Онлайн консултации с логопед

  • 16 653
  • 98
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 45
Здравейте! Изчетох всичките коментари и публикации, но не видях нищо свързано с хиперактивност. Имам син на 6 годинки. Когато стана на 9 месеца започна да се изправя сам и ако има някой мераклия да го хване за ръчичка тичаше по цял ден по стаите. На година и два месеца се поуспокои, за да може да проходи. Проговори на около 2 години( преди това казваше някои думи) правилно произнасяше думите и правеше кратки изречения. Но.. винаги има но. Тук забелязах, че и фината моторика е от голямо значение. Обаче нашия човек не иска да рисува пише или оцветява. За него това е най-скучното нещо на света. Не ползва телефон или таблет. Гледа детски на телевизора защото компютъра му е забранен.  Съответно с баща му си говорят на висок тон, защото той не можел да яде без детско (впрочем изключително злояд е). Дори да е нещо сладко след като е приключил с вечерята пак иска детско и става война. Изпада в някакви истерии, почва да бута разни неща, да тряска врати, защото не е на неговото. Пропуснах да кажа че има един куп колички и обича да играе с тях, но не и да рисува например. Скача по леглата катери се, тича от стая в стая. Не мога да го усмиря. Откакто се появи и втория ни син(1годинка и 2 месеца) нещата станаха още по-зле, въпреки че той самия много искаше братче. Лятото като не ходеше на детска се опитвах да му измислям разни "интересни" поне според мен неща( когато бебето спи), който да прави той под мое наблюдение или двамата заедно, но бързо губи интерес. Казва че това е много сложно или много скучно и няма сила която да го накара да направи нещо. Да не говорим че писането на ченгелчета и бастунчета е цитирам "най-скучното нещо на света". Това е като цяло за поведението му. Относно речта има някои звуци който мисля че не произнася правилно - р, с,ш,щ,ч,ц. Като не винаги ги произнася грешно, но все пак. Мислите ли че е хиперактивно дете? И ако да как мога да привлекат вниманието му да пише, рисува, оцветява....
Здравейте. За диагнозата ХДВ е нужна оценка от специалист по детско психично здраве / детски невролог.
Не всички деца обичат да рисуват и пишат. Естествено, че когато детето е принуждавано да прави нещо, което му е скучно, ще има емоционално негативни изблици. Детето има други интереси и самото то казва, че не му е интересно. Потърсете варианти за тренинг на фината моторика, в които детето вижда резултат от труда си и предметът на дейността има някакво предназначение. Това предизвиква интерес у децата.  Например изготвянето на карнавални маски, герои за куклен театър, готвене и декориране на чинията, гаражи за колите от кашони и конструктори, сглобяване на дървени 3д пъзели - коли и тн. Има стотици идеи, можете да видите някои в страницата ни във фейсбук. Има линк на 1 стр. тук.
Писането на елементи и букви може да става с пластелин, клечки, боб, макарони. Преходът към писане на лист при такива деца трябва да е плавен, без прекомерно настояване. Просто предлагайте задачи по забавен начин, с много въображение.  Може да го водите и на арт работилничка, оцветяване на гипсови фигурки и изобщо някакви дейности извън вкъщи.

# 91
  • Мнения: 772
Здравейте! Имам момченце точно на 1 годинка. Много весело и любопитно дете. Притеснава ме обаче, че не казва никакви думички. Има лепетна реч от 8 месец. Единственото, което прави е да имитира звука на кончето, както сме го учили при разглеждане на книжки, но мисля, че не го свързва с конкретната картинката на кончето, защото го прави този звук на всички картинки от книжките или само като види книжка, т.е свързва звука на конче с книжка/картинки.  Иначе имитира някой от нашите звуци-например когато бръмча с уста и той ме гледа и почва да бръмчи. Маха за здрасти и за чао, показва колко голям ще стане, но само ако ние махаме или показваме първи. Знае си името, винаги се обръща на него, знае и Не. Иначе не съм сигурна, че разбира друго. Питаме го къде е мама и не поглежда към мен, същото и с къде е тати, къде е топката и т.н. Може би ние не сме си повтаряли помежду си мама, тате, което отчитам като грешка. Живеем сами и намаме много социални контакти също така.Има ли повод за притеснение според вас?

