Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 9

  • 81 724
  • 777
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 13 016
Здравейте. Четейки ви, се чудя възможно ли е чак толкова много деца да са с такава лепната диагноза "хиперактивност и /или дефицит на вниманието". Струва ми се, че това понякога са наистина по - разсеяни, по - палави деца, например. Деца са, искат да си играят, а ние искаме да ги занимаваме с прозаични дейности Grinning В градините цял ден затворени в една стая зимата, госпожата постоянно иска послушание, съсредоточени, ами трудно им е. Не всички са изпълнителни и послушни. Не, че човек трябва да пренебрегва предупредителни знаци, но сякаш прекаленото вторачване и търсене на неща, които ги няма не е ок също.
Много интересна книга чета: "Разпилян ум" на д-р Габор Мате. Според него, много деца, а и възрастни имат този проблем без да го осъзнават.

# 331
  • Мнения: 2 899
Да, и преди го е имало това състояние. Само че хората са си карали така цял живот.
Сега тези хора ги тъпчат с лекарства. Дали е предимство или недостатък, все още не мога да преценя

# 332
  • Мнения: 32
Проблемът е в съвременния начин на живот. Как живееха децата преди и как живеят сега? Програмите в началното училище бяха други, чужд език до 5 клас не съм учила, бяхме на училище половин ден, домашните бяха малко и съвсем по силите на децата, играехме навън. Само това е достатъчно да си обясните въпроса. Факторите като замърсяване, преработена храна и технологии също много "помагат" на децата...

# 333
  • Мнения: 2 077
И още нещо-не ,че не е имало хиперактивни деца,просто не се знаеше толкова много по въпроса, както в днешно време.Такива деца бяха определяни като палави и инати.Шамарите яко играеха и това си беше...
Ясно е,че вече времената са много по-различни,динамиката е съвсем друга -адски бързо развитие на технологиите,презадоволеност на децата ,сами се сещате,че това само влошава нещата...

# 334
  • Мнения: 13 016
Имах съученичка, която сега като се замисля си проявяваше по учебник всички описани симптоми, но беше етикирана като двойкарката и толкова.

# 335
  • Мнения: 77
Малко изчетох (може би 4 -5 коментара)
Предполагам ,че тези дни ще изчета всичко.
Та накратко -дъщеря ми е на 7.5г
От малка проявява признаци на хиперактивност ( невъзможност да стои на едно място,трудно задържане на вниманието) ,но тъй като в детската градина попаднахме  на много нехайни госпожи , никога не получих адекватна информация как и какво прави детето ми там.
Като цяло е послушно дете и никога не са се оплаквали от нея !
Та:
Сега е 1ви клас ,
Работя с нея доста - подготвях я още 1 година преди 1ви клас.
Но почти от самото начало в училище ту се справа доста добре -ту пропада.
От 2-те госпожи разбирам,че е най-бавната в класа . Всеки път не и стига времето да си напише домашната в занималнята  и остава след часовете да дописва и работи .
А всъщност тя изобщо не е флегматично детето- даже бих казала обратното.
Преписва текст по 3 пъти с едни и същи грешки,че даже с още допълнитлени  .
Вкъщи когато работим тя просто не е над уроците.  Повтаря и се по 100 пъти да пише и чете и да не се разсейва с всичко друго около нея . Учене за 15 мин- тя го работи за 1 ч от чекнене, разсейване с всичко около нея.
Какво ли не пробвахме с баща и , говорене , наказания ,караници...
И тя всеки път казва , ще внимавм ,ще уча и все е едно и също.
Допуска елементарни грешки ,които ги знае перфектно .
Капака на всичко дойде тези дни ,като донесе 5 и 4 на изходните нива. Не съм си представила да имаш 5 в 1ви клас ,а 4....
Като цяло госпожата я хвали , но  и 2те твърдят ,че блее и все се бави и е разсеяна (даже май е най-бавната в класа )...
Хич не е глупаво дете , но това невнимание ...
Супер неорганизирана, не пази нищо всичко и е хаос навсякъде. Аз нон стоп и подреждам стаята, учебници ,несесери... всичко е в постоянен хаос . Непрекъснато и обяснявам,говоря и никакъв резултат , а тя е едва 1ви клас.
До сега си мислех " мързи я, не иска да учи" ,но всъщност след снощния скандал аз осъзнах,че имаме някакъв проблем и от там се зачетох в "дефицит на вниманието " и се оказа ,че тя припокрива почти всички точки свързани с това.
Интересното е ,че до сега не са ми казвали да говори и да се разсейва с другите деца, или да става и да пречи на другите.  Даже напротив - казват ,че просто не е там..
Вкъщи нямаме семейни проблеми мисля ,че всичко е в реда на нещата в семейната атмосфера.
Имаме и момче на почти 2г. - тя е супер либерална към него и много го обича.
Храни се добре . Винаги съм държала на това да не се храни с боклуци и е ограничавана от към това. Винаги яде домашна храна , наблягам на плодове и зеленчуци. Здраво дете е !
Дайте съвет какво да правя?
Трябва ли да търся психолози?
Наистина виждам ,че трябва да и помогна по някакъв начин...

