Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 8

  • 56 694
  • 732
  •   1
Отговори
# 645
  • Пловдив
  • Мнения: 561
Каква е връзката с това дали той иска да получи или не стоката със застраховката.
Авансово платена стока, CFR (мястото до което сте се договорили). Ако покриваш и вътрешен транспорт до мястото на доставка в страната на получателя, пишеш това място ( града, населеното място). Ако доставката ти е до пристанише , пишеш пристанището ( например. CFR port of Thessaloniki).
По отношение на застраховката, тя няма връзка с Incoterms 2020 ( освен, че се отбелязва в тях). Полицата по застраховката може да е принципно на което и да е лице, само, че получателят в твоя случай трябва да уведоми застрахователния агент при настъпило събитие, и това трябва да стане преди отваряне на контейнера.  Обикновенно превозвачът има своя си застраховка по товарителница, която е на база на международна конвенция. Ако обаче види нещо необичайно по контейнера- теч, разпръснати кашони това се отбелязва в манифеста при получаване и получателя получава протокол от огледа.
Предполагам, че имаш някакви съмнения дали ако откажат стоката можеш да си я върнеш. Можеш, но ако не са ти правилно изготвени документите при износ, ще трябва да платиш мито и ДДС. Поискай агента ти така да ти направи документите за да можеш да използваш опцията за "върнати стоки", като не плащаш мито и ДДС


Много благодаря.

# 646
  • Мнения: 498
И при CFR, и при CIF, застраховката може да е в твоя полза.
Но ако получателят ти не си вземе стоката и се наложи да я върнеш в началната (или друга дестинаця), в чия полза е карго застраховка, ще е най-малкият проблем. Имам предвид, че разходът за транспорт наобратно или в друга посока е с много по-голяма тежест. А рискът стоката да е увредена е много малък, щом никой не се е разпореждал с нея до този момент.
Може би най-чистият вариант, ако наистина се съмняваш, че няма да си вземе стоката, е да се договориш повторно с получателя той да си организира сам транспорта (той да възложи изпълнението),  съответно ти ще трябва да му фактурираш на друго условие (например FCA) и да му върнеш част от платените авансово пари за транспорт. Макар че и при този вариант има риск да не я вземе отново. Но тогава линията ще търси парите за задържане, забава и т.н. първо от него и чак тогава от теб. Гаранция на 100% обаче няма в който и да е случай. Затова е много важно да се разчита на добри търговски взаимоотношения.

Последна редакция: пт, 01 дек 2023, 21:23 от Qosata

# 647
  • Мнения: 2 330
Не е толкоз просто. И при CIF и при CFR трансфера на риска е след натоварване на кораба. Т.е. ако нещо се случи със стоката получателя трябва да заведе иска при вашата застрахователна компания.

# 648
  • Мнения: 1 682
Е за какво ѝ е застраховка на нея? Стоката ѝ е платена, транспорта също, длъжна е да застрахова в полза на клиента CIP. Дали клиентът ще си вземе пратката няма никакво значение. Ще стои 20 дни на терминала и се унищожава, никой няма да се занимава да ѝ я връща. А и връщането може да е солено, особено в тази част на годината.

# 649
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 952
Е за какво ѝ е застраховка на нея? Стоката ѝ е платена, транспорта също, длъжна е да застрахова в полза на клиента CIP. Дали клиентът ще си вземе пратката няма никакво значение. Ще стои 20 дни на терминала и се унищожава, никой няма да се занимава да ѝ я връща. А и връщането може да е солено, особено в тази част на годината.
Не е длъжна да застрахова. По договор клиента е платил стоката и транспорта. Условията на доставка са CIF.
Условията на доставка сами по себе си, какзат къде се прехвърля собствеността/риска, но не задължават да се направи застраховка.
Другата особенност е, че мито и ДДС/GST/VAT се заплащат и върху застраховката. Ако клиента реши да смени собствеността някъде в открито море, тогава застраховката не му върши никаква работа.
Естественно, че има значение дали клиента ще си вземе стоката. след 3-те свободни дни, започват да текат демюрейдж. Плюс, че клиента вече е платил стоката и няма никакво законово основание да я връща ( връщането е за стоки с определен срок ( шелф лайф), или ако не отговаря на техническите спецификации. Никой не унищожава стока след 20 дни на терминал, има 45 дни получателя за да даде желаното митническо направление/режим.

Би било добре, ако не разбирате нещо, да не хвърляте така информацията. Бих посъветвала потребителката да пита агента си, а не в неспециализиран форум.

# 650
  • Пловдив
  • Мнения: 561
Благодаря за отговорите.Нямам опасения че на стоката ще и се случи нещо (няма срок на годност, няма електроника....няма нищо което може да се развали).Единственото ни опасение е че клиента е малко отвеян, и може да не си я вземе...вече веднъж го играхме номера с друг клиент и връщахме цял контейнер -но пък този път всичко е платено.Идеята на застраховката е да си избием разходите в случай на евентуално връщане, но четейки вас и застрахователните рискове който покриват полиците това е в сферата на научната фантастика.Така че явно стоката ще пътува без застраховка,освен ако клиента не каже друго преди деня на товарене.

