Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 8

  • 54 277
  • 729
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 5 302
Здравейте, може би вече е коментирано назад в темите, и предварително се извинявам, прегледах набързо  и не открих точно същия казус. Искам да си поръчам робот от Алито, но тези от европейските складове се изчерпаха и остана от Великобритания. В самата поръчка ми като тръгна да плащам ми се приспада 63 лв ( той струва към 380лв) , т.е пише, че ми се приспадат такси за ДДС или мито, а доставчикът е DHL. Въпросът ми е , ще дойде директно до вкъщи и ще заплатя на dhl тези 60 лв или ще трябва да ходя до митницата?
Благодаря предварително!
Дай линк.

# 661
  • Мнения: 2 576
Скрит текст:
Здравейте, може би вече е коментирано назад в темите, и предварително се извинявам, прегледах набързо  и не открих точно същия казус. Искам да си поръчам робот от Алито, но тези от европейските складове се изчерпаха и остана от Великобритания. В самата поръчка ми като тръгна да плащам ми се приспада 63 лв ( той струва към 380лв) , т.е пише, че ми се приспадат такси за ДДС или мито, а доставчикът е DHL. Въпросът ми е , ще дойде директно до вкъщи и ще заплатя на dhl тези 60 лв или ще трябва да ходя до митницата?
Благодаря предварително!
Дай линк.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! BGN381.73  20%OFF | 2023 TOOKFUN Window Cleaner W1 Electric Cleaning Robot Smart Water Spray 2600PA For Glass Tile Wall Household Cleaning Machines
https://a.aliexpress.com/_ExoFupn
Това трябва да е

# 662
  • Мнения: 5 302
Скрит текст:
Скрит текст:
Здравейте, може би вече е коментирано назад в темите, и предварително се извинявам, прегледах набързо  и не открих точно същия казус. Искам да си поръчам робот от Алито, но тези от европейските складове се изчерпаха и остана от Великобритания. В самата поръчка ми като тръгна да плащам ми се приспада 63 лв ( той струва към 380лв) , т.е пише, че ми се приспадат такси за ДДС или мито, а доставчикът е DHL. Въпросът ми е , ще дойде директно до вкъщи и ще заплатя на dhl тези 60 лв или ще трябва да ходя до митницата?
Благодаря предварително!
Дай линк.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! BGN381.73  20%OFF | 2023 TOOKFUN Window Cleaner W1 Electric Cleaning Robot Smart Water Spray 2600PA For Glass Tile Wall Household Cleaning Machines
https://a.aliexpress.com/_ExoFupn
Това трябва да е
Ще платиш ДДС в България. Причината е, че онлайн може да се плати ДДС само на стока до 150 евро и затова ти изважда почти $35(ДДС), а $200+ долара е повече от 150 евро.. Не изпраща до UK. Но... хубавата новина е, че изпраща до Испания и Германия и е с включено ДДС, тоест няма да се плащаш нищо друго. Цената е $147 или $145 съответно. Далеч по-евтино, отколкото до България.

Как да си вземеш пратката от Испания или Германия(и дори от Великобритания)? Ние използваме превозвачи, които ни доставят пратките много евтино(3-4-5лв/кг). Поръчва се до техен адрес в съответната държава. В България си я взимаш от техен офис или с куриер(Econt, Speedy). Ето темите https://www.bg-mamma.com/?topic=1409430 - Германия и https://www.bg-mamma.com/?topic=1059506 - Испания, като реално само Gabieli доставят от там(не го пише, защото е стара темата).
Единственото неудобство в този случай е, че може да изпуснеш срока за диспут, ако се окаже, че има дефект.

# 663
  • Мнения: 2 576
ЧревоУгодник, много благодаря за подробната информация!
Аз пазаря от амазон с Габиели, знам за този транспорт, но вчера имаше тези роботи от EU складове, поръчваш и идва за 7 дни с спиди до врата и цената беше крайна.
Още веднъж благодаря!

# 664
  • Мнения: 5
Здравейте, от 2 месеца се боря да си освободя две пратки от али на митница. С бгпощи след 20 разменени имейла и 10 обаждания се разбрахме да се самопредставлявам. Пратиха ми пощенските фрахтове. От понеделник съм с КЕП и чета как да си подам митническата декларация H7. Следвам видео ръководството, което митниците са поместили тук https://www.youtube.com/watch?v=qPziNvhb_CQ . Чета всичките ръководста и т.н.

Опитвам се в модула МИСВ-H7 да си подам деклерацията, но ми излиза Тип грешка 15 Причина C0614 Описание C0614.description Позиция C0614.prev.doc.goods.pointer .

Писах до сървис деска и оттам ми отговорира Здравейте! Грешката е с код 15 - не се поддържа такъв елемент на тази позиция, а сгрешените данни са за стойностите, въведени за предходен документ. Съгласно функционалната спецификация на МИСВ, публикувана на е-портала на Агенция "Митници" в секция "Документи"/актуални документи/МИСВ, необходимо е да декларирате МРН на подадената декларация, за която се подава свидетелството за приключване, с прилежащите полета към тази секция. Приятен ден! СД АМ


Бях отишъл до бг пощи и там чух за този MRN, че е в самия пощенски фрахт - от къде да го взема точно, колко е голям и в кое поле трябва да го попълня? По болезнения начин сега разбрах, че над 150евро алито маха ддс-то от поръчката ... и се мъча да си оправя стоките ...