Благодаря Ви,че ме изчетохте!

# 336
  • София
  • Мнения: 9 543
Възможно ли е да има дислексия?

# 337
  • Мнения: 77
Възможно ли е да има дислексия?

Не мисля , чете и разбира доста добре .
Учи и запомня дълги стихотворения .
Не съм забелзвала да има някаква форма на затруднения изключая невъзможността да св концентрира върху това ,което прави.
Всъщност не съм супер запозната с дислекцията ,но това ,което знам  по никакъв начин не отговаря за нея.

Последна редакция: чт, 18 май 2023, 10:49 от Vi11

# 338
  • София
  • Мнения: 9 543
Това, че не и стига времето и допуска едни и същи грешки ме наведе на мисълта. И аз не съм запозната в дълбочина, но може да се консултирате със специалист, за да отхвърлите тази възможна причина.

# 339
  • Мнения: 13 016
На мен ми казаха, че разменят местата на буквите при дислексия.

А изпускането на гласни в думата и последващо правилно спелуване говори ли ви за нещо? Според психолог е от голямо бързане, но всякакви други идеи, които да проверим, са от полза.

# 340
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Малко изчетох (може би 4 -5 коментара)
Предполагам ,че тези дни ще изчета всичко.
Та накратко -дъщеря ми е на 7.5г
От малка проявява признаци на хиперактивност ( невъзможност да стои на едно място,трудно задържане на вниманието) ,но тъй като в детската градина попаднахме  на много нехайни госпожи , никога не получих адекватна информация как и какво прави детето ми там.
Като цяло е послушно дете и никога не са се оплаквали от нея !
Та:
Сега е 1ви клас ,
Работя с нея доста - подготвях я още 1 година преди 1ви клас.
Но почти от самото начало в училище ту се справа доста добре -ту пропада.
От 2-те госпожи разбирам,че е най-бавната в класа . Всеки път не и стига времето да си напише домашната в занималнята  и остава след часовете да дописва и работи .
А всъщност тя изобщо не е флегматично детето- даже бих казала обратното.
Преписва текст по 3 пъти с едни и същи грешки,че даже с още допълнитлени  .
Вкъщи когато работим тя просто не е над уроците.  Повтаря и се по 100 пъти да пише и чете и да не се разсейва с всичко друго около нея . Учене за 15 мин- тя го работи за 1 ч от чекнене, разсейване с всичко около нея.
Какво ли не пробвахме с баща и , говорене , наказания ,караници...
И тя всеки път казва , ще внимавм ,ще уча и все е едно и също.
Допуска елементарни грешки ,които ги знае перфектно .
Капака на всичко дойде тези дни ,като донесе 5 и 4 на изходните нива. Не съм си представила да имаш 5 в 1ви клас ,а 4....
Като цяло госпожата я хвали , но  и 2те твърдят ,че блее и все се бави и е разсеяна (даже май е най-бавната в класа )...
Хич не е глупаво дете , но това невнимание ...
Супер неорганизирана, не пази нищо всичко и е хаос навсякъде. Аз нон стоп и подреждам стаята, учебници ,несесери... всичко е в постоянен хаос . Непрекъснато и обяснявам,говоря и никакъв резултат , а тя е едва 1ви клас.
До сега си мислех " мързи я, не иска да учи" ,но всъщност след снощния скандал аз осъзнах,че имаме някакъв проблем и от там се зачетох в "дефицит на вниманието " и се оказа ,че тя припокрива почти всички точки свързани с това.
Интересното е ,че до сега не са ми казвали да говори и да се разсейва с другите деца, или да става и да пречи на другите.  Даже напротив - казват ,че просто не е там..
Вкъщи нямаме семейни проблеми мисля ,че всичко е в реда на нещата в семейната атмосфера.
Имаме и момче на почти 2г. - тя е супер либерална към него и много го обича.
Храни се добре . Винаги съм държала на това да не се храни с боклуци и е ограничавана от към това. Винаги яде домашна храна , наблягам на плодове и зеленчуци. Здраво дете е !
Дайте съвет какво да правя?
Трябва ли да търся психолози?
Наистина виждам ,че трябва да и помогна по някакъв начин...

