Отговори
# 660
  • България, София
  • Мнения: 1 882


Втората задача е същата, но тръгваш в обратен ред.

Хиляди благодарности Hug

# 661
  • Мнения: 12
Здравейте! Имам един въпрос. Във 6 клас изучава ли се теорема на Талес и подобни триъгълници, защото срещам няколко геометрични задачи на олимпиади по математика за 6 клас от минали години, които се решават с теорема на Талес.

Последна редакция: нд, 05 дек 2021, 17:51 от pingwinche123

# 662
  • Мнения: X
Теорема на Талес се учи в девети клас. Това, че ти виждаш решение с нея, не означава, че няма такова, което е  подходящо за шестокласници.
Освен товя по регламент не всички задачи са от общообразователната подготовка.

# 663
  • Мнения: 12


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.

# 664
  • Мнения: 980


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.

# 665
  • Мнения: 12


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.



Благодаря за ясното решение!

# 666
  • Мнения: 2 285
2 задачки от днешното "И.Салабашев" за 5 клас:



# 667
  • Мнения: 9 115
288 = 32*9 = 4*8*9
4+8+9=21

# 668
  • Мнения: 2 285

Отговорът на хлапето е 22 (9841). Обаче този на организаторите е 20.
Аз не успявам да измисля число по-голямо от това на детето.

# 669
  • Мнения: 12

Отговорът на хлапето е 22 (9841). Обаче този на организаторите е 20.
Аз не успявам да измисля число по-голямо от това на детето.

Аз намирам числото 86321. Сборът от цифрите му е 8+6+3+2+1=14+5+1=20

# 670
  • Мнения: 2 285
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...

Последна редакция: нд, 05 дек 2021, 20:16 от Алисса

# 671
  • Мнения: 9 115
Пингвинче, права си.

# 672
  • Мнения: 12
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...

На втора задача получавам А - x > z. Права ли съм? Ако е такъв отговора ще публикувам решение.

# 673
  • Мнения: 980
2 задачки от днешното "И.Салабашев" за 5 клас:





Задача 8. Б) y < z, (x = 5, y = 10, z = 20)

x = 5 – има 5 начина, по които от 5 цвята да изключим един.

y = 10 – двата цвята могат да се изберат по 5.4/1.2 различни начина. Нямаме опции за избор на брой панделки от всеки от тези цветове – те са задължително по две от цвят.

z = 20 – двата цвята могат да се изберат по 10 различни начина и за всеки избор на двойката цветове имаме по две опции в зависимост от това, от кой цвят има една панделка (и съответно, три от другия).

# 674
  • Мнения: 2 285
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...

На втора задача получавам А - x > z. Права ли съм? Ако е такъв отговора ще публикувам решение.

Не, и аз така ги смятам, но отговорът е у = z.
Ау, това за х въобще не го съобразих. А е съвсем логично.

Общи условия

Активация на акаунт