# 651
  • Мнения: 2 330
Е за какво ѝ е застраховка на нея? Стоката ѝ е платена, транспорта също, длъжна е да застрахова в полза на клиента CIP. Дали клиентът ще си вземе пратката няма никакво значение. Ще стои 20 дни на терминала и се унищожава, никой няма да се занимава да ѝ я връща. А и връщането може да е солено, особено в тази част на годината.
Не е длъжна да застрахова. По договор клиента е платил стоката и транспорта. Условията на доставка са CIF.
Условията на доставка сами по себе си, какзат къде се прехвърля собствеността/риска, но не задължават да се направи застраховка.
Другата особенност е, че мито и ДДС/GST/VAT се заплащат и върху застраховката. Ако клиента реши да смени собствеността някъде в открито море, тогава застраховката не му върши никаква работа.
Естественно, че има значение дали клиента ще си вземе стоката. след 3-те свободни дни, започват да текат демюрейдж. Плюс, че клиента вече е платил стоката и няма никакво законово основание да я връща ( връщането е за стоки с определен срок ( шелф лайф), или ако не отговаря на техническите спецификации. Никой не унищожава стока след 20 дни на терминал, има 45 дни получателя за да даде желаното митническо направление/режим.

Би било добре, ако не разбирате нещо, да не хвърляте така информацията. Бих посъветвала потребителката да пита агента си, а не в неспециализиран форум.

При CIF застраховката е задължителна.

# 652
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 952
Е за какво ѝ е застраховка на нея? Стоката ѝ е платена, транспорта също, длъжна е да застрахова в полза на клиента CIP. Дали клиентът ще си вземе пратката няма никакво значение. Ще стои 20 дни на терминала и се унищожава, никой няма да се занимава да ѝ я връща. А и връщането може да е солено, особено в тази част на годината.
Не е длъжна да застрахова. По договор клиента е платил стоката и транспорта. Условията на доставка са CIF.
Условията на доставка сами по себе си, какзат къде се прехвърля собствеността/риска, но не задължават да се направи застраховка.
Другата особенност е, че мито и ДДС/GST/VAT се заплащат и върху застраховката. Ако клиента реши да смени собствеността някъде в открито море, тогава застраховката не му върши никаква работа.
Естественно, че има значение дали клиента ще си вземе стоката. след 3-те свободни дни, започват да текат демюрейдж. Плюс, че клиента вече е платил стоката и няма никакво законово основание да я връща ( връщането е за стоки с определен срок ( шелф лайф), или ако не отговаря на техническите спецификации. Никой не унищожава стока след 20 дни на терминал, има 45 дни получателя за да даде желаното митническо направление/режим.

Би било добре, ако не разбирате нещо, да не хвърляте така информацията. Бих посъветвала потребителката да пита агента си, а не в неспециализиран форум.

При CIF застраховката е задължителна.
Да, задължителна е, правописна грешка.

Както казва потребителката,
Имам авансова платена стока която трябва да изпратя на купувача  с кораб. Нямам посочено как да му издам фактурата като CFR или CIF.
Отговорът да се чете CFR

# 653
  • Мнения: 9 562
Ако си купя пистолет/пушка/автомат от западна държава,където свободно се продава,може ли после да го внеса в България? Без да имам разрешително за притежаване на оръжие. Просто като сувенир.

# 654
  • Мнения: 13 604
Много скромно, ние тук разбираме от танк нагоре.

# 655
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 952
Ако си купя пистолет/пушка/автомат от западна държава,където свободно се продава,може ли после да го внеса в България? Без да имам разрешително за притежаване на оръжие. Просто като сувенир.
Не може без разрешително за огнестрелно оръжие и боеприпаси, за съжаление. Даже задължително се декларира при преминаване на границите.
Изключение има за въздушни пушки ( пистолети) до определена сила. Над тази сила тези оръжия се ситат за огнестрелни и са стоки с възможна двойна употреба, т.е. трябва още едно разрешително за внос.

# 656
  • Sofia
  • Мнения: 15 682
Според мен, въпросът беше шега. Simple Smile

# 657
  • Мнения: 9 562
Не е баш шега... Продават се хубави – нови и старинни модели – оръжия (пистолети,пушки,саби,рапири...),които е приятно да имаш вкъщи...

# 658
  • Sofia
  • Мнения: 15 682
Е, как си представяш да може да внесеш огнестрелно оръжие в държава, в която ти трябва разрешително за тази цел, а ти (явно) не разполагаш с такова?
Това е все едно да питаш дали може да си поръчаш марихуана от някой онлайн магазин в Нидерландия и да ти я доставят безпроблемно до България.
Малко тролиш, ми се струва. Simple Smile
Обърни се към Dark web-а.

# 659
  • Мнения: 2 603
Здравейте, може би вече е коментирано назад в темите, и предварително се извинявам, прегледах набързо  и не открих точно същия казус. Искам да си поръчам робот от Алито, но тези от европейските складове се изчерпаха и остана от Великобритания. В самата поръчка ми като тръгна да плащам ми се приспада 63 лв ( той струва към 380лв) , т.е пише, че ми се приспадат такси за ДДС или мито, а доставчикът е DHL. Въпросът ми е , ще дойде директно до вкъщи и ще заплатя на dhl тези 60 лв или ще трябва да ходя до митницата?
Благодаря предварително!

Общи условия

Активация на акаунт