Благодаря Ви,че ме изчетохте!
Здравейте, все едно описвате моето дете!
Аз ходих на диагностика, но поради това, че в “структурирана среда” (тоест ДГ, училище) умее да спазва правилата, не е официално СДВХ, а само проблем с изпълнителските умения (никой учител не знае какво е това).
Прочетете малко за тях. Препоръчеам книгата “Умни, но разсеяни”, ще видите описано детето си там и има тест точно кои умения са засегнати най—силно при нея, има идеи за развиването им.
Най-важното е да свалите очакванията си. Важно е да знаете, че детето е умно, но да приемете, че няма да е типичната отличничка. Аз съм приела това донякъде, още ме притеснява като видя оценки 4 и 5 и че е под средното за класа, но поемам дъх и си казвам- здрав е, добър човек е, разбира основите на материала- тоест грамотен е, това са важните неща. Отказала съм се от амбиции за елитни гимназии още отсега и ще гоним нещо малко над средното.
Синът ми е втори клас, викаха ни в училище в началото на годината, защото пише нечетливо, не подрежда правилно (например оставя празни страници, започва навътре), постоянно търси някое помагало, скъсани са му. Подвързала съм всичко, по папки е, вкъщи още аз му оправям бюрото и раницата- давам му дрбни задачи, например са си прибере физическото, но контролът при тези деца ще продължи по-дълго. Не бива са ги сравняваме с другите.
Работете над самочувствието- детето усеща, че нещо не е наред и започва да се притеснява, а това влошава нещата още повече. Нека намери в какво е “добра”- опитайте допълнителни дейности с изкуства или спорт. При сина ми керамиката свърши чудеса.
С времето има малки стъпки напред. Аз до ден днешен съм разхвърляна и хаотична, мразя детсйлите, не мога да следвам стъпки тип лего. но имам обективно нормален успешен живот. Тоест не си мислете, че ето на, това дете е обречено (казвам го, защото и аз понякога имам такива мисли).
Добавям- за концентрацията настолни игри (моят обича Монополи), пъзели (моят не обича), почти никакво екранно време или поне да е пасивно, игра навън с природни материали- да рови в кал, пясък, предполагач обича, нищо, че е момиче. И домашните с някой седнал до нея да я връща на земята. При нас това е голяма драма, има уикенди с големи домашни и си тровим нервите- с часове седим, а той отлично знае как да сметне задачата, но хваща някоя играчка, върти молив, или просто блуждае и не мисли колко е 8 по 5, а нещо неясно какво. Търпение и спокойствие и много емпатия- на детето му е по-тежко, дори да не личи. Не я натискайте за оценки.

# 341
  • Мнения: 13 016
Изчерпана е тази книга. Sad

# 342
  • Мнения: 77
Това, че не и стига времето и допуска едни и същи грешки ме наведе на мисълта. И аз не съм запозната в дълбочина, но може да се консултирате със специалист, за да отхвърлите тази възможна причина.
Какъв специалист?
Психолог , Лигопед ?

# 343
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Не знаех, жашко Sad Има фейсбук групи за книги и може да се потърси на старо. В краен случай мога да снимам някакви страници.
“Разпилян ум” на Габор Мате също е хубава, но е много обща и няма конкретни съвети. Но помага да разбереш себе си/детето си много по-добре.
Обследване се прави с психолог, мога да дам контакт на лични, ако решите пишете ми

# 344
  • Варна
  • Мнения: 3 693
Книгата я има и то няколко екземпляра в Книжен пазар, вижте там и си поръчайте.

Общи условия

Активация на акаунт