш. При положение, че в училище имат по 9-10 часа седмичен хорариум по бел и мат, и целенасочена подготовка за НВО, защо, по дяволите, да ги пращам по школи? Ако имаха наполовина хорариум и съответно нужда от допълнителни упражнения - щях да ги пратя.
И моето мнение е такова.

Затова я захапах Анди, че ситуацията не е само “със” или “без” частни уроци.

Олив, браво - чудесни новини! 2 АЕГ е на улицата, на която живеехме с ММ и децата до преди две години. Това е един много уреден квартал, в който може да се закупи всичко през деня (имам предвид от необходимото), но пък ФЕГ е в почти идеалния център, където е една идея по-бохемско. Аз ви стискам повече палци за ФЕГ Grinning!

Ашли, лошото е, че 78-85 т., ако допуснем балове като сегашните, няма да стигнат за топ паралелките Sad

# 721
  • София
  • Мнения: 62 595
Все пак видяхме къде е ключът на "без уроци, без курсове, само с училищна подготовка" - на повечето хора тук децата им или са били в СМГ, или в СС, или в Питагор, или в някое от другите училища, в които хорариумът е почти двоен. Все едно Иванчо да започва "само" с 200 точки, а Петърчо със 100 точки. Иначе Иванчо нищо не е правил, никакви курсове, а Петърчо, ах, Петърчо, все пак ходил на курсове. Много удобно се пропускат някои "малки подробности" като училището и хорариума, но иначе не, не сме по частните уроци, не сме давали нищо, само малко, колкото за загрявка вкъщи. Wink

# 722
  • София
  • Мнения: 16 320
Андариел, тук всички говорим за хипотезата ЧУ и в частност - СС. И именно през призмата на тази хипотеза, допълнителните уроци и занимания се обявяват за ненужни. Никой нищо не "пропуска удобно", а дори изрично го подчертаваме. Какъв Иванчо, какъв Петърчо? Rolling Eyes Хипотеза "Петърчо" никой не е обсъждал, освен теб. Все пак разговорът е в някакъв контекст и това има значение.


Ашли са в Пловдив, Аш. Там не е чак такава лудница, като в София.

# 723
  • София
  • Мнения: 7 378
Анди, ама то ти пропускаш малката подробност СМГ, СС, ПЧМГ и слагаш етикет “нищоправене” на всеки, който е “без” частни уроци. Оф, спирам. Досадно ми е.


Оо, Ашли - то туй за Пловдив било. Казвайте ги тез работи о’време Joy

# 724
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй де, всички сме от СМГ или СС или Питагор, затова не сме любители на уроците. Извинявай, ама седми клас е за всички, а не само за децата от определени училища. Всички сега са много наперени, след като вече резултатите са отлични, но едва ли щяха да се чувстват така, ако резултатите бяха посредствени. Тогава се започва "направих ли достатъчно, защо не го записах, откъде можех да зная". Този цикъл на мисли е универсален и много се съмнявам един родител да не е изпадал в него поне за момент, ако детето не изкара необходимия резултат. Победителите получават всичко, те могат да кажат всичко, но мислите им нямаше да са такива, ако бяха от тези с посредствените резултати.

# 725
  • София
  • Мнения: 16 320
Ти нали знаеш, че не сме в седмокласната и че седми клас е за всички няма никакво значение? Обсъждаме конкретна хипотеза между потребители, които пишат тук от години и всички знаем къде учат децата ни. Обсъждаме дали ТЕЗИ именно деца имат нужда от уроци, а не тези от 1385-то СУ. Влез в час с темата и разговора.

# 726
  • София
  • Мнения: 7 378
Анди, ами не зная, аз си мислех, че обсъждаме пряко поставената от Дъждец тема, чието дете около 99% от тук пишещите знаем в кое училище учи. Извинявам се, че не съм разбрала, че иде реч за Живота, Вселената и всичко останало, по принцип.

# 727
  • Пловдив
  • Мнения: 1 154
Аз не изключвам и възможност за София, ама нещо идеята да живее при баба си май не му се струва привлекателна...
Но пак си мисля, че по-добре съдбата да реши...ще видим, като ми дойде до главата Wink

# 728
  • София
  • Мнения: 7 629
...
Олив, не знам чела ли си постовете на Мария за ФЕГ. Аз много й се доверявам на преценката.
Все пак ви пожелавам 2 АЕГ.

....


Дъждец, да, благодаря, чела съм постовете й, даже веднъж я питах в 7-класната тема и много ми хареса отговора й, аз затова и съм за ФЕГ. А, доколкото си спомням, нейното дете беше в първите приети в АК миналата година и реши да избере ФЕГ, като са много доволни още от избора - това доста говори.