едит: забравих до добавя, че поръчката е за 175.02$ на два видеорегистратора - всеки излиза по 87.51$ и си има тракинг номер - и не знам как е правилно да подам декларациите - две декларации h7 за всеки тракинг или една декларация H1 или I1? Нямат мито, само ддс има - но не мога да ги подам и да си го платя и получа стоката ....

Последна редакция: чт, 18 яну 2024, 10:32 от спърс

# 665
  • Мнения: 13 427
Представителството на бг пощи струва 3.90 лв, струва ли си да си ги спестите, за да се самопредставлявате и цялото време, което сте загубили и ще продължавате да губите.

# 666
  • Мнения: 5
След няколко седмици разменени документи по електронната поща, обаждания по телефона и невъзможност да се разберем нали не си представяте, че съм за въпросните 3.90лв?

# 667
  • Мнения: 13 427
Нямам обяснение защото не сте упълномощили бг пощи да ви представляват.

# 668
  • Мнения: 5
направил съм го и не свършиха нищо

# 669
  • Мнения: 13 427
От години поръчвам от Азия, Корея, Китай, Япония и досега никога не съм имала проблем с тях, е, бавнички са, но друг кусур не мога да им вържа.

Съжалявам че така се е получило при Вас, но досега не съм чела да не са свършили работа, да не би поръчката да ви е била за разнос от експрес оне и оттам да идва проблема, защото български пощи са упълномощени от митниците и имат собствен център, така че ако е при тях пратката няма логика да не ви вземат 3.90 и да я освободят.

# 670
  • Мнения: 5
Поръчката е от алиекспес, стойност 175.02$ - подателя е разцепи на две - два тракинг номера, два видеорегистратора. На всичкото отгоре  ги отбелязал за 18 долара със смесена категория на пратката. Тези проследяващи номера няма как да ги сложи и двата в самата поръчка - там сложил измислен dhl номер, който няма как да се проследи. Проследяващите номера ми ги прати на лично съобщение.

Съответно това цялото 'сложно' се опитах да го обясна по телефон, по имейл, но всеки път попадаш на различни телефонитски, искащи документи, които съм пратил вече в предходната кореспонденция. Омагьосан кръг до безкрай. Загубих надежда те да свършат каквото и да е след няколко седмици, когато започвам всеки имейл отначало с документи, които имат.

Иначе съм съгласен, че ако ти е наред в алито пратката, проследяването и т.н. ще си свършат работа, в моя случай просто не успяха да ме разберат въпреки всичките поискани и предоставени документи. В момента съм с пощенски фрахтове, кеп и акаунт в митниците.

Разбрах от митнически представители, че са си ъпдейтнали системата АМ преди 2-3 дни и в момента хората, които си вадят хляба от това не могат да си работят работата заради новите системи, същото ми споделиха и в разпределителния център. Кофти стечение на обстоятелствата.

Моята грешка е може би, че се мъча да подам H7, ще опитам както сте посочили в началното мнение с H1.

# 671
  • Мнения: 13 427
Пратки от али се доставят и от експрес оне, сигурен ли си, че става въпрос за пощите.
Имала съм поръчки от корейски сайт по същия начин с обявена стойност 5 долара, пък те примерно струват 50-60 долара и не е било никакъв проблем с пощите - те ти искат на теб документи, които си платил и въобще не ги интересува как са обявени и какво пише на кашона.  Задържали са ми пратки в Германия от трети страни, един продавач ми я освободи и я получих, другия не съдейства и се върна пратката и се разправях да ми върнат парите.
Щом по истинския тракинг не могат да ти намерят пратката може и да не е в техните системи, а да  е при експрес, просто предположение.
Ако не държиш на тези регистратори, явно е минал крайния срок за доставка, аз бих писала на алито да ми възстановят пари и ще си поръчам наново от друго място и не бих се тровила повече.
Проблемът е продавача за мен. Той е длъжен също да подаде документите, мота те да не се стигне до връщане на пари. Щом не съдейства за освобождаване на пратката не му е чиста работата.

# 672
  • Мнения: 5
Тракингите са реални, в BRSC центъра на бгпощи/митницата е от ноември месец. Вижда се на сайта им.

Научих ново днес - мрн номера го има в пощенския фрахт на бг пощи, сървис деск АМ съдействат хората. Още малко и ще успея да излъча.

В алито ако ти се случи ще има да си чакаш 3месеца + - продавачът е коректен и при диспута е сложил сега инфото от всички сайтове и диспутът всеки месец ми е инвалид, защото пратката е в транзит ... т.е. чак като се върне при него ще ми върнат паричките Simple Smile

# 673
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 874
Имате ли LRN(без грешки)? Т.е. успяхте ли да подадете декларацията, защото MRN се получава от системата, след като митническия служител е започнал обработката на декларацията?
MRN може да имате при предходен режим (митническа складиране, временен внос, АУ, ПУ), но при режим 4000 няма как да имате предходно MRN.
Обикновенно пощенските пратки се манифестират и в графата за предходен режим трябва да посочите манифеста и статията.

# 674
  • Мнения: 991
Дами, поръчка от корейските сайтове за красота отива ли на митница и над каква стойност?

Общи условия

Активация на акаунт