Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 8

  • 69 719
  • 741
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 17 270
Нормална практика, да се изпращат документи и да имат обявена стойност. Куриерът ги манифестира и трябва да се минава митница.
Има си тарифен номер, имат стойност, имат и основание за освобождаване от плащане на мита и ДДС. Другото са глупости , от хора, които не разбират.

# 166
  • Мнения: 4 623
Да ви кажа, че се оправих..В крайна сметка попълних декларацията и я изпратих по имейл, като им уточних, че в пакета НЯМА стока, а документи, 0 ДДС, 0 митническа стойност...След, което ми звъннаха и казаха че ще пристигне в пощата и нямало да плащам никакви такси.

# 167
  • Мнения: 2 359
Нормална практика, да се изпращат документи и да имат обявена стойност. Куриерът ги манифестира и трябва да се минава митница.
Има си тарифен номер, имат стойност, имат и основание за освобождаване от плащане на мита и ДДС. Другото са глупости , от хора, които не разбират.

Няма такова нещо. А за "нормална практика" е нелепо да се говори. Аз разбирам.

# 168
  • Мнения: X
Има си тарифен номер, имат стойност, имат и основание за освобождаване от плащане на мита и ДДС.
Тарифен номер имат документациите. Документите нямат.

# 169
  • Мнения: 17 270
Има си тарифен номер, имат стойност, имат и основание за освобождаване от плащане на мита и ДДС.
Тарифен номер имат документациите. Документите нямат.
Щом казваш. Предполагам може да се разчита на твоя опит, а не на обвързваща тарифна информация - 409 обвързваща тарифна информация за тарифен код на документите като стока за Европейски съюз.
Нормална практика, да се изпращат документи и да имат обявена стойност. Куриерът ги манифестира и трябва да се минава митница.
Има си тарифен номер, имат стойност, имат и основание за освобождаване от плащане на мита и ДДС. Другото са глупости , от хора, които не разбират.

Няма такова нещо. А за "нормална практика" е нелепо да се говори. Аз разбирам.
Сериозно? Нормална практика навсякъде по света е. Твърдя го като лицензиран митнически агент с лиценз в три държави.

# 170
  • Мнения: 71
Здравейте, 
Имам пратка от Алиекспрес на митница , кото днес ми звъннаха за да подам декларация и да предоставя необходимите документи.  Пратката е за $17 с транспорта , но понеже поръчах общо 3 отделни пратки,  плащането е минало за всички заедно и в извлечението  от банкирането е общата сума $64 . Проблем ли е ?
Звънях днес на посочените телефони,  но не мога да се свържа .
Благодаря.

# 171
  • Мнения: 659
Не би трябвало да е проблем. Нали има дата на поръчка и дата на плащане. Ако е на мейл, пратете им ги така и просто уточнете с думи, че плащането обхваща няколко продукти.

# 172
  • Мнения: 17 270
Приложете и скрийншот на поръчката.

# 173
  • Мнения: 71
Благодаря!
Уточних ,че плащането е за няколко пратки . Изпратих вчена на мейл декларациите и днес са ми върнали отговор, че документите са окомплектовани . Сега какво следва ?
Трябва да пратят пратката до моя пощенски клон или до митницата се ходи ?

# 174
  • Мнения: 17 270
ако сте им дали пълномощно, превозвачът трябва да изготви опростена митническа декларация, да я подаде на митница, да заплати дължимото ДДС....и след като се се вдигне стоката да ви я доставят

# 175
  • Мнения: 71
Днес , след 100-ното позвъняване ми вдигна една любезна дама и ми каза да чакам пратката в рощенския клон до 2-3 седмици Hushed Наистина ли толкова се бавят ?
Поръчката ми е за подарък за рд, той ще мине дотогава.

# 176
  • Мнения: 2 612
Днес , след 100-ното позвъняване ми вдигна една любезна дама и ми каза да чакам пратката в рощенския клон до 2-3 седмици Hushed Наистина ли толкова се бавят ?
Поръчката ми е за подарък за рд, той ще мине дотогава.
Бавят се. Някъде цитиаха срок от 90 дни и то само защото след това се води загубена и става изискуема, а куриера ще плаща неустойки.

# 177
  • Мнения: 17 270
Днес , след 100-ното позвъняване ми вдигна една любезна дама и ми каза да чакам пратката в рощенския клон до 2-3 седмици Hushed Наистина ли толкова се бавят ?
Поръчката ми е за подарък за рд, той ще мине дотогава.
обикновенно на куриера са му нужни 2-3 дни за да манифестира пратката. След това да се свърже с получателя и да вземе необходимата информация. Да изготви МД и да я подаде. Да пристигнат ДДС по сметката на митница - ако се направи това експедитивно - отнема около 4-5 дни за документалното изчистване. След това документите за приключена декларация се дават на куриера и от него зависи кога ще го достави.
Което не пречи от ден 1-ви на статуса за доставка да стой, че вносителят(т.е. вие) не сте представили необходимата информация и затова пратката е задържана на митница (последното не е вярно, т.к. пратката е в склада на куриера и митница хал хабер си няма кой, къде са му нещата)

# 178
  • Мнения: 2 359
Пак добре, че на куриера не са му нужни 2-3 седмици да манифестира... Всяка себеуважаваща се куриерска фирма манифестира до няколко часа след кацането на групажа. Пощите НЕ СА куриери.

# 179
  • Мнения: 17 270
Пак добре, че на куриера не са му нужни 2-3 седмици да манифестира... Всяка себеуважаваща се куриерска фирма манифестира до няколко часа след кацането на групажа. Пощите НЕ СА куриери.
Принципно си права, но не и в България.
Пратките влизащи събота и неделя се манифестират понеделник. Тази седмица пратките влезли в понеделник ( полета е в 6.10),  бяха манифестира във вторник след 16 часа.
Пощите не са куриери, но услугата, която се ползва е точно куриерска. На тях им трябва и повече време само за да манифестират.

Общи условия

Активация на акаунт