Ашли, за първите гимназии в София 78-85 т. не вършат работа, за съжаление, дъщерята е с 83 и 89 т. и виждаш как се чудим сега, в никоя от ЕГ не е влязла. А според мен, поне за следващата година, още повече ще се повишат баловете. Има значение и дали е момче или момиче, защото момчетата са с по-нисък бал, но следващия набор май е по-висок и от този...

# 729
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Tук май трябва да кажем, че в СС "едно време" имаха по 1 учителка по БЕЛ и по мат., които извеждаха целия 7-окласен випуск. Последните години поради увеличения брой паралелки са по 2 учителки по предмет, всяка от които поема по два класа. В един клас едната е дългогодишна и опитна, а другата е нова за училището, т.е. няма класове само с дългогодишни, или само с нови учители. При нас с Дъждец и Данделион по БЕЛ бе опитния преподавател, а по мат. новият. Но пробните НВО-та и домашните са еднакви за всички класове и се измислят от колектива учители по предмета. И все пак няма как опитът да работиш точно в това училище, с деца с такива възможности и амбиции да не си казва думата.

Олив, много се радвам за вас. Важното е, че сте спокойни, че всички варианти са добри. И все пак стискам палци за 2АЕГ, като най-предпочитана от девойката.

Моят ще ходи сам да се записва в ПЧМГ, с голямата си сестра всъщност. Ние сме на село, а те днес отидоха да оправят класирания и по други персонални причини Simple Smile Първи тест - ще се заядат ли че няма родител Wink

# 730
  • София
  • Мнения: 62 595
Каквото е за вселената, това е и за нас. Съвсем конкретно всеки от нас тук в една точка от времето се е изправил пред ситуацията да решава какво да прави относно кандидатстването на детето. Трябвало е да вземе решение, а всяко решение е с доза риск, по-точно всяка алтернатива е според самия човек с различни проценти на риск. И като всеки човек, родителят вътрешно е склонен да преуваличава или да подценява подготовката в училище, способностите на детето, случайните фактори, както и собствените си очаквания. На практика всеки от нас е направил някакъв залог,  пресмятайки рискове и печалби. И когато е спечелил решава, всичко е било точно. Когато е изгубил - ех, тогава започва да се чуди дали е сгрешил, къде точно не е пресметнал рисковете както трябва.
Като родител съм от тези, които се презастраховат - предпочитам да се подсигуря срещу рисковете. Няма как да разсъждавам после "може би не трябваше да влагам толкова много". А ако не бях се застраховала после какво щях да правя при свършен факт? Щях да се ядосвам, че ме е домързяло или съм надценила, или съм подценила. Затова не мога да кажа на друг родител, че е нямало нужда да записва на курсове или на уроци, защото аз като страничен човек не мога да рискувам бъдещето на неговото дете.

# 731
  • София
  • Мнения: 16 320
Анди, спокойно, ничие чуждо бъдеще не застрашаваш, а още по-малко рискуваш.

# 732
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам те, че се хващаш за "застрашаването", но като цяло мисля, че разбра за какво говоря. Цялата работа става като в градинката - "моето просто си ги прави нещата, аз нищо не съм правила", или "няма нужда да се занимаваш, само излишно се хабиш, детето е умно". Всеки родител решава какви рискове да поеме, а след резултатите е много хубаво да каже "о, ние нищо не правихме, то така си стана, само с училищната подготовка", някак героично-небрежно.

# 733
  • София
  • Мнения: 16 320
Само с училищна подготовка, изрично подчертано с двоен хорариум, целенасочена подготовка, чудесни учители. Какво пак не разбра? Каква героичност те гони. Напротив, направила съм - записала съм детето в училище, което винаги е в топ 3 на НВО и 8 години съм плащала таксата. От повече застраховки нямам нужда. Продължаваш да стоиш извън контекст.

# 734
  • София
  • Мнения: 62 595
Напълно съм контекста. Накратко - като родител тя е имала своите причини, за да реши за допълнителна подготовка. Това, че ти си решила друго засяга само теб и няма как да кажеш, че нейното решение за допълнителна подготовка е безсмислено, защото ето, детето щяло да влезе и без нея, защото е от СС, умно е и т.н. Винаги става въпрос за едно и също - поемане на рискове от страна на родителя. Ретроспективно взетите решения могат да изглеждат съвсем различно според резултата на финала, но единственото важно е какво решава човек в конкретна точка от времето, когато все още никакви резултати не са по подразбиране успешни. Все едно да коментираш решенията на треньора във вече изигран мач.

Общи условия

Активация на акаунт