# 92
  • Мнения: 58
Здравейте! Изчетох всичките коментари и публикации, но не видях нищо свързано с хиперактивност. Имам син на 6 годинки. Когато стана на 9 месеца започна да се изправя сам и ако има някой мераклия да го хване за ръчичка тичаше по цял ден по стаите. На година и два месеца се поуспокои, за да може да проходи. Проговори на около 2 години( преди това казваше някои думи) правилно произнасяше думите и правеше кратки изречения. Но.. винаги има но. Тук забелязах, че и фината моторика е от голямо значение. Обаче нашия човек не иска да рисува пише или оцветява. За него това е най-скучното нещо на света. Не ползва телефон или таблет. Гледа детски на телевизора защото компютъра му е забранен.  Съответно с баща му си говорят на висок тон, защото той не можел да яде без детско (впрочем изключително злояд е). Дори да е нещо сладко след като е приключил с вечерята пак иска детско и става война. Изпада в някакви истерии, почва да бута разни неща, да тряска врати, защото не е на неговото. Пропуснах да кажа че има един куп колички и обича да играе с тях, но не и да рисува например. Скача по леглата катери се, тича от стая в стая. Не мога да го усмиря. Откакто се появи и втория ни син(1годинка и 2 месеца) нещата станаха още по-зле, въпреки че той самия много искаше братче. Лятото като не ходеше на детска се опитвах да му измислям разни "интересни" поне според мен неща( когато бебето спи), който да прави той под мое наблюдение или двамата заедно, но бързо губи интерес. Казва че това е много сложно или много скучно и няма сила която да го накара да направи нещо. Да не говорим че писането на ченгелчета и бастунчета е цитирам "най-скучното нещо на света". Това е като цяло за поведението му. Относно речта има някои звуци който мисля че не произнася правилно - р, с,ш,щ,ч,ц. Като не винаги ги произнася грешно, но все пак. Мислите ли че е хиперактивно дете? И ако да как мога да привлекат вниманието му да пише, рисува, оцветява....
Здравейте. За диагнозата ХДВ е нужна оценка от специалист по детско психично здраве / детски невролог.
Не всички деца обичат да рисуват и пишат. Естествено, че когато детето е принуждавано да прави нещо, което му е скучно, ще има емоционално негативни изблици. Детето има други интереси и самото то казва, че не му е интересно. Потърсете варианти за тренинг на фината моторика, в които детето вижда резултат от труда си и предметът на дейността има някакво предназначение. Това предизвиква интерес у децата.  Например изготвянето на карнавални маски, герои за куклен театър, готвене и декориране на чинията, гаражи за колите от кашони и конструктори, сглобяване на дървени 3д пъзели - коли и тн. Има стотици идеи, можете да видите някои в страницата ни във фейсбук. Има линк на 1 стр. тук.
Писането на елементи и букви може да става с пластелин, клечки, боб, макарони. Преходът към писане на лист при такива деца трябва да е плавен, без прекомерно настояване. Просто предлагайте задачи по забавен начин, с много въображение.  Може да го водите и на арт работилничка, оцветяване на гипсови фигурки и изобщо някакви дейности извън вкъщи.
Благодаря за отговора!

# 93
  • Мнения: 61
Здравейте,  кога вече се води късно проговаряне и под какво ниво? До каква възраст е допустимо да има само прости думи от една сричка и радко две. Както и липсата на изречения. Има ли значение, че опитва да произнася думи детето, но стига само до първите 2-4 букви. До каква възраст е допустимото забавяне в този случай ако изпреварва в грубата моторика.

# 94
  • Sofia
  • Мнения: 857
Здравейте, имам дъщеря на 1,11 месеца.
До скоро казваше само няколко думи, вече започна да казва доста повече... изречения все още не.
Не може да произнася В, Р и Л
Много думи съкращава..Скри-Ки, банан-бан
Разбира всичко, знае имената на всички в семейството, за собственото казва ,,мен"
Няма проблем с фината моторика, реди всякакви кули, сортери и тн.
Знае буквите и цифрите до 10( включително да ги казва), цветовете и всички форми. Памперс също вече не ползва.
Единственото сякаш говора все още изостава? Трябва ли да се притеснявам?

