Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 8

  • 70 063
  • 741
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 17 277
И под 150 ЕУР да е пак се ходи на митница.

# 271
  • Мнения: X
Неправилно се изразих. Крайният получател не се занимава с митнически формалности. Това е задължение на друг.

# 272
  • Мнения: 1
Здравейте,
Ще се радвам ако ми помогнете. Става въпрос за внос на платове от Южна Корея. Правилно ли съм разбрала, че:
1) Ако пратката ми е под 150 Евро, не дължа мито
2) На ДДС подлежат всички пратки независимо от тяхната парична стойност

Благодаря 😊

# 273
# 274
  • Мнения: 1 981
Здравейте, получих смс от бг пощи, че дължа митнически сборове. Пратката е от Канада, на стойност 19 евро с включен ДДС, търговецът е регистриран по IOSS. Какви сборове дължа? Бях останала с впечатление, че вече не е необходимо да плащам допълнително, след като ДДСто е платено при поръчка.

# 275
  • Мнения: X
Имате ли фактура?

# 276
  • Мнения: 76 140
Колежка получи такъв смс. Оказа се че погрешка на тея са пратили смс касаещ друга пратка на др.човек.
Вижте на място, може да са объркали телефоните.
Ако не..може са оспорите.

# 277
  • Мнения: 1 981
Нямам фактура, би трябвало в самата пратка са сложили документ. Разполагам с информацията за поръчката от профила ми в е-магазина, както и данните за плащането в онлайн банкирането. Номерът на пратката в смс-а си отговаря на моята.

Как се оспорва? Реално ДДС-то е към 7 лв, не е някаква колосална сума, но нямам желание да го плащам втори път, и то с допълнителните такси на БГ пощите.

# 278
  • Мнения: X
Ако е регистриран по IOSS трябва да имате фактура с начисленото ДДС и в нея да е видно името на търговеца.
Свържете се с магазина, те трябва да Ви съдействат.

# 279
  • Мнения: 2
Здравейте, за мен пристигна пратка от Алиекспрес, която подлежи на митническо оформяне. Упълнонощих фирмата доставчик (интайм юпс) да ме представлява пред митница. Представих копие от ордера, както и всички необходими документи и съответно ми беше изготвена митническа декларация.
На 26.11 заплатих всички суми и от тогава, днес сме вече 03.12, пратката не е освободена. Когато се обадя за информация от юпс ми казват "документите са подадени към митница, но пратката все още не е освободена"
В какъв срок се случва митническото освобождаване? Излиза така, че аз си плащам за по-бърза доставка, а на митница 10 дни вече я държат и никой не ми дава никаква информация. Не мога да отворя и диспют, защото се вижда, че пратката е на митница.

# 280
  • Мнения: 715
Няма срокове или поне кратки такива за обработка на документи и освобождаване на пратки в БМ . Имал съм случай на платена експресна доставка и за 3 дни пратка идва от US, но после 10 дни чакам да се освободи. Има ли митници бързата доставка почти винаги става бавна Simple Smile. В това отношение IOSS e голям напредък.

# 281
  • Мнения: 2 267
Забелязала съм, че пратките с Итнайм юпс се бавят повече на митницата. С другите куриери става по-бързо. Не знам на какво се дължи. И от опит - на мен са ми казвали, че пратката още не е освободена, а тя да е в офиса вече. Тоест и системата им не е наред.

# 282
  • Мнения: 17 277
Здравейте, за мен пристигна пратка от Алиекспрес, която подлежи на митническо оформяне. Упълнонощих фирмата доставчик (интайм юпс) да ме представлява пред митница. Представих копие от ордера, както и всички необходими документи и съответно ми беше изготвена митническа декларация.
На 26.11 заплатих всички суми и от тогава, днес сме вече 03.12, пратката не е освободена. Когато се обадя за информация от юпс ми казват "документите са подадени към митница, но пратката все още не е освободена"
В какъв срок се случва митническото освобождаване? Излиза така, че аз си плащам за по-бърза доставка, а на митница 10 дни вече я държат и никой не ми дава никаква информация. Не мога да отворя и диспют, защото се вижда, че пратката е на митница.
[/quote
Обикновенно пратката се освобождава в деня на подаване на документите в митница, но при условие, че сте платили предварително. Т.е. за да "вдигнат стоката" трябва да се видят постъпили плащанията в сметката. При обмитяване на пратки на физически лица всички плащания отиват "смесено" и е доста трудна идентификацията им ( търсят ги по съвпадение на сумата). Другият проблем е, че на 5100 са две смени и един ден работят, един почиват. Т.е. трябва да се приключи декларацията Ви от офицера, който я обработва. И се затрупват нещата.
Ако имате MRN  номера ( поискайте го от Ин тайм), можете директно да се свържете с митница и да ги попитате за статута му.
Другият вариант е да се изискват допълнителни документи, но куриерите, принципно, ги искат веднага.

От куриерите най-ужасен е сървиса на DHL.

# 283
  • Мнения: 2
Здравейте, за мен пристигна пратка от Алиекспрес, която подлежи на митническо оформяне. Упълнонощих фирмата доставчик (интайм юпс) да ме представлява пред митница. Представих копие от ордера, както и всички необходими документи и съответно ми беше изготвена митническа декларация.
На 26.11 заплатих всички суми и от тогава, днес сме вече 03.12, пратката не е освободена. Когато се обадя за информация от юпс ми казват "документите са подадени към митница, но пратката все още не е освободена"
В какъв срок се случва митническото освобождаване? Излиза така, че аз си плащам за по-бърза доставка, а на митница 10 дни вече я държат и никой не ми дава никаква информация. Не мога да отворя и диспют, защото се вижда, че пратката е на митница.
[/quote
Обикновенно пратката се освобождава в деня на подаване на документите в митница, но при условие, че сте платили предварително. Т.е. за да "вдигнат стоката" трябва да се видят постъпили плащанията в сметката. При обмитяване на пратки на физически лица всички плащания отиват "смесено" и е доста трудна идентификацията им ( търсят ги по съвпадение на сумата). Другият проблем е, че на 5100 са две смени и един ден работят, един почиват. Т.е. трябва да се приключи декларацията Ви от офицера, който я обработва. И се затрупват нещата.
Ако имате MRN  номера ( поискайте го от Ин тайм), можете директно да се свържете с митница и да ги попитате за статута му.
Другият вариант е да се изискват допълнителни документи, но куриерите, принципно, ги искат веднага.

От куриерите най-ужасен е сървиса на DHL.
А как мога да се свържа с митницата? Не успявам да открия телефон Sad

# 284
  • Мнения: 17 277
Имат имейл на сайта. Пишете на този мейл. В събфжект лайна посочете MRN или LRN номера (за да могат да идентифицират декларацията).

Общи условия

Активация на акаунт