Не всички деца обичат да рисуват и пишат. Естествено, че когато детето е принуждавано да прави нещо, което му е скучно, ще има емоционално негативни изблици. Детето има други интереси и самото то казва, че не му е интересно. Потърсете варианти за тренинг на фината моторика, в които детето вижда резултат от труда си и предметът на дейността има някакво предназначение. Това предизвиква интерес у децата. Например изготвянето на карнавални маски, герои за куклен театър, готвене и декориране на чинията, гаражи за колите от кашони и конструктори, сглобяване на дървени 3д пъзели - коли и тн. Има стотици идеи, можете да видите някои в страницата ни във фейсбук. Има линк на 1 стр. тук.
Писането на елементи и букви може да става с пластелин, клечки, боб, макарони. Преходът към писане на лист при такива деца трябва да е плавен, без прекомерно настояване. Просто предлагайте задачи по забавен начин, с много въображение. Може да го водите и на арт работилничка, оцветяване на гипсови фигурки и изобщо някакви дейности извън вкъщи.