# 95
  • Мнения: 45
Здравейте! Имам момченце точно на 1 годинка. Много весело и любопитно дете. Притеснава ме обаче, че не казва никакви думички. Има лепетна реч от 8 месец. Единственото, което прави е да имитира звука на кончето, както сме го учили при разглеждане на книжки, но мисля, че не го свързва с конкретната картинката на кончето, защото го прави този звук на всички картинки от книжките или само като види книжка, т.е свързва звука на конче с книжка/картинки.  Иначе имитира някой от нашите звуци-например когато бръмча с уста и той ме гледа и почва да бръмчи. Маха за здрасти и за чао, показва колко голям ще стане, но само ако ние махаме или показваме първи. Знае си името, винаги се обръща на него, знае и Не. Иначе не съм сигурна, че разбира друго. Питаме го къде е мама и не поглежда към мен, същото и с къде е тати, къде е топката и т.н. Може би ние не сме си повтаряли помежду си мама, тате, което отчитам като грешка. Живеем сами и намаме много социални контакти също така.Има ли повод за притеснение според вас?
Здравейте. Разбирането на тази възраст би трябвало да е на по-добро ниво, но роля имат и социалните фактори тук. Ако до 3 месеца не виждате развитие в разбирането на речта или поява на срички /думи, може да направите една консултация. Засега не мисля, че е тревожно, но следете нивото на разбиране.

# 96
  • Мнения: 45
Здравейте,  кога вече се води късно проговаряне и под какво ниво? До каква възраст е допустимо да има само прости думи от една сричка и радко две. Както и липсата на изречения. Има ли значение, че опитва да произнася думи детето, но стига само до първите 2-4 букви. До каква възраст е допустимото забавяне в този случай ако изпреварва в грубата моторика.
Здравейте. Първите думи трябва да се появят около първата година. Проговарянето е, когато детето започне да прави изречения, а не произнасянето на думи. Ние общуваме с изречения, а за са ги съставим, трябва да сме усвоили различните части на речта.
Тоест ако детето знае 50 съществителни, които назовава, това не е ефективен начин да комуникира. Трябва да усвои и глаголите и да ги съчетава във фрази и изречения. Обикновено 1,6г е този период. Като натрупан активен речник, са нужни от 50 до 150 думи от различни категории на речта.
Грубата моторика не е обвързана с речта, за нея роля има фината моторика.

# 97
  • Мнения: 45
Здравейте, имам дъщеря на 1,11 месеца.
До скоро казваше само няколко думи, вече започна да казва доста повече... изречения все още не.
Не може да произнася В, Р и Л
Много думи съкращава..Скри-Ки, банан-бан
Разбира всичко, знае имената на всички в семейството, за собственото казва ,,мен"
Няма проблем с фината моторика, реди всякакви кули, сортери и тн.
Знае буквите и цифрите до 10( включително да ги казва), цветовете и всички форми. Памперс също вече не ползва.
Единственото сякаш говора все още изостава? Трябва ли да се притеснявам?
Здравейте. Вашия отговор се крие в горния ми пост. Може да погледнете на каква възраст и колко думи са нужни, за да проговори едно дете. Може при вас да има забавен темп на речево развитие, но това, че импресивния език е на ниво, е чудесно. Следете с какви темпове се обогатява активния речник и дали скоро ще започне да използва фрази. Вече е във възраст за изречения, така че ако до няколко месеца не видите развитие, може да посетите логопед за консултация.

# 98
  • Мнения: 1 538
Поради повишената служебна натовареност на Веселина Евтимова от днес, 19 октомври, онлайн консултациите в настоящата тема временно се преустановяват.

Благодарим на всички потребители за проявеното разбиране!
Ще Ви информираме своевременно при настъпили промени.

Общи условия

Активация